Ja, het kan online.. maar pas per 24 december.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:27 schreef Caland het volgende:
Kan toch gewoon allemaal online en waarom zou je vrije dagen aanvragen?
Gaan ze nooit controleren natuurlijkquote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:28 schreef LauraD88 het volgende:
[..]
Ja, het kan online.. maar pas per 24 december.
En omdat je bereikbaar moet zijn en een sollicitatieplicht hebt..
Ik heb gewoon 12 jaar fulltime gewerkt en belasting betaald en recht hierop. Dat het tijdens een vakantie valt is puur toeval en geen kwade bedoeling.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:28 schreef paardendokter het volgende:
Je verwacht snel weer werk te hebben, waarom solliciteer je nu dan niet alvast ?
Anders geformuleerd: waarom zou de belastingbetaler in godsnaam jouw vakantie moeten betalen ?
Ik zou ze niet wijzer maken dan ze zijn...quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:30 schreef LauraD88 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon 12 jaar fulltime gewerkt en belasting betaald en recht hierop. Dat het tijdens een vakantie valt is puur toeval en geen kwade bedoeling.
Ghehe, kijk, dit soort reacties heeft ze wat aan!quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik zou ze niet wijzer maken dan ze zijn...
Ik ben een keer niet op komen dagen bij een afspraak (oprecht verkeerd in m'n agenda gezet, dus gemist) en ik kreeg niet eens op mijn kop oid... En als ik de verhalen hoorde van anderen (waar je soms helaas verplicht mee in een lokaal moet zitten) was dat nog niets...
Als ik jou was zou ik gewoon zorgen dat je in die periode je 4 activiteiten indient en als er een afspraak in die periode valt, lekker ziek melden.
^ dat dus.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:36 schreef Caland het volgende:
Het UWV moet je eigenlijk zien als een soort lopende band, ook als het gaat om sollicitatieactiviteiten invullen. Doe je dat braaf dan komt er 9/10 keer geen mens aan te pas. Geef je iets aparts door of doe je die activiteiten niet dan val je van de lopende band af en komt het bij iemand in zijn inbox terecht
/exwerknemer
Ik wil niet akelig doen, maar je hebt er géén recht op, want je dient beschikbaar te zijn voor werk en dat ben je niet als je op vakantie bentquote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:30 schreef LauraD88 het volgende:
Ik heb gewoon 12 jaar fulltime gewerkt en belasting betaald en recht hierop. Dat het tijdens een vakantie valt is puur toeval en geen kwade bedoeling.
Ja, walgelijk dat je wat moet doen voor je gratis geldquote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik zou ze niet wijzer maken dan ze zijn...
Ik ben een keer niet op komen dagen bij een afspraak (oprecht verkeerd in m'n agenda gezet, dus gemist) en ik kreeg niet eens op mijn kop oid... En als ik de verhalen hoorde van anderen (waar je soms helaas verplicht mee in een lokaal moet zitten) was dat nog niets...
Als ik jou was zou ik gewoon zorgen dat je in die periode je 4 activiteiten indient en als er een afspraak in die periode valt, lekker ziek melden.
Er is wel recht op WW (voldaan aan weken en jareneis + onvrijwillig werkloos), echter omdat er slechts 20 vakantiedagen per jaar opgenomen kunnen worden zal de uitkering gedurende de vakantie niet tot uitbetaling komen. Na afloop van de vakantie wordt de WW uitkering verlengd met de dagen dat de WW uitkering niet is uitbetaald.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 23:49 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik wil niet akelig doen, maar je hebt er géén recht op, want je dient beschikbaar te zijn voor werk en dat ben je niet als je op vakantie bent
Het is geen gratis geld, het is een vangnet waar je (ik) zelf voor hebt afgedragen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 10:05 schreef avotar het volgende:
[..]
Ja, walgelijk dat je wat moet doen voor je gratis geld
En zet aan tot fraude nu toch bezig bent.
Hulde!
Ook mensen in de WW hebben recht op 20 vakantiedagenquote:Op donderdag 26 oktober 2017 23:49 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik wil niet akelig doen, maar je hebt er géén recht op, want je dient beschikbaar te zijn voor werk en dat ben je niet als je op vakantie bent
Dat is inmiddels aangepast:quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 10:46 schreef Armani XL het volgende:
Althans toen ik er nog werkte, maar volgens mij is er wat dit betreft niets veranderd
Wat wijkt er dan precies af van hoe Armani het uitlegt?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:15 schreef djh77 het volgende:
[..]
Dat is inmiddels aangepast:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:28 schreef Victoriaatje het volgende:
[..]
Wat wijkt er dan precies af van hoe Armani het uitlegt?
quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 10:46 schreef Armani XL het volgende:
Overigens moet TS wel oppassen met de combinatie ingangsdatum WW en eerste vakantiedag. Deze kunnen namelijk niet op dezelfde dag liggen.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 10:21 schreef djh77 het volgende:
Er is wel recht op WW (voldaan aan weken en jareneis + onvrijwillig werkloos), echter omdat er slechts 20 vakantiedagen per jaar opgenomen kunnen worden zal de uitkering gedurende de vakantie niet tot uitbetaling komen. Na afloop van de vakantie wordt de WW uitkering verlengd met de dagen dat de WW uitkering niet is uitbetaald.
De WW uitkering kan gewoon aangevraagd worden. Tegelijk geef je de vakantieperiode door. De vakantiedagen voor 2018 zullen dan uit/doorbetaald worden. Voor de rest zal de WW niet tot uitbetaling komen.
Jullie hebben helemaal gelijkquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |