abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7411309

Weet iemand wat voor geluid er uit deze dingetjes komt? Is dat echt zo'n tocata in D van bach geluid, of kan het ook wel jazzy zijn? Ik wil er graag een kopen, maar met een kerkorgel geluid is dat lang niet zo leuk om op te spelen natuurlijk..

misschien weet iemand een liedje waar een vergelijkbaar geluid bij zit?

bvd

[Dit bericht is gewijzigd door Fat_Mike op 18-12-2002 17:30]

pi_7411335
Hier komt zeker geen kerkorgel geluid uit, het geluid is veel 'zachter' qua klank.
pi_7411437
Maar een enorm jazz geluid moet je ook niet verwachten denk ik zo. Als je iets van "Rhodes" geluid of "Hammond" verwacht zit je denk ik ook verkeerd.....
Aldus.
pi_7411458
het neigt meer naar kerkorgel dan een electronisch orgel
Zusje van Yvonne, kleurtje komt eraan... :D
pi_7411509
Om een jazzy orgelgeluid uit zo'n electronisch orgel te krijgen moeten er wel een flink aantal registers op zitten en liefst ook een knop waarmee je de aanslag kunt regelen en een ingebouwde tremolo of leslie-speaker. Voor jazz-orgel is 'percussion', de aanslag, meestal wel karakteristiek, zoals je bijv. op platen van Jimmy Smith of Jimmy McGriff kunt horen.

Aan het plaatje is het een beetje moeilijk te zien wat voor mogelijkheden dit orgeltje heeft, je zou 'm gewoon moeten proberen.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_7412069
hammond er redelijk wat oversturing overheen toch? Is dat niet aan zo'n orgel te hangen?

Ik heb trouwens 0 verstand van orgels, maar ik zal inderdaad maar eens wat gaan uit proberen...

pi_7412164
quote:
Op woensdag 18 december 2002 18:03 schreef Fat_Mike het volgende:
hammond er redelijk wat oversturing overheen toch? Is dat niet aan zo'n orgel te hangen?
Alleen als hij een line-out heeft, als je 'm op een externe speaker aansluit zou je best een distortion-pedaaltje ertussen kunnen zetten. Dit soort orgels hebben een ingebouwde speaker maar er zit vrijwel nooit een ingebouwde overdrive in. Je zou eventueel ook zelf iets kunnen inbouwen, maar dan moet je wel een beetje handig met electronica zijn.
pi_7412587
quote:
Op woensdag 18 december 2002 18:08 schreef Zander het volgende:

[..]

Alleen als hij een line-out heeft, als je 'm op een externe speaker aansluit zou je best een distortion-pedaaltje ertussen kunnen zetten. Dit soort orgels hebben een ingebouwde speaker maar er zit vrijwel nooit een ingebouwde overdrive in. Je zou eventueel ook zelf iets kunnen inbouwen, maar dan moet je wel een beetje handig met electronica zijn.

Maar het werkt dus wel zo? Gewoon simpele overdrive..
Inbouwen moet wel lukken denk ik ...
pi_7412631
Hahaha, geinige orgeltjes zijn dat ja! Met die leuke ehm... 'wip'-registertoetsen! En uiteraard ook een ritme-boxje!

Wat was 't merk ook alweer van die gevallen...

Kerkorgel-geluid zul je er echt niet uitkrijgen!

Overall beste user 2022 woensdag 18 december 2002 @ 18:41:04 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_7412664
God's eigen cirkelzaag, hallelujah!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_7416127
wauw dat orgeltje is koel!!! blur werkte daar vroeger ook heel vaak mee *zucht* en nog wat bands zoals stone roses en de charlatans in hun goeie jaren whoej! kopen dus!
  woensdag 18 december 2002 @ 23:40:13 #12
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7419142
quote:
Op woensdag 18 december 2002 17:28 schreef Fat_Mike het volgende:
[afbeelding]

Weet iemand wat voor geluid er uit deze dingetjes komt? Is dat echt zo'n tocata in D van bach geluid, of kan het ook wel jazzy zijn? Ik wil er graag een kopen, maar met een kerkorgel geluid is dat lang niet zo leuk om op te spelen natuurlijk..

vd

WHOA!!!!!!!!! bij onze gitarist in de schuur hebben ze EXACT dezelfde staan!!!!!! Hijs nooit meer aangesloten, maar ik zou er wel op willen spelen. Hij staat beetje in het stof.

Ik verbaasde me echt met dat plaatje! Heb je hem gejat? )))

pi_7419523
quote:
Op woensdag 18 december 2002 23:40 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

WHOA!!!!!!!!! bij onze gitarist in de schuur hebben ze EXACT dezelfde staan!!!!!! Hijs nooit meer aangesloten, maar ik zou er wel op willen spelen. Hij staat beetje in het stof.

Ik verbaasde me echt met dat plaatje! Heb je hem gejat? )))

haha ja ... ik moet hem nog opbellen waar en wanneer ik hem kan ophalen marktplaats stondtie opeens te koop
wel redelijk toevallig
  donderdag 19 december 2002 @ 00:07:01 #14
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7419592
Lijkt wel een oude Solina (type weet ik even niet). De geluidjes zullen waarschijnlijk heel iel zijn en het standaard ritmeboxje wat er op zit is ook niet bepaald overtuigend. Toch kunnen juist dat soort instrumenten een hele leuke aanvulling zijn, vanwege het juist zo simpele geluid. Als ik jou was, zou ik gewoon eens gaan kijken. Waarschijnlijk krijg je het ding voor een habbekrats mee.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  donderdag 19 december 2002 @ 00:08:55 #15
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7419617
quote:
Op donderdag 19 december 2002 00:07 schreef MSXUser het volgende:
Lijkt wel een oude Solina (type weet ik even niet). De geluidjes zullen waarschijnlijk heel iel zijn en het standaard ritmeboxje wat er op zit is ook niet bepaald overtuigend. Toch kunnen juist dat soort instrumenten een hele leuke aanvulling zijn, vanwege het juist zo simpele geluid. Als ik jou was, zou ik gewoon eens gaan kijken. Waarschijnlijk krijg je het ding voor een habbekrats mee.
Zei onze gitarist ook.
pi_7419662
Ik weet niet, je hebt tientallen merken electronische orgels. Ik kocht ze altijd voor een habbekrats bij de kringloopwinkel, ik heb een Solina gehad, een Viscount, een Yamaha Electone, een Hammond (geen toonwiel), elke keer als ik een betere tegenkwam deed ik mijn oude gewoon weer weg. Ik heb nou een toonwiel Hammond, dus voorlopig heb ik geen betere meer nodig, 't is alleen jammer dat die dingen zoveel ruimte vreten.
pi_7420462
me opa had vroeger trouwes exact zo'n orgel.. kon er alleen de vlooiemast op tho :/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')