abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 november 2017 @ 19:37:16 #126
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175027159
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 18:06 schreef Ridocar het volgende:

in dit geval was het een brakecheck. Tenminste, dat lijkt het verhaal van de chauffeur te zijn.
Er zijn weinig mensen die graag toegeven dat ze zelf niet zaten op te letten of iets anders hebben gedaan wat niet hoort. Zoals te weinig afstand houden en seinen met grootlicht als er geen daadwerkelijk gevaar is. :)

"Ik was aan het uitvoegen toen hij zijn auto tussen mij en mijn voorganger drukte", legt de Friese chauffeur uit."

'tussen mij en mijn voorganger drukte'. Ergo, ze reden veel te dicht achter elkaar.

"Ik seinde naar hem, om hem te waarschuwen."

Nee, vanwege irritatie, er was niemand die gewaarschuwd hoefde te worden.

"Toen trapte hij keihard op de rem." De vrachtwagen van Bouma reageerde direct. "Ik stond binnen een paar seconden stil."

De automobilist was ook al geirriteerd, omdat er weer eens een rijtje vrachtwagens reed, waardoor hij bijna niet kon uitvoegen, gaat een van die heikneuters ook nog eens met grootlicht seinen!

"Maar daar bleef het niet bij. "De vrachtwagenchauffeur achter mij kon niet zien wat er gebeurde. Hij probeerde me nog te ontwijken, maar kon niet voorkomen dat hij me van achteren ramde".

Klinkt heel erg als 'te weinig afstand houden'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175027481
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 10:26 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het is dan ook een gevalletje oorzaak/gevolg. Vrachtauto's moeten idd afstand houden, net als alle weggebruikers, en luxe wagens moeten op tijd ergens voorsorteren als ze eraf moeten, óók net als alle weggebruikers. Net als dat lichtsignalen niet heel veel zin hebben als zoiets alleen maar voor irritatie of schrikreacties zorgen (daarbij wil ik in het midden laten wat de bedoeling was van de remactie van automobilist).

Twee vechten, twee hebben er schuld. Ik merk vaker dat veel automobilisten niet doorhebben wat de beperkingen van een vrachtauto eigenlijk zijn, en dat aan de andere kant veel chauffeurs ook op het randje van hun mogelijkheden gaan zitten. Dan hoeft er maar één ding mis te gaan...
Allemaal mee eens. Maar ik vind dat er, zoals wel vaker het geval is, er een verkeerd voorbeeld gebruikt wordt. Hierdoor levert het bericht relatief nog weinig nuttige informatie op.
.
pi_175039533
ja, ik rij veel, dus zo nu en dan ga ik achter een vrachtwagen "hangen" als ik nog 60+ km moet rijden in de spits en geen zin heb om op de linkerbaan telkens in de ankers te moeten en vervolgens weer zo snel mogelijk optrekken. Kost me teveel energie, dan maar stabiel 70 rijden op de rechterbaan achter een vrachtwagen.

Nu komt het echt wel vaker dan een enkele keer voor dat een vrachtwagen achter me gaat kleven, mij probeert te duwen omdat ik te langzaam rij (lees: de vrachtwagen waar ik achter rijd, rijdt blijkbaar te langzaam). Dus ik rij kilometers achter een vrachtwagen die 85 rijdt, de afstand tussen mij en de vrachtwagen voor me blijft gelijk en dan hebben we het over 20 of 30 meter (in ieder geval een comfortabele afstand waarin ik nog kan reageren en nog langs de vrachtwagen voor me kan kijken). En dan komt het zeer regelmatig voor dat een vrachtwagen achter me, me probeert weg te drukken, maar ze gaan zeker niet inhalen want dan moeten ze een personenauto en mogelijk een treintje aan vrachtwagens voor me inhalen. Maar ze blijven dan wel kleven???

Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
pi_175040485
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:18 schreef RRD_kiter het volgende:
Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
Zit kennelijk in het rijgedrag van veel chauffeurs. Je ziet vrachtwagen ook veel bij elkaar kleven.
pi_175041240
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:18 schreef RRD_kiter het volgende:
ja, ik rij veel, dus zo nu en dan ga ik achter een vrachtwagen "hangen" als ik nog 60+ km moet rijden in de spits en geen zin heb om op de linkerbaan telkens in de ankers te moeten en vervolgens weer zo snel mogelijk optrekken. Kost me teveel energie, dan maar stabiel 70 rijden op de rechterbaan achter een vrachtwagen.

Nu komt het echt wel vaker dan een enkele keer voor dat een vrachtwagen achter me gaat kleven, mij probeert te duwen omdat ik te langzaam rij (lees: de vrachtwagen waar ik achter rijd, rijdt blijkbaar te langzaam). Dus ik rij kilometers achter een vrachtwagen die 85 rijdt, de afstand tussen mij en de vrachtwagen voor me blijft gelijk en dan hebben we het over 20 of 30 meter (in ieder geval een comfortabele afstand waarin ik nog kan reageren en nog langs de vrachtwagen voor me kan kijken). En dan komt het zeer regelmatig voor dat een vrachtwagen achter me, me probeert weg te drukken, maar ze gaan zeker niet inhalen want dan moeten ze een personenauto en mogelijk een treintje aan vrachtwagens voor me inhalen. Maar ze blijven dan wel kleven???

Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
Haal gewoon in man :') Je ziet niks achter zo'n vrachtwagen, ook al rijd je er 20 meter achter, en bovendien wordt je gesandwiched tussen twee vrachtwagens als er wel wat gebeurd.
pi_175042397
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 12:31 schreef GX3 het volgende:

[..]

Haal gewoon in man :') Je ziet niks achter zo'n vrachtwagen, ook al rijd je er 20 meter achter, en bovendien wordt je gesandwiched tussen twee vrachtwagens als er wel wat gebeurd.
Dus omdat die andere vrachtwagen aan het bumperkleven is, moet hij inhalen, omdat anders de kans bestaat dat ie gesandwiched wordt.
Dat is de omgekeerde wereld hè o|O .

Ik blijf met de Benz van SD op de cruise control ook wel eens lekker achter een vrachtwagen hangen.
Ons ben zunig 8-).
pi_175044392
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:22 schreef Anne het volgende:

[..]

Dus omdat die andere vrachtwagen aan het bumperkleven is, moet hij inhalen, omdat anders de kans bestaat dat ie gesandwiched wordt.
Dat is de omgekeerde wereld hè o|O .
Tuurlijk is het de omgekeerde wereld, ben ik met je eens, maar 60km lang een vrachtwagen in je achterspiegel heeft nou niet echt mijn voorkeur.
pi_175053961
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 12:31 schreef GX3 het volgende:

[..]

Haal gewoon in man :') Je ziet niks achter zo'n vrachtwagen, ook al rijd je er 20 meter achter, en bovendien wordt je gesandwiched tussen twee vrachtwagens als er wel wat gebeurd.
Dan moet je, terwijl je ongeveer 85 rijdt, naar links komen waar de gaten tussen de auto's niet veel groter zijn maar de snelheid wel 30 km/u sneller ligt.
pi_175054038
Met de aanhanger haal ik vaak een vrachtwagen in en ga dan 1 km harder op de cc rijden.
.
  maandag 13 november 2017 @ 21:48:58 #135
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175054364
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 21:37 schreef Light het volgende:

[..]

Dan moet je, terwijl je ongeveer 85 rijdt, naar links komen waar de gaten tussen de auto's niet veel groter zijn maar de snelheid wel 30 km/u sneller ligt.
Alsof je nooit meer naar links kan komen in die situatie. Kwestie van het moment afwachten en goed gas geven, en afstand bewaren tot je voorganger zodat je op de rechterbaan al je snelheid kan verhogen. Dat is wat ik zou doen, als ik de keuze had tussen dat en mezelf opsluiten tussen twee vrachtwagens.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 13 november 2017 @ 21:50:12 #136
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175054399
Er rijden trouwens niet alleen maar rijen vrachtwagens rechts, dus je kan best rechts rijden zonder tussen twee mobiele muren te hangen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175057566
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 12:31 schreef GX3 het volgende:

[..]

Haal gewoon in man :') Je ziet niks achter zo'n vrachtwagen, ook al rijd je er 20 meter achter, en bovendien wordt je gesandwiched tussen twee vrachtwagens als er wel wat gebeurd.
Juist wel, verschrikkelijk om achter een busje te rijden want daar kan je gewoon niet omheen kijken maar bij een vrachtwagen kan je vaak al onder de achterkant zien wat er aan de hand is.

Vanmiddag had ik zelf even een onoplettend momentje, ik stond te wachten bij een stoplicht zonder rem maar met de koppeling ietsje omhoog maar ik was half aan het dromen waardoor ik dus heel zachtjes begon te rollen, een toeter van 1 minuut ( na 2 seconde was het al over hoor en ik zou hoogstens een kusje geven) kon ik de rem intrappen na 2 seconden.
pi_175057854
Vandaag alweer iemand die totaal zonder verlichting op pad was. Ik snap werkelijk niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Als je ziet dat je dashboard helemaal donker blijft moet er toch een lampje bij je gaan branden (pun intended)?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2017 23:31:27 ]
pi_175059539
quote:
6s.gif Op maandag 13 november 2017 23:31 schreef k_man het volgende:
Vandaag alweer iemand die totaal zonder verlichting op pad was. Ik snap werkelijk niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Als je ziet dat je dashboard helemaal donker blijft moet er toch een lampje bij je gaan branden (pun intended)?
Eens, al zijn er ook zat auto's waarbij de dashboardverlichting het altijd doet.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  dinsdag 14 november 2017 @ 10:40:13 #140
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_175062218
Ik werk bij een zorginstelling dus continu (lees bejaarde) trage mensen op de weg
plekken waar je 80 mag word nauwelijks 65 gereden.

Het is ook nog een 1 Baans weg dus inhalen is vrij lastig (wel toegestaan gelukkig)
Maarja, wat is een nette manier op die mensen erop te attenderen?
Bumperkleven is zo agressief
Seinen met groot licht kan ook verwarrend zijn,

Die oudjes zijn vaak ook nog paniekerig en ik wil ze niet in het harnas jagen.
pi_175062302
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:18 schreef RRD_kiter het volgende:
ja, ik rij veel, dus zo nu en dan ga ik achter een vrachtwagen "hangen" als ik nog 60+ km moet rijden in de spits en geen zin heb om op de linkerbaan telkens in de ankers te moeten en vervolgens weer zo snel mogelijk optrekken. Kost me teveel energie, dan maar stabiel 70 rijden op de rechterbaan achter een vrachtwagen.

Nu komt het echt wel vaker dan een enkele keer voor dat een vrachtwagen achter me gaat kleven, mij probeert te duwen omdat ik te langzaam rij (lees: de vrachtwagen waar ik achter rijd, rijdt blijkbaar te langzaam). Dus ik rij kilometers achter een vrachtwagen die 85 rijdt, de afstand tussen mij en de vrachtwagen voor me blijft gelijk en dan hebben we het over 20 of 30 meter (in ieder geval een comfortabele afstand waarin ik nog kan reageren en nog langs de vrachtwagen voor me kan kijken). En dan komt het zeer regelmatig voor dat een vrachtwagen achter me, me probeert weg te drukken, maar ze gaan zeker niet inhalen want dan moeten ze een personenauto en mogelijk een treintje aan vrachtwagens voor me inhalen. Maar ze blijven dan wel kleven???

Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
Met je personenauto moet je gewoon 90+ rijden dan heb jij geen last van vrachtwagens en vrachtwagens hebben geen last van jou.
pi_175063132
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:44 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Met je personenauto moet je gewoon 90+ rijden dan heb jij geen last van vrachtwagens en vrachtwagens hebben geen last van jou.
Stel dat er iets voor je rijdt wat minder dan 90+ rijdt, moet je dan:
A. met je personenauto gewoon 90+ rijden, dan heb jij geen last van vrachtwagens en vrachtwagen hebben geen last van jou.
B. Je snelheid aanpassen zodat je niet tegen je voorligger aanrijdt.
pi_175063272
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:28 schreef RRD_kiter het volgende:

[..]

Stel dat er iets voor je rijdt wat minder dan 90+ rijdt, moet je dan:
A. met je personenauto gewoon 90+ rijden, dan heb jij geen last van vrachtwagens en vrachtwagen hebben geen last van jou.
B. Je snelheid aanpassen zodat je niet tegen je voorligger aanrijdt.
inhalen, de rechter baan zit al zo vol
pi_175063357
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:38 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

inhalen, de rechter baan zit al zo vol
nee, op de linkerbaan rijdt doorgaans minimaal 1 imbeciel die op een traject van 100 meter van 120 km per uur naar 70 km per uur naar 130 km per uur naar 90 km per uur en weer naar 45 km per uur weet te gaan. Ik rij liever continu 85 km per uur zonder dat ik de hele tijd in de ankers moet gaan, terug moet schakelen en weer op moet trekken. (wellicht moet ik een automaat gaan rijden, dat zou al een boel ergernis schelen).
pi_175067813
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:44 schreef RRD_kiter het volgende:

[..]

nee, op de linkerbaan rijdt doorgaans minimaal 1 imbeciel die op een traject van 100 meter van 120 km per uur naar 70 km per uur naar 130 km per uur naar 90 km per uur en weer naar 45 km per uur weet te gaan. Ik rij liever continu 85 km per uur zonder dat ik de hele tijd in de ankers moet gaan, terug moet schakelen en weer op moet trekken. (wellicht moet ik een automaat gaan rijden, dat zou al een boel ergernis schelen).
Dit voorkom je door 90-100 te rijden of achter een vrachtwagen hangen die vol in de begrenzer hangt met 92-95
.
pi_175072553
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:18 schreef RRD_kiter het volgende:
ja, ik rij veel, dus zo nu en dan ga ik achter een vrachtwagen "hangen" als ik nog 60+ km moet rijden in de spits en geen zin heb om op de linkerbaan telkens in de ankers te moeten en vervolgens weer zo snel mogelijk optrekken. Kost me teveel energie, dan maar stabiel 70 rijden op de rechterbaan achter een vrachtwagen.

Nu komt het echt wel vaker dan een enkele keer voor dat een vrachtwagen achter me gaat kleven, mij probeert te duwen omdat ik te langzaam rij (lees: de vrachtwagen waar ik achter rijd, rijdt blijkbaar te langzaam). Dus ik rij kilometers achter een vrachtwagen die 85 rijdt, de afstand tussen mij en de vrachtwagen voor me blijft gelijk en dan hebben we het over 20 of 30 meter (in ieder geval een comfortabele afstand waarin ik nog kan reageren en nog langs de vrachtwagen voor me kan kijken). En dan komt het zeer regelmatig voor dat een vrachtwagen achter me, me probeert weg te drukken, maar ze gaan zeker niet inhalen want dan moeten ze een personenauto en mogelijk een treintje aan vrachtwagens voor me inhalen. Maar ze blijven dan wel kleven???

Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
Right from the heart :Y
Dit gebeurt mij ook met enige regelmaat, dan rij ik op een fatsoenlijke afstand achter een vrachtwagen en dan komt er een die 2-3km harder zou kunnen. Heerlijk gaat die dan op 1-2mtr van mijn bumper zitten. Ik gan exact even hard als de voorganger, dus zelfs als ik er niet reed dan ging het treintje precies zo snel. En dan blijven ze gewoon kilometers lang zo rijden, niet meer normaal. Kan me niet voorstellen dan 1 auto nou het grote verschil maakt bij inhalen.
Meestal wacht ik dan even af tot er links een gat valt en haal dan in. Veiligheid voorop, en dan wacht ik voor die vrachtwagen wel even of die duwer nog komt. Als hij dan wil inhalen, tsja, dan zit ik al op het plekje dat hij voor zichzelf in gedachten had.
Een kennis van mij is trucker, binnenkort eens vragen hoe dat werkt.
pi_175072803


Plaatje zegt volgens mij genoeg. En de Politie doet er niks tegen... }:|
pi_175072942
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:45 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Plaatje zegt volgens mij genoeg. En de Politie doet er niks tegen... }:|
Daar heb je toch koplampen voor
pi_175074526
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:50 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Daar heb je toch koplampen voor
Situatie zojuist: ik sla linksaf. Parallel aan de doorgaande weg die ik verlaat ligt aan de overzijde een dubbbel fietspad. Enig idee wanneer een fietser zonder licht op dat fietspad in de lichtbundels van mijn koplampen komt? Niet dus als de fiets van achter komt. En als de fiets van voren komt ook te laat als je niet zoals ik al stil stond.

https://www.google.com/ma(...)f:0xe55378379e32573d

[ Bericht 4% gewijzigd door alpeko op 14-11-2017 20:52:41 ]
pi_175075104
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:43 schreef alpeko het volgende:

[..]

Situatie zojuist: ik sla linksaf. Parallel aan de doorgaande weg die ik verlaat ligt aan de overzijde een dubbbel fietspad. Enig idee wanneer een fietser zonder licht op dat fietspad in de lichtbundels van mijn koplampen komt? Niet dus als de fiets van achter komt. En als de fiets van voren komt ook te laat als je niet zoals ik al stil stond.

https://www.google.com/ma(...)f:0xe55378379e32573d
Ik deelde even de denkwijze van zo'n knurft :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')