abonnement Unibet Coolblue
pi_178671058
Farah :')
pi_178671079
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 12:15 schreef Max23 het volgende:
Farah :')
Weg ermee, opdoeken die ACT inderdaad.
Jack does it in real time...
pi_178671170
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 12:16 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Weg ermee, opdoeken die ACT inderdaad.
  zondag 22 april 2018 @ 12:33:07 #229
194695 franklop
Fran knock
pi_178671449
Goede tijd hoor
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_178671484
Mooie tijd. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 april 2018 @ 12:38:16 #231
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_178671567
Ik zou met een ferme inzet Keitany's tempo nu bij kunnen houden _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_178671573
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 12:20 schreef Max23 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik ben nu triggered en vies mad.

Rare races toch zo, WR bij de mannen raakt ook uit het zicht... Nutteloos dat ze zichzelf zo hebben opgeblazen...
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 april 2018 @ 12:39:55 #233
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_178671596
Overigens wel +1 voor het doorzetten tot de finish als je mentaal en fysiek compleet gebroken bent.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_178671601
Keitany is iets te snel begonnen denk ik
pi_178671655
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 12:38 schreef heywoodu het volgende:
Ik zou met een ferme inzet Keitany's tempo nu bij kunnen houden _O_
4:35 / km tussen 40 en de finish, ouch. :o :X
Jack does it in real time...
pi_178671658
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2018 12:39 schreef heywoodu het volgende:
Overigens wel +1 voor het doorzetten tot de finish als je mentaal en fysiek compleet gebroken bent.
Dat wel, maar ik vraag mij af of het gezond is. Nu is een marathon lopen dat sowieso niet, maar als je al zo kapot zit, kun je er misschien er beter mee stoppen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 april 2018 @ 12:51:18 #237
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_178671784
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 12:43 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat wel, maar ik vraag mij af of het gezond is. Nu is een marathon lopen dat sowieso niet, maar als je al zo kapot zit, kun je er misschien er beter mee stoppen.
Het ging hier volgens mij ook om het eindklassement in de World Marathon Majors, wat een forse bonus oplevert.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_178671960
Stoort BBC bij jullie ook?
pi_178671968
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 13:01 schreef Max23 het volgende:
Stoort BBC bij jullie ook?
Ik heb een stream aan, maar die stoort ook idd.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_178671998
Kipchoge, een van de grootste atleten van de laatste jaren _O_
Jack does it in real time...
  zondag 22 april 2018 @ 13:03:59 #241
194695 franklop
Fran knock
pi_178672002
Valt toch wat tegen na die 1.56 eindtijd die werd voorspeld
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_178672068
Mooi, geen Europees record
  zondag 22 april 2018 @ 13:08:27 #243
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178672083
Gaat Nike binnenkort weer proberen om sub 2 te lopen?
pi_178672202
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 13:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaat Nike binnenkort weer proberen om sub 2 te lopen?
Hopelijk niet. Kipchoge moet gewoon naar 2:01 schroeien in Berlijn ofzo.
Jack does it in real time...
pi_178694998
quote:
“Een mens zo snel als een cheeta”: zijn er limieten aan de menselijke prestaties?

Kan een mens het record van Usain Bolt op de 100 meter nog verbeteren? Kan een marathon onder de twee uur worden gelopen? Kunnen we nog sneller, nog hoger? Het lijkt haast onmogelijk. Maar denk out of the box, met bijvoorbeeld revolutionaire technieken, of door beïnvloeding van het menselijke brein, en zelfs een mens zo snel als een cheeta wordt mogelijk...

“Of we de grens nog kunnen verleggen? De wetenschap is verdeeld. Dat komt omdat iedere wetenschapper de vraag vanuit zijn eigen vakgebied tracht te verklaren”, aldus professor Eric van Breda van de Universiteit Antwerpen. “Zo zeggen wiskundigen dat het record op de 100 meter op basis van berekeningen uit het verleden nooit minder dan 9,48 seconden zal bedragen.” Het huidige record van Usain Bolt staat op 9,58 seconden, gelopen op het WK in 2009.

“Maar stel diezelfde vraag aan wetenschappers die zich bezighouden met de techniek van het lopen en de conclusie is helemaal anders. Zij komen tot de conclusie dat huidige sprinters meer ‘op en neer’ stuiteren dan zich voorwaarts te verplaatsen: negentig procent van de krachten die hun benen leveren gaan momenteel op aan het verticale (het ‘omhoog gaan’) deel van de beweging. Maar dat is helemaal zo slecht nog niet: wanneer sprinters nóg meer zouden stuiteren, zouden ze nog 30 procent harder kunnen lopen, is uit studies gebleken. Dan zouden ze namelijk langer door de lucht zweven. En dan is een snelheid van 19,3 meter per seconde makkelijk haalbaar: dat zou een tijd van 5.18 seconden opleveren, net zo snel als een cheeta, het snelste dier op aarde.”

Revolutie kan

Sprinters die huppelen als kangoeroes, ziet u het al voor u? Toch is compleet veranderen van techniek niet nieuw in de sport. Van Breda: “Tot 1968 werd het hoogspringen gedomineerd door de buikroltechniek. Maar tijdens de Olympische Spelen in Mexico City kwam Dick Fosbury met een revolutionaire sprong (nu bekend als de Fosburyflop) waarmee hij ruggelings over de lat sprong. Hij won daarmee vele centimeters omdat het zwaartepunt van het lichaam (waar alle gewicht samenkomt) zo minder hoog - zelfs onder de lat - hoeft te worden verplaatst.”

“Het is niet bekend waar de limiet nu ligt, maar we denken dat er nog slechts enkele centimeters bij kunnen komen. Maar mogelijk zijn er slimme trainers die op dit moment nog een andere techniek aan het uitproberen zijn, en die de Fosburyflop snel doet vergeten.”

Het menselijke brein

De langste afstand in de atletiek, de marathon, wordt gedomineerd door Keniaanse en Ethiopische lopers. “Waarom juist zij de huidige limieten hebben bepaald is uitvoerig onderzocht, en wordt door vele factoren bepaald: de juiste genen, goede fysieke eigenschappen, het wonen op grote hoogte (om meer zuurstof te kunnen opnemen), en een zeer efficiënte looptechniek zijn de belangrijkste eigenschappen. Maar ondanks alle vooruitgang is er nog nooit sneller gelopen dan 2 uur en 25 seconden.”

“Dat men zo dicht bij die magische grens van twee uur komt, maar die niet kan breken heeft maar één belangrijke oorzaak: het geloof, de kracht en het doorzettingsvermogen om te slagen. Als we ooit het brein zo kunnen beïnvloeden dat het meer pijn en verzuring kan verdragen, kunnen wellicht ook sportprestaties met tientallen procenten verbeteren. En dan liggen de limieten van menselijke prestaties zeker nog niet helemaal vast.”
Binnenkort gaan we dus richting de 5 seconden in de technische sport atletiek. En als we mentaal net even wat sterker worden kunnen we tientallen procenten verbeteren op de marathon :)
pi_178746797
quote:
Caster Semenya to be forced to lower testosterone levels or face 800m ban

Caster Semenya will be unable to defend her Olympic or world 800m titles unless she takes testosterone-lowering medication, under new rules due to be announced later this week.

Athletics' governing body, the IAAF, will reportedly announce the creation of a new female classification to be known as Athletes with Differences of Sexual Development [DSDs], which includes those with hyperandrogenism such as Semenya.

From November 1, 2018, athletes who fit into that classification will be forced to undergo testosterone-lowering treatment only if they are to compete in track distances from 400m to the mile.

The new rules are to be implemented after IAAF-commissioned research concluded that female athletes with naturally high testosterone levels in those specific disciplines benefited from an advantage over their rivals. In the 800m, over which Semenya has won two Olympic and three world titles, the advantage was 1.8 per cent, while it was 2.7 per cent over 400m.

The IAAF introduced a similar rule in 2011 - two years after Semenya stormed to her first world title as a teenager - which forced the South African to take testosterone-reducing medication for a number of years. It appeared to have a major impact on her speed, significantly lowering her season's bests from 2012 to 2015, when the Court of Arbitration for Sport [CAS] ordered a halt to the rule after an appeal by Indian sprinter Dutee Chand.

That decision forced the IAAF to conduct their latest piece of research, which now underpins the decision to limit the ban only to women's track events between 400m and the mile. Controversially, it omits other field events despite the research finding an advantage could be gained in the pole vault (2.9 per cent) and hammer throw (4.5 per cent).

Because it is a new regulation, rather than an amendment to the previous one, the CAS are powerless to prevent it unless an athlete makes a fresh legal challenge.

Semenya's global 800m domination has provided athletics' chiefs with one of their most testing and controversial dilemmas in recent years, but speaking last month at the IAAF Council meeting where the proposed rule change was approved, the governing body's president Seb Coe said they were trying to ensure a "level playing field".

He said: "It is clear that this is one of the toughest subjects the council and I have been discussing. I want to make one point crystal clear, this is not about cheating, no athletes have cheated.
Eén :') voldoet niet in dezen.
  donderdag 26 april 2018 @ 03:59:35 #247
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_178747184
He said ..... :+
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_178748303
quote:
9s.gif Op donderdag 26 april 2018 01:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Eén :') voldoet niet in dezen.
Wat stoort je vooral?

Willekeur tussen evenementen waarvoor de limiet geldt slaat in mijn ogen nergens op nee.

Het aan banden leggen van dit voordeel vind ik verder een top idee.
Jack does it in real time...
pi_178751954
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 05:20 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Wat stoort je vooral?

Willekeur tussen evenementen waarvoor de limiet geldt slaat in mijn ogen nergens op nee.

Het aan banden leggen van dit voordeel vind ik verder een top idee.
Dat dit me een vrij matig onderzoek lijkt en uiteraard ook de willekeur bij de evenementen.
  donderdag 3 mei 2018 @ 18:50:08 #250
194695 franklop
Fran knock
pi_178918982
NewmanGodin is MAD

https://www.instagram.com/p/BiUn-GYlr9r/?utm_source=twitter

alysha_newman94 twitterde op donderdag 03-05-2018 om 18:48:06 DM you ??? I’ll get a sorry and then maybe a 200$ reimbursement? Let’s see how you guys fix this! I’m excited to see how your going to replace $10,000 , cause that’s how much it will cost me. https://t.co/FHjM7aqZRB reageer retweet
Al haar stokken gebroken
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')