abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:25:24 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174784382
quote:
Jelle Brandt Corstius: aangifte in de maak

Televisiemaker Jelle Brandt Corstius gaat aangifte doen tegen tv-producent Gijs van Dam die hij heeft beschuldigd van verkrachting. Op Twitter schrijft hij dat een aangifte in de maak is. Afgelopen week zei hij al dat hij met zijn advocaat een aangifte overweegt.

In zijn tweet reageert de tv-maker op de uitzending van Pauw van gisteravond. Daar was Van Dam te gast. Ook de advocaat van Van Dam, Peter Plasman, was in de uitzending.

'Er is niemand verkracht, er is niemand gedwongen'
"De uitzending van Pauw van gisteren maakte mij kwaad en verdrietig. Kwaad, om voor de hand liggende reden dat Gijs van Dam ontkent dat hij mij verkracht heeft. Het was onwerkelijk om een van de meest traumatische gebeurtenissen gereduceerd te zien tot een potje gezelligheid", twittert Brandt Corstius vanochtend.

Barend en Van Dorp

Van Dam ontkent niet dat hij vijftien jaar geleden seks heeft gehad met Brandt Corstius, maar dat is volgens hem met wederzijdse instemming gebeurd na een uitzending van Barend en Van Dorp. Beiden waren toen midden twintig. Brandt Corstius was stagiair bij het programma, Van Dam was er productiemedewerker.

Jelle Brandt Corstius twittert verder dat hij met zijn verhaal andere slachtoffers wilde aansporen ook hun verhaal te vertellen en hun steun wilde geven. "De uitzending van gisteren was echter allesbehalve steunend. Niet voor mij en niet voor al die andere slachtoffers."
quote:
Tv-maker Gijs van Dam ontkent verkrachting Brandt Corstius en doet aangifte

UPDATEDe man die er door Jelle Brandt Corstius van wordt beschuldigd hem te hebben verkracht als beginnend televisieredacteur, is media-ondernemer Gijs van Dam. Hij ontkent de beschuldiging en doet aangifte van smaad en laster. Volgens Van Dam is hij 'standrechtelijk geëxecuteerd op basis van een gelogen verhaal'.

Van Dam, eigenaar van mediabedrijf Ten Eleven Entertainment, reageerde gisteravond in televisieprogramma Pauw op de aantijgingen met Plasman aan zijn zijde. Ten tijde van de vermeende verkrachting van Brandt Corstius, in 2002, was hij producent bij Barend & Van Dorp.

Van Dam ontkent de beschuldiging nadrukkelijk. ,,Ik ben standrechtelijk geëxecuteerd zonder enige vorm van proces op basis van een gelogen verhaal", zei de tv-maker verontwaardigd. Hij was destijds 25 jaar, Jelle 24 jaar. Ze waren samen in Van Dams hotelkamer in het Kurhaus. De tv-producent was er naar eigen zeggen voor het programma Villa BVD van Frits Barend en Henk van Dorp.

Van Dam: ,,We dronken een glas wijn, begonnen te flirten en belandden daarna in mijn bed. We hadden seks en daarna ging Jelle naar zijn eigen kamer. Niemand is verkracht, niemand werd gedwongen. De ochtend erna dacht ik: Dit is toch niet helemaal mijn type, laat ik het maar bij deze ene keer laten. We hebben het seizoen afgemaakt bij hetzelfde programma. Na de zomer ben ik het programma Idols gaan maken."

Smaad en laster
Van Dam ontkent ook drugs in de wijn van Brandt Corstius te hebben gedaan, zoals de journalist beweert. Volgens advocaat Plasman doet zijn cliënt aangifte tegen Brandt Corstius wegens smaad en laster.

,,Je kunt wel een verhaal naar buiten brengen zonder een naam te noemen maar daarmee is het kwaad al geschied. Brandt Corstius beschuldigt iemand er vrijblijvend van een verkrachter te zijn. Dat deed hij heel manipulatief en met raffinement. Brandt Corstius zei in DWDD dat hij niet kon zeggen of de beschuldigde ontkent terwijl hij dat wel wist. Daarmee dreigt het leven van mijn cliënt geruïneerd te worden terwijl er geen spoor van bewijs is."

Brandt Corstius had volgens Plasman destijds aangifte moeten doen en kan dat nog steeds doen omdat de zaak nog niet verjaard is. ,,Maar hij komt dan niet geloofwaardig over."

'Kwalijk'
De advocaat noemde het eerder tegenover deze krant 'kwalijk' dat dagblad Trouw het relaas van Brandt Corstius publiceerde zonder wederhoor van Van Dam. De krant had hem wel om een reactie gevraagd, maar die niet afgedrukt.

Brandt Corstius reageerde voor de uitzending van Pauw op Twitter met de tekst: Ik begrijp dat ik nu iets hoor te zeggen. Maar ik zou niet weten wat.'

KRO
Van Dam startte zijn carrière bij publieke omroep KRO in 1997 bij De Breakfastclub op Radio 3FM en actualiteitenmagazine Netwerk. In 2001 switchte hij naar commerciële televisie toen hij werd gevraagd om late night talkshow Barend & van Dorp te produceren.

Van Dam is sinds 2010 eigenaar en directeur van productiehuis Ten Eleven Entertainment. Daarnaast is hij voorzitter van het bestuur van de stichting de tv-beelden, de organisatie die de verkiezing van Nederlandse televisievakprijzen begeleidt. Van Dam was onder andere creative director bij Talpa Producties, managing director bij CCCP en uitvoerend producent bij Endemol en Blue Circle.

'Gedrogeerd'
Brandt Corstius (39) schreef vorige week in een openhartig verhaal in Trouw dat hij tijdens zijn werk als redacteur bij Barend & Van Dorp werd gedrogeerd en daarna is gedwongen tot orale seks met een man. Zijn openbaring komt voort uit de wereldwijde actie #MeToo waarbij mensen hun ervaringen met seksueel misbruik of intimidatie naar buiten brengen.

Ondanks de bekendmaking zei de journalist geen aangifte te zullen doen. Naast dat de zaak volgens hem is verjaard, is hij ook bang te worden aangeklaagd wegens smaad. 'Het is zijn woord tegen mijn woord. Er zijn geen getuigen, ik ken - voorlopig - geen andere incidenten. Als het tot een rechtszaak zal komen is de kans groot dat hij mij succesvol beschuldigt van smaad en ik een tweede hypotheek op mijn huis kan nemen om de schadevergoeding te betalen', schreef hij onder meer.

Aanklacht
Later zei Brandt Corstius in televisieprogramma De Wereld Draait Door dat er een mogelijkheid is dat er alsnog een strafzaak komt tegen de persoon die hem zou hebben misbruikt. De journalist wil de opties daartoe verkennen. Hij vertelde ook dat de redactie van Trouw de beschuldigde om een reactie had gevraagd. De persoon in kwestie stuurde volgens hem een brief van een advocatenkantoor terug en dreigde met een aanklacht.

RTL en producent Blue Circle zeiden 'erg geschrokken' te zijn van de verklaring van Jelle Brandt Corstius dat hij als redacteur bij Barend & Van Dorp is verkracht. Ze verklaarden met hem in gesprek te willen om meer duidelijkheid te krijgen over het incident.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:25:56 #2
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174784387
Dus als ik zeg: ik ben ooit eens verkracht, dan pleeg ik smaad?

Ondanks dat het 6 miljard mensen kunnen zijn?
pi_174784393
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:21 schreef timmmmm het volgende: Je kan, nu je weet wie het was, objectief vaststellen dat sommige dingen niet zijn zoals JBC ze voorstelt. Het kan best dat hij het gevóél had dat hij geen nee kon zeggen omdat zijn carriere anders gevaar liep omdat het een belangrijk iemand was, maar wij wéten dat de beste man een jaar eerder stagiair was, bij het redactieteam hoorde en niet zo belangrijk was. Dan wil ik niet zeggen dat ie liegt, maar de zaken zijn dan niet zoals hij ze zag
Dat weet je niet. Als je stage loopt heb je meestal een stagebegeleider. Als GvD de stagebegeleider was... Maar goed, hij zal vast ook wel van het Gooise matras hebben gehoord. Ik sluit niet uit dat er meer van dit soort inweidingen zijn geweest met andere 'hoofdrol' spelers.
pi_174784405
De mediawereld doet dit ook vooral zelf, omdat het 1 van hen is. Als hij had gezegd 'een buurman van toen ik in de jaren 90 in blabla woonde' dan had je ook kunnen gaan speuren maar was dat echt niet op deze manier gebeurd

Je kunt hem echt niet schuldig maken aan het feit dat mensen voor detective zijn gaan spelen
Wat ik er van mee heb gekregen was zijn column en bezoek aan dwdd echt niet genoeg om 1 persoon aan te wijzen
pi_174784413
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:25 schreef Mishu het volgende:
Dus als ik zeg: ik ben ooit eens verkracht, dan pleeg ik smaad?
Nee, als het daar bij blijft niet.
pi_174784416
Is 'ie al gevierendeelt die vieze vuile verkrachter?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:27:40 #7
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174784421
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, als het daar bij blijft niet.
Hij heeft toch geen namen genoemd?
pi_174784438
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:26 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Als je stage loopt heb je meestal een stagebegeleider. Als GvD de stagebegeleider was... Maar goed, hij zal vast ook wel van het Gooise matras hebben gehoord. Ik sluit niet uit dat er meer van dit soort inweidingen zijn geweest met andere 'hoofdrol' spelers.
Eh, GvD werkte bij de productie, JBC bij de redactie(?). Dat zijn toch twee totaal verschillende afdelingen?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:28:21 #9
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174784439
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:26 schreef Allures het volgende:
De mediawereld doet dit ook vooral zelf, omdat het 1 van hen is. Als hij had gezegd 'een buurman van toen ik in de jaren 90 in blabla woonde' dan had je ook kunnen gaan speuren maar was dat echt niet op deze manier gebeurd
En JBC weet als geen ander hoe de media werken 😬
With the stars as her umbrella
pi_174784442
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:27 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hij heeft toch geen namen genoemd?
Blijkbaar wel, ze komen niet zomaar bij hem uit

Hij heeft dat natuurlijk off the record een beetje rondgebazuind in de hoop dat de media hem zouden noemen
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:29:25 #11
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174784453
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:28 schreef Protoplanet het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, ze komen niet zomaar bij hem uit

Hij heeft dat natuurlijk off the record een beetje rondgebazuind in de hoop dat de media hem zouden noemen
Er zijn echt heel veel namen genoemd.
pi_174784490
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:29 schreef Mishu het volgende:

[..]

Er zijn echt heel veel namen genoemd.
Nu ik er even over nadenk, volgens mij wilde hij eerst de naam publiceren in de krant. Toen heeft de krant de verdachte om wederhoor gevraagd en die gingen toen dreigen met smaad etc. Volgens mij is daarom besloten om te publiceren zonder naam van de verdachte.

Maar die naam was door JBC in dat journalistieke wereldje al genoemd dus
pi_174784510
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:28 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

En JBC weet als geen ander hoe de media werken 😬
dus heeft hij minder recht om te spreken? Omdat anderen er niet netjes mee om kunnen gaan
pi_174784512
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:27 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hij heeft toch geen namen genoemd?
Is ook niet nodig om dat (zelf) openbaar te maken. Frits zegt zelf dat de naam in kleine kring bekend was, dat kan voldoende zijn voor smaad.
pi_174784520
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Eh, GvD werkte bij de productie, JBC bij de redactie(?). Dat zijn toch twee totaal verschillende afdelingen?
Wat is dan die machtsverhouding oid waar over gesproken werd?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:33:46 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174784539
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:32 schreef Mojo.jojo het volgende:
Wat is dan die machtsverhouding oid waar over gesproken werd?
Die is er natuurlijk ook helemaal niet geweest.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174784550
Is al bekend om welke Suske en Wiske het ging?

Deze wellicht: https://nastycomics.files(...)cover-preview-02.jpg
pi_174784565
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:32 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Wat is dan die machtsverhouding oid waar over gesproken werd?
Dat is inderdaad een beetje de vraag. GvD werkte daar zelf ook nog niet heel lang, het was ook het begin van zijn carriere en hij is na dat seizoen ergens anders gaan werken.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:35:59 #19
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174784593
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:32 schreef Allures het volgende:

[..]

dus heeft hij minder recht om te spreken? Omdat anderen er niet netjes mee om kunnen gaan
Ik zeg volgens mij nergens dat hij daar geen recht op heeft...
Ik zeg alleen dat hij weet hoe journalistiek werkt. Als je halfslachtig hints in de rondte gooit, zijn er altijd mensen die daar achter aan gaan. En ook dat heeft niets met ‘netjes’ te maken, dat is het werk van een journalist.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Miauw- op 31-10-2017 19:47:25 ]
With the stars as her umbrella
pi_174784667
quote:
De hoogte van de straf voor smaad en smaadschrift. De wetgever heeft voor smaad een maximumstraf van zes maanden gevangenisstraf of een geldboete van de derde categorie (7.800 euro) gesteld. Voor smaadschrift is de straf hoger: daar staat een maximumstraf van één jaar gevangenisstraf op.
Met een beetje pech gaat JBC dus voor een jaartje de bak in. Zou hij ondertussen geen spijt hebben van zijn hele actie?
pi_174784670
Nu een item hierover bij RTL Boulevard.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_174784685
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:38 schreef superniger het volgende:
Nu een item hierover bij RTL Boulevard.
Daar kom ik mijn stoel niet voor uit.
pi_174784691
https://www.ad.nl/dossier(...)js-van-dam~ae27ac16/

Zal de zaak Corstius het media-wereldje splijten?
pi_174784746
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:39 schreef Jano9 het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)js-van-dam~ae27ac16/

Zal de zaak Corstius het media-wereldje splijten?
Ik vermoed dat de algemene sympathie-balans steeds sneller zal overhellen ten gunste van GvD.
pi_174784777
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:38 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Met een beetje pech gaat JBC dus voor een jaartje de bak in. Zou hij ondertussen geen spijt hebben van zijn hele actie?
Ik zou rekenen op hooguit een boete en een schadevergoeding. :P
pi_174784782
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:32 schreef Allures het volgende:

[..]

dus heeft hij minder recht om te spreken? Omdat anderen er niet netjes mee om kunnen gaan
Als er eentje niet mee kan omgaan is het Jelle wel.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:43:26 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174784823
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:34 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Is al bekend om welke Suske en Wiske het ging?
Daar wordt wild over gespeculeerd.

166 - De maffe maniak
206 - De bonkige baarden
233 - De klinkende klokken
250 - Het grote gat
306 - De stralende staf
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174784837
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:41 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik zou rekenen op hooguit een boete en een schadevergoeding. :P
Zou hij dit dan nodig kunnen hebben: https://www.hypothekersun(...)sEAAYASAAEgIEGPD_BwE

Enfin, Youp springt wel bij. Een Aaf.
pi_174784874
John van den Heuvel sloopt Jelle nu bij RTL Boulevard.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_174784878
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

Daar wordt wild over gespeculeerd.

166 - De maffe maniak
206 - De bonkige baarden
233 - De klinkende klokken
250 - Het grote gat
306 - De stralende staf
Ik dacht ook aan no. 69 De piepjonge pijper
pi_174784907
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

Daar wordt wild over gespeculeerd.

166 - De maffe maniak
206 - De bonkige baarden
233 - De klinkende klokken
250 - Het grote gat
306 - De stralende staf
Ook dacht dat ze het hadden over nummer 69 De orale orakel...
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:46:58 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174784917
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:45 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Ik dacht ook aan no. 69 De piepjonge pijper
Niet liegen.
69 - De nerveuze Nerviërs.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174784944
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:45 schreef superniger het volgende:
John van den Heuvel sloopt Jelle nu bij RTL Boulevard.
Wat zegt ie dan?
pi_174784978
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:43 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Zou hij dit dan nodig kunnen hebben: https://www.hypothekersun(...)sEAAYASAAEgIEGPD_BwE

Enfin, Youp springt wel bij. Een Aaf.
Nee, lijkt me niet. In Nederland zijn de schadevergoedingen niet zo uitzonderlijk hoog. Maar ik kan natuurlijk niet op Jelles bankrekening kijken.
pi_174785008
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:45 schreef superniger het volgende:
John van den Heuvel sloopt Jelle nu bij RTL Boulevard.
Tja, het is nu prijsschieten natuurlijk. Slachtoffer is ook dader geworden.

We krijgen dus twee rechtzaken

Zaak 1.
Aanklager: JBC
Verdachte: GvD
Delict: verkrachting en drogering

Zaak 2.
Aanklager: GvD
Verdachte: JBC
Delict: smaad en laster
pi_174785031
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als er eentje niet mee kan omgaan is het Jelle wel.
Wat ik wel snap, want nu komt die GvD met zíjn verhaal waardoor JBC niet meer geloofd wordt (wat al n probleem was vóór gvd zijn kant van het verhaal deed)
Als hij het echt zo voelt/ziet, is het echt kloterig om te zien dat mensen de kant van GvD kiezen, dat doet pijn.
compact en kleverig.
pi_174785088
Oh God ik weet precies waar dit mediacircus heen gaat. De publieke omroep vs RTL
pi_174785156
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:49 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Wat ik wel snap, want nu komt die GvD met zíjn verhaal waardoor JBC niet meer geloofd wordt (wat al n probleem was vóór gvd zijn kant van het verhaal deed)
Als hij het echt zo voelt/ziet, is het echt kloterig om te zien dat mensen de kant van GvD kiezen, dat doet pijn.
Ja, maar als dat nu eens dichter bij de waarheid zit dan de herinnering van JBC? De waarheid doet vaak pijn.

JBC had dit nooit zo moeten aanpakken, ongeacht wat er nu precies gebeurd is in het Kurhaus destijds.

De Trouw speelt hierin ook een zéér dubieuze rol in trouwens.
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:51:50 #39
213457 engine
pi_174785173
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:49 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Tja, het is nu prijsschieten natuurlijk. Slachtoffer is ook dader geworden.

We krijgen dus twee rechtzaken

Zaak 1.
Aanklager: JBC
Verdachte: GvD
Delict: verkrachting en drogering

Zaak 2.
Aanklager: GvD
Verdachte: JBC
Delict: smaad en laster
Kunnen de uitslagen van die zaken elkaar ook tegenspreken?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:52:24 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174785203
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:50 schreef Deckard het volgende:
Oh God ik weet precies waar dit mediacircus heen gaat. De publieke omroep vs RTL
Deugneuzen vs Boosburgers.
Zeikwijven vs Pisnichten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174785215
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:51 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Kunnen de uitslagen van die zaken elkaar ook tegenspreken?
Als je twee verschillende rechters hebt, wel natuurlijk. Voor JBC is het hopelijk gewoon een D'66 rechter. Die kans is natuurlijk ook het grootst.
pi_174785256
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Deugneuzen vs Boosburgers.
Zeikwijven vs Pisnichten.
Rechts vs. Links
pi_174785303
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:49 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Wat ik wel snap, want nu komt die GvD met zíjn verhaal waardoor JBC niet meer geloofd wordt (wat al n probleem was vóór gvd zijn kant van het verhaal deed)
Als hij het echt zo voelt/ziet, is het echt kloterig om te zien dat mensen de kant van GvD kiezen, dat doet pijn.
Dat is pijnlijk inderdaad, maar dat zijn helaas wel dingen waar je rekening mee moet houden als je besluit je verhaal openbaar te maken. Dat zijn trouwens ook dingen waar je rekening mee moet houden als het alleen een strafzaak wordt, want verdachten bekennen nou eenmaal niet graag. Alleen heb je in de rechtszaak minder last van al die Nederlanders die overal een mening over hebben.
pi_174785361
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

Daar wordt wild over gespeculeerd.

166 - De maffe maniak
206 - De bonkige baarden
233 - De klinkende klokken
250 - Het grote gat
306 - De stralende staf
Ik begreep dat het om het album "De Kwakstralen" ging.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174785454
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:51 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Kunnen de uitslagen van die zaken elkaar ook tegenspreken?
Volgens mij niet. Ook als verkrachting en drogering waar is, kan er nog steeds sprake zijn van smaad. Er zal onderzoek worden gedaan naar de aangifte van JBC, ik denk dat de uitkomst daarvan wel (mede) kan bepalen of het OM wel of niet overgaat tot vervolging wegens smaad.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:57:04 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174785480
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:53 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Rechts vs. Links
Doggy vs Missio
Kruis vs Ster
Vanachteren vs Bovenop
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:58:52 #47
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174785541
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik begreep dat het om het album "De Kwakstralen" ging.
De sterrenplukkers
De knikkende knoken
De jokkende joker
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174785555
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:22 schreef Allures het volgende:

[..]

heeft ie niet gedaan. Anderen zijn gaan jagen op wie het had kunnen zijn

Nrc had trouwens een goed artikel waarvan ik hoop dat een groot deel van de users hier de laatste alinea ook eens tot zich door laat dringen
En fok zelf ook

[..]

De rest van het artikel is ook goed overigens

https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-13764385-a1579330
Nee, het is een waardeloos stuk, blij dat ik die achterbakse kutkrant met zijn valse pretenties heb opgezegd na meer dan 20 jaar.

quote:
Ik zie geen reden waarom Jelle Brandt Corstius daarover zou liegen.
Ik zie op mijn beurt dan weer geen reden, indien JBC daadwerkelijk slachtoffer zou zijn, waarom hij zou liegen over dat het feit verjaard is, waarom hij zou liegen over zijn motieven om geen aangifte te doen, waarom hij zou liegen over de ontkenning van de beschuldigde, waarom hij niet eerlijk was over het ontbreken van een machtsverhouding.

Ik zie, indien hij daadwerkelijk slachtoffer zou zijn, geen reden waarom hij een, naar eigen zeggen, briljant journalistiek werk van zijn slachtofferschap zou maken en allerlei smoesjes zou verzinnen om geen aangifte te hoeven doen.

Ik zie ook geen reden waarom een zogenaamde kwaliteitskrant stukjesschrijvers employeert die te dom of te lui zijn om vast te stellen dat de media gebruiken om iemand aan de schandpaal te nagelen nou juist hetgene is wat hem straf en geld kan kosten, en gewoon het doen van aangifte niet. Dat verklaart waarschijnlijk ook de verontwaardiging van deze verslaggever over het feit dat de andere gasten van tafel moesten, die houdt natuurlijk wel van zo'n tafelgesprekje waarbij iedereen die totaal geen verstand van het onderwerp heeft toch er doorheen mag kakelen met algemeenheden over de metoo discussie. Dat zou ook verklaren waarom hij niet snapt dat het voor een publieke mediafiguur heel makkelijk is om een spelletje 'mijn woord tegen het zijne' te spelen, en het voor iemand van achter de schermen heel moeilijk is om zich tegen deze beschuldiging op deze manier gedaan te verdedigen. Hij snapt zelfs niet dat je dan wel een advocaat kunt gebruiken en speelt lekker in op de onderbuik.

Het is JBC geweest die slachtoffers angst aangejaagd heeft om aangifte te doen, met zijn onomstotelijke leugens daarover. Maar dat vind die NRC-journalist natuurlijk prima, want die heeft liever trial by media zodat hij domme stukjes kan schrijven, wij van WC-eend adviseren WC-eend voor uw al dan niet verzonnen 15 jaar oude vuiligheid, dan waarheidsvinding door deskundige mensen naar aanleiding van een aangifte van een strafbaar feit, zoals het hoort.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174785571
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Ook als verkrachting en drogering waar is, kan er nog steeds sprake zijn van smaad. Er zal onderzoek worden gedaan naar de aangifte van JBC, ik denk dat de uitkomst daarvan wel (mede) kan bepalen of het OM wel of niet overgaat tot vervolging wegens smaad.
Die aangifte zal nog even op zich laten wachten volgens de raadsman van JBC. Ze zijn namelijk bezig om bewijs te verzamelen. Ben wel benieuwd waaruit dat bewijs dan kan bestaan. Misschien hebben ze het glas waarin de drugs is gedaan nog niet afgewassen in het Kurhaus.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:00:33 #50
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_174785588
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:25 schreef Mishu het volgende:
Dus als ik zeg: ik ben ooit eens verkracht, dan pleeg ik smaad?

Ondanks dat het 6 miljard mensen kunnen zijn?
ik denk niet dat er 6 miljard mensen tegelijkertijd met hem dat ene jaar daar hebben gewerkt
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_174785630
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is pijnlijk inderdaad, maar dat zijn helaas wel dingen waar je rekening mee moet houden als je besluit je verhaal openbaar te maken. Dat zijn trouwens ook dingen waar je rekening mee moet houden als het alleen een strafzaak wordt, want verdachten bekennen nou eenmaal niet graag. Alleen heb je in de rechtszaak minder last van al die Nederlanders die overal een mening over hebben.
dat klopt.

Ik durf het iig niet om die reden :')
compact en kleverig.
pi_174785683
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:59 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Die aangifte zal nog even op zich laten wachten volgens de raadsman van JBC. Ze zijn namelijk bezig om bewijs te verzamelen. Ben wel benieuwd waaruit dat bewijs dan kan bestaan. Misschien hebben ze het glas waarin de drugs is gedaan nog niet afgewassen in het Kurhaus.
Dat is toch de taak van de politie? :P

Dat (steun)bewijs zal voor een deel gaan over het laten afleggen van verklaringen door mensen waar JBC in het verleden zijn verhaal al eens tegen verteld heeft.
pi_174785804
quote:
Wat ik zeker weet: er hebben slachtoffers gekeken. Hun is 22 minuten angst aangejaagd. Zij zagen wat er kan gebeuren als je je mond opendoet: niet geloofd worden, weggezet worden als leugenaar en manipulator. Dat is waarom mensen zwijgen.
Dat lijkt me de verkeerde conclusie. Die zou moeten luiden:

Wat ik zeker weet: er hebben slachtoffers gekeken. Hun is 22 minuten geleerd dat ze een aangifte in stilte moeten doen bij de bevoegde instanties en niet in de krant. Zij zagen namelijk wat er kan gebeuren als je stukjes in de krant schrijft zonder enig bewijs: niet geloofd worden, weggezet worden als leugenaar en manipulator. Dat is waarom verreweg de mensen slachtoffers dat natuurlijk ook niet doen. Die gaan naar de politie of een vertrouwenspersoon en wachten daar niet 15 jaar mee.
pi_174785819
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:59 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Die aangifte zal nog even op zich laten wachten volgens de raadsman van JBC. Ze zijn namelijk bezig om bewijs te verzamelen. Ben wel benieuwd waaruit dat bewijs dan kan bestaan. Misschien hebben ze het glas waarin de drugs is gedaan nog niet afgewassen in het Kurhaus.
dat kan bestaan uit getuigenissen van mensen die hij het toen heeft verteld bijvoorbeeld, ook als GvD iemand wat heeft verteld, kan dat als bewijs gelden, eventuele eerdere aangiften of meldingen kunnen meetellen, bezoek aan n huisarts... dat soort dingen.
compact en kleverig.
pi_174785924
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:07 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat kan bestaan uit getuigenissen van mensen die hij het toen heeft verteld bijvoorbeeld, ook als GvD iemand wat heeft verteld, kan dat als bewijs gelden, eventuele eerdere aangiften of meldingen kunnen meetellen, bezoek aan n huisarts... dat soort dingen.
Inderdaad. In feite heeft JBC zelf ook al het een en ander verklaard wat volgens mij niet in zijn voordeel zal werken.

Naar eigen zeggen heeft hij over de seks met GvD lacherig gesproken met zijn familie. Dat wijst toch niet direct op verkrachting, zou ik denken als ik een rechter was.
pi_174785942
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:07 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat is waarom verreweg de mensen slachtoffers dat natuurlijk ook niet doen. Die gaan naar de politie of een vertrouwenspersoon en wachten daar niet 15 jaar mee.
Dat klopt dus helemaal niet, de meeste slachtoffers gaan helemaal niet naar de politie uit schaamte of angst om niet geloofd te worden. Jij weet dus echt niet waar je het over hebt :D
pi_174785953
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:01 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat klopt.

Ik durf het iig niet om die reden :')
Heb je het dan over een rechtszaak (en dus aangifte doen) of je verhaal openbaar maken? In het eerste geval: dat is helaas niet uitzonderlijk.. Als je bijv. als slachtoffer niet minderjarig was en je hebt lange tijd helemaal niemand iets verteld, dan zijn je kansen als slachtoffer ook erg klein. Veel slachtoffers zullen dan de keuze maken dat zo'n zware rechtszaak (of alleen al aangifte) de moeite niet waard is.

Helaas is de politie of het OM ook wel eens ontmoedigend of laks bij zaken die wel kans maken.
pi_174785963
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:11 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Dat klopt dus helemaal niet, de meeste slachtoffers gaan helemaal niet naar de politie uit schaamte of angst om niet geloofd te worden. Jij weet dus echt niet waar je het over hebt :D
Je hebt gelijk. Dat zouden ze moeten doen.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:13:38 #59
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174786037
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:01 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat klopt.

Ik durf het iig niet om die reden :')
;( dat vind ik klote.
With the stars as her umbrella
pi_174786062
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:07 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat kan bestaan uit getuigenissen van mensen die hij het toen heeft verteld bijvoorbeeld, ook als GvD iemand wat heeft verteld, kan dat als bewijs gelden, eventuele eerdere aangiften of meldingen kunnen meetellen, bezoek aan n huisarts... dat soort dingen.
Helaas heeft JBC al getoond dat hij niet op zijn woord te geloven is. Als hij eventuele getuigen aan zal voeren zal ik ook eerder geneigd zijn te denken dat die misschien ook door JBC 'geholpen' worden hun herinneringen 'terug te halen'.

Niet leuk van mij, maar toch echt veroorzaakt door de verdraaide werkelijkheid die hijzélf de wereld in heeft gebracht.
pi_174786179
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:10 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Inderdaad. In feite heeft JBC zelf ook al het een en ander verklaard wat volgens mij niet in zijn voordeel zal werken.

Naar eigen zeggen heeft hij over de seks met GvD lacherig gesproken met zijn familie. Dat wijst toch niet direct op verkrachting, zou ik denken als ik een rechter was.
het gaat meer om wát hij gezegd heeft, dan om de manier waarop als het goed is.
Als jij lacherig doet terwijl je zegt: ik ben verkracht, kan dat n vorm van zelfbescherming zijn. Als jij zegt: seks met n man is toch niet helemaal mijn ding, klinkt dat al anders.
compact en kleverig.
pi_174786222
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:07 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat lijkt me de verkeerde conclusie. Dit zou moeten luiden:

Wat ik zeker weet: er hebben slachtoffers gekeken. Hun is 22 minuten geleerd dat ze een aangifte in stilte moeten doen bij de bevoegde instanties en niet in de krant. Zij zagen namelijk wat er kan gebeuren als je stukjes in de krant schrijft zonder enig bewijs: niet geloofd worden, weggezet worden als leugenaar en manipulator. Dat is waarom verreweg de mensen slachtoffers dat natuurlijk ook niet doen. Die gaan naar de politie of een vertrouwenspersoon en wachten daar niet 15 jaar mee.
Ja je hoopt dat het zo werkt, maar in de praktijk werkt het zo helaas niet. Ook slachtoffers die niet de media opzoeken, maar hun verhaal in kleine kring delen krijgen te maken met 'fatsoenlijke mensen' die denken dat zij hun eigen mening hierover moeten vormen en het slachtoffer gewoon zonder pardon als leugenaar of aandachttrekker bestempelen. Er zijn zelfs jongeren die werden gepest omdat ze zijn betast of verkracht :r

En ook deze slachtoffers krijgen bij een rechtzaak te maken met zo'n gehaaide advocaat die er alles aan zal doen om zijn cliënt vrij te pleiten, schuldig of niet schuldig. Dat schrikt wel af hoor.
pi_174786243
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Heb je het dan over een rechtszaak (en dus aangifte doen) of je verhaal openbaar maken? In het eerste geval: dat is helaas niet uitzonderlijk.. Als je bijv. als slachtoffer niet minderjarig was en je hebt lange tijd helemaal niemand iets verteld, dan zijn je kansen als slachtoffer ook erg klein. Veel slachtoffers zullen dan de keuze maken dat zo'n zware rechtszaak (of alleen al aangifte) de moeite niet waard is.

Helaas is de politie of het OM ook wel eens ontmoedigend of laks bij zaken die wel kans maken.
vooral de aangifte, want ws pleurt hij bij vrijspraak (wat er dik in zit) openbaar op fb dat hij dús onschuldig is, met n jus van mijn seksuele voorkeuren en daar pas ik voor :')
compact en kleverig.
pi_174786253
Nou, gelukkig zijn de experts op fok het erover eens dat Jelle alles bij elkaar heeft gelogen. Dank voor deze opheldering.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_174786296
Misschien was opa ook al zo, herkende Hugo zich daarin en herkende hij de erfelijkheidskwestie in dezen en moest Buikhuysen het toen ontgelden.
pi_174786299
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:14 schreef PJR het volgende:

[..]

Helaas heeft JBC al getoond dat hij niet op zijn woord te geloven is. Als hij eventuele getuigen aan zal voeren zal ik ook eerder geneigd zijn te denken dat die misschien ook door JBC 'geholpen' worden hun herinneringen 'terug te halen'.

Niet leuk van mij, maar toch echt veroorzaakt door de verdraaide werkelijkheid die hijzélf de wereld in heeft gebracht.
Het probleem (ook voor JBC) is dat als hij al jaren geleden zijn verhaal heeft gedaan tegen enkele vrienden of familieleden, zij als getuigen nu weer beïnvloed zijn doordat JBC zijn verhaal eerst via de media heeft gedaan en daarna pas aangifte is gaan doen.

Rechters merken dat doorgaans aan de verklaringen.
pi_174786534
Iemand schreef vanochtend dat JBC een fabulerende narcist is, ik ben het daarmee eens, ik zou alleen willen toevoegen: gewetenloze fabulerende narcist.
pi_174786551
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:11 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Dat klopt dus helemaal niet, de meeste slachtoffers gaan helemaal niet naar de politie uit schaamte of angst om niet geloofd te worden. Jij weet dus echt niet waar je het over hebt :D
Dat is hun goed recht, maar het is niet hun goed recht om dan maar naar de media te stappen om iemand aan de schandpaal te nagelen terwijl je juist vermijdt dat de waarheid boven tafel komt. Helemaal laakbaar wordt het als je zelf journalist bent en weet dat je door je collega's wel geloofd zult worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174786699
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is hun goed recht, maar het is niet hun goed recht om dan maar naar de media te stappen om iemand aan de schandpaal te nagelen terwijl je juist vermijdt dat de waarheid boven tafel komt. Helemaal laakbaar wordt het als je zelf journalist bent en weet dat je door je collega's wel geloofd zult worden.
Precies dit. Als ik morgen de Trouw bel, of DWDD, met het verhaal dat ik 15 jaar geleden verkracht ben door een collega dan gaan ze daar dus echt geen aandacht aan besteden zonder ook maar enige vorm van bewijs cq een aangifte.

Jbc wist maar al te goed zijn ingangen in de media te gebruiken, en ook wat voor gevolgen dit voor GvD kon hebben. Juist JbC zou beter moeten weten. Hij had gewoon aangifte moeten doen, als hij dan eventueel later (na een veroordeelding) de media opzoekt om zijn verhaal te doen is dan meer dan prima. Maar bewust eerst de media opzoeken is gewoon kansloos en bewust een poging om iemand te beschadigen.

En dan kunnen wij en JbC wel stommertje spelen en roepen dat GvD zelf zich openbaar heeft gemaakt. Maar JbC wist maar al te goed dat zijn naam in “het wereldje” maar al te snel zou rondgaan en hem dit zowel zakelijk als privé zou raken.
pi_174786978
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is hun goed recht, maar het is niet hun goed recht om dan maar naar de media te stappen om iemand aan de schandpaal te nagelen terwijl je juist vermijdt dat de waarheid boven tafel komt. Helemaal laakbaar wordt het als je zelf journalist bent en weet dat je door je collega's wel geloofd zult worden.
Inderdaad...

Jullie zijn nooit verkracht dus jullie weten er niets van. Ook zo'n dooddoener.

Hoeveel extra aangiftes heeft de politie opgetekend sinds de start van # metoo? Ik denk geen een, iemand enig idee?
pi_174787063
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:20 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

vooral de aangifte, want ws pleurt hij bij vrijspraak (wat er dik in zit) openbaar op fb dat hij dús onschuldig is, met n jus van mijn seksuele voorkeuren en daar pas ik voor :')
Begrijpelijk dat je daar niet op zit te wachten. Je dacht ook niet dat het belangrijk is dat de politie op z'n minst op de hoogte is van jouw ervaring, zodat ze dat misschien kunnen gebruiken als hij in herhaling valt?

Even terug naar dit soort zaken in het algemeen: Het scheelt in zo'n zaak ook zó veel als het slachtoffer direct haar (of zijn) ervaring deelt. Dat bedoel ik niet als kritiek, want ik snap dat het ontzettend moeilijk is.. Voor de rechter kan bijvoorbeeld de verklaring van iemand die het slachtoffer volledig in paniek aantrof zo belangrijk zijn.

Een groot deel van de zaken zal gaan om incestzaken of andere zaken waar sprake is van gezagsverhouding, waarbij misbruik van een nog relatief jong slachtoffer heel langzaam wordt opgebouwd. Dan is het voor het slachtoffer vaak nog lastiger om het tegen iemand te vertellen.
pi_174787124
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is hun goed recht, maar het is niet hun goed recht om dan maar naar de media te stappen om iemand aan de schandpaal te nagelen terwijl je juist vermijdt dat de waarheid boven tafel komt. Helemaal laakbaar wordt het als je zelf journalist bent en weet dat je door je collega's wel geloofd zult worden.
Hij had toch nergens een naam genoemd? Precies om die reden trouwens. Nu gaat die verschrikkelijke Plasman weer strooien met woorden als "geraffineerd", "manipulatief", "smaad" etc etc. Ik zie vooralsnog niet het motief van JBC om dit allemaal uit zijn duim te zuigen. Daarentegen weten we natuurlijk ook niet precies wat de verhouding is tussen die twee en wat er nog meer speelt. Ik vind het maar een lastige zaak om iemand direct de zwarte piet toe te spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2017 19:50:31 ]
pi_174787189
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:42 schreef timmmmm het volgende:

Nou ja bij mij gaat het vooral om de vraag: waarom boeit het ons eigenlijk wat twee volwassen mannen die ik niet ken en nooit mee te maken zal krijgen 15 jaar geleden wel of niet gedaan hebben?

Laat ze dat lekker zelf uitvechten joh, waar hebben we het eigenlijk over
Dat vroeg ik me nou exact ook af toen vanavond dit spektakel op werkelijk elke zender te zien was.
pi_174787247
Ik vind het echt een vrij lastige zaak...JBC heeft er bewust voor gekozen om dit na 15 jaar enkel in de media te gooien maar er geen rechtszaak van te maken omdat juist de bewijslast moeilijk rond te breien is. Dat versterkt mijn gevoel dat dit inderdaad een avond is waarbij twee volwassen mannen een verschil van perceptie hebben over wat er is gebeurd. Als het echt een aanranding/verkrachting was geweest zou je er in mijn ogen geen 15 jaar mee rond hebben gelopen en ook meteen aangifte hebben gedaan, maar da's mijn beeld.

Dat Van Dam zich verdedigt en zichzelf out als de dader snap ik ergens wel, zijn naam zong toch al rond in medialand en als er echt een verschil van perceptie is over een pot seks waarbij er geen dwang valt te duiden zou ik me dit ook niet aan laten smeren... ik zou ook niet altijd automatisch het verhaal van het slachtoffer geloven.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_174787285
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Begrijpelijk dat je daar niet op zit te wachten. Je dacht ook niet dat het belangrijk is dat de politie op z'n minst op de hoogte is van jouw ervaring, zodat ze dat misschien kunnen gebruiken als hij in herhaling valt?

Even terug naar dit soort zaken in het algemeen: Het scheelt in zo'n zaak ook zó veel als het slachtoffer direct haar (of zijn) ervaring deelt. Dat bedoel ik niet als kritiek, want ik snap dat het ontzettend moeilijk is.. Voor de rechter kan bijvoorbeeld de verklaring van iemand die het slachtoffer volledig in paniek aantrof zo belangrijk zijn.

Een groot deel van de zaken zal gaan om incestzaken of andere zaken waar sprake is van gezagsverhouding, waarbij misbruik van een nog relatief jong slachtoffer heel langzaam wordt opgebouwd. Dan is het voor het slachtoffer vaak nog lastiger om het tegen iemand te vertellen.
Ik heb melding gedaan en hij is eerder veroordeeld voor n geweldsmisdrijf.
Dus dat deel is gecoverd :')
compact en kleverig.
pi_174787365
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad...

Jullie zijn nooit verkracht dus jullie weten er niets van. Ook zo'n dooddoener.

Hoeveel extra aangiftes heeft de politie opgetekend sinds de start van # metoo? Ik denk geen een, iemand enig idee?
Dat is ook niet makkelijk, los van eventuele lompheid en vooroordelen bij agenten wat ook voorkomt, moeten die vaststellen wat er gebeurd is. Die kunnen dus niet alleen maar begrip tonen en ah zielig roepen. Die gaan ook vragen stellen, soms pijnlijke vragen, maar ook soms lastige vragen inzake eventuele vrijwilligheid of wat voor vrijwilligheid zou kunnen worden aangezien. Maar dat moet wel gebeuren voor de waarheidsvinding, de media doen daar niet aan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:48 schreef Tem het volgende:

[..]

Hij had toch nergens een naam genoemd? Precies om die reden trouwens. Nu gaat die verschrikkelijke Pasman weer strooien met woorden als "geraffineerd", "manipulatief", "smaad" etc etc. Ik zie vooralsnog niet het motief van JBC om dit allemaal uit zijn duim te zuigen. Daarentegen weten we natuurlijk ook niet precies wat de verhouding is tussen die twee en wat er nog meer speelt. Ik vind het maar een lastige zaak om iemand direct de zwarte piet toe te spelen.
Ik kan wel een paar motieven bedenken maar dat is niet zo relevant. Ik kan ook wel motieven bedenken om iemand te drogeren en te verkrachten maar dat bewijst ook niks.

Plasman heeft deels gewoon gelijk. JBC is manipulatief bezig en pleegt waarschijnlijk smaad. Geraffineerd vind ik wel meevallen, want ik heb even zijn stukje in trouw gelezen en zijn interview bij DWDD bekeken en ik betrap hem vrij eenvoudig op meerdere onwaarheden en weglaten van relevante informatie. Zie daarvoor een lange post van mij in het vorige deel. Ik hou de mogelijkheid open dat hij daadwerkelijk verkracht is, maar moet wel vaststellen dat hij liegt en manipuleert over de dinger er omheen. Daarvoor mag je hem best de zwarte piet toespelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174787367
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:51 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het echt een vrij lastige zaak...JBC heeft er bewust voor gekozen om dit na 15 jaar enkel in de media te gooien maar er geen rechtszaak van te maken omdat juist de bewijslast moeilijk rond te breien is. Dat versterkt mijn gevoel dat dit inderdaad een avond is waarbij twee volwassen mannen een verschil van perceptie hebben over wat er is gebeurd. Als het echt een aanranding/verkrachting was geweest zou je er in mijn ogen geen 15 jaar mee rond hebben gelopen en ook meteen aangifte hebben gedaan, maar da's mijn beeld.

Dat Van Dam zich verdedigt en zichzelf out als de dader snap ik ergens wel, zijn naam zong toch al rond in medialand en als er echt een verschil van perceptie is over een pot seks waarbij er geen dwang valt te duiden zou ik me dit ook niet aan laten smeren... ik zou ook niet altijd automatisch het verhaal van het slachtoffer geloven.
Cijfers tonen aan dat dat dus totaal geen ongewone gang van zaken is.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_174787383
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:20 schreef Fascination het volgende:
Nou, gelukkig zijn de experts op fok het erover eens dat Jelle alles bij elkaar heeft gelogen. Dank voor deze opheldering.
Wie zegt dat hij gelogen heeft? In 15 jaar tijd kan je eigen fantasie nogal een invloed hebben en is in je hoofd een gebeurtenis heel anders dan hij toen werd beleefd.
pi_174787604
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:44 schreef ootjekatootje het volgende:

Hoeveel extra aangiftes heeft de politie opgetekend sinds de start van # metoo? Ik denk geen een, iemand enig idee?
Jelle gaat als het goed is deze week aangifte doen.
pi_174787932
In dit filmpje zegt Jelle zelf dat hij totaal onbetrouwbaar is -vanaf 6.55

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174788041
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:55 schreef Fascination het volgende:

[..]

Cijfers tonen aan dat dat dus totaal geen ongewone gang van zaken is.
Ok, dat wist ik niet, maar in dit geval blijf ik nu vooral het gevoel houden dat JBC bewust dit verhaal in de media heeft gegooid en niet in de rechtzaal uitvecht omdat GvD daarmee toch wel gepakt zou worden in het wereldje...

Ik blijf het een geval vinden van verschillende perceptie over de bewuste avond van twee volwassen kerels
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_174788046
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:04 schreef StaceySinger het volgende:
In dit filmpje zegt Jelle zelf dat hij totaal onbetrouwbaar is -vanaf 6.55

:')_!!!
pi_174788099
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:04 schreef StaceySinger het volgende:
In dit filmpje zegt Jelle zelf dat hij totaal onbetrouwbaar is -vanaf 6.55

Kom op... die uitspraak kun je toch wel in de context zien.
pi_174788120
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:04 schreef StaceySinger het volgende:
In dit filmpje zegt Jelle zelf dat hij totaal onbetrouwbaar is -vanaf 6.55

Ja, dit toont wederom om aan dat Jelle echt alles bij elkaar heeft gelogen. Zaak kan gesloten worden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:10:22 #85
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174788173
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:06 schreef TheVulture het volgende:

[..]
omdat GvD daarmee toch wel gepakt zou worden in het wereldje...

Zoals wel meer via #MeToo beschuldigde lieden al virtueel gelynched zijn..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174788234
Hopelijk zal een ervaren psycholoog of psychiater zijn licht eens over Jelle Brandt Corstius laten schijnen. Net zo openbaar als meneertje iemand totaal vernietigt. Je hoeft niet veel mensenkennis te hebben om te zien dat er iets niet aan hem klopt. Heel érg niet klopt...
pi_174788261
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:12 schreef gombro het volgende:
Hopelijk zal een ervaren psycholoog of psychiater zijn licht eens over Jelle Brandt Corstius laten schijnen. Net zo openbaar als meneertje iemand totaal vernietigt. Je hoeft niet veel mensenkennis te hebben om te zien dat er iets niet aan hem klopt. Heel érg niet klopt...
Vooral blijven herhalen.
pi_174788282
Slaap jij nou nog niet? Get a life.
pi_174788289
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zoals wel meer via #MeToo beschuldigde lieden al virtueel gelynched zijn..
En dat lijkt me het hoofddoel van die onzin.

Tenminste veel zure vrouwen maken gretig gebruik van de mogelijkheid.
pi_174788360
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:10 schreef Bivox.Silentic het volgende:

Naar eigen zeggen heeft hij over de seks met GvD lacherig gesproken met zijn familie. Dat wijst toch niet direct op verkrachting, zou ik denken als ik een rechter was.
Ik vraag me af hoe je als hetero man, lacherig kunt vertellen over gedwongen tot orale sex met een homo man, tegen je ouders.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:17:24 #91
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174788378
Ik vind echt zo schandelijk dat zijn verhaal in twijfel wordt getrokken. Echt. Wtf.
pi_174788418
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En dat lijkt me het hoofddoel van die onzin.

Tenminste veel zure vrouwen maken gretig gebruik van de mogelijkheid.
een van de doelen is duidelijk maken dat t geen onzin is..
compact en kleverig.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:18:22 #93
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174788419
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:17 schreef Mishu het volgende:
Ik vind echt zo schandelijk dat zijn verhaal in twijfel wordt getrokken. Echt. Wtf.
Ja dat blijkt :D

Ik vind het raar dat mensen klakkeloos verhalen geloven zonder hoor en wederhoor.
With the stars as her umbrella
pi_174788421
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:17 schreef Mishu het volgende:
Ik vind echt zo schandelijk dat zijn verhaal in twijfel wordt getrokken. Echt. Wtf.
doen we lekker toch. Zoals de meerderheid van Nederland die een smoel op waarachtigheid kan beoordelen.
pi_174788470
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:17 schreef Mishu het volgende:
Ik vind echt zo schandelijk dat zijn verhaal in twijfel wordt getrokken. Echt. Wtf.
Waarom zou je klakkeloos automatisch maar het slachtoffer moeten geloven, zeker als er enkel indirect bewijs is? Er zijn in zedenzaken wel vaker mensen beschuldigd die later onschuldig zijn gebleken.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_174788518


[ Bericht 100% gewijzigd door gombro op 31-10-2017 20:21:22 ]
pi_174788521
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:18 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ja dat blijkt :D

Ik vind het raar dat mensen klakkeloos verhalen geloven zonder hoor en wederhoor.
Dat vind ik nogal een uitspraak.
Als een vriendin je vertelt dat ze is aangerand door bijvoorbeeld een collega, ga je dan ook eerst even met die collega praten, of geloof je je vriendin op haar woord?
pi_174788540
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:17 schreef Mishu het volgende:
Ik vind echt zo schandelijk dat zijn verhaal in twijfel wordt getrokken. Echt. Wtf.
o, dat vind ik niet. Ik vind dat terecht.
De manier waarop echter niet.

En daarnaast moeten mensen wmb ook gewoon beseffen dat een verhaal meerdere kanten heeft die ook gewoon beide waar kunnen zijn...
compact en kleverig.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:22:24 #99
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174788566
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:17 schreef Mishu het volgende:
Ik vind echt zo schandelijk dat zijn verhaal in twijfel wordt getrokken. Echt. Wtf.
Sinds wanneer is het schandelijk om aan waarheidsvinding te doen en niet iedereen klakkeloos op zijn of haar woord te geloven?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:22:27 #100
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174788573
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:21 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat vind ik nogal een uitspraak.
Als een vriendin je vertelt dat ze is aangerand door bijvoorbeeld een collega, ga je dan ook eerst even met die collega praten, of geloof je je vriendin op haar woord?
Ik zou mijn vriendin in ieder geval adviseren om niet een vaag verhaal in de openbaarheid te gooien zodat dat vervolgens een eigen leven gaat leiden :)
With the stars as her umbrella
pi_174788612
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:22 schreef Ringo het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het schandelijk om aan waarheidsvinding te doen en niet iedereen klakkeloos op zijn of haar woord te geloven?
Dat is ook helemaal niet erg eigenlijk. Maar het ridiculiseren, bagatelliseren is nou niet echt heel erg netjes.
pi_174788645
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:23 schreef mootie het volgende:

Maar het ridiculiseren, bagatelliseren is nou niet echt heel erg netjes.
Da's wel een leuke, uit jouw mond....
pi_174788648
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:22 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik zou mijn vriendin in ieder geval adviseren om niet een vaag verhaal in de openbaarheid te gooien zodat dat vervolgens een eigen leven gaat leiden :)
kun je je wel voorstellen dat je het zou wíllen na een verkrachting waarmee degene die het gedaan heeft gewoon wegkomt?
Dat je op de een of andere manier toch ‘wraak’ wil en wil dat hij/zij beseft wat hij je aangedaan heeft?
compact en kleverig.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:25:25 #104
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174788671
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:23 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal niet erg eigenlijk. Maar het ridiculiseren, bagatelliseren is nou niet echt heel erg netjes.
Dat is wat ik net zei.
With the stars as her umbrella
pi_174788685
mootie kan alleen maar nawauwelen
pi_174788694
Ik heb de herhaling van Pauw maar eens gezien waar al de ophef voor nodig is. Maar jezus zeg ik heb nog nooit twee van die mietjes bij elkaar gezien. ( sorry voor mijn woordkeuze, wel toepasselijk overigens )

Het begint al bij de opzet waarbij Jeroen Pauw de advocaat en zijn client als anoniem introduceert. en nog geen 5 minuten later zit de advocaat hem met volle naam aan te spreken. Ik vraag me af, wordt daar bij Pauw niks voorbereid hoe ze het interview ingaan? Dan is er het verhaal van die Gijs.
Eerst heeft hij het over flirten zoenen in een dronken bui. Dan heeft hij het over seks. Make up you mind man. En dan was er de leeftijdsverschil van fucking 1 jaar. Mijn god waar hebben we het over.
Jelle kan toch wel van zich afslaan wanneer je 24 jaar bent, gedrogeerd of niet, het is geen wijf. Na de seks heb je geen contact met elkaar, dat vond ik ook zoiets vreemds. En dan zegt die Gijs als verdediging hij was mijn type niet. Is dat een slettebak ofzo?
En tot slot de functies die ze hadden dat stelt immers ook al bar weinig voor de een is een manusje van alles en de ander een stagair. . Maar wat kun je verwachten als je zelf nog maar 25 jaar oud bent.

Als ik hier mijn mening over mag geven, dan denk ik dat Jelle een ongelooflijke dramaqueen is. En Gijs mag wel eens aan zijn waarheid werken. Verkrachting nee, Jelle heeft een blauwtje gelopen ja...
pi_174788700
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:25 schreef gombro het volgende:
mootie kan alleen maar nawauwelen
Ga je eens leuk op een ander richten, mop.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:27:28 #108
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174788712
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:24 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

kun je je wel voorstellen dat je het zou wíllen na een verkrachting waarmee degene die het gedaan heeft gewoon wegkomt?
Dat je op de een of andere manier toch ‘wraak’ wil en wil dat hij/zij beseft wat hij je aangedaan heeft?
Ja natuurlijk kan ik me dat voorstellen.
Maar voor eigen rechter spelen en het oog-om-oog-tand-om-tand-principe hang ik niet aan.
Dat is vooral heel schadelijk voor jezelf. Er zijn echt andere manieren om gerechtigheid op te eisen.
With the stars as her umbrella
pi_174788714
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:26 schreef mootie het volgende:

[..]

Ga je eens leuk op een ander richten, mop.
begin jij daar eens mee dan?
pi_174788722
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:17 schreef Mishu het volgende:
Ik vind echt zo schandelijk dat zijn verhaal in twijfel wordt getrokken. Echt. Wtf.
Dus jij trekt het verhaal van de vermeende dader in twijfel? Ze kunnen niet allebei waar ze.

Het zou extreem bizar zijn als je verkrachtingsverhaal niet in twijfel zou mogen trekken.

Duidelijk is iig dat een van de twee het iig niet zo nauw met de waarheid neemt, zonder verder bewijs zal het gewoon een welles-nietes kwestie blijven. In ieder geval vind ik dat JBC het niet slim aan heeft gepakt om het op deze manier naar buiten te brengen, met een mediacircus tot gevolg.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:28:09 #111
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174788738
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:23 schreef mootie het volgende:
Dat is ook helemaal niet erg eigenlijk. Maar het ridiculiseren, bagatelliseren is nou niet echt heel erg netjes.
Tja, als je zo'n onderwerp vermediatiseert, is dat de collateral damage die je voor lief moet nemen.
Les één in medialand: houd het kort en luchtig!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174788741
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:25 schreef gombro het volgende:
mootie kan alleen maar nawauwelen
Je bent vanavond erg op de ad hominem, is het niet?
Make my day!
pi_174788755
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:27 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ja natuurlijk kan ik me dat voorstellen.
Maar voor eigen rechter spelen en het oog-om-oog-tand-om-tand-principe hang ik niet aan.
Dat is vooral heel schadelijk voor jezelf. Er zijn echt andere manieren om gerechtigheid op te eisen.
ik zeg niet dat t goed is, ik zeg alleen dat ik t wel begrijp.
compact en kleverig.
pi_174788768
joh die mootie zit me de hele dag al op de hielen, nerve-wracking is dat. Is verliefd op me denk ik.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:29:25 #115
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174788775
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:28 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik zeg niet dat t goed is, ik zeg alleen dat ik t wel begrijp.
Dat zeg ik dus ook ;)
With the stars as her umbrella
pi_174788810
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:21 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

o, dat vind ik niet. Ik vind dat terecht.
De manier waarop echter niet.

En daarnaast moeten mensen wmb ook gewoon beseffen dat een verhaal meerdere kanten heeft die ook gewoon beide waar kunnen zijn...
Ja? Zoals het drogeren, daar kunnen ze beiden gelijk in hebben?
pi_174788818
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:17 schreef Mishu het volgende:
Ik vind echt zo schandelijk dat zijn verhaal in twijfel wordt getrokken. Echt. Wtf.
Ik vind het raar dat jij dat schandelijk vind.

Alsof je gevrijwaard bent van kritische vragen en meningen als je iemand in de media beschuldigt van een zedenmisdrijf......
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:31:09 #118
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174788833
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:22 schreef Ringo het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het schandelijk om aan waarheidsvinding te doen en niet iedereen klakkeloos op zijn of haar woord te geloven?
Jij doet even aan waarheidsvinding vanachter je scherm :') ^O^
pi_174788836
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:21 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat vind ik nogal een uitspraak.
Als een vriendin je vertelt dat ze is aangerand door bijvoorbeeld een collega, ga je dan ook eerst even met die collega praten, of geloof je je vriendin op haar woord?
Een naaste is wat anders dan een willekeurig persoon van tv of iemand anders die je niet persoonlijk kent. Er zijn twee tegenstrijdige verhalen, verder geen enkel bewijs voor of tegen een van de twee, waarom zou je dan het ene verhaal boven het andere moeten classificeren? Als je stelt dat het verhaal van GvD ook waar zou kunnen zijn, dan trek je die van JBC al in twijfel. Als je het verhaal van JBC niet in twijfel trekt, dan zeg je dat GvD hoe dan ook schuldig is.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:31:56 #120
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_174788861
Ik kom net binnen. Hoe is de naam nou bekend geworden?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_174788878
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:17 schreef Mishu het volgende:
Ik vind echt zo schandelijk dat zijn verhaal in twijfel wordt getrokken. Echt. Wtf.
Ondanks jullie goede bedoelingen zijn types als jij degenen die het de slachtoffers moeilijk maken.

Door een mediafiguur met een slecht verhaal te verheffen tot slachtoffer zonder tussenkomst van de rechter, is het nu moeilijker dan ooit om je mond open te trekken. En nu de realiteit laat zien dat je de rechter niet zonder consequenties kunt passeren gooit men de handdoek in de ring:

aafkeromeijn twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 11:40:53 Het is zover. Jarenlang heb ik me in de media, en in mijn omgeving bekommerd om slachtoffers van seksueel misbruik. Ik ben moe. reageer retweet
aafkeromeijn twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 11:50:22 Mijn five cents: op de lange termijn gaat dit allemaal nuttig blijken te zijn geweest, dit hele proces, maar right now: I'm out. reageer retweet
Bedankt voor de moeite!
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_174788888
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:31 schreef Andromache het volgende:
Ik kom net binnen. Hoe is de naam nou bekend geworden?
doordat die gluiperd die naam stiekem heeft laten doorsijpelen natuurlijk.Wie anders? Allah?
pi_174788890


Vanavond weer.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:33:44 #124
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174788933
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:31 schreef Mishu het volgende:
Jij doet even aan waarheidsvinding vanachter je scherm :') ^O^
Nee, ik zit me vooral te verkneukelen, respectloze hond die ik ben. Schandalig!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174789009
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:17 schreef Mishu het volgende:
Ik vind echt zo schandelijk dat zijn verhaal in twijfel wordt getrokken. Echt. Wtf.
Mishu heeft mij verkracht.

Iedereen die bovenstaande in twijfel trekt is volgens Mishu schandelijk bezig.

Of wat wil je nou eigenlijk zeggen? :')
pi_174789027
quote]7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:33 schreef Ringo het volgende:
Nee, ik zit me vooral te verkneukelen, respectloze hond die ik ben. Schandalig!
[/quote]

Nou ja half Holland verkneukelt mee, hoor
pi_174789077
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad...

Jullie zijn nooit verkracht dus jullie weten er niets van. Ook zo'n dooddoener.

Hoeveel extra aangiftes heeft de politie opgetekend sinds de start van # metoo? Ik denk geen een, iemand enig idee?
zo vermoeiend dit. Het gaat niet om extra aangiften maar om een cultuur omslag, die dan hopelijk ook het proces van aangifte doen veranderd. En dat is nog lang niet zo. Sterker nog, we zitten er nu zo midden in dat de mensen die zich in durven zetten voor die cultuuromslag een bak stront moeten verwerken waar de meeste mensen nog steeds voor passen
pi_174789194
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:35 schreef PJR het volgende:

[..]

Mishu heeft mij verkracht.

Iedereen die bovenstaande in twijfel trekt is volgens Mishu schandelijk bezig.

Of wat wil je nou eigenlijk zeggen? :')
Ja, dat zou je onder je echte naam zeggen publiekelijk?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:40:50 #129
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174789214
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:17 schreef Mishu het volgende:
Ik vind echt zo schandelijk dat zijn verhaal in twijfel wordt getrokken. Echt. Wtf.
Heb je ooit gehoord van mattress girl?


Ik vind het echt ongelofelijk dat er nog steeds mensen zijn die vinden dat je niks terug mag zeggen als je beschuldigd wordt.
pi_174789267
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:29 schreef gombro het volgende:
joh die mootie zit me de hele dag al op de hielen, nerve-wracking is dat. Is verliefd op me denk ik.
Ik zie het ook hoor, 😎
pi_174789375
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:25 schreef Mishu het volgende:
Dus als ik zeg: ik ben ooit eens verkracht, dan pleeg ik smaad?

Ondanks dat het 6 miljard mensen kunnen zijn?
Totaal oneerlijke vergelijking. Als jij zegt ik ben verkracht door een mannelijke collega bij bedrijf Y in jaar X is de lijst een stuk kleiner. Hij had verder nog wat kenmerken genoemd waardoor het lijstje nog kleiner werd en er nog maar een paar namen overbleven. Als het daarbij was gebleven hadden meerdere onschuldige mannen de rest van hun leven bij een google zoektocht naar hun naam een verkrachtingsbeschuldiging gehad. Jelle is een eikel. Dit soort verhalen geef je maar eerst bij de politie.
pi_174789397
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:40 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja, dat zou je onder je echte naam zeggen publiekelijk?
Er zijn mensen die zo zijn, ja. Net als dat er verkrachters bestaan.

Hoe krijg je het in je hoofd om het schandalig te vinden om te twijfelen aan het verhaal van JBC? Maar twijfelen aan het verhaal van de vermeende dader mag dus wel? Verkrachters kunnen wel liegen, mensen die zichzelf slachtoffer noemen niet?

Als je het twijfelen aan JBC's verhaal schandalig vindt, vind ik je maar eng. GvD is dus schuldig, wat de feiten ook mogen zijn. Omdat iemand dat zegt op televisie.
pi_174789398
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:37 schreef Allures het volgende:

[..]

zo vermoeiend dit. Het gaat niet om extra aangiften maar om een cultuur omslag, die dan hopelijk ook het proces van aangifte doen veranderd. En dat is nog lang niet zo. Sterker nog, we zitten er nu zo midden in dat de mensen die zich in durven zetten voor die cultuuromslag een bak stront moeten verwerken waar de meeste mensen nog steeds voor passen
Heel vermoeiend, iedere kerel op het schavot willen hebben die na een slechte ONS niet direct wil trouwen..

Om over de bazen en managers maar te zwijgen... Mogen die nog wel goedemorgen zeggen of is dat ook al helemaal fout?
pi_174789454
Ik snap echt niet dat er mensen in dit topic zijn die op een belachelijke en kinderachtige manier willen discussiëren. Uitspraken als 'ze waren even oud dan loop je toch weg?' Slaan werkelijk nergens op
Dingen belachelijk maken door te roepen 'die users heeft mij verkracht'

Dit is een heel reëel onderwerp mer reële slachtoffers die gekwetst worden door het feit dat hier altijd zo belachelijk en kortzichtig over word gedaan
Neem nou eens gewoon even je verantwoordelijkheid als volwassene met een toetsenbord en denk 2 seconde na. Verplaats je in een ander, roep niet alleen vanuit je onderbuik over zaken die gewoon aantoonbaar zijn zoals het feit dat mensen soms wel jaren last hebben van misbruik en geen aangifte doen, maak dingen niet belachelijk
Denk gewoon eens als mens over een onderwerp als dit en als mens kun je er toch niet serieus op tegen zijn dat er een verandering in cultuur komt?

En voor iemand dat weet tot in het belachelijke door trekt: nee dat betekend niet dat mensen zonder bewijs veroordeeld moeten worden of aan een schandpaal genageld moeten worden
pi_174789484
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heel vermoeiend, iedere kerel op het schavot willen hebben die na een slechte ONS niet direct wil trouwen..

Om over de bazen en managers maar te zwijgen... Mogen die nog wel goedemorgen zeggen of is dat ook al helemaal fout?
petje af. Prachtig voorbeeld van iets in het belachelijke trekken
pi_174789522
Cultuur omslag, rot op zeg.

Als een kerel ongewenst aan je zit, geef hem dan een flinke klap of trap.

Werk aan je zelfvertrouwen en sterkte. Ga op karate en hoek hem neer.

Maar ga niet zitten prediken dat anderen anders moeten gaan denken omdat jij dan wil.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:48:28 #139
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174789538
Het is hier gewoon mannen tegen de vrouwen.

Mannen -> empathieloze honden
Vrouwen -> emotionele slachtoffers

De wereld is zo simpel :')
pi_174789612
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Cultuur omslag, rot op zeg.

Als een kerel ongewenst aan je zit, geef hem dan een flinke klap of trap.

Werk aan je zelfvertrouwen en sterkte. Ga op karate en hoek hem neer.

Maar ga niet zitten prediken dat anderen anders moeten gaan denken omdat jij dan wil.
Lol, dit referentiekader.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_174789643
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Cultuur omslag, rot op zeg.

Als een kerel ongewenst aan je zit, geef hem dan een flinke klap of trap.

Werk aan je zelfvertrouwen en sterkte. Ga op karate en hoek hem neer.

Maar ga niet zitten prediken dat anderen anders moeten gaan denken omdat jij dan wil.
Ben je het er dan ook niet mee eens dat mannen ook wel eens kunnen nadenken over hun handelingen?
De enige met een verantwoordelijkheid is de vrouw, zij moet haar grenzen aangeven?
pi_174789669
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Cultuur omslag, rot op zeg.

Als een kerel ongewenst aan je zit, geef hem dan een flinke klap of trap.

Werk aan je zelfvertrouwen en sterkte. Ga op karate en hoek hem neer.

Maar ga niet zitten prediken dat anderen anders moeten gaan denken omdat jij dan wil.
ik weet hier echt niets anders op te zeggen als dat je niet begrepen hebt hoe deze situaties werken en dat je een tikje van de pot gerukt bent
Fijn voor jou dat je het nooit mee hebt moeten maken, dat dan weer wel

Ik hoop bijna dat je een troll bent. Maar trollen over iets als dit is ook weer zo laag dat ik het weer jiet hoop maar dan ben je gewoon kakdom
pi_174789760
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Cultuur omslag, rot op zeg.

Als een kerel ongewenst aan je zit, geef hem dan een flinke klap of trap.

Werk aan je zelfvertrouwen en sterkte. Ga op karate en hoek hem neer.

Maar ga niet zitten prediken dat anderen anders moeten gaan denken omdat jij dan wil.
Arme dochter van je
pi_174789766
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:47 schreef Allures het volgende:

[..]

petje af. Prachtig voorbeeld van iets in het belachelijke trekken
Ja inderdaad, tegenovergestelde van zweefteverij en aandachtsgeil gedrag, dat heb je goed.

Ik vind dat teveel jonge dames momenteel te graag in een slachtofferrol willen kruipen. Zich dingen te snel "laten" overkomen, ten koste van echte slachtoffers.
pi_174789772
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:46 schreef Allures het volgende:
Ik snap echt niet dat er mensen in dit topic zijn die op een belachelijke en kinderachtige manier willen discussiëren. Uitspraken als 'ze waren even oud dan loop je toch weg?' Slaan werkelijk nergens op
Dingen belachelijk maken door te roepen 'die users heeft mij verkracht'

Dit is een heel reëel onderwerp mer reële slachtoffers die gekwetst worden door het feit dat hier altijd zo belachelijk en kortzichtig over word gedaan
Neem nou eens gewoon even je verantwoordelijkheid als volwassene met een toetsenbord en denk 2 seconde na. Verplaats je in een ander, roep niet alleen vanuit je onderbuik over zaken die gewoon aantoonbaar zijn zoals het feit dat mensen soms wel jaren last hebben van misbruik en geen aangifte doen, maak dingen niet belachelijk
Denk gewoon eens als mens over een onderwerp als dit en als mens kun je er toch niet serieus op tegen zijn dat er een verandering in cultuur komt?

En voor iemand dat weet tot in het belachelijke door trekt: nee dat betekend niet dat mensen zonder bewijs veroordeeld moeten worden of aan een schandpaal genageld moeten worden
Je eerste zin heb je gelijk mee.

Wat je verder post over "die user heeft mij verkracht", dat moet wel over mij gaan. Dat was een versimpeld voorbeeld omvaan te geven hoe krankzinng haar denkwijze was.

Er wordt hier gesteld dat zelfs TWIJFELEN aan de verklaring van JBC schandalig is. Dat is gewoon zo krankzinnig, iemand die dat weet te posten moet met hele simpele woorden benaderd worden. Niet mogen twijfelen aan dat verhaal is letterlijk zeggen dat wat er ook gebeurd is, de vermeende dader altijd schuldig is. Maar vanwege emotie hebben bepaalde users hier moeite met begrijpend lezen. Elke vorm vangwijfel wordt gezien als goedpraten van verkrachting.

En dát is kwalijk.
pi_174789806
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:48 schreef Mishu het volgende:
Het is hier gewoon mannen tegen de vrouwen.

Mannen -> empathieloze honden
Vrouwen -> emotionele slachtoffers

De wereld is zo simpel :')
De mannen en Ootje dan
pi_174789891
Ik vind trouwens een uitspraak als "Wie weet hoe vaak deze persoon nog eens iets in het drankje gooit van een kwetsbare jongeling" vrij vreemd als je het over een leeftijdsgenoot hebt. (bron: https://www.jellebc.nl/ik-ook-maar-ik-kan-het-niet-vertellen/)

Ook wat hij zegt in het gesprek bij DWDD, dat hij obsessief het gebeuren over Bill Cosby volgde en zich afvroeg waarom hij dat toch deed en toen er achter kwam "oh ja dit is er gebeurd", vind ik vrij vreemd. Als je iets over een verkrachtingszaak hoort, dan hoef je zelf toch niet diep na te denken om je te herinneren dat jou hetzelfde is overkomen? Aangezien hij moest graven in zijn geheugen kan het natuurlijk ook zo zijn dat hij details zelf vele jaren na dato heeft ingekleurd.


Waarmee ik niet wil zeggen dat hij het verhaal verzonnen heeft (geen idee), maar het lijkt me wel iemand die het iig erg verhalend brengt.
pi_174789926
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:50 schreef mootie het volgende:

[..]

Ben je het er dan ook niet mee eens dat mannen ook wel eens kunnen nadenken over hun handelingen?
De enige met een verantwoordelijkheid is de vrouw, zij moet haar grenzen aangeven?
Mannen horen met hun vingers van vrouwen af te blijven. Mijn mening is dat vrouwen zelf ook wat assertiever mogen zijn.

Wie laat zich in godsnaam neuken voor een baan, door zo'n vieze dikke ouwe kerel? Dan spoor je toch niet. En dan jaren later zielige gaan zitten doen in de media.
pi_174789945
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:46 schreef Allures het volgende:
Ik snap echt niet dat er mensen in dit topic zijn die op een belachelijke en kinderachtige manier willen discussiëren. Uitspraken als 'ze waren even oud dan loop je toch weg?' Slaan werkelijk nergens op
Dingen belachelijk maken door te roepen 'die users heeft mij verkracht'

Dit is een heel reëel onderwerp mer reële slachtoffers die gekwetst worden door het feit dat hier altijd zo belachelijk en kortzichtig over word gedaan
Neem nou eens gewoon even je verantwoordelijkheid als volwassene met een toetsenbord en denk 2 seconde na. Verplaats je in een ander, roep niet alleen vanuit je onderbuik over zaken die gewoon aantoonbaar zijn zoals het feit dat mensen soms wel jaren last hebben van misbruik en geen aangifte doen, maak dingen niet belachelijk
Denk gewoon eens als mens over een onderwerp als dit en als mens kun je er toch niet serieus op tegen zijn dat er een verandering in cultuur komt?

En voor iemand dat weet tot in het belachelijke door trekt: nee dat betekend niet dat mensen zonder bewijs veroordeeld moeten worden of aan een schandpaal genageld moeten worden
Ik ben tijdens mijn studie een keer boos geworden op een meisje. Mijn handen op meer dan een meter afstand en met 5 andere mensen om ons heen. 5 minuten later riep ze dat ik haar had aangerand. Heb nog nooit zo'n mix van angst en woedde tegelijk meegemaakt.

Sindsdien heb ik wat tegen mensen die maar even wat roepen zonder naar de politie te gaan. Mensen die op Twitter en TV maar even voor de bus worden gegooid zonder bewijs verdienen ook medelijden. Sterker nog ik vind de meeste van die vermeende slachtoffers laf. In sommige gevallen na 20!! jaar je bek opentrekken met een tranentrekkend verhaal over volgende slachtoffers voorkomen. Waar was jij 20 jaar geleden?

Oh en ik ben zelf ook een keertje achterna gezeten door een meute geile gescheiden vrouwen op een personeelsfeest toen ik 20 was. Ze trokken aan mijn kleren om ze uit te trekken. De rest maar lachen. Vandaag is hier ook al een verhaal van Jan Roos geplaatst met een vergelijkbare strekking. Was alsnog minder vervelend dan die valse beschuldiging. #metoo
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:59:48 #150
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174789962
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mannen horen met hun vingers van vrouwen af te blijven. Mijn mening is dat vrouwen zelf ook wat assertiever mogen zijn.

Wie laat zich in godsnaam neuken voor een baan, door zo'n vieze dikke ouwe kerel? Dan spoor je toch niet. En dan jaren later zielige gaan zitten doen in de media.
Hier kan ik me wel in vinden.
With the stars as her umbrella
pi_174789985
"Iedereen die twijfelt aan het verhal van GvD is schandalig bezig."

Als iemand dat zegt dan snapoen jullie zeker opeens wel dat die uitspraak niet helemaal in orde is. Maar vervang GvD met JBC en het is volgens sommige users opeens een doodnormale uitspraak.
Want zonder bewijs moet degene die zegt verkracht te zijn wel de waarheid spreken, kan niet anders.

Echt, die denkwijze …
pi_174790018
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:54 schreef PJR het volgende:

[..]

Je eerste zin heb je gelijk mee.

Wat je verder post over "die user heeft mij verkracht", dat moet wel over mij gaan. Dat was een versimpeld voorbeeld omvaan te geven hoe krankzinng haar denkwijze was.

Er wordt hier gesteld dat zelfs TWIJFELEN aan de verklaring van JBC schandalig is. Dat is gewoon zo krankzinnig, iemand die dat weet te posten moet met hele simpele woorden benaderd worden. Niet mogen twijfelen aan dat verhaal is letterlijk zeggen dat wat er ook gebeurd is, de vermeende dader altijd schuldig is. Maar vanwege emotie hebben bepaalde users hier moeite met begrijpend lezen. Elke vorm vangwijfel wordt gezien als goedpraten van verkrachting.

En dát is kwalijk.
ik heb dit al eerder gezegd in dit topic, ik denk dat je de stap van beleving naar dader niet op die manier moet maken

Als ik zeg 'ik ben misbruikt' dan zegt dat niets over de dader. Zijn naam niet, of die dat expres deed, zelf door had etc
Schuld is iets juridisch en wij 'menigte' moeten ons daar niet zo mee bezighouden vind ik. Volgens mij zijn veel slachtoffers daar ook niet op die manier mee bezig
Er moet gewoon ruimte zijn voor iemands verhaal zonder meteen naar de hooivorken te grijpen. En er moet ruimte zijn voor grijze gebieden
De vraag 'door wie' is gek genoeg vaak vraag 1 en niet 'Jezus hoe gaat het met je?' Als iemand een verhaal over misbruik hoort

Nogmaals, cultuuromslag
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:01:24 #153
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174790028
De hele wereld is gek geworden _O-:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)chzelf-als-verlosser
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:01:46 #154
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_174790042
Blijft toch raar dat een (naar ik vermoed) intelligente man als HBC zomaar iemand beschuldigt, terwijl hij weet dat hij niets kan bewijzen en dus kansloos is als het op een rechtszaak aankomt. Hetgeen nu ook lijkt te gebeuren. Lijkt wel een actie van iemand die ergens geen uitweg meer ziet.

Hij móet toch iets in gedachten hebben gehad met zijn daad? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_174790043
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:00 schreef PJR het volgende:
"Iedereen die twijfelt aan het verhal van GvD is schandalig bezig."

Als iemand dat zegt dan snapoen jullie zeker opeens wel dat die uitspraak niet helemaal in orde is. Maar vervang GvD met JBC en het is volgens sommige users opeens een doodnormale uitspraak.
Want zonder bewijs moet degene die zegt verkracht te zijn wel de waarheid spreken, kan niet anders.

Echt, die denkwijze …
Deze denker vat het mooi samen:

henkwestbroek twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 19:57:28 Bizar dat serieus wordt beweerd dat ontkennen van een beschuldiging akelig is omdat het andere beschuldigers ontmoedigt om te beschuldigen?? reageer retweet
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_174790061
quote:
Gebruik jezelf en je omgeving wat minder als referentiekader en dan blijkt niet iedereen gek te zijn hoor.
pi_174790069
Nou ik heb me eindelijk eens in deze zaak verdiept door 2 youtubefilmpjes te kijken van beide heren En ik kan toch wel met 95% zekerheid concluderen dat Corstius een leugenachtig mediageiil mannetje is.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:02:49 #158
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174790074
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:01 schreef Cynix ® het volgende:
Blijft toch raar dat een (naar ik vermoed) intelligente man als HBC zomaar iemand beschuldigt, terwijl hij weet dat hij niets kan bewijzen en dus kansloos is als het op een rechtszaak aankomt. Hetgeen nu ook lijkt te gebeuren. Lijkt wel een actie van iemand die ergens geen uitweg meer ziet.

Hij móet toch iets in gedachten hebben gehad met zijn daad? :?
Niet iedereen is vals en berekenend.
pi_174790097
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:51 schreef Allures het volgende:

[..]

ik weet hier echt niets anders op te zeggen als dat je niet begrepen hebt hoe deze situaties werken en dat je een tikje van de pot gerukt bent
Fijn voor jou dat je het nooit mee hebt moeten maken, dat dan weer wel

Ik hoop bijna dat je een troll bent. Maar trollen over iets als dit is ook weer zo laag dat ik het weer jiet hoop maar dan ben je gewoon kakdom
Nee ik ben geen trol. Ben jij die Anke die gisterenavond jankend en kotshalzend boven de pot hing na de uitzending van Pauw?

Iets over zaken in perspectief kunnen zetten.

Je beticht iemand van iets heel ergste, ook door Jelle zomaar op zijn blauwe ogen te geloven.

Wel eens 1 tel erover nagedacht dat het verhaal fictief was? Dat Jelle de waarheid een beetje heeft verdraaid?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:04:26 #160
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174790129
Hoe zou iedereen het vinden als je niet meer aangifte zou kunnen doen van een mishandeling met 1 slachtoffer en 1 dader?
pi_174790130
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:57 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik vind trouwens een uitspraak als "Wie weet hoe vaak deze persoon nog eens iets in het drankje gooit van een kwetsbare jongeling" vrij vreemd als je het over een leeftijdsgenoot hebt. (bron: https://www.jellebc.nl/ik-ook-maar-ik-kan-het-niet-vertellen/)

Ook wat hij zegt in het gesprek bij DWDD, dat hij obsessief het gebeuren over Bill Cosby volgde en zich afvroeg waarom hij dat toch deed en toen er achter kwam "oh ja dit is er gebeurd", vind ik vrij vreemd. Als je iets over een verkrachtingszaak hoort, dan hoef je zelf toch niet diep na te denken om je te herinneren dat jou hetzelfde is overkomen? Aangezien hij moest graven in zijn geheugen kan het natuurlijk ook zo zijn dat hij details zelf vele jaren na dato heeft ingekleurd.


Waarmee ik niet wil zeggen dat hij het verhaal verzonnen heeft (geen idee), maar het lijkt me wel iemand die het iig erg verhalend brengt.
wat een onzin weer
Het is heel goed mogelijk dat je iets eerst zelf niet als seksueel misbruik zag. Je probeer redenen te zoeken waarom die ander deed wat hij/zij deed en de grensoverschrijding kleiner te maken

Waarom doe je dit soort uitspraken als leek? Je voegt alleen maar negatief toe op deze manier. Je maakt het proces voor slachtoffers nog lastiger. Als iemand niet meteen beseft wat er gebeurde is het niet gebeurd. Fantastische boodschap

En omdat ze leeftijdgenoten waren is het niet mogelijk dat de dader herhaalt?
pi_174790169
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee ik ben geen trol. Ben jij die Anke die gisterenavond jankend en kotshalzend boven de pot hing na de uitzending van Pauw?

Iets over zaken in perspectief kunnen zetten.

Je beticht iemand van iets heel ergste, ook door Jelle zomaar op zijn blauwe ogen te geloven.

Wel eens 1 tel erover nagedacht dat het verhaal fictief was? Dat Jelle de waarheid een beetje heeft verdraaid?
ik beticht niemand, alleen jou van het in stand houden van een negatieve cultuur en het leven van slachtoffers lastiger maken met je debiele uitspraken
pi_174790181
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:01 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Deze denker vat het mooi samen:

henkwestbroek twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 19:57:28 Bizar dat serieus wordt beweerd dat ontkennen van een beschuldiging akelig is omdat het andere beschuldigers ontmoedigt om te beschuldigen?? reageer retweet
Henk weet het treffend te omschrijven.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:05:57 #164
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174790184
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:05 schreef Allures het volgende:

[..]

ik beticht niemand, alleen jou van het in stand houden van een negatieve cultuur en het leven van slachtoffers lastiger maken met je debiele uitspraken
_O_
pi_174790196
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee ik ben geen trol. Ben jij die Anke die gisterenavond jankend en kotshalzend boven de pot hing na de uitzending van Pauw?

Iets over zaken in perspectief kunnen zetten.

Je beticht iemand van iets heel ergste, ook door Jelle zomaar op zijn blauwe ogen te geloven.

Wel eens 1 tel erover nagedacht dat het verhaal fictief was? Dat Jelle de waarheid een beetje heeft verdraaid?
Jezus......
Is dat zo?
pi_174790200
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:05 schreef Allures het volgende:

[..]

ik beticht niemand, alleen jou van het in stand houden van een negatieve cultuur en het leven van slachtoffers lastiger maken met je debiele uitspraken
kan het iets vriendelijker ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174790201
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:01 schreef Allures het volgende:

[..]

ik heb dit al eerder gezegd in dit topic, ik denk dat je de stap van beleving naar dader niet op die manier moet maken

Als ik zeg 'ik ben misbruikt' dan zegt dat niets over de dader. Zijn naam niet, of die dat expres deed, zelf door had etc
Schuld is iets juridisch en wij 'menigte' moeten ons daar niet zo mee bezighouden vind ik. Volgens mij zijn veel slachtoffers daar ook niet op die manier mee bezig
Er moet gewoon ruimte zijn voor iemands verhaal zonder meteen naar de hooivorken te grijpen. En er moet ruimte zijn voor grijze gebieden
De vraag 'door wie' is gek genoeg vaak vraag 1 en niet 'Jezus hoe gaat het met je?' Als iemand een verhaal over misbruik hoort

Nogmaals, cultuuromslag
JBC heeft die vent uitgescholden. Gezegd dat hij een verkrachter IS. Daarnaast heeft hij gezegd dat hij hem gedrogeerd heeft. Dat heeft niets met beleving te maken, dat heeft ofwel met bewust verdraaien van de werkelijkheid, ofwel met valse herinneringen. Van een van de twee betrokken personen. Wat boeit beleving nou in het geval van stiekem drogeren? Dat is wel of niet gebeurd, daarin kunnen niet beiden een eigen echte waarheid bij hebben.
pi_174790204
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Cultuur omslag, rot op zeg.

Als een kerel ongewenst aan je zit, geef hem dan een flinke klap of trap.

Werk aan je zelfvertrouwen en sterkte. Ga op karate en hoek hem neer.

Maar ga niet zitten prediken dat anderen anders moeten gaan denken omdat jij dan wil.
Wow. Lekkere trap na naar iedere man die misbruikt of geslagen wordt in een relatie ook.

Idioot.
pi_174790206
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee ik ben geen trol. Ben jij die Anke die gisterenavond jankend en kotshalzend boven de pot hing na de uitzending van Pauw?

Iets over zaken in perspectief kunnen zetten.

Je beticht iemand van iets heel ergste, ook door Jelle zomaar op zijn blauwe ogen te geloven.

Wel eens 1 tel erover nagedacht dat het verhaal fictief was? Dat Jelle de waarheid een beetje heeft verdraaid?
Zou het misschien ook kunnen dat een verdachte een verkeerde perceptie heeft van het begrip verkrachting? :)
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_174790231
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

kan het iets vriendelijker ?
Ik weet niet, maar daar komt het gewoon op neer als je tegen mannen in een situatie waarin ze misbruikt of geslagen worden zegt: "werk maar gewoon een beetje aan je zelfvertrouwen".
pi_174790232
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

kan het iets vriendelijker ?
Kan het wat vriendelijker naar slachtoffers en met wat minder victim blaming?

Ik word echt na meerdere delen van dit topic nu pas onvriendelijk maar dit topic neemt ook echt een bizarre en schadelijke wending
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:09:42 #172
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174790290
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

kan het iets vriendelijker ?
Slachtoffer :')
pi_174790292
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:07 schreef Allures het volgende:

[..]

Kan het wat vriendelijker naar slachtoffers en met wat minder victim blaming?

Ik word echt na meerdere delen van dit topic nu pas onvriendelijk maar dit topic neemt ook echt een bizarre en schadelijke wending
als er klachten zijn ga je toch in FB klagen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174790315
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:09 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

als er klachten zijn ga je toch in FB klagen ?
Anders ga jij dat toch doen als je het niet vriendelijk genoeg vindt.
pi_174790319
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:06 schreef PJR het volgende:

[..]

JBC heeft die vent uitgescholden. Gezegd dat hij een verkrachter IS. Daarnaast heeft hij gezegd dat hij hem gedrogeerd heeft. Dat heeft niets met beleving te maken, dat heeft ofwel met bewust verdraaien van de werkelijkheid, ofwel met valse herinneringen. Van een van de twee betrokken personen. Wat boeit beleving nou in het geval van stiekem drogeren? Dat is wel of niet gebeurd, daarin kunnen niet beiden een eigen echte waarheid bij hebben.
je moet de discussie niet steeds versmallen en verbreden wanneer het jou uit kwam. Het ging over het algemeen. Ik betoog in dit topic alleen maar keer op keer een cultuurverandering in het algemeen

Of JBC de waarheid verteld of niet is voor mij ook niet relevant. Deze hele discussie en de manier waarop mensen er mee om gaan toont een cultuur en een dynamiek aan direct moet veranderen.
pi_174790335
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:05 schreef Allures het volgende:

[..]

ik beticht niemand, alleen jou van het in stand houden van een negatieve cultuur en het leven van slachtoffers lastiger maken met je debiele uitspraken
Slachtoffer? Jelle wordt momenteel verdacht van smaad en laster.

Jelle is imo pas slachtoffer als hij aangifte gedaan heeft, en een eenduidig verhaal vertelt.En zelfs dan is hij een "vermeend" slachtoffer of zelf uitgeroepen slachtoffer.

Doe die oogkleppen af, en gooi die hooivork weg. Gijs hoeft vanavond nog niet op de brandstapel, dame.
pi_174790337
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:04 schreef Allures het volgende:

[..]

wat een onzin weer
Het is heel goed mogelijk dat je iets eerst zelf niet als seksueel misbruik zag.
Als je het tijdens de daad niet als misbruik zag, maar achteraf toen je er spijt van kreeg er het labeltje misbruik of zelfs verkrachting op plakt maakt het natuurlijk nog geen misbruik of verkrachting.

quote:
En omdat ze leeftijdgenoten waren is het niet mogelijk dat de dader herhaalt?
De woorden 'kwetsbare jongeling' suggereert in deze context toch een groter leeftijdsverschil. We weten dat GvD seks met een leeftijdsgenoot heeft gehad, volgens JBC was het verkrachting, en vervolgens stelt JBC dat GvD het mogelijk veel vaker heeft gedaan met 'een kwetsbare jongeling'. Dus ja, de woordkeuze is vrij vreemd in deze context.
pi_174790339
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee ik ben geen trol. Ben jij die Anke die gisterenavond jankend en kotshalzend boven de pot hing na de uitzending van Pauw?

Iets over zaken in perspectief kunnen zetten.

Je beticht iemand van iets heel ergste, ook door Jelle zomaar op zijn blauwe ogen te geloven.

Wel eens 1 tel erover nagedacht dat het verhaal fictief was? Dat Jelle de waarheid een beetje heeft verdraaid?
En wat als het wel waar is?
Waar sta jij dan met al je beschuldigingen en aantijgingen?
pi_174790353
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:07 schreef Allures het volgende:

[..]

Kan het wat vriendelijker naar slachtoffers en met wat minder victim blaming?

Ik word echt na meerdere delen van dit topic nu pas onvriendelijk maar dit topic neemt ook echt een bizarre en schadelijke wending
Er zijn hier genoeg mensen die Gijs en iedereen die enige sympathie hebben voor hem beschuldigen voor alles en nogwat. Is dat ook victim blaming? Beschuldigde onschuldige mensen bang maken om op te staan voor hun rechten vind ik net zo goor.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:12:16 #180
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174790367
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:29 schreef Loekie1 het volgende:
Iemand schreef vanochtend dat JBC een fabulerende narcist is, ik ben het daarmee eens, ik zou alleen willen toevoegen: gewetenloze fabulerende narcist.
Je weet dat je nu ook smaad heb gepleegd?
pi_174790368
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Slachtoffer? Jelle wordt momenteel verdacht van smaad en laster.

Jelle is imo pas slachtoffer als hij aangifte gedaan heeft, en een eenduidig verhaal vertelt.En zelfs dan is hij een "vermeend" slachtoffer of zelf uitgeroepen slachtoffer.

Doe die oogkleppen af, en gooi die hooivork weg. Gijs hoeft vanavond nog niet op de brandstapel, dame.
En Jelle wel. Blijkbaar.
pi_174790388
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Er zijn hier genoeg mensen die Gijs en iedereen die enige sympathie hebben voor hem beschuldigen voor alles en nogwat. Is dat ook victim blaming? Beschuldigde onschuldige mensen bang maken om op te staan voor hun rechten vind ik net zo goor.
Wie en waar zie je dat doen hier?
pi_174790406
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Jelle is imo pas slachtoffer als hij aangifte gedaan heeft
Dus je bent pas slachtoffer van misbruik of verkrachting als je daar aangifte van hebt gedaan?

Nog een mooie trap na.
pi_174790429
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wie en waar zie je dat doen hier?
Mishu is de eerste in dit topic. Pagina 1. TS.
pi_174790437
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Slachtoffer? Jelle wordt momenteel verdacht van smaad en laster.

Jelle is imo pas slachtoffer als hij aangifte gedaan heeft, en een eenduidig verhaal vertelt.En zelfs dan is hij een "vermeend" slachtoffer of zelf uitgeroepen slachtoffer.

Doe die oogkleppen af, en gooi die hooivork weg. Gijs hoeft vanavond nog niet op de brandstapel, dame.
ik wil geen van beide op de brandstapel

En ik snap niet dat jou meerdere keren uit gelegd moet worden dat jouw manier van reageren precies de reden is waarom slachtoffers (niet jbc) niet uit durven te komen voor hun verhaal. Jij houd die cultuur in stand met je reacties. Je bent een typisch en helaas triest voorbeeld
pi_174790450
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus je bent pas slachtoffer van misbruik of verkrachting als je daar aangifte van hebt gedaan?

Nog een mooie trap na.
Dan zien we binnenkort blijkbaar een omslag in de posts van Ootje, aangezien JBC aangifte gaat doen.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:15:24 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174790463
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:06 schreef Fascination het volgende:

[..]

Zou het misschien ook kunnen dat een verdachte een verkeerde perceptie heeft van het begrip verkrachting? :)
een of de verdachte?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:16:00 #189
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174790478
Wat heeft JBC te winnen met dit verhaal?
pi_174790481
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mishu is de eerste in dit topic. Pagina 1. TS.
Even specifieker; welke posts doel je op?
pi_174790517
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:10 schreef Allures het volgende:

[..]

je moet de discussie niet steeds versmallen en verbreden wanneer het jou uit kwam. Het ging over het algemeen. Ik betoog in dit topic alleen maar keer op keer een cultuurverandering in het algemeen

Of JBC de waarheid verteld of niet is voor mij ook niet relevant. Deze hele discussie en de manier waarop mensen er mee om gaan toont een cultuur en een dynamiek aan direct moet veranderen.
Zo hee, koekoek! Jij reageert op mij. In een topic dat nota bene over JCB gaat. Jij bent bezig met dat versmallen en verbreden waarover je praat, door telkens als je klem zit het te gaan hebben over het grotere plaatje van cultuuromslag.

Dat er een cultuuromslag nodig is ben ik met je eens. Maar dat neemt niet weg dat je niet goed leest wat anderen zeggen en ook in deze post mij iets verwijt terwijl jij zelf degene bent die zich daaraan schuldig maakt.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:17:37 #192
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174790519
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mishu is de eerste in dit topic. Pagina 1. TS.
pi_174790554
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:50 schreef mootie het volgende:

[..]

Ben je het er dan ook niet mee eens dat mannen ook wel eens kunnen nadenken over hun handelingen?
Ja hoor, zeker. Maar denk je dat een man die een ander een drogeert en vervolgens met dwang verkracht niet weet dat wat hij doet strafbaar is? Wat gaat een 'cultuuromslag' veranderen aan het feit dat er mensen bestaan die daar en aan de gevoelens van een slachtoffer weinig waarde hechten?
quote:
De enige met een verantwoordelijkheid is de vrouw, zij moet haar grenzen aangeven?
Nee, de vrouw (of beter: slachtoffer) is niet de enige met verantwoordelijkheid. Ja, zij moet wel haar grenzen aangeven.
pi_174790579
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:14 schreef Allures het volgende:

[..]

ik wil geen van beide op de brandstapel

En ik snap niet dat jou meerdere keren uit gelegd moet worden dat jouw manier van reageren precies de reden is waarom slachtoffers (niet jbc) niet uit durven te komen voor hun verhaal. Jij houd die cultuur in stand met je reacties. Je bent een typisch en helaas triest voorbeeld
en ik kan niet in de kop van je doordringen dat je niet iedereen die zegt te zijn verkracht direct moet geloven.

Misschien zou je het zelf eens moeten ervaren, beticht worden van een gruwelijk misdrijf terwijl je onschuldig bent. Gewoon omdat iemand dat roept...
pi_174790609
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:16 schreef Mishu het volgende:
Wat heeft JBC te winnen met dit verhaal?
aandacht voor het onderwerp, wat hem wel gelukt is.
pi_174790622
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

en ik kan niet in de kop van je doordringen dat je niet iedereen die zegt te zijn verkracht direct moet geloven.

Misschien zou je het zelf eens moeten ervaren, beticht worden van een gruwelijk misdrijf terwijl je onschuldig bent. Gewoon omdat iemand dat roept...
Maar betekent dat dan ook dat je alle verhalen van slachtoffers in twijfel moet trekken.
pi_174790623
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

en ik kan niet in de kop van je doordringen dat je niet iedereen die zegt te zijn verkracht direct moet geloven.

Misschien zou je het zelf eens moeten ervaren, beticht worden van een gruwelijk misdrijf terwijl je onschuldig bent. Gewoon omdat iemand dat roept...
ik zeg nergens dat je een concrete beschuldiging direct moet geloven. Ik zeg dat er gepaste en ongepaste manieren zijn van reageren op iemand die een traumatische beleving verteld

'Ik ben verkracht' en 'ik ben verkracht door jan' zijn 2 verschillende dingen
pi_174790634
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:01 schreef Cynix ® het volgende:
Blijft toch raar dat een (naar ik vermoed) intelligente man als HBC zomaar iemand beschuldigt, terwijl hij weet dat hij niets kan bewijzen en dus kansloos is als het op een rechtszaak aankomt. Hetgeen nu ook lijkt te gebeuren. Lijkt wel een actie van iemand die ergens geen uitweg meer ziet.

Hij móet toch iets in gedachten hebben gehad met zijn daad? :?
Persoonlijk denk ik dat dit allemaal een schreeuw is om aandacht. Dat hebben die figuren op televisie ( BNers ) allemaal.
BNers zijn allemaal egocentrisch
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:25:13 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174790734
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Even specifieker; welke posts doel je op?
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:17 schreef Mishu het volgende:
Ik vind echt zo schandelijk dat zijn verhaal in twijfel wordt getrokken. Echt. Wtf.
Geen nee zeggen hoor.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:48 schreef Mishu het volgende:
Het is hier gewoon mannen tegen de vrouwen.

Mannen -> empathieloze honden
Vrouwen -> emotionele slachtoffers

De wereld is zo simpel :')
pi_174790742
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:21 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat dit allemaal een schreeuw is om aandacht. Dat hebben die figuren op televisie ( BNers ) allemaal.
BNers zijn allemaal egocentrisch
Aandacht trekken met een vermeende verkrachting?
Er zijn vast wel makkelijker manieren om aandacht te krijgen.
pi_174790783
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:21 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar betekent dat dan ook dat je alle verhalen van slachtoffers in twijfel moet trekken.
nee, gelukkig wordt er anno 2017 hard gewerkt in ziekenhuizen en onderzoek centra om bewijslast zo goed mogelijk te kunnen traceren.

Om slachtoffers zo goed en snel mogelijk bij te staan.

Daarom dient die focus nu te liggen op meiden/dames/kinderen en heren die slachtoffer zijn van een seksueel misdrijf zo snel mogelijk naar dit soort centra te krijgen.

Hysterisch op Social media #metoo schreeuwen draagt hier imo niets aan bij. Maar daar hoor ik die jankers hier niet over, die beschuldigingen alleen maar mannen.

Lekker effectief deze " cultuur omslag"
pi_174790808
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want door Jan ben je iets minder verkracht ofzo?
het eerste is geen beschuldiging maar spreek je vanuit je eigen ervaring en doe je daarmee een ander geen schade je deelt alleen je verhaal om het te verwerken
pi_174790834
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:25 schreef mootie het volgende:

[..]

Aandacht trekken met een vermeende verkrachting?
Er zijn vast wel makkelijker manieren om aandacht te krijgen.
Ja boek schrijven zoals die Mosterd bijvoorbeeld.
pi_174790836
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nee, gelukkig wordt er anno 2017 hard gewerkt in ziekenhuizen en onderzoek centra om bewijslast zo goed mogelijk te kunnen traceren.

Om slachtoffers zo goed en snel mogelijk bij te staan.

Daarom dient die focus nu te liggen op meiden/dames/kinderen en heren die slachtoffer zijn van een seksueel misdrijf zo snel mogelijk naar dit soort centra te krijgen.

Hysterisch op Social media #metoo schreeuwen draagt hier imo niets aan bij. Maar daar hoor ik die jankers hier niet over, die beschuldigingen alleen maar mannen.

Lekker effectief deze " cultuur omslag"
om iemand naar zo'n centrum te krijgen moeten ze wel spreken. Juist jij met je belachelijk maken zorgt er voor dat mensen dat niet zomaar doen
pi_174790841
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:06 schreef Fascination het volgende:

[..]

Zou het misschien ook kunnen dat een verdachte een verkeerde perceptie heeft van het begrip verkrachting? :)
Zou het kunnen dat JBC een verkeerde perceptie heeft van het begrip verkrachting? Wat betreft verjaring en smaad zat hij er ook naast, dus ik kan me voorstellen dat hij ook over de juridische betekenis van verkrachting onjuist is geinformeerd.
pi_174790864
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nee, gelukkig wordt er anno 2017 hard gewerkt in ziekenhuizen en onderzoek centra om bewijslast zo goed mogelijk te kunnen traceren.

Om slachtoffers zo goed en snel mogelijk bij te staan.

Daarom dient die focus nu te liggen op meiden/dames/kinderen en heren die slachtoffer zijn van een seksueel misdrijf zo snel mogelijk naar dit soort centra te krijgen.

Hysterisch op Social media #metoo schreeuwen draagt hier imo niets aan bij. Maar daar hoor ik die jankers hier niet over, die beschuldigingen alleen maar mannen.

Lekker effectief deze " cultuur omslag"
Mensen die langer dan een dag wachten zijn dus de klos.
pi_174790865
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:11 schreef mootie het volgende:

[..]

En wat als het wel waar is?
Waar sta jij dan met al je beschuldigingen en aantijgingen?
Had die aangifte moeten gaan doen.

Wederom vandaag niet gebeurt... Gaat ook niet gebeuren let maar op
pi_174790994
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:28 schreef Allures het volgende:

[..]

om iemand naar zo'n centrum te krijgen moeten ze wel spreken. Juist jij met je belachelijk maken zorgt er voor dat mensen dat niet zomaar doen
Nee muts, ze hoeven niets te bespreken of te delen op Facebook, twitter of Instagram.

Ze moeten handelen, en naar de juiste instanties. En met die mensen praten.
Niet met jou, niet met mij en al helemaal niet eerst met de media.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:34:35 #210
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174791028
Kan iemand hier niet even een petitie tegen die sneue smaad aangifte beginnen? Als dit serieus wordt genomen is het hek van de dam. Dan gaat elke crimineel huilie huilie lopen doen bij de politie.
pi_174791074
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:29 schreef mootie het volgende:

[..]

Mensen die langer dan een dag wachten zijn dus de klos.
Nee hoor, dat was vroeger zo. En per zaak verschillend.

Ze kunnen met een huidschilfer al een moordenaar traceren.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:36:40 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174791100
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:27 schreef Allures het volgende:

[..]

het eerste is geen beschuldiging maar spreek je vanuit je eigen ervaring en doe je daarmee een ander geen schade je deelt alleen je verhaal om het te verwerken
Dit moet je me echt uitleggen hoor... Je doet een ander geen "schade" zeg je, maar als je een ander schade kunt berokkenen met je verhaal dan is die ander dus geen dader in mijn ogen... Of ben jij van mening dat je een verkrachter schade kunt berokkenen ofzo? Hoe moet ik dit allemaal zien?

Daadwerkelijk iemand beschadigen lukt alleen als je iemand vals beschuldigt imo.
pi_174791137
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee muts, ze hoeven niets te bespreken of te delen op Facebook, twitter of Instagram.

Ze moeten handelen, en naar de juiste instanties. En met die mensen praten.
Niet met jou, niet met mij en al helemaal niet eerst met de media.
JBC had zijn verhaal ook kunnen delen zonder daarbij bepaalde aanwijzingen te geven. Dan had hij toch zijn verhaal kunnen doen, als dat voor hem zo belangrijk was.
pi_174791227
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

JBC had zijn verhaal ook kunnen delen zonder daarbij bepaalde aanwijzingen te geven. Dan had hij toch zijn verhaal kunnen doen, als dat voor hem zo belangrijk was.
Eens.
pi_174791242
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:34 schreef Mishu het volgende:
Kan iemand hier niet even een petitie tegen die sneue smaad aangifte beginnen? Als dit serieus wordt genomen is het hek van de dam. Dan gaat elke crimineel huilie huilie lopen doen bij de politie.
Doe het lekker zelf. :{ Het liefst met je naam er bij.
pi_174791314
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit moet je me echt uitleggen hoor... Je doet een ander geen "schade" zeg je, maar als je een ander schade kunt berokkenen met je verhaal dan is die ander dus geen dader in mijn ogen... Of ben jij van mening dat je een verkrachter schade kunt berokkenen ofzo? Hoe moet ik dit allemaal zien?

Daadwerkelijk iemand beschadigen lukt alleen als je iemand vals beschuldigt imo.
elke beschuldiging doet iemand schade en er zijn gevolgen. Als het terrecht is noemen we dat echter juist. Iemand krijgt straf of word met de nek aan gekeken maar dat vinden we dan goed omdat ie iets slechts heeft gedaan maar het blijft schade
Juist daarop is strafrecht gebaseerd. Een gestructureerde en overheidsgestuurde vorm van onder andere vergelding

Maar ik bedoelde dat iemand zijn ervaring niet geloven omdat die persoon een dader aanwijst, mogelijk vals, als je geen dader aan wijst is dus geen reden om iemand niet te geloven

Maar daarnaast: in mijn ogen is daderschap ook niet zwart wit. Wat als die ander niet door had dat hij over een grens ging? Misschien moest hij het wel weten maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is. Bijvoorbeeld
Wat als hij het wel wist maar in het moment te ver ging en het nu inziet en enorme spijt heeft? Moeten we die dan ook zwart wit als dader zien inclusief aan de schandpaal nagelen?

Als je die jacht naar een dader een een (publieke) veroordeling los laat geef je denk ik veel meer ruimte voor de verwerking voor het slachtoffer

Slachtoffers willen ook niet altijd de dader weer iets aan doen. Misschien willen ze alleen erkenning voor hun pijn en hun verhaal maar niet dat de dader ook alles kwijt raakt of zo
pi_174791374
Conclusie van dit hele verhaal: JBC kan niet tegen drank.
pi_174791435
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:25 schreef mootie het volgende:

[..]

Aandacht trekken met een vermeende verkrachting?
Er zijn vast wel makkelijker manieren om aandacht te krijgen.
Nou als het om aandacht gaat dan kun je bij BNers wel hele moeilijke manieren verwachten hoor.
Wie wilde ook alweer röntgenfoto's maken van haar borsten om aan te tonen dat ze echt waren.
Wie stond er laatst in het nieuws als het plas in mijn mond vrouwtje. Er gebeuren nu eenmaal vreemde dingen in televisieland die ik niet zo snel zie gebeuren bij mijn eigen vrienden en kennissen.

JBC had zijn aangifte ook zonder de media kunnen doen, dat leek mij beter overigens.
pi_174791503
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nou als het om aandacht gaat dan kun je bij BNers wel hele moeilijker manieren verwachten hoor.
Wie wilde ook alweer röntgenfoto's maken van haar borsten om aan te tonen dat ze echt waren.
Wie stond er laatst in het nieuws als het plas in mijn mond vrouwtje. Er gebeuren nu eenmaal vreemde dingen in televisieland die ik niet zo snel zie gebeuren bij mijn eigen vrienden en kennissen.

JBC had zijn aangifte ook zonder de media kunnen doen, dat leek mij beter overigens.
Vergeet de klysma serie met Patty niet...
pi_174791517
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vergeet de klysma serie met Patty niet...
idd :P
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:53:30 #221
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174791544
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:44 schreef Allures het volgende:

[..]

elke beschuldiging doet iemand schade en er zijn gevolgen. Als het terrecht is noemen we dat echter juist. Iemand krijgt straf of word met de nek aan gekeken maar dat vinden we dan goed omdat ie iets slechts heeft gedaan maar het blijft schade
Juist daarop is strafrecht gebaseerd. Een gestructureerde en overheidsgestuurde vorm van onder andere vergelding

Maar ik bedoelde dat iemand zijn ervaring niet geloven omdat die persoon een dader aanwijst, mogelijk vals, als je geen dader aan wijst is dus geen reden om iemand niet te geloven

Maar daarnaast: in mijn ogen is daderschap ook niet zwart wit. Wat als die ander niet door had dat hij over een grens ging? Misschien moest hij het wel weten maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is. Bijvoorbeeld
Wat als hij het wel wist maar in het moment te ver ging en het nu inziet en enorme spijt heeft? Moeten we die dan ook zwart wit als dader zien inclusief aan de schandpaal nagelen?

Als je die jacht naar een dader een een (publieke) veroordeling los laat geef je denk ik veel meer ruimte voor de verwerking voor het slachtoffer

Slachtoffers willen ook niet altijd de dader weer iets aan doen. Misschien willen ze alleen erkenning voor hun pijn en hun verhaal maar niet dat de dader ook alles kwijt raakt of zo
Ik wil een behandeling voor mijn dader, dat hij zijn wandaad erkent en dat hij overtuigend zijn leven betert. Met toezicht van een hulpverlener.
pi_174791659
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Cultuur omslag, rot op zeg.

Als een kerel ongewenst aan je zit, geef hem dan een flinke klap of trap.

Werk aan je zelfvertrouwen en sterkte. Ga op karate en hoek hem neer.

Maar ga niet zitten prediken dat anderen anders moeten gaan denken omdat jij dan wil.
ik ben het eens met Henk Westbroek,

en vind het ook bizar dat mensen zo iets stoms als
" ER IS HIER EEN SLACHTOFFER EN JIJ BESCHERMT DE DADER" zeggen,
komop mensen, bespaar iedereen de cringe ; wij weten helemaal niet wie de dader of het slachtoffer is.

daarnaast vind ik de anderen die nu allemaal precies denken te weten dat alles een leugen is van JBC net zo stom.

en deze post van ootjekatootje ook.

jezus menschen
pi_174791717
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:34 schreef Mishu het volgende:
Kan iemand hier niet even een petitie tegen die sneue smaad aangifte beginnen? Als dit serieus wordt genomen is het hek van de dam. Dan gaat elke crimineel huilie huilie lopen doen bij de politie.
Een valse aangifte van smaad is ook strafbaar, dus jij zou toch juist moeten juichen van al die verkrachters die extra straf krijgen?
pi_174791759
Volgens mij is Jelle verliefd op zijn eigen spiegelbeeld en is er sprake van een narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Zijn grootheidswaanzin is te lezen in dit stukje:
Ik ben wel gewend dat mensen me herkennen of bespieden, maar nu gebeurt het door mensen die ik zelf ook ken. Het moeilijkste vind ik het als je mensen die ook bekend zijn ontmoet. Je kent elkaar niet, maar je weet wel van elkaar wie de ander is. Hoe ga je daar mee om?
Ik had het een keer met Mart Smeets, die ik vrij enthousiast begroette. Hij keek op zijn horloge. w/
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij mij niet herkende.”
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174791823
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:44 schreef Allures het volgende:

[..]

elke beschuldiging doet iemand schade en er zijn gevolgen. Als het terrecht is noemen we dat echter juist. Iemand krijgt straf of word met de nek aan gekeken maar dat vinden we dan goed omdat ie iets slechts heeft gedaan maar het blijft schade
Juist daarop is strafrecht gebaseerd. Een gestructureerde en overheidsgestuurde vorm van onder andere vergelding

Maar ik bedoelde dat iemand zijn ervaring niet geloven omdat die persoon een dader aanwijst, mogelijk vals, als je geen dader aan wijst is dus geen reden om iemand niet te geloven

Maar daarnaast: in mijn ogen is daderschap ook niet zwart wit. Wat als die ander niet door had dat hij over een grens ging? Misschien moest hij het wel weten maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is. Bijvoorbeeld
Wat als hij het wel wist maar in het moment te ver ging en het nu inziet en enorme spijt heeft? Moeten we die dan ook zwart wit als dader zien inclusief aan de schandpaal nagelen?

Als je die jacht naar een dader een een (publieke) veroordeling los laat geef je denk ik veel meer ruimte voor de verwerking voor het slachtoffer

Slachtoffers willen ook niet altijd de dader weer iets aan doen. Misschien willen ze alleen erkenning voor hun pijn en hun verhaal maar niet dat de dader ook alles kwijt raakt of zo
Een dader die een grens overging...
Ff terug naar Jelle en Gijs.

Gijs is een vrijgezelle homo van 25 jaar, werkt nog geen jaar bij dat programma. Ze slapen allemaal in het hotel.

Gijs drinkt wat met Jelle in de hotelbar, rode wijn zo blijkt.
Jelle gaat met Gijs mee naar zijn kamer

1 had Jelle niet moeten doen
2 Gijs kan denken dat Jelle wel in is voor seks

Er wordt gezoend, dat zegt Jelle zelf want de baard prikte.
Vervolgens zit de piemel van Gijs in de mond van Jelle.

Tja, ik denk dan wat doet Jelle Überhaupt in de kamer van Gijs?
En in hoeverre is er dan sprake van dwang?
pi_174791870
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Een valse aangifte van smaad is ook strafbaar, dus jij zou toch juist moeten juichen van al die verkrachters die extra straf krijgen?
Dan moeten die verkrachters wel eerst veroordeeld worden.. helaas worden verreweg de meeste verkrachters nooit veroordeeld..
pi_174791890
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:56 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

ik ben het eens met Henk Westbroek,

en vind het ook bizar dat mensen zo iets stoms als
" ER IS HIER EEN SLACHTOFFER EN JIJ BESCHERMT DE DADER" zeggen,
komop mensen, bespaar iedereen de cringe ; wij weten helemaal niet wie de dader of het slachtoffer is.

daarnaast vind ik de anderen die nu allemaal precies denken te weten dat alles een leugen is van JBC net zo stom.

en deze post van ootjekatootje ook.

jezus menschen
oké
pi_174791896
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:01 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dan moeten die verkrachters wel eerst veroordeeld worden.. helaas worden verreweg de meeste verkrachters nooit veroordeeld..
De meeste valse beschuldigers ook niet.
pi_174791905
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus je bent pas slachtoffer van misbruik of verkrachting als je daar aangifte van hebt gedaan?

Nog een mooie trap na.
je bent slachtoffer wanneer je dit is aangedaan, alleen zonder bewijs weten alleen jij en de ander dat, dus voor de buitenwereld is er geen slachtoffer of dader, tot het wordt bewezen.
mensen die dus nu al gaan zeggen dat Jelle het slachtoffer is snappen er niets van en vind ik een beetje eng, andersom ook.

waarom mensen "de kant van Gijs " kiezen (ik zelf kies geen kant) is omdat Jelle zijn reputatie heeft vernietigd voor het leven terwijl hij wist dat hij geen bewijs had en er niets mee kon doen.
en natuurlijk de wijze waarop : door het via de media te doen.
das een beetje raar en dom.
pi_174791976
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:58 schreef StaceySinger het volgende:
Volgens mij is Jelle verliefd op zijn eigen spiegelbeeld en is er sprake van een narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Zijn grootheidswaanzin is te lezen in dit stukje:
Ik ben wel gewend dat mensen me herkennen of bespieden, maar nu gebeurt het door mensen die ik zelf ook ken. Het moeilijkste vind ik het als je mensen die ook bekend zijn ontmoet. Je kent elkaar niet, maar je weet wel van elkaar wie de ander is. Hoe ga je daar mee om?
Ik had het een keer met Mart Smeets, die ik vrij enthousiast begroette. Hij keek op zijn horloge. w/
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij mij niet herkende.”
Waar zie jij precies grootheidswaanzin?
pi_174792022
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:04 schreef mootie het volgende:

[..]

Waar zie jij precies grootheidswaanzin?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:06:28 #232
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174792029
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:35 schreef alopio het volgende:

[..]

Precies dit. Als ik morgen de Trouw bel, of DWDD, met het verhaal dat ik 15 jaar geleden verkracht ben door een collega dan gaan ze daar dus echt geen aandacht aan besteden zonder ook maar enige vorm van bewijs cq een aangifte.

Jbc wist maar al te goed zijn ingangen in de media te gebruiken, en ook wat voor gevolgen dit voor GvD kon hebben. Juist JbC zou beter moeten weten. Hij had gewoon aangifte moeten doen, als hij dan eventueel later (na een veroordeelding) de media opzoekt om zijn verhaal te doen is dan meer dan prima. Maar bewust eerst de media opzoeken is gewoon kansloos en bewust een poging om iemand te beschadigen.

En dan kunnen wij en JbC wel stommertje spelen en roepen dat GvD zelf zich openbaar heeft gemaakt. Maar JbC wist maar al te goed dat zijn naam in “het wereldje” maar al te snel zou rondgaan en hem dit zowel zakelijk als privé zou raken.
Dat zijn naam bij dit soort dingen rondgaat zegt misschien ook wel iets eigenlijk. Mijn naam zou dus nooit geassocieerd worden met zedendelicten.
pi_174792045
Is het al bekend wie de leugenaar is? Ik heb niet alles doorgelezen.
ADHD-C
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:07:59 #234
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174792069
Stiekem vind ik dat bericht van Irene Moors pervers interessant, in die zin dat het zo shockerend is dat ik hoop dat dit een proefproces wordt.
pi_174792084
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:07 schreef LazyDave het volgende:
Is het al bekend wie de leugenaar is? Ik heb niet alles doorgelezen.
alle vrouwen
pi_174792097
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:02 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
omdat Jelle zijn reputatie heeft vernietigd voor het leven terwijl hij wist dat hij geen bewijs had en er niets mee kon doen.en natuurlijk de wijze waarop : door het via de media te doen. das een beetje raar en dom.
Zou ik nog kunnen vergeven als dat een edel doel zou dienen. Maar ik zie een onwaarachtig mens zich in rare bochten wringen om leugens aan de man te brengen...
pi_174792157
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:07 schreef Mishu het volgende:
Stiekem vind ik dat bericht van Irene Moors pervers interessant, in die zin dat het zo shockerend is dat ik hoop dat dit een proefproces wordt.
wat vind je er zo interessant en shockerend aan?

edit : en bedoel je hiermee het AD artikel?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:13:54 #238
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174792254
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:10 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

wat vind je er zo interessant en shockerend aan?

edit : en bedoel je hiermee het AD artikel?
Het artikel met de drogredering: hij is mijn vriend, dus hij kan het niet gedaan hebben.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:15:38 #239
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174792322
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:25 schreef mootie het volgende:
Aandacht trekken met een vermeende verkrachting?
Er zijn vast wel makkelijker manieren om aandacht te krijgen.
Maar die manieren zijn vaak minder effectief.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174792393
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:13 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het artikel met de drogredering: hij is mijn vriend, dus hij kan het niet gedaan hebben.
Net zo pervers als jouw idee dat jb wel slachtoffer moet zijn.
pi_174792406
Nee, interessant aan Irene Moors is in deze context waarschijnlijk dat niemand van haar verwachtte de beentjes wijd te doen, omdat ze niet te chanteren is. En dat ze dus objectief blijft. Al die andere BN sterretjes staan op de achterste poten. Katja Herbers vindt de affaire "zum Kotzen". Welja. Wel een indicatie voor wat ze heeft gedaan om te komen waar ze is. Zum Kotzen, jawoll jawoll.... das kann man laut sagen.
pi_174792593
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:17 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Net zo pervers als jouw idee dat jb wel slachtoffer moet zijn.
idd.
pi_174792713
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee muts, ze hoeven niets te bespreken of te delen op Facebook, twitter of Instagram.

Ze moeten handelen, en naar de juiste instanties. En met die mensen praten.
Niet met jou, niet met mij en al helemaal niet eerst met de media.
Ga jij even lekker uitmaken wat andere mensen 'moeten'. :')
pi_174792739
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:06 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat zijn naam bij dit soort dingen rondgaat zegt misschien ook wel iets eigenlijk. Mijn naam zou dus nooit geassocieerd worden met zedendelicten.
lekker ding ben je...

1 hij viel op mannen
2 ze sliepen in dat hotel
3 er werkten maar een x aantal mannen bij dat programma
4 Jelle gaf een hele specifieke periode aan

Gek hè dat ze bij hem uitkomen.
Voor de zekerheid heeft Jelle het nog ff later vallen bij minimaal 1 oudcollega, bron Berends radio 1
En bij collega's bij Trouw.

Tja
pi_174792859
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:44 schreef Allures het volgende:

[..]

elke beschuldiging doet iemand schade en er zijn gevolgen. Als het terrecht is noemen we dat echter juist. Iemand krijgt straf of word met de nek aan gekeken maar dat vinden we dan goed omdat ie iets slechts heeft gedaan maar het blijft schade
Juist daarop is strafrecht gebaseerd. Een gestructureerde en overheidsgestuurde vorm van onder andere vergelding
Correct, maar voor beschuldigingen die bewust en uitsluitend buiten die gestructureerde en overheidsgestuurde vorm worden geuit ligt dat anders. Er is dan geen proces waarin wordt vastgesteld of de beschuldigingen terecht zijn. Ondanks dat heeft de samenleving al in meerdere voorvallen laten zien dat die vaststelling voor veel mensen niet nodig is om de beschuldigde toch te 'straffen', bijvoorbeeld in de vorm van bedreigingen. Juist de mensen die dicht bij de beschuldigde staan, kunnen voor de grootste gevolgen zorgen (denk aan werk, familie, buurtbewoners, etc.). Dat lijkt me niet de bedoeling.
quote:
Maar ik bedoelde dat iemand zijn ervaring niet geloven omdat die persoon een dader aanwijst, mogelijk vals, als je geen dader aan wijst is dus geen reden om iemand niet te geloven
Klopt. Als JBC gewoon zijn verhaal had gedaan, zonder informatie te geven waarmee de vermeende dader was te achterhalen (zowel tegen de journalist als in het stuk zelf) en daar later ook in interviews geen antwoord op had gegeven, dan was het allemaal heel anders gelopen.
Helaas waren er dan ongetwijfeld ook mensen geweest met reacties als "ongeloofwaardig omdat je er pas zo laat mee komt" en "je had toch gewoon van je af kunnen slaan?!" Die mensen hadden we dan kunnen uitleggen dat pas na jaren openlijk durven te praten over misbruik en niet van je af durven slaan het verhaal helemaal niet ongeloofwaardig maakt, maar dat je dat juist heel vaak ziet bij slachtoffers. Het zou een groot voordeel zijn als meer mensen zouden beseffen dat slachtoffers over het algemeen heel anders reageren in zo'n situatie dan voor een buitenstaander (of het slachtoffer zelf) objectief gezien 'logisch' lijkt.

Dan had JBC zijn verhaal duidelijk alleen gedaan om bijvoorbeeld andere mannelijke (heteroseksuele) slachtoffers te laten weten dat ze niet alleen zijn. JBC wilde meer dan dat, en dan moet er met meer dingen rekening gehouden worden.
quote:
Maar daarnaast: in mijn ogen is daderschap ook niet zwart wit. Wat als die ander niet door had dat hij over een grens ging? Misschien moest hij het wel weten maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is.
Als de ander niet doorhad dat hij een grens over ging en dat ook nergens uit zou zijn gebleken, dan lijkt me die persoon niets te verwijten.
quote:
Als je die jacht naar een dader een een (publieke) veroordeling los laat geef je denk ik veel meer ruimte voor de verwerking voor het slachtoffer
Ja, maar daar is in het geval van JBC dus geen sprake van.

[ Bericht 1% gewijzigd door Physsic op 31-10-2017 22:44:02 ]
pi_174792954
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:06 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat zijn naam bij dit soort dingen rondgaat zegt misschien ook wel iets eigenlijk. Mijn naam zou dus nooit geassocieerd worden met zedendelicten.
Er was in dit topic iemand die je beschuldigde van een zedendelict.
pi_174792964
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ga jij even lekker uitmaken wat andere mensen 'moeten'. :')
Nog zo'n thuisdokter...
pi_174792971
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:13 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het artikel met de drogredering: hij is mijn vriend, dus hij kan het niet gedaan hebben.
Bijna net zo slecht als "ik kan geen reden bedenken waarom JBC zou liegen, dus het zal wel de waarheid zijn".
pi_174793008
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Er was in dit topic iemand die je beschuldigde van een zedendelict.
Oei, nou dat zegt wel wat.
pi_174793034
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:38 schreef Physsic het volgende:

[..]

Oei, nou dat zegt wel wat.
Volgens mij is ze/hij enkel aan het trollen.
pi_174793112
Vijf juridische vragen:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)jn-13779500-a1579440

"[..]
5. Moeten slachtoffers die aangifte willen doen, zich zorgen maken dat ze vervolgd worden wegens smaad?

Gijs van Dam dreigde in Pauw om Brandt Corstius wegens smaad aan te klagen. Maar, zeggen advocaten, zo’n aangifte leidt zelden tot een zaak, laat staan tot een veroordeling. Smaad en laster zijn moeilijk te bewijzen, en andere belangen, zoals het publieke belang of het recht op vrije uiting, kunnen zwaarder wegen. Strafpleiter Leenhouwers wijst cliënten in zedenzaken vaak op de nadelige gevolgen van zo’n aangifte wegens smaad. „Het leidt vaak nergens toe, maakt de geleden schade niet ongedaan, en vestigt wel de aandacht op de verdachte.” Rechtspsycholoog Horselenberg: „Wie geknipt en geschoren wordt, moet stil zitten.”
[..]
"
Make my day!
pi_174793373
Ik denk dat je hier gewoon nooit uit gaat komen. Het kan best zo zijn dat JBC het wellicht als een verkrachting is gaan zien in retroperspectief en dat GvD het in zijn beleving als een leuke seksdate beschouwt... die waarheid ga je nooit meer boven tafel krijgen omdat het woord tegen woord is.

Ik kwam er trouwens net achter dat JBC op dit moment een vriendin en kind heeft, wellicht zit daar ook nog wel een verklaring. Wellicht ziet hij zichzelf dusdanig als heteroseksueel dat hij na zoveel jaar concludeert dat zo'n homoseksuele ervaring in zijn hoofd niet anders te verklaren valt dan dat het onder dwang is gebeurd... een soort excuus, maar da's spuur speculatie van mijn kant
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_174793397
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:41 schreef agter het volgende:
Vijf juridische vragen:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)jn-13779500-a1579440
Smaad en laster zijn moeilijk te bewijzen
Ja strikt de juribus valt dat moeilijk concreet te maken. Maar 15 jaar lang was de naam van Gijs van Dijk alleen in JBC's brein aan die nacht verbonden. Dus is die naam recentelijk uit dat brein ontsproten. Waarschijnlijk op slinkse wijze de media in gesluist. De juridische bewijsbaarheid is mij wurscht. Voor mij is het evidente smaad. Vooral vanwege die gluiperige naming-and-shaming.
pi_174793506
Dat zoiets zelfs op het journaal komt.
JBC zou achteraf toch denk ik wel liever zijn mond gehouden hebben. Maar dat is natuurlijk achteraf.
pi_174793663
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat zoiets zelfs op het journaal komt.
JBC zou achteraf toch denk ik wel liever zijn mond gehouden hebben. Maar dat is natuurlijk achteraf.
Hij had beter zijn mond 15 jaar geleden kunnen dichthouden
pi_174793701
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat zoiets zelfs op het journaal komt.
JBC zou achteraf toch denk ik wel liever zijn mond gehouden hebben. Maar dat is natuurlijk achteraf.
Alleen misschien ondat de vermeende dader zich blijkt te verweren. Hij wilde dat het uitgebreid in de media kwam, anders schrijf je er niet over enga je daarna bij DWDD zitten.
pi_174793762
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:02 schreef PJR het volgende:

[..]

Alleen misschien ondat de vermeende dader zich blijkt te verweren. Hij wilde dat het uitgebreid in de media kwam, anders schrijf je er niet over enga je daarna bij DWDD zitten.
Ik denk dat hij dacht dat iedereen met hem mee zou leven en niet dat er zoveel twijfelaars aan zijn verhaal zouden zijn (ook voor gisteren al).
pi_174793763
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat je hier gewoon nooit uit gaat komen. Het kan best zo zijn dat JBC het wellicht als een verkrachting is gaan zien in retroperspectief en dat GvD het in zijn beleving als een leuke seksdate beschouwt... die waarheid ga je nooit meer boven tafel krijgen omdat het woord tegen woord is.
Dat denk ik ook, tenzij er binnenkort nog meer slachtoffers blijken te zijn o.i.d.
Tja, misschien is GvD wel enorm dominant in bed en werd JBC daardoor overdonderd (hoewel dat nog steeds het verschil in de verhalen over het 'vluchten' zou verklaren). Dan is zo'n zware beschuldiging nog steeds niet terecht.
pi_174793781
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hij had beter zijn mond 15 jaar geleden kunnen dichthouden
😆
pi_174793817
Hopelijk zijn we nu wel van #metoo af.
pi_174793880
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:06 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat zijn naam bij dit soort dingen rondgaat zegt misschien ook wel iets eigenlijk.
En dit is dus precies de reden dat die kerel een aanklacht van smaad ingediend heeft.

quote:
Mijn naam zou dus nooit geassocieerd worden met zedendelicten.
Als jij een man was geweest die 15 jaar geleden bij die redactie werkte, dan zou ook jouw naam geassocieerd worden met dit (vermeende) zedendelict.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:12:48 #262
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174793930
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:02 schreef PJR het volgende:

[..]

Alleen misschien ondat de vermeende dader zich blijkt te verweren. Hij wilde dat het uitgebreid in de media kwam, anders schrijf je er niet over enga je daarna bij DWDD zitten.
Andersom kan je zeggen dat de dader ruchtbaarheid wilde geven aan zijn beschuldiging, door bij dwdd te zitten.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:13:30 #263
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174793941
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:10 schreef probeer het volgende:

[..]

En dit is dus precies de reden dat die kerel een aanklacht van smaad ingediend heeft.

[..]

Als jij een man was geweest die 15 jaar geleden bij die redactie werkte, dan zou ook jouw naam geassocieerd worden met dit (vermeende) zedendelict.
Voor hetzelfde geld is het totaal iemand anders :X
pi_174793942
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat je hier gewoon nooit uit gaat komen. Het kan best zo zijn dat JBC het wellicht als een verkrachting is gaan zien in retroperspectief en dat GvD het in zijn beleving als een leuke seksdate beschouwt... die waarheid ga je nooit meer boven tafel krijgen omdat het woord tegen woord is.

Ik kwam er trouwens net achter dat JBC op dit moment een vriendin en kind heeft, wellicht zit daar ook nog wel een verklaring. Wellicht ziet hij zichzelf dusdanig als heteroseksueel dat hij na zoveel jaar concludeert dat zo'n homoseksuele ervaring in zijn hoofd niet anders te verklaren valt dan dat het onder dwang is gebeurd... een soort excuus, maar da's spuur speculatie van mijn kant
Dochter van Theodor Holman, heeft ie mee, dacht ik.
Make my day!
pi_174793973
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:12 schreef Mishu het volgende:

[..]

Andersom kan je zeggen dat de dader ruchtbaarheid wilde geven aan zijn beschuldiging, door bij dwdd te zitten.
Hij zat bij Pauw...
pi_174793986
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:13 schreef agter het volgende:

[..]

Dochter van Theodor Holman, heeft ie mee, dacht ik.
klopt
pi_174793988
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Hopelijk zijn we nu wel van #metoo af.
Mehh. Ik denk niet dat het verkeerd is om te benadrukken dat misbruik maken je machtspositie maatschappelijk wordt afgekeurd.
pi_174794001
#metoo

Ik ben 3 keer verkracht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174794005
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:13 schreef Mishu het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld is het totaal iemand anders :X
Dat kan alleen als JBC sls hetero in die periode met meer dan één man seks heeft gehad, want dat JBC enGvD seks hebben gehad staat vast. En hij was het dus wel.
pi_174794044
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:12 schreef Mishu het volgende:

[..]

Andersom kan je zeggen dat de dader ruchtbaarheid wilde geven aan zijn beschuldiging, door bij dwdd te zitten.
Hij wilde alle mensen bereiken die al bereikt waren met de in zijn ogen valse beschuldigingen, dankzij JBC.
En ook al zou dat zo zijn, wat dan nog …
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:19:11 #271
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174794084
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:17 schreef PJR het volgende:

[..]

Hij wilde alle mensen bereiken die al bereikt waren met de in zijn ogen valse beschuldigingen, dankzij JBC.
En ook al zou dat zo zijn, wat dan nog …
Slap excuus.
pi_174794089
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:15 schreef madam-april het volgende:
#metoo

Ik ben 3 keer verkracht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geloof er helemaal niks van.
pi_174794101
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:15 schreef madam-april het volgende:
#metoo

Ik ben 3 keer verkracht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat verschrikkelijk voor je. Bah.
Wat zul je je machteloos gevoeld hebben. Als ook de politie de aangifte afraadt.
Word boos van je verhaal, het onrecht. Waar halen ze het lef vandaan.

Ik vind het knap van je dat je dit vertelt.
Sterkte.
Make my day!
pi_174794113
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:19 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

geloof er helemaal niks van.
Vind je dat grappig?
pi_174794145
Niet verwacht dt Peter r. de Vries aan de kant van Gijs staat.
pi_174794147
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:20 schreef madam-april het volgende:

[..]

Vind je dat grappig?
Ik geloof er ook geen moer van eerlijk gezegd
pi_174794148
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

Mehh. Ik denk niet dat het verkeerd is om te benadrukken dat misbruik maken je machtspositie maatschappelijk wordt afgekeurd.
Misbruik maken van een hype om mannen met naam en zelfs foto's zonder enige vorm van proces, hoor en wederhoor openbaar te maken is echt een stap te ver.

Statement maken prima, maar elke onschuldige die aan de openbare schandpaal wordt genageld is er 1 teveel.
pi_174794171
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:19 schreef Mishu het volgende:

[..]

Slap excuus.
Nee. Als ik tegen de hele schaakclub zeg dat jij mij verkracht hebt, en jij wilt niet dat de hele schaakclub denkt dat dat waar is, dan probeer je de de hele schaakclub te bereiken met jouw kant van het verhaal.

Als ik dat op nationale tv doe, en jij wilt niet dat half Nederland alleen mijn kant van het verhaal hoort, dan zul je dus hetzelfde middel moeten gebruiken.

Snap je?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:23:32 #279
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_174794172
Je vader zal maar in het nieuws zijn met een op zijn minst aangedikt verhaal dat hij door een man 'verkracht' is nadat hij met hem mee naar zijn hotelkamer is gegaan om een potje te patiencen
Laffe huichelaar
pi_174794177
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:20 schreef madam-april het volgende:

[..]

Vind je dat grappig?
op je 14e mag je nog helemaal niet in de horeca waar alcohol wordt geschonken werken.

en de politie die een aangifte van verkrachting af raad? sure.

ook vreemd dat het altijd een groep jongens betrof.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:24:55 #281
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_174794203
hoe oud zijn die kinderen eigenlijk
Laffe huichelaar
pi_174794226
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:19 schreef Mishu het volgende:

[..]

Slap excuus.
Dus die Gijs had gewoon helemaal niets moeten doen?

Wat zou jij doen wanneer iemand op nationale TV een beschuldiging van verkrachting uit, die vrij makkelijk terug te leiden is tot een kleine groep mensen waar jij er één van bent?

[ Bericht 16% gewijzigd door probeer op 31-10-2017 23:30:59 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_174794233
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:24 schreef timmmmm het volgende:
hoe oud zijn die kinderen eigenlijk
15 en 18.
pi_174794262
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:15 schreef madam-april het volgende:
#metoo

Ik ben 3 keer verkracht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, drie keer een Gangrape zijn dan toch minimaal 6 verkrachtingen?
pi_174794263
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:23 schreef timmmmm het volgende:
Je vader zal maar in het nieuws zijn met een op zijn minst aangedikt verhaal dat hij door een man 'verkracht' is nadat hij met hem mee naar zijn hotelkamer is gegaan om een potje te patiencen
Is Suske en Wiske's lezen een synoniem voor kontseks? Ik vond die dingen niet echt meer boeiend in mijn 20-er jaren. Toen ik het las dacht ik ook echt .. mis ik iets ofzo?
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:27:20 #287
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_174794274
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:26 schreef PJR het volgende:

[..]

15 en 18.
die puber zal een leuke tijd op school hebben dankzij pap
Laffe huichelaar
pi_174794285
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:23 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

op je 14e mag je nog helemaal niet in de horeca waar alcohol wordt geschonken werken. en de politie die een aangifte van verkrachting af raad? sure.
Er werd daar geen alcohol geschonken, geen idee hoe je daarbij komt?

Dat is eigenlijk standaardprocedure bij de politie, slachtoffers afraden om de aangifte door te zetten.. het is te bizar voor woorden maar wel de realiteit..
pi_174794307
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:23 schreef timmmmm het volgende:
Je vader zal maar in het nieuws zijn met een op zijn minst aangedikt verhaal dat hij door een man 'verkracht' is nadat hij met hem mee naar zijn hotelkamer is gegaan om een potje te patiencen
Strips te lezen en zijn dochter Mae is geboren in 2015.
Die krijgt er niet zoveel van mee nu.
pi_174794324
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, drie keer een Gangrape zijn dan toch minimaal 6 verkrachtingen?
Hoe fucking kansloos en smerig kun je zijn :r
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:30:11 #291
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174794339
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:23 schreef PJR het volgende:

[..]

Nee. Als ik tegen de hele schaakclub zeg dat jij mij verkracht hebt, en jij wilt niet dat de hele schaakclub denkt dat dat waar is, dan probeer je de de hele schaakclub te bereiken met jouw kant van het verhaal.

Als ik dat op nationale tv doe, en jij wilt niet dat half Nederland alleen mijn kant van het verhaal hoort, dan zul je dus hetzelfde middel moeten gebruiken.

Snap je?
Hij noemde geen namen vriend.
pi_174794342
Is madam april nu serieus of....
pi_174794345
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:23 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

op je 14e mag je nog helemaal niet in de horeca waar alcohol wordt geschonken werken.

en de politie die een aangifte van verkrachting af raad? sure.

ook vreemd dat het altijd een groep jongens betrof.
Ze heeft dat verhaal meerdere malen vertelt hier.
Het is niet voor het eerst hoor.

Ff dimmen.
pi_174794357
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:30 schreef skysherrif het volgende:
Is madam april nu serieus of....
Ja
pi_174794378
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:30 schreef mootie het volgende:

[..]

Ja
Ah, zeer naar om te horen april. Kon jij er wel voor uitkomen meteen?
pi_174794380
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:30 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hij noemde geen namen vriend.
Hij gaf informatie die terug te leiden is tot een select groepje mensen.

Anonimiseren is meer dan 'geen namen noemen'.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:32:40 #297
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174794394
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Dus die Gijs had gewoon helemaal niets moeten doen?

Wat zou jij doen wanneer iemand op nationale TV een beschuldiging van verkrachting uit, die vrij makkelijk terug te leiden is tot een kleine groep mensen waar jij er één van bent?
Wie?
pi_174794405
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, drie keer een Gangrape zijn dan toch minimaal 6 verkrachtingen?
Nee ik ben 3 keer verkracht. De eerste en de derde keer door meerdere daders. De tweede keer was er maar een dader maar stonden er meerdere bij te kijken en lachen.
pi_174794409
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:30 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hij noemde geen namen vriend.
raar

want eerder blies hij dat hij nieuwe "slachtoffers" wilde voorkomen.... na 15 jaar
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:33:27 #300
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174794413
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Hij gaf informatie die terug te leiden is tot een select groepje mensen.

Anonimiseren is meer dan 'geen namen noemen'.
Een verhaal is worthless zonder op zijn minst enige context.
pi_174794417
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:29 schreef mootie het volgende:

[..]

Hoe fucking kansloos en smerig kun je zijn :r
Huh, is een gewone vraag op een heel heftig verhaal.

Ik ben nogal nuchter aangelegd, reacties zoals die van Anke zie je me niet zo snel doen.

Wil niet zeggen dat ik het niet veroordeel.

Iemand post wat, ik stel vragen. Logisch toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')