abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174806488
Ik heb een vraagje omtrent mijn fetish voor financial domination (findom). Ik heb een online meesteres uit Groot Brittannië die ik zo af en toe geld stuur waar ik in principe niks voor terug krijg formeel gezien. Nu vroeg ik mij af hoe de belastingdienst hiernaar kijkt. Ik weet dat je belastingvrij geld kan schenken tot ¤2.129 euro per jaar, maar wat als je daarover heen gaat (niet dat ik dat op dit moment doe overigens)? Moet je dit dan inderdaad opgeven aan de belasting en 30% belasting erover betalen of ziet de belastingdienst dit toch als het betalen voor een dienst waardoor ik kan aannemen dat mijn meesteres inkomstenbelasting betaalt en ik me daar zelf geen zorgen over hoef te maken?

Van wat ik erover kan vinden is het nogal een grijs gebied, dus het zou tof zijn als iemand hier meer over zou kunnen vertellen!

Dit topic is overigens niet bedoeld om te discussiëren over mijn psychische gesteldheid. :)
pi_174806515
Gratis advies vragen, maar dan wel weer voor zoiets betalen.
  woensdag 1 november 2017 @ 17:13:56 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174806533
In principe betaalt de ontvanger dat, dus dat lijkt me niet iets waar ik me druk om zou maken als ik jou was
pi_174806546
Is het niet extra lekker om het gewoon onder schenkbelasting op te geven zodat je ook nog eens door de schatkist genaaid wordt?
pi_174806621
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:13 schreef hugecooll het volgende:
In principe betaalt de ontvanger dat, dus dat lijkt me niet iets waar ik me druk om zou maken als ik jou was
Duidelijk, bedankt! Zou het in dit specifieke geval dan aan de Engelse of Nederlandse overheid betaald moeten worden?

quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:14 schreef MevrouwPuff het volgende:
Is het niet extra lekker om het gewoon onder schenkbelasting op te geven zodat je ook nog eens door de schatkist genaaid wordt?
Nee, helaas niet. Zou wel mooi zijn als ik opgewonden kon worden van mijn belastingaangifte invullen. ;)
  woensdag 1 november 2017 @ 17:21:36 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174806656
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:19 schreef Aerodactyl het volgende:

[..]

Duidelijk, bedankt! Zou het in dit specifieke geval dan aan de Engelse of Nederlandse overheid betaald moeten worden?

[..]

Nee, helaas niet. Zou wel mooi zijn als ik opgewonden kon worden van mijn belastingaangifte invullen. ;)
Ik neem aan dat zij aan de Engelse overheid betaalt, als dat daar al moet
pi_174806711
Je kunt het geld ook bij mij storten dan naai ik je een oor aan daarvoor

:')
pi_174806726
Dat is niet jouw zorg, maar de hare. Jij moet gewoon dokken.
pi_174806736
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:21 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik neem aan dat zij aan de Engelse overheid betaalt, als dat daar al moet
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:26 schreef LurkJeRot het volgende:
Dat is niet jouw zorg, maar de hare. Jij moet gewoon dokken.
Oké top. :) Dan zal ik me daar verder geen zorgen over maken. Bedankt!
pi_174806744
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:26 schreef Aerodactyl het volgende:

[..]

[..]

^O^
pi_174806770
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:26 schreef Aerodactyl het volgende:

[..]

[..]

Weleens vernomen deze fetish ja. Zijn er ook mannelijke doms hierin?
pi_174806850
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:28 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Weleens vernomen deze fetish ja. Zijn er ook mannelijke doms hierin?
Die zijn er inderdaad, maar die richten zich vooral op andere mannen. Als je op Twitter bijvoorbeeld op de term "cashmaster" zoekt vind je er al vrij veel. Verder weet ik er niet zoveel van af, aangezien ik alleen op vrouwelijke dommes val.
pi_174806964
Als je er een dichterbij zoekt die af en toe via de mail om geld vraagt weet ik misschien nog wel iemand
Just asking for a friend
pi_174806985
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:39 schreef Allures het volgende:
Als je er een dichterbij zoekt die af en toe via de mail om geld vraagt weet ik misschien nog wel iemand
Just asking for a friend
Ik heb geen behoefte aan een ander, maar bedankt voor het aanbod. :P
pi_174807018
Oh maar ik wel aan moneyz -O-
Ownee die vriendin

;)
pi_174807099
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:42 schreef Allures het volgende:
Oh maar ik wel aan moneyz -O-
Ownee die vriendin

;)
Daar zul je mij niet voor nodig hebben. Een paar foto's en een Twitter account is vaak al voldoende. ;)
Edit: je vriendin*
  woensdag 1 november 2017 @ 19:33:47 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174809214
Ik blijf het een boeiend fenomeen vinden. Helaas windt het mij van geen van beide kanten op, alhoewel ik het basisprincipe wel aanvoel.
The End Times are wild
pi_174809384
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:33 schreef LXIV het volgende:
Ik blijf het een boeiend fenomeen vinden. Helaas windt het mij van geen van beide kanten op, alhoewel ik het basisprincipe wel aanvoel.
Hoezo helaas? Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het heerlijk, maar het is niet gunstig voor de portemonnee.
  woensdag 1 november 2017 @ 19:41:30 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174809418
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:40 schreef Aerodactyl het volgende:

[..]

Hoezo helaas? Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het heerlijk, maar het is niet gunstig voor de portemonnee.
Ja, zo kun je het ook bekijken. Wat dat betreft zou de ontvangende kant natuurlijk leuker zijn. Al denk ik dat er maar heel weinig mensen zijn voor wie geldt dat je het ontvangen van geld leuk vinden an sich. Het gros wil gewoon geld ontvangen.
Het valt me altijd op hoeveel vrouwen (voor een fetish-topic) in jouw topics reageren en aandacht proberen te trekken. Uniek!
The End Times are wild
pi_174809733
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, zo kun je het ook bekijken. Wat dat betreft zou de ontvangende kant natuurlijk leuker zijn. Al denk ik dat er maar heel weinig mensen zijn voor wie geldt dat je het ontvangen van geld leuk vinden an sich. Het gros wil gewoon geld ontvangen.
Het valt me altijd op hoeveel vrouwen (voor een fetish-topic) in jouw topics reageren en aandacht proberen te trekken. Uniek!
Haha, daar kan ik me wel in vinden. Mijn domme kickt echter meer op het idee dat ik alles voor haar over heb en alles voor haar zou willen doen en niet echt op het verdienen van geld zelf, maar je hebt gelijk dat er heel veel in dit wereldje rondlopen die alleen uit zijn op het geld aftroggelen en niet van nature dominant zijn, maar die pik je er snel genoeg uit. Maar goed, als ontvangende partij moet je ook weer goed met je schuldgevoelens kunnen omgaan en vaak worden er van allerlei verwijten naar je hoofd geslingerd dat je misbruik maakt van mannen met een geestelijke beperking oid.

Kom ik toch weer over psychische gesteldheid te praten terwijl ik in de OP zei dat het topic daar niet voor bedoeld is. :+
  woensdag 1 november 2017 @ 19:56:19 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174809753
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:55 schreef Aerodactyl het volgende:

[..]

Haha, daar kan ik me wel in vinden. Mijn domme kickt echter meer op het idee dat ik alles voor haar over heb en alles voor haar zou willen doen en niet echt op het verdienen van geld zelf, maar je hebt gelijk dat er heel veel in dit wereldje rondlopen die alleen uit zijn op het geld aftroggelen en niet van nature dominant zijn, maar die pik je er snel genoeg uit. Maar goed, als ontvangende partij moet je ook weer goed met je schuldgevoelens kunnen omgaan en vaak worden er van allerlei verwijten naar je hoofd geslingerd dat je misbruik maakt van mannen met een geestelijke beperking oid.

Kom ik toch weer over psychische gesteldheid te praten terwijl ik in de OP zei dat het topic daar niet voor bedoeld is. :+
Maar je hebt toch ook een vriendin? Hoe vind zij dit dan en waarom wil of kan zij deze rol niet op zich nemen?
The End Times are wild
pi_174809880
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar je hebt toch ook een vriendin? Hoe vind zij dit dan en waarom wil of kan zij deze rol niet op zich nemen?
Nee, ik heb geen vriendin. Zou ik ook niet kunnen denk ik in deze positie. Tenzij het misschien ooit mis zou gaan met mijn domme en ik plotseling de ware vind die mij ook nog eens wil domineren, maar die kans acht ik vrij klein.
  woensdag 1 november 2017 @ 20:02:57 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174809945
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:00 schreef Aerodactyl het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen vriendin. Zou ik ook niet kunnen denk ik in deze positie. Tenzij het misschien ooit mis zou gaan met mijn domme en ik plotseling de ware vind die mij ook nog eens wil domineren, maar die kans acht ik vrij klein.
Maar dan heb je dus een eenzaam perspectief, dat je toekomstige relaties vooral bestaan uit het opsturen van geld naar vrouwen waar je verder weinig contact mee hebt. Het leven is toch wel meer dan enkel je fetish? Waarom niet een echte relatie opbouwen met een vrouw die tevens jouw fin-domme is?
The End Times are wild
pi_174810332
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar dan heb je dus een eenzaam perspectief, dat je toekomstige relaties vooral bestaan uit het opsturen van geld naar vrouwen waar je verder weinig contact mee hebt. Het leven is toch wel meer dan enkel je fetish? Waarom niet een echte relatie opbouwen met een vrouw die tevens jouw fin-domme is?
Nou ja, ik heb wel elke dag contact met mijn domme en onze gesprekken gaan ook vaak over heel andere dingen en ik heb echt wel gevoelens voor haar die niet puur seksueel van aard zijn. We hebben het ook al een aantal keer gehad over bij elkaar in de buurt gaan wonen zodat ik haar elke dag van dienst kan zijn en dat is ook wel mijn ultieme fantasie. Maar goed, dat staat allemaal nog op een heel laag pitje, aangezien ik nog aan het studeren ben, maar het is wel iets waar ik rekening mee houd voor later. Verder zou ik ook geen normale seks kunnen hebben, dus dan wordt een normale relatie al lastig en de kansen van een sub om een dominante vrouw te vinden als partner zijn enorm klein. Maar ik hoop dus dat ik later bij mijn domme een stukje genegenheid en intimiteit kan vinden.
  woensdag 1 november 2017 @ 20:27:55 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174810695
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:15 schreef Aerodactyl het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb wel elke dag contact met mijn domme en onze gesprekken gaan ook vaak over heel andere dingen en ik heb echt wel gevoelens voor haar die niet puur seksueel van aard zijn. We hebben het ook al een aantal keer gehad over bij elkaar in de buurt gaan wonen zodat ik haar elke dag van dienst kan zijn en dat is ook wel mijn ultieme fantasie. Maar goed, dat staat allemaal nog op een heel laag pitje, aangezien ik nog aan het studeren ben, maar het is wel iets waar ik rekening mee houd voor later. Verder zou ik ook geen normale seks kunnen hebben, dus dan wordt een normale relatie al lastig en de kansen van een sub om een dominante vrouw te vinden als partner zijn enorm klein. Maar ik hoop dus dat ik later bij mijn domme een stukje genegenheid en intimiteit kan vinden.
Een 'echte' domme misschien niet, maar er zijn toch genoeg vrouwen die hun partner op de een of andere manier domineren? Gewenst of ongewenst?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')