Weet iemand wat voor geluid er uit deze dingetjes komt? Is dat echt zo'n tocata in D van bach geluid, of kan het ook wel jazzy zijn? Ik wil er graag een kopen, maar met een kerkorgel geluid is dat lang niet zo leuk om op te spelen natuurlijk..
misschien weet iemand een liedje waar een vergelijkbaar geluid bij zit?
bvd
[Dit bericht is gewijzigd door Fat_Mike op 18-12-2002 17:30]
Aan het plaatje is het een beetje moeilijk te zien wat voor mogelijkheden dit orgeltje heeft, je zou 'm gewoon moeten proberen.
Ik heb trouwens 0 verstand van orgels, maar ik zal inderdaad maar eens wat gaan uit proberen...
quote:Alleen als hij een line-out heeft, als je 'm op een externe speaker aansluit zou je best een distortion-pedaaltje ertussen kunnen zetten. Dit soort orgels hebben een ingebouwde speaker maar er zit vrijwel nooit een ingebouwde overdrive in. Je zou eventueel ook zelf iets kunnen inbouwen, maar dan moet je wel een beetje handig met electronica zijn.
Op woensdag 18 december 2002 18:03 schreef Fat_Mike het volgende:
hammond er redelijk wat oversturing overheen toch? Is dat niet aan zo'n orgel te hangen?
quote:Maar het werkt dus wel zo? Gewoon simpele overdrive..
Op woensdag 18 december 2002 18:08 schreef Zander het volgende:[..]
Alleen als hij een line-out heeft, als je 'm op een externe speaker aansluit zou je best een distortion-pedaaltje ertussen kunnen zetten. Dit soort orgels hebben een ingebouwde speaker maar er zit vrijwel nooit een ingebouwde overdrive in. Je zou eventueel ook zelf iets kunnen inbouwen, maar dan moet je wel een beetje handig met electronica zijn.
Wat was 't merk ook alweer van die gevallen...
Kerkorgel-geluid zul je er echt niet uitkrijgen!
quote:WHOA!!!!!!!!! bij onze gitarist in de schuur hebben ze EXACT dezelfde staan!!!!!! Hijs nooit meer aangesloten, maar ik zou er wel op willen spelen. Hij staat beetje in het stof.
Op woensdag 18 december 2002 17:28 schreef Fat_Mike het volgende:
[afbeelding]Weet iemand wat voor geluid er uit deze dingetjes komt? Is dat echt zo'n tocata in D van bach geluid, of kan het ook wel jazzy zijn? Ik wil er graag een kopen, maar met een kerkorgel geluid is dat lang niet zo leuk om op te spelen natuurlijk..
vd
Ik verbaasde me echt met dat plaatje! Heb je hem gejat? )))
quote:haha ja ... ik moet hem nog opbellen waar en wanneer ik hem kan ophalen
Op woensdag 18 december 2002 23:40 schreef Yokozuna het volgende:[..]
WHOA!!!!!!!!! bij onze gitarist in de schuur hebben ze EXACT dezelfde staan!!!!!! Hijs nooit meer aangesloten, maar ik zou er wel op willen spelen. Hij staat beetje in het stof.
Ik verbaasde me echt met dat plaatje! Heb je hem gejat?
)))
quote:Zei onze gitarist ook.
Op donderdag 19 december 2002 00:07 schreef MSXUser het volgende:
Lijkt wel een oude Solina (type weet ik even niet). De geluidjes zullen waarschijnlijk heel iel zijn en het standaard ritmeboxje wat er op zit is ook niet bepaald overtuigend. Toch kunnen juist dat soort instrumenten een hele leuke aanvulling zijn, vanwege het juist zo simpele geluid. Als ik jou was, zou ik gewoon eens gaan kijken. Waarschijnlijk krijg je het ding voor een habbekrats mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |