abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174675081
Ik raak eind dit jaar mijn baan kwijt per 31 december.
Ik wil in de week van 18 december een (verre) reis maken tot medio januari en verwacht daarna al snel een baan te hebben.

Wat is de handigste manier om WW aan te vragen of kan dit gewoon niet als ik op vakantie ben en kan ik het pas inlaten gaan vanaf dat ik terug ben?

Of kan ik wel WW aanvragen (dit moet dan gebeuren vanaf vakantieadres) en gelijk mijn vrije dagen bij het UWV opnemen? Lijkt me niet dat ik gelijk recht heb op 20 dagen toch?
pi_174675111
Kan toch gewoon allemaal online en waarom zou je vrije dagen aanvragen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174675132
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:27 schreef Caland het volgende:
Kan toch gewoon allemaal online en waarom zou je vrije dagen aanvragen?
Ja, het kan online.. maar pas per 24 december.
En omdat je bereikbaar moet zijn en een sollicitatieplicht hebt..
pi_174675133
Je verwacht snel weer werk te hebben, waarom solliciteer je nu dan niet alvast ?
Anders geformuleerd: waarom zou de belastingbetaler in godsnaam jouw vakantie moeten betalen ?
pi_174675143
Mijn ervaring is met de WW dat wanneer je je 4 activiteiten maar verstuurt er geen haan is die naar wat dan ook kraait :D

Zal misschien per regio verschillen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_174675159
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:28 schreef LauraD88 het volgende:

[..]

Ja, het kan online.. maar pas per 24 december.
En omdat je bereikbaar moet zijn en een sollicitatieplicht hebt..
Gaan ze nooit controleren natuurlijk
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174675180
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:28 schreef paardendokter het volgende:
Je verwacht snel weer werk te hebben, waarom solliciteer je nu dan niet alvast ?
Anders geformuleerd: waarom zou de belastingbetaler in godsnaam jouw vakantie moeten betalen ?
Ik heb gewoon 12 jaar fulltime gewerkt en belasting betaald en recht hierop. Dat het tijdens een vakantie valt is puur toeval en geen kwade bedoeling.
pi_174675224
DigiD gegevens meenemen op vakantie en het komt wel goed. 4 sollicitatieactiviteiten kan je ook wel doen vanaf je vakantieadres.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174675225
Vakantie doorgeven
Gaat u op vakantie? Geef dit altijd aan ons door voordat u op vakantie gaat.

Vakantie doorgeven met een WW-uitkering (Klik om uit te klappen)
Geef uw vakantie uiterlijk 1 dag voor vertrek aan ons door. U heeft 20 vakantiedagen per kalenderjaar. U hoeft dan niet te solliciteren. Gaat u langer met vakantie? Dan krijgt u over die dagen geen uitkering en heeft u wel sollicitatieplicht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174675234
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:30 schreef LauraD88 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon 12 jaar fulltime gewerkt en belasting betaald en recht hierop. Dat het tijdens een vakantie valt is puur toeval en geen kwade bedoeling.
Ik zou ze niet wijzer maken dan ze zijn...

Ik ben een keer niet op komen dagen bij een afspraak (oprecht verkeerd in m'n agenda gezet, dus gemist) en ik kreeg niet eens op mijn kop oid... En als ik de verhalen hoorde van anderen (waar je soms helaas verplicht mee in een lokaal moet zitten :r ) was dat nog niets...

Als ik jou was zou ik gewoon zorgen dat je in die periode je 4 activiteiten indient en als er een afspraak in die periode valt, lekker ziek melden.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_174675264
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik ben een keer niet op komen dagen bij een afspraak (oprecht verkeerd in m'n agenda gezet, dus gemist) en ik kreeg niet eens op mijn kop oid... En als ik de verhalen hoorde van anderen (waar je soms helaas verplicht mee in een lokaal moet zitten :r ) was dat nog niets...

Als ik jou was zou ik gewoon zorgen dat je in die periode je 4 activiteiten indient en als er een afspraak in die periode valt, lekker ziek melden.
Ghehe, kijk, dit soort reacties heeft ze wat aan! :)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174675277
Het UWV moet je eigenlijk zien als een soort lopende band, ook als het gaat om sollicitatieactiviteiten invullen. Doe je dat braaf dan komt er 9/10 keer geen mens aan te pas. Geef je iets aparts door of doe je die activiteiten niet dan val je van de lopende band af en komt het bij iemand in zijn inbox terecht

/exwerknemer
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174675301
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:36 schreef Caland het volgende:
Het UWV moet je eigenlijk zien als een soort lopende band, ook als het gaat om sollicitatieactiviteiten invullen. Doe je dat braaf dan komt er 9/10 keer geen mens aan te pas. Geef je iets aparts door of doe je die activiteiten niet dan val je van de lopende band af en komt het bij iemand in zijn inbox terecht

/exwerknemer
^ dat dus.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 23:23:53 #14
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_174682676
Je moet gaan solliciteren op het moment dat je weet dat je je baan gaat verliezen.
Je moet je inschrijven bij het UWV op het moment dat je weet dat je zonder werk komt gaan zitten.
Tenzij ze de regels veranderd hebben, was dat altijd hun standpunt.

Je kan het beste nu aangeven dat je per 01-01-2018 zonder baan zit en tot welke datum je met vakantie bent. Daar doen ze niet moeilijk over aangezien dit al gepland was voordat je zonder werk kwam te zitten. Een beetje goede wil tonen en ze zijn meestal niet de beroerdsten.
pi_174683480
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:30 schreef LauraD88 het volgende:

Ik wil niet akelig doen, maar je hebt er géén recht op, want je dient beschikbaar te zijn voor werk en dat ben je niet als je op vakantie bent :{
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:05:16 #16
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174687330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja, walgelijk dat je wat moet doen voor je gratis geld :')
En zet aan tot fraude nu toch bezig bent.
Hulde!
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_174687641
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 23:49 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik wil niet akelig doen, maar je hebt er géén recht op, want je dient beschikbaar te zijn voor werk en dat ben je niet als je op vakantie bent :{
Er is wel recht op WW (voldaan aan weken en jareneis + onvrijwillig werkloos), echter omdat er slechts 20 vakantiedagen per jaar opgenomen kunnen worden zal de uitkering gedurende de vakantie niet tot uitbetaling komen. Na afloop van de vakantie wordt de WW uitkering verlengd met de dagen dat de WW uitkering niet is uitbetaald.

De WW uitkering kan gewoon aangevraagd worden. Tegelijk geef je de vakantieperiode door. De vakantiedagen voor 2018 zullen dan uit/doorbetaald worden. Voor de rest zal de WW niet tot uitbetaling komen.
pi_174687642
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:05 schreef avotar het volgende:

[..]

Ja, walgelijk dat je wat moet doen voor je gratis geld :')
En zet aan tot fraude nu toch bezig bent.
Hulde!
Het is geen gratis geld, het is een vangnet waar je (ik) zelf voor hebt afgedragen.

De werkwijze van het UWV heeft mij een groot voorstander van het basisinkomen gemaakr. Al dit soort organisaties schuiven alleen maar geld heen en weer en vormen een soort bezigheidstherapie. Wat zij doen zorgt denk ik in geen enkel geval voor een snellere terugkeer naar de arbeidsmarkt. Hun aanpak is uniform. Voor een heftruckchauffeur, voor een laborant, voor een personal assistant, voor een CFO... en daardoor werkt deze voor helemaal niemand.

Uiteraard moet je zorgen dat je zo snel mogelijk weer een baan hebt, maar de stappen die je daarvoor moet zetten hebben niets te maken met de stappen die je moet zetten om je uitkering te behouden. Dat maakt die instantie wel zo'n beetje nutteloos.
  Moderator vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:46:00 #19
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_174688035
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 23:49 schreef Queller het volgende:

[..]

Ook mensen in de WW hebben recht op 20 vakantiedagen :)

Overigens moet TS wel oppassen met de combinatie ingangsdatum WW en eerste vakantiedag. Deze kunnen namelijk niet op dezelfde dag liggen.

De ingangsdatum zal op 2 januari 2018 liggen omdat dat de eerste dag is waar je aan alle voorwaarden voldoet. Als je echter op 2 januari 2018 op vakantie bent voldoe je niet aan alle voorwaarden voor de WW omdat je niet beschikbaar bent voor werk in verband met vakantie. Je WW gaat dan pas in op de dag dat je weer beschikbaar bent voor werk.

Neem je vakantie vanaf 3 januari 2018 dan heb je 20 vakantiedagen en wordt de vakantie dus over die periode doorbetaald. Heel krom, maar zo werkt het.

Althans toen ik er nog werkte, maar volgens mij is er wat dit betreft niets veranderd
pi_174688506
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:46 schreef Armani XL het volgende:

Althans toen ik er nog werkte, maar volgens mij is er wat dit betreft niets veranderd
Dat is inmiddels aangepast:
  Moderator vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:20:14 #21
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_174688715
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:15 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dat is inmiddels aangepast:
[ afbeelding ]
Wat wijkt er dan precies af van hoe Armani het uitlegt?
pi_174688744
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:28 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Wat wijkt er dan precies af van hoe Armani het uitlegt?
quote:
Overigens moet TS wel oppassen met de combinatie ingangsdatum WW en eerste vakantiedag. Deze kunnen namelijk niet op dezelfde dag liggen.
pi_174688763
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:30 schreef djh77 het volgende:

[..]

[..]

Verrek ja!

Dankje.
pi_174697337
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:21 schreef djh77 het volgende:
Er is wel recht op WW (voldaan aan weken en jareneis + onvrijwillig werkloos), echter omdat er slechts 20 vakantiedagen per jaar opgenomen kunnen worden zal de uitkering gedurende de vakantie niet tot uitbetaling komen. Na afloop van de vakantie wordt de WW uitkering verlengd met de dagen dat de WW uitkering niet is uitbetaald.

De WW uitkering kan gewoon aangevraagd worden. Tegelijk geef je de vakantieperiode door. De vakantiedagen voor 2018 zullen dan uit/doorbetaald worden. Voor de rest zal de WW niet tot uitbetaling komen.
quote:
[knip, want ongeveer het zelfde]
Jullie hebben helemaal gelijk ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')