abonnement Unibet Coolblue
pi_174814310
Ja, er zal nog wat geld voor de montage overheen komen. Valt weer mee. Heb nu net iets meer dan 180k op de teller staan. Wil er eigenlijk nog een of twee jaartjes doorrijden.

Is dat zelf te doen? Zo'n as monteren? Ik heb niet veel ervaring met sleutelen aan auto's, maar ben wel technisch aangelegd en hou van sleutelen :P
pi_174814780
Mja, het is niet extreem complex, zeker niet als je dingen niet hoeft over te zetten: remleidingen los, ABS-stekkers boven de as los, uitlaat in ieder geval uit de rubbers en mogelijk ook de demper los, reservewielhouder weghalen, en dan zit de as met 6 bouten in de kofferbakbodem vast. Monteren in omgekeerde volgorde (stootrubbers van de 'nieuwe' as een beetje invetten om piepen/kraken te voorkomen) en daarna de (achter)remmen ontluchten.

Probleem op je oprit is dat je maar heel weinig werkruimte hebt, de as best zwaar is en tegelijk wil kantelen, en zich dan heel lastig weer door de gaten in de bodem laat manoeuvreren. Ik had er twee assteunen en een krik voor nodig om dat in m'n eentje klaar te spelen, en dan nog ging het niet echt makkelijk.

Als je het voor een redelijk klein prijsje kunt laten doen, zou ik je aanraden de moeite te besparen :P
pi_174815115
Hmmm, dat kan ik beter laten doen haha. Vind het vooral leuk om zulks zelfs te kunnen.

Thanks voor je antwoorden!
  zaterdag 4 november 2017 @ 16:57:12 #29
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174865341
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_174878197
Dat wil ik ook :D
  zondag 5 november 2017 @ 10:16:23 #32
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174878603
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 09:47 schreef Tommeke het volgende:
Dat wil ik ook :D
Echt niet.. geloof me.. :N
Das een onderhuidse Maserati he?
Dus daar loop je volledig op leeg... en vind maar eens een monteur met de skills voor de hydrauliek van citroen en de kennis van de v6 van maserati.. (en alle andere bijzondere foefjes)

Het is een briljant maar complex kloteding... :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')