abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174759624
Dad welkom met je mooie meisje! Wat vervelend van je bekken. Hoop dat je snel herstelt en iig weer uit bed kunt. (Ik was na 4 dagen de bovenverdieping helemaal beu,terwijl ik wel uit bed kon en overdag veel tijd in een andere kamer op een bankje doorbracht.)

Flav zo leuk als ze gaan reageren op de dingen om hen heen!

Ons meisje doet het super. De nachten gaan prima en overdag gaat ze lekker mee in alles wat we willen doen. We genieten ♡
pi_174759856
T hangerige na de prikjes sloeg na n paar uur om in ontroostbaar sip huilen ;(. Volgens mn vriend krampjes maar volgens mij niet, het klinkt/voelt echt anders. Eigenwijs mn moederintuitie gevolgd en er n paracetamol ingeplopt, nu issie uitgeput in slaap gevallen. Arm ding ;(

En dit moet de komende tijd nog n paar keer :') wat n feestje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174760867
Gelukkig kan het de volgende keer ook enorm meevallen! :*
pi_174760890
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 17:16 schreef Skittles het volgende:
Gelukkig kan het de volgende keer ook enorm meevallen! :*
dan issie al gewend aan n shotje polio in zn lijf :9
pi_174761376
Wat een mooie foto DaD! Wel balen dat het lichamelijk nog niet goed gaat. Lijkt me zeker met ook nog een peuter erbij erg lastig. Hopelijk verbetert het snel. Je hebt iig een mooi meisje gekregen!

Vervelend dat hij er zo'n laat van heeft LDG. Maar wat Skittles zegt, volgende keer gaan er weer (deels) andere prikken in en kan de reactie heel anders zijn.
pi_174762591
Welkom DaD!
En wat een mooie baby.

Zon klein babytje die lekker ligt te slapen. Misschien dat we er toch nog 15 bij nemen. <3

Mijnes KLOM vandaag gewoon op de bank.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174763152
Wát een mooi meisje DaD. O+ En sterkte met de nasleep, wat een ellende zeg. :*

Allemaal moeders van newborns die alweer aan het werk moeten. :o Wat gaat het toch snel, vooral bij een ander. :P

L. heeft een tomatenobsessie. _O- We zaten net aan het avondeten en na vijf minuten begon ze ineens heel hard te huilen. We konden maar niet bedenken wat er was, normaal is alles goed als er maar eten voor haar ligt. Na ons een paar minuten te hebben verwonderd over wat er toch is bedacht ik me dat ze al haar tomaatjes op had en verder alles liet liggen. Nieuwe tomaten gesneden en ja hoor, ze ging weer tevreden eten. Na nog eens vijf minuten ging het alarm weer af en ja hoor: tomaten weer op. :') Klein monster.
pi_174763433
Haha, tomaten worden door S. ook zo gewaardeerd, alsof het snoep is :')

RF, Wow, dat is eigenlijk meer dreumeswerk hoor. :o

Trollbaby hier. Tijdens het eten tot in zijn nek poepen, nét voor er kraamvisite gaat komen. Dus razendsnel badje gedaan *)
Ik verdenk hem van opzet, hij was mopperig en ging in bad keihard chillen :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174766001
RF goedzakje gaat goed!

Lesage Geef hem eens ongelijk, in badje is ook chill (8>

Medicijnen lijken toch niet voldoende te werken, nu bijna 2 weken in gebruik. Gelukkig mogen we vrijdag weer naar de huisarts, misschien toch een verwijzing voor de ka vragen. We hebben nu beide een natte zure trui maar hij slaapt eindelijk.
pi_174767562
Ah wat een plaatje DaD O+ Maar wat een vervelende nasleep voor jou! Hoop dat de bekkenfysio je snel voor op de been ( :') ) kan helpen :* Hoe vindt I z'n kleine zusje?

Lachen met geluid is nog leuke hè Skittles O+

Sneu dat hij zo op de prikken reageert LDG. Hoop dat de paracetamol z'n werk doet.

Kan Ella niet even uitleggen aan O hoe je moet kruipen Sylver? Zal vast een hoop frustratie schelen bij haar :P

O heeft vanmiddag bij oma wel 3 uur geslapen :o Echt, zo lang heeft ze nog nooit overdag gedut. Ze draait nu steeds naar haar buik, wellicht dat ze op die manier dan beter/langer/dieper ? slaapt.
  maandag 30 oktober 2017 @ 22:26:37 #171
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174768992
Lachen met geluid! Heerlijk geluid he, Skittles!

Dad wat een plaatje O+

Wat sneu, Ldg. Gelukkig bood de paracetamol wat verlichting.

Klauterkabouter bij RF, das geen kleine baby meer he 😊

Oh, tomaat! Dat is een goed idee om eens te geven! Hoe geef je die, Selv? In plakjes of in partjes?

Goede manier om aan te geven dat hij graag in bad wilde, LeSage :P

Wat rot dat de medicatie toch niet goed aanslaat, Flav. Wellicht helpt een ander middel beter? Anders is doorverwijzing wel een goed idee, idd.

Misschien tijd voor een playdate, Fazz :P
Kunnen kruipen maakt echt een wereld van verschil he. Dat samen met het goed en stevig kunnen zitten maakt idd dat ze een stuk minder gefrustreerd is.
Maar misschien kan O dan even aan Ella uitleggen dat 3 uur slapen erg lekker is :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 30 oktober 2017 @ 22:46:44 #172
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_174769474
Dad wat een mooi meisje O+ En beterschap! Hoop dat je snel herstelt :*

Verder wel bijgelezen, wat een hoop leuke updates van de baby's allemaal O+ maar niet onthouden van wie allemaal :@
Beetje moe van hard in ons nieuwe huis aan het werk. De meisjes zijn iig al erg blij met de tuin en een hele lege woonkamer die op de een of andere manier nu al helemaal bezaaid ligt met speelgoed.
pi_174769669
Kan beide volgens mij prima hoor Sylver! Dit waren kerstomaatjes in vieren gesneden.

L. ging hier ook beter slapen vanaf het moment dat ze zelf naar haar buik kon draaien Fazz. :Y

Verwijzing naar de KA klinkt als een goed idee Flav!

Wat een viesnekken ( *) ) zijn die poepende baby's toch. o|O Gelukkig chillde hij wel lekker in zijn badje.
pi_174771743
DaD: Welkom en wat een prachtig kindje! Heel veel beterschap! :*
LDG: Aww arme schatt ;( Hoe is het nu met m?
Flav: Aww zo leuk dat hij naar je lacht O+
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:22:05 #175
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174773579
Vieve aan de hapjes? :o Jouw baby is er toch pas net uit? :o

O+ Flav! Leuk is dat hè, dat er speciaal voor jou een extra dosis lachjes lijkt te zijn? Misschien ter compensatie van al die poep-in-nek-momenten?
Succes bij de huisarts zo, hopelijk is er snel een oplossing.

:D L en haar tomaat! Lijkt me inderdaad lastig als ze dan opeens weer heel ontevreden is en je snapt niet waarom. Maar een extra tomatenplant in de tuin zetten dit voorjaar ;)

DaD, wat een schitterende baby heb je gebakken O+

quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:48 schreef Sylver_ het volgende:
Stroopwafel al bijna weer aan het werk? :o Dat is snel gegaan he. Spannend hoor, bijna hele dag wennen morgen. Ga je zelf ook iets leuks doen?
Ja, echt absurd! Maar ik kan me ook niet goed bevatten dat O al weer 4 maanden is. Aan de ene kant is ze er altijd al geweest en aan andere kant is ze nog zo klein! Dat je snel weg moet bij het kdv, anders neem je haar weer mee naar huis ;(
Genoeg te doen! Spullen voor werk bij elkaar zoeken/rapen, logeerkamer gereed maken, ongestoord wassen/poetsen.. Eindeloze mogelijkheden!
pi_174773581
Goedemorgen!
Het is weer dinsdag O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174773856
Ik doe ook weer mee vandaag. Dit is vaak hoe ik hem na een slaapje aantref. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is nog niet helemaal een lachje, maar zo voelt t wel. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:46:25 #178
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174773864
edit: straks nog eens.

Wat een gezellige foto’s weer!

[ Bericht 54% gewijzigd door Lemijn op 31-10-2017 08:51:50 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174774012
Leuke foto's O+
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:59:00 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_174774033
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 22:53 schreef Selvaria het volgende:
Kan beide volgens mij prima hoor Sylver! Dit waren kerstomaatjes in vieren gesneden.

L. ging hier ook beter slapen vanaf het moment dat ze zelf naar haar buik kon draaien Fazz. :Y

Verwijzing naar de KA klinkt als een goed idee Flav!

Wat een viesnekken ( *) ) zijn die poepende baby's toch. o|O Gelukkig chillde hij wel lekker in zijn badje.
kerst omaatjes. Ik kan het nooit meer anders lezen ;(
disclaimer
pi_174774148
Ach flav, wat een schatje. O+ .
Nanuke, hij ziet er in ieder geval erg vrolijk uit!

Heerlijke levenslust bij die baby's. O+ .

Y probeert een beetje vooruit te komen als hij op z'n buik ligt. Maar dat lukt nog niet en dan rolt hij maar weer. En dan dat gefrustreerde hoofd erbij. _O- . Kan me dat ook ineens weer heel goed herinneren van I.

Deze is van vorige week. O+ .

SPOILER
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:14:52 #182
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174774284
Lekker buiten ook Franny!

Mijn bijdrage van deze week is binnen, Jacob wil zich namelijk omscholen tot vliegtuig en ik wil niet dat ie wegvliegt.

De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174774292
Dinsdag *O*

De kleine kapitein had kniekousen aan, en moest daar de hele tijd onwijs om lachen _O- geen ideeeee waarom O+

En weg O-)

[ Bericht 26% gewijzigd door littledrummergirl op 01-11-2017 09:13:18 ]
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:15:59 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174774299
Hij blijft trouwens reageren op de filmpjes. Voor voor M van Cygne verdraait ie echt zijn nek. Babygeluiden zijn veel interessanter dan alles dat ik doe :D
pi_174774356
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 08:22 schreef Flav het volgende:
Goedemorgen!
Het is weer dinsdag O+

SPOILER
bij imgur foto n tijdje ingedrukt houden, dan krijg je een deelbare link :Y althans in de mobiele app.
pi_174774415
Haha, herkenbaar beeld Lemijn. O+ .

Ook herkenbaar dat er niets boven het geluid van andere baby's en kinderen gaat. Als ik even mijn handen vrij wil hebben dan werkt het vaak heel goed om Y in z'n wipstoeltje neer te zetten in de buurt van waar I aan het spelen is. Zij zingt daar vaak bij of praat tegen haar poppen en daar wordt hij helemaal gelukkig van.

Ik wil ook zulke lachwekkende kniekousen, ldg. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174774470
Jacob :D O+

Hilarische kniekousen O+

Ik doe even mee met een filmpje. Hij is af en toe zo'n gefrustreerde pannenkoek O+
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:34:03 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_174774579
Oooooh fotodinsdag! O+ O+

Lemijn, wat een mooi vliegtuig :D

Franny, wat een stud is het toch met z'n ogen O+

Kleine boze Cas _O- Die stomme arm :')

Flav, wat een heerlijk lief popje!

Lachjes bij Nanuke! Ik vind dat ie telt!

LDG, wat een te gekke sokken :D
disclaimer
pi_174774736
Volgens mij is ie gewoon aan het planken, Lemijn ;)
Even voor een keertje klagen over de nachten. Helpt de fokwet ook de goede kant op? Jezus man. Ben gisteravond om 21 uur maar op bed gegaan, want na 20 minuten alleen slapen (na 40 minuten borst) ging baby alweer af. Daarna om 3 uur 's nachts (ik was alweer een uur wakker aan het borsten) jánken, nee brúllen, krijsen, snot, slijm, tranen, the works. Rond een uur of half 5 konden we weer slapen, ik helaas wel met een aangehechte baby. En toen de wekker om 7 uur ging, sliep hij natuurlijk heerlijk.
Nachtvoedingen, prima. Maar gejank 's nachts, dat trek ik bijzonder slecht.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:46:19 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_174774777
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:43 schreef WupWup het volgende:
Volgens mij is ie gewoon aan het planken, Lemijn ;)
Even voor een keertje klagen over de nachten. Helpt de fokwet ook de goede kant op? Jezus man. Ben gisteravond om 21 uur maar op bed gegaan, want na 20 minuten alleen slapen (na 40 minuten borst) ging baby alweer af. Daarna om 3 uur 's nachts (ik was alweer een uur wakker aan het borsten) jánken, nee brúllen, krijsen, snot, slijm, tranen, the works. Rond een uur of half 5 konden we weer slapen, ik helaas wel met een aangehechte baby. En toen de wekker om 7 uur ging, sliep hij natuurlijk heerlijk.
Nachtvoedingen, prima. Maar gejank 's nachts, dat trek ik bijzonder slecht.
Dat IS ook kut, wup. Enig idee wat er loos is? Tanden, oren, keel?
disclaimer
pi_174774846
Waarschijnlijk de "hoi ik ben 8 maanden dus ik trol jullie allemaal de moeder-sprong". Zodat wij dan achteraf de schuld kunnen geven aan tandjes, want die komen doorlopend tot de tweede verjaardag.
Nee, ik weet het niet. Hij is nu prima te pas. Met peuterzus met de duplo aan het rommelkonten.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:02:31 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_174775093
Peuterzussen O+

Ik doe even mee met een "zusterliefde" compilatie:

Noud weet niet altijd even goed wat hij er mee aan moet :')
disclaimer
pi_174775412
Hij is aan het planken Lemijn :D

Skittles heerlijk he! Hier wordt het ook steeds geprobeerd en soms lukt het, meestal als ik hem een babymassage aan het geven ben :')

Haha Noud! :D

Wat een kijkers Franny O+

Wup c_/
pi_174776163
Wat knap, flav! Draaien tijdens een massage is wel next level zeg

Noud&Mauw O+ O+ die foto links _O-
pi_174776205
Fotodinsdag! O+ Wat een leukerds allemaal!

Ik ben aan het werk, maar kreeg van man deze leuke van mijn twee druifjes. :')
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:16:54 #196
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174776364
Babyfotodinsdag!

Ik moest lachen om Jacob en de meiden van Selv _O-
En gniffelen om de hilarische kniekousen :D

En van Flav en Nanuke, zo schattig en vers nog O+

En Y met zijn mooie ogen O+

En awwh, Skittles gefrustreerde pannenkoek O+ Is ook lastig met zo'n zwaar hoofd! :D

En Noud en Mauw! Siblings O+

Ik snap wel waarom mensen Ella verwarren voor een jongetje soms :P

SPOILER: ons jochie ;)
pi_174776464
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:16 schreef Sylver_ het volgende:
Babyfotodinsdag!

Ik moest lachen om Jacob en de meiden van Selv _O-
En gniffelen om de hilarische kniekousen :D

En van Flav en Nanuke, zo schattig en vers nog O+

En Y met zijn mooie ogen O+

En awwh, Skittles gefrustreerde pannenkoek O+ Is ook lastig met zo'n zwaar hoofd! :D

En Noud en Mauw! Siblings O+

Ik snap wel waarom mensen Ella verwarren voor een jongetje soms :P

SPOILER: ons jochie ;)
+1

Fotodinsdag O+ Nu we het al 3 weken doen is het al een traditie geworden toch? :+

Ik post straks even wat, vanuit de mijnalbum app krijg ik geen link getoverd :(
pi_174776565
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:15 schreef Lemijn het volgende:
Hij blijft trouwens reageren op de filmpjes. Voor voor M van Cygne verdraait ie echt zijn nek. Babygeluiden zijn veel interessanter dan alles dat ik doe :D
Ahh wat leuk! O+
Hier ook zo en hij is ook vliegtuig io.

Babyfotodinsdag:

pi_174776709
:D cygne
pi_174776871
Je man heeft het gezellig Selv :D

Wat een leuk jongetje sylver!

Haha Cygne O+

SPOILER
pi_174777064
Flav! O+
pi_174777109
Ik houd van foto-dinsdag in dit topic O+
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:55:02 #203
56471 pinquit
oh my lama!
pi_174778030
Hahaha Cygne!

En alle andere mooie babies in dit topic O+ *rammel*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_174778872
Babydinsdag O+ Awesome!
pi_174779163
'Wat wil je later worden?' 'Vliegtuig.' :7 Nice hoor, Jacob!

Flav, gezellig op de mat. Hij komt al goed overeind met zijn hoofd.

Nanuke, dat is echt wel een beginnend lachje. Hij ziet er in ieder geval tevreden uit O+

Franny, ik zie steeds meer zijn zusje erin, mooi hoor!

LDG, ik vind de kniekousen wel heel tof O+

Ocherm Skittles, en dan moet je moeder ook nog lachen :D

SQ, wat heerlijk, zo'n enthousiaste peuterzus!

Selv :D best leuk, met papa thuis zijn!

Nou Sylver, alleen nog maar roze dan. Zit niets anders op.

Cygne _O- wat deed je dat zo grappig was? :D

Ik had een lekker thuis-hang-ochtendje met mijn jongens O+
SPOILER
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:11:55 #206
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174779301
Die kleine kapitein met z'n kniekousen O+ . Waar heb je ze vandaan LDG? Ik zoek nog voor de winter.

Arme Cas O+ maar frustratie brengt je ver!

Platgeknuffelde Noud :o en de tas-op-hoofd-kinderen van Selvaria :o - het geeft wel sjeu aan het leven van een baby, niet de enige zijn thuis.

Sylver, jongen of meisje, ik vind haar in beide gevallen prachtig :Y

Ik moest hardop lachen om M van Cygne! Wat een heerlijkheid.

En mooie herkenbare babyfrons bij flav thuis O+

Heerlijk beertje heb je daar LeSage! En zie ik daar houten speelgoedkratten op wieltjes? Mooi zeg.

Ik zie een lachje hoor Nanuke. Heerlijk pasgeborenhoofd heeft ie nog.

Terugkijkend zag ik ook nog de verse dochter van DaD! Welkom O+

Oh en Wup: ik vind nachthuilen ook om te huilen. Hopelijk helpt de fokwet.
pi_174779399
:Y houten kratjes van de xenos en zelf wieltjes onder gedaan. De kast heeft vriend zelf gemaakt. Is zo handig opruimen en S. kan zijn speelgoed heel makkelijk pakken.
http://m.xenos.nl/m20/rec(...)viousSearchTerm=Krat
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:28:56 #208
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174779556
^O^ Dat ga ik onthouden voor het volgende stadium. Nu is de regel nog dat alles in de la van de box moet passen, maar dat houd ik vast niet eeuwig vol.

---

Ik was dus bij mijn vrienden van het CB vanmorgen. Dat leverde onder andere deze gewichtscurve op:

Commentaar: 'We houden het in de gaten'.
Ik vroeg nog wat ze precies in de gaten moest houden, terwijl ik een kind met onderkin en spekrollen op de benen weer aankleedde. 'Nou, hij buigt wel een beetje af.'
Echt hoor... ik zie een kerngezond kind met lengtegroei op de +2 dat gewoon groeit. Zij ziet een curve die niet precies een lijntje volgt. En het kutte is nog wel dat ik (zou bijna zeggen: zélfs ik, maar goed ik ben denk ik een heel gewone moeder los van m'n vak) dan toch een beetje sip naar buiten loop. Ze hebben geen idee hoe zo'n opmerking naresoneert in je hoofd.
pi_174779643
3 boventanden door het tandvlees. Ok, ik vergeef die spook ;)

Lemijn, dat is inderdaad een dikke prima curve zonder reden voor zorg. Dit is echt zo'n minimaal verschil in p-waarde, daar kun je echt niks negatiefs van zeggen. Hou je zelf ook de who-curve bij?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:34:38 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_174779664
Wat erg lemijn :o
Noud buigt veel verder af en daar krijg ik nog steeds elke keer "groeit goed, gezonde jongen!" te horen :? Wat jammer dat ze dat doen en wat stom dat de verschillen zo groot zijn...
disclaimer
pi_174779744
Als toevoeging: je laagste gewicht zit op de sd 1+, na een maand steeg Jacob weliswaar, maar had je overproductie. Als je de rest van de curve daartegen afzet, ja dan daalt hij, maar dan lees je de curve verkeerd af. Ik denk dat dat op het cb is gebeurd. Wellicht iets te snel geoordeeld door degene die je sprak.
pi_174779836
Fotodinsdag O+

SPOILER
Sylver, mijn grote jongen wordt ook vaak als meisje aangezien vanwege zijn haar, ik denk dat dat bij Ella ook daarom is.

Die eerste foto van Mauw en Noud :D

En verder heb ik nog meer mooie foto's gezien! De meisjes zijn wel duidelijk in de minderheid

Sterkte met de rotnacht Wupwup. Hopelijk vanavond wat meer rust!
pi_174779907
Omdat ik het zelf altijd jammer vind als er iemand ineens verdwijnt, ook ff een dinsdagfoto van een jochie wat zich al maanden niet meer heeft gemeld in dit topic :@

Mijn baby'tje, heerlijk aan het chillen 's nachts:
SPOILER
pi_174779922
Ik vind het een mooie curve Lemijn! Waarschijnlijk heb je gewoon net de verkeerde getroffen, net als toen ik nagebeld werd wegens afwijkende curve bij extra inloop wegen, die de arts twee weken later gewoon heel netjes vond.
pi_174780862
Lemijn, bijzonder om te merken hoe je als moeder reageert op alles. Zelfs de meest nuchtere persoon wordt dan ineens gevoelig.

De curve van Jacob lijkt erg op die van Y. Toen ik de laatste keer bij cb zélf zei: "hij buigt wat af" was de reactie alleen: "Ja, maar dat is maar goed ook, anders kwam hij ergens daar uit" wijzend naar het plafond. :D .

SPOILER
Oh Sara, dat zijn wel erg wakkere (mooie) oogjes ja. ;( . Hopelijk gaat het snel wat beter met het slapen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Franny_G op 31-10-2017 15:42:30 ]
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:04:13 #216
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174781538
Groei en ontwikkeling volgen vind ik prima, daarom kom ik op het CB en doe gewoon mee met het hele programma. En als je iets onderzoekt, mag je er ook wat van vinden. Maar ik verwacht dan wel een inhoudelijke reactie, en 'het lijntje daalt' is gewoon iets dat iedereen kan zien. Maar: is dat significant? is het zorgwekkend? is het variatie op normaal? heb je meer informatie nodig om het te interpreteren?
Misschien ging dat alles door haar hoofd, maar ik kreeg niet die indruk en ook geen aanvullende vragen over bijvoorbeeld mijn productie of ziekte oid.

Overigens zei ze op de enige vraag die ik stelde dat ik dat beter zou moeten weten dan zij. Dat wekt ook niet echt vertrouwen, dat terugkaatsen van wat blijkbaar met hoofdletters in het dossier staat. Opleiding tot jeugdarts was geen onderdeel van mijn scholing tot huisarts, ik verwacht van haar andere dingen dan van mezelf. En eigenlijk ook dat als ik een vraag stel waar ze het antwoord niet op weet, dat ze het dan uitzoekt. Zodat ik gewoon de moeder kan blijven.

edit: mezelf nalezend wil ik best erkennen dat interactie altijd tussen 2 is, dus dat mijn houding misschien ook niet ideaal is. maar weet ook niet zo goed wat ik daaraan kan doen. ik ga geen vragen of onzekerheden verzinnen als ik die niet heb. en ik dacht nu 'dan zoek ik het zelf wel uit. terwijl ik daar eigenlijk helemaal geen zin in heb.

Wupwup, ik heb er zelf ook nagedacht en dacht hetzelfde als jij hierboven schrijft. En ja, ik heb ook de WHO curve ingevuld, die ziet er ongeveer zo uit:

SPOILER
Maar echt nauwkeurig lukte het niet. Weet jij of er een app met de curves is die niet ¤3,50 kost? *)

En ja, een kind maakt je hypergevoelig. Daar ben ik me zeer van bewust en het mag van mij op den duur echt wel weer een tandje minder. Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld weer werken, voor een wat ruimer perspectief op de wereld, daar wel bij kan helpen.
pi_174781551
Lemijn, snap dat je dan niet met een fijn gevoel weer buitenstapt. :*
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:05:32 #218
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174781569
Ha Sara, goed je weer te zien! Prachtige kijkers die een nogal indringend beroep op je doen zo te lezen? Sterkte weer en altijd welkom om even binnen te vliegen natuurlijk :*
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:08:30 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174781631
@Lemijn, de app Feedbaby heeft who-curves :)
KuikenGuppy
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:23:17 #220
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174781919
Dank :)
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:27:02 #221
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174782001
Lemijn, rot is dat he. Dat je als je objectief kijkt gewoon een gezonde actieve baby ziet, maar het toch door je hoofd blijft spoken.

Ik gebruik trouwens Graphico , misschien dat die beter werkt?

Even kijken of ik vanavond even op de rest kan reageren, zo leuk die foto's! O+
Nu eerst beginnen aan het spitsuur ):O.

Edit: oh, eens kijken bij FeedBaby!
pi_174782585
Zoveel leuke babyfotodinsdag kindjes O+ ik ben veel te chaotisch om overal op te reageren in n overzichtelijke post, maar ik zag speelkindjes, broer en zus kindjes, boze kindjes en stralende kindjes O+ cute cute cute!

Oh trouwens, de kniekousen kocht ik voor n halve scheet bij ome ali ;)
1,16¤ _O-

Katoen Dier Baby Kniekousen Kousen Meias Infantil Warm Anti Slip Sokken Vos Sokken Baby Jongen Meisje Kinderen Rubberen Zool sokken
http://s.aliexpress.com/qyYvY7fQ

Hoop dat de link t doet, en zo niet bovenstaande woordenbrij kun je als zoekwoorden gebruiken :')
pi_174785435
Ik gebruik de app baby growth (android). Ik moet zeggen dat ik die who curve er minder glorieus uit vindt zien, maar ook zeker niet shocking.
Ik herken wat je schrijft over dat terugkaatsen op basis van je beroep. Eén van de redenen dat ik met de zwangerschap van de derde naar een andere praktijk ben geweest, maar mijn huisarts is er ook erg goed in. Nou ja. Soms ook wel handig, ik heb wel altijd de indruk met een hulpvraag direct serieus te worden genomen.
pi_174786147
Ik word zo blij van fotodinsdag! De zusterliefde van SQ, het vliegtuigje van lemijn, hangochtendje in huize LeSage en kniekousen van de kleine kapitein en alle anderen ook! O+

Ons manneke heeft sinds deze week eigenlijk moeite met in slaap vallen s nachts. Hij krijgt steeds zo'n schrikreflex als hij bijna in slaap valt en dat houdt hem wakker. Overdag, in zijn wipper of bij mij heeft hij er veel minder last van. Echt heel vervelend voor hem gezien hij door de krampjes sowieso al minder lekker slaapt. Mweh. Arm ventje, ik hoop dat het snel weer beter gaat.

Lemijn, wat een nare ervaring zo. Ik heb geen wijze woorden, maar ik vind het er niet erg schokkend uitzien in de curve. Belangrijkste lijkt me toch dat hij goed in zijn vel zit en allert is en zich ontwikkeld? Er wordt zo'n nadruk op gewicht gelegd, in plaats van het gehele plaatje. Of ligt dat aan mij? :@
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:20:50 #225
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174786261
Nanuke, mijn oudste had dat ook, een inbakerzak bleek de uitkomst :)
pi_174786919
Ow, bijna babyfotodinsdag vergeten!

Ik ben te gehaast om op iedereen persoonlijk te reageren, maar wat een mooie babies weer. Veel sibbling-love zie ik voorbij komen! Ik word erg blij van babyfoto dinsdag.

Mijn bijdrage: mijn moederhart smolt zondag! Willem was Kevin aan het uitleggen hoe je met blokjes moet bouwen.
pi_174787543
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:20 schreef Sylver_ het volgende:
Ah. Hmmm. Het ziet er wel wat zielig uit, maar ik heb er verder geen verstand van. Houdt het de reflex ook echt tegen, of voorkomt het alleen de beweging van de armpjes? Want het lijkt me ook sneu om beweging te blokkeren, terwijl hij wel het schrikgevoel nog ervaart. Ik zal er eens wat google-actie aan wagen. :)
pi_174787631
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:20 schreef Sylver_ het volgende:
dit ^O^ _O_ wij hebben hier een ergobaby en hij wordt hiermee veel minder wakker van zn maaiende armpjes.
pi_174788602
Cygne :D wat een prethoofd O+

Wat een mini nog Flav O+

mijn duo O+
SPOILER
pi_174789301
oké, ik miste dus een hele pagina aan posts :')
pi_174789680
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:59 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ah. Hmmm. Het ziet er wel wat zielig uit, maar ik heb er verder geen verstand van. Houdt het de reflex ook echt tegen, of voorkomt het alleen de beweging van de armpjes? Want het lijkt me ook sneu om beweging te blokkeren, terwijl hij wel het schrikgevoel nog ervaart. Ik zal er eens wat google-actie aan wagen. :)
Ik geloof dat die schrikreactie nu vooral nog reflexen zijn. Bij S. hebben we ook een tijdje ingebakerd (met een xl hydrofiel) en die sliep er heerlijk relaxed mee. M. lijkt het niet nodig te hebben.

Een deel van mijn collega's waren op kraamvisite. M. heeft alleen maar geslapen en de laatste 5 minuten werd hij wakker voor een flesje. Gezelschapsmens O+ :')
pi_174790473
Wat een heerlijke foto's weer!

Welkom DaD! Wat een prachtig plaatje! Hopelijk voel jij je snel wat beter.

Voor de rest heb ik al twee dagen barstende koppijn, dus ik lees alles, maar sla maar weinig op. Wel nog even een fotootje van mijn kleine broodmonster.

SPOILER
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:41:50 #233
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_174791258
Onze laatste fotodinsdag :{

SPOILER
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:49:17 #234
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_174791422
Flav nanuke en franny O+ O+
Cygne :D
Lemijn hij oefent al flink iig :D
Duo's en trio's O+ O+
Gogo lief broodmonstertje
Ella O+ O. Word ook vaak voor jongentje aangezien in haar roze kinderwagen :')
pi_174793135
Yayyy foto dinsdag!! *O* *O*
Flavv: Awww zo lieff met de knuffel O+
Nanuke: Hij kijkt iig lief O+
Franny: Wat een mooie foto!
Lemijn: Wat een bijzondere houding die vliegtuig! Jammer dat het CB zo reageerde :{ Zo lang de lijn maar stijgt is het prima.
LDG: Aww lieff! Wat een grappige kniekousen!
Skittles: Wat een schatje! Bijna lukt het met omrollen!! E. probeert ook om te rollen maar lukt nog niet..
SQ: Wat spelen ze lief samen! O+
Selv: Verkleedpartij! O+
Sylv: Wat een mooie ogen! Zoo ondeugend of niet?
FF: Wat een leukerdss O+ Grappige foto!
Sara: Mooie ogen alleen die zie je liever slapend 's nachts :P
Adrian: Awww O+ O+
Fazz: Zo lief samen O+
GoGo: Volgens mij vind ie het brood wel lekker :9
Snoek: Wat een leuk stel!

SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Memoru op 31-10-2017 22:52:52 ]
pi_174795223
Aggh memoru! Ik heb stiekem zo veel foto's van mijn boze baby. Ik vind het zo indrukwekkend hoe hij met alles wat hij heeft kan uitdrukken dat hij ontevreden is.
  woensdag 1 november 2017 @ 06:24:32 #237
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174796288
Oh noes, volgens mij is Ella ziek. De nacht was al wat onrustig en ze was om 05.00u wakker, maar toen we om 05.30u beneden waren wilde ze niks. Tegen me aan hangen, beetje kreunen en ze voelt ook wat warm. Nu is ze op mijn arm in slaap gevallen, maar wegleggen lukt niet.

Stiekem komt het helemaal niet goed uit vandaag :@ Maar mijn moederhart kan het ook niet aan om d'r naar het kdv te sturen als ze zich niet lekker voelt.

Straks maar even temperaturen.
  woensdag 1 november 2017 @ 07:08:26 #238
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174796421
Balen sylver! Hoe is het nu? Is er een ander fijn iemand die bij haar kan blijven vandaag?
  woensdag 1 november 2017 @ 07:32:26 #239
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174796528
38.8 :{

Ze was net wel gewoon lekker aan het spelen, maar ze wil geen eten en is ook alweer hangerig.

Enige andere optie is mijn man, misschien kunnen we de dag opdelen
  woensdag 1 november 2017 @ 07:36:13 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_174796546
Beterschap sylver :*

En zo ontzettend veel leuke foto's weer! Maar die van cygne spande wel de kroon :D O+!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')