abonnement Unibet Coolblue
pi_175102007
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2017 23:40 schreef ToT het volgende:

[..]

^O^

Anyway, in de 21ste eeuw nog onvoorwaardelijk in zo'n gedateerd boekkie geloven.... :N
Informatie aan overvloed en dan nog tot de conclusie komen dat een god bestaat. Kansloos wat mij betreft. Ikzelf zal meteen in god geloven wanneer bewijs wordt geleverd dat hij bestaat. Echter kan ik mij niet voorstellen dat dat gaat gebeuren. Al die goddelijke boeken staan vol met onwaarheden en tegenstrijdigheden. Als we ooit ontdekt worden door aliens ben ik bang dat ze ons afslachten puur omdat relatief veel mensen gelovig zijn :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 15 november 2017 @ 23:50:41 #252
74056 crew  ToT
pi_175102097
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 23:45 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Informatie aan overvloed en dan nog tot de conclusie komen dat een god bestaat. Kansloos wat mij betreft. Ikzelf zal meteen in god geloven wanneer bewijs wordt geleverd dat hij bestaat. Echter kan ik mij niet voorstellen dat dat gaat gebeuren. Al die goddelijke boeken staan vol met onwaarheden en tegenstrijdigheden. Als we ooit ontdekt worden door aliens ben ik bang dat ze ons afslachten puur omdat relatief veel mensen gelovig zijn :')
Ik denk dat dat de hoofdreden is dat ze überhaupt nog niet gekomen zijn; het zou één grote pleurisbende worden met al die gelovigen die hun wereldbeeld moeten veranderen.

En ik sta an sich wel open voor spiritualiteit, ben ook met Reiki bezig geweest enzo; daarmee merkte ik gewoon dat het echt wat deed wat niet te verklaren was. Er zijn nog steeds wel dingen die ik in die periode heb meegemaakt die ik niet kan verklaren, maar het is voor mij absoluut geen reden om ineens aan een ouwe knar te geloven die het hele universum met een paar woordjes in elkaar getoverd heeft en zich als brandende struik heeft gemanifesteerd en een worsteling met Israël niet kon winnen en zich er een weg uit moest cheaten, en die ook een leger met ijzeren strijdwagens niet kan verslaan terwijl hij een ander leger onder een grote muur vermorzeld had.
Een liefdevolle en barmhartige God die Mozes 32.000 maagdelijke seks-slaafjes van een verslagen vijand aan zijn mensen liet geven.
pi_175102148
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2017 23:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik denk dat dat de hoofdreden is dat ze überhaupt nog niet gekomen zijn; het zou één grote pleurisbende worden met al die gelovigen die hun wereldbeeld moeten veranderen.

En ik sta an sich wel open voor spiritualiteit, ben ook met Reiki bezig geweest enzo; daarmee merkte ik gewoon dat het echt wat deed wat niet te verklaren was. Er zijn nog steeds wel dingen die ik in die periode heb meegemaakt die ik niet kan verklaren, maar het is voor mij absoluut geen reden om ineens aan een ouwe knar te geloven die het hele universum met een paar woordjes in elkaar getoverd heeft en zich als brandende struik heeft gemanifesteerd en een worsteling met Israël niet kon winnen en zich er een weg uit moest cheaten, en die ook een leger met ijzeren strijdwagens niet kan verslaan terwijl hij een ander leger onder een grote muur vermorzeld heeft.
Een liefdevolle en barmhartige God die Mozes 32.000 maagdelijke seks-slaafjes van een verslagen vijand aan zijn mensen liet geven.
Ik kan, net als iedereen, ook niet alles verklaren. Voor sommigen is dat een reden om in god te geloven, in plaats van te erkennen dat de mensheid nog enorm veel te leren heeft. Daarnaast is de menselijke perceptie soms erg bedriegelijk
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 15 november 2017 @ 23:59:12 #254
74056 crew  ToT
pi_175102219
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 23:54 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Ik kan, net als iedereen, ook niet alles verklaren. Voor sommigen is dat een reden om in god te geloven, in plaats van te erkennen dat de mensheid nog enorm veel te leren heeft. Daarnaast is de menselijke perceptie soms erg bedriegelijk
De wetenschap ontdekt meer en meer dingen.
Sommige dingen wil je eigenlijk ook niet weten, zoals dat een bijna-dood ervaring (hemelpoort en al die shizzle) gewoon opgewekt kan worden door bepaalde delen van de hersenen op een specifieke manier met magnetische impulsen te stimuleren. Of dat geestverschijningen makkelijk op te wekken zijn met laag-frequente trillingen zoals door een grote ingebouwde ventilator in een oud gebouw; de vervorming van je oogbollen geven een wazig beeld dat door je hersenen weer in een bestaand beeld worden omgezet; meestal personen omdat dat het meest herkenbaar is. Ook leveren bepaalde lage frequenties een enorm onbehagelijk gevoel op.
Magnetische golven kunnen die impulsen in je hersenen ook opleveren. Zo is er een bed in een bepaald spookhuis en als je daar in slaapt, zul je merken dat het spookt in dat huis. Tja alleen heeft dat bed een bepaald soort metalen vering dat bij beweging (als je heen en weer draait in bed) juist die magnetische golven opwekt.

Dit soort kennis neemt een heel stukje mysterie van het leven en van de dood weg, en het kan ook je geloof in een hiernamaals aantasten. Dat kan erg deprimerend zijn.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 16 november 2017 @ 00:14:30 #255
74056 crew  ToT
pi_175102433
Maar goed, ik neem aan dat God ook een plan heeft met dat de hemelpoort enzo met magnetische golven op te wekken zijn. (Wat je te zien krijgt is overigens afhankelijk van je opvoeding; God heeft het in Zijn almachtige wijsheid zo gedaan dat hindoe's hun goden te zien krijgen enz.)

:') Het topic gaat onderhand over alles behalve DNA.
pi_175102457
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2017 23:59 schreef ToT het volgende:

[..]

De wetenschap ontdekt meer en meer dingen.
Sommige dingen wil je eigenlijk ook niet weten, zoals dat een bijna-dood ervaring (hemelpoort en al die shizzle) gewoon opgewekt kan worden door bepaalde delen van de hersenen op een specifieke manier met magnetische impulsen te stimuleren. Of dat geestverschijningen makkelijk op te wekken zijn met laag-frequente trillingen zoals door een grote ingebouwde ventilator in een oud gebouw; de vervorming van je oogbollen geven een wazig beeld dat door je hersenen weer in een bestaand beeld worden omgezet; meestal personen omdat dat het meest herkenbaar is. Ook leveren bepaalde lage frequenties een enorm onbehagelijk gevoel op.
Magnetische golven kunnen die impulsen in je hersenen ook opleveren. Zo is er een bed in een bepaald spookhuis en als je daar in slaapt, zul je merken dat het spookt in dat huis. Tja alleen heeft dat bed een bepaald soort metalen vering dat bij beweging (als je heen en weer draait in bed) juist die magnetische golven opwekt.

Dit soort kennis neemt een heel stukje mysterie van het leven en van de dood weg, en het kan ook je geloof in een hiernamaals aantasten. Dat kan erg deprimerend zijn.
Dat kan inderdaad een keiharde klap zijn voor gelovigen. En wat je in de eerste alinea schrijft is idd vaak genoeg getest. Misschien een ideetje voor gelovigen om Through the Wormhole te kijken, zodat ze wat meer van de realiteit meekrijgen.
pi_175102475
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2017 00:14 schreef ToT het volgende:
Maar goed, ik neem aan dat God ook een plan heeft met dat de hemelpoort enzo met magnetische golven op te wekken zijn. (Wat je te zien krijgt is overigens afhankelijk van je opvoeding; God heeft het in Zijn almachtige wijsheid zo gedaan dat hindoe's hun goden te zien krijgen enz.)

:') Het topic gaat onderhand over alles behalve DNA.
_O- _O- _O- _O-

Elk zinloos topic over god is gedoemd om af te dwalen, het gaat toch over onzin in eerste instantie
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 16 november 2017 @ 00:21:43 #258
74056 crew  ToT
pi_175102521
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 00:16 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad een keiharde klap zijn voor gelovigen. En wat je in de eerste alinea schrijft is idd vaak genoeg getest. Misschien een ideetje voor gelovigen om Through the Wormhole te kijken, zodat ze wat meer van de realiteit meekrijgen.
Ze kunnen zelfs met een testje al zien hoe gevoelig je bent om die bijna-dood ervaring te krijgen met die golven. Er was een keer een zeer vrome christen (volgens mij samen met Richard Dawkins) die bijzonder goed vatbaar was voor die stimulering. Ze zouden het allebei ondergaan, maar die gelovige beweerde achteraf niets gezien te hebben.
Bleek dat hij tijdens die stimulering zich er extreem tegen verzet heeft in z'n gedachten, omdat hij zijn geloof niet kwijt wilde raken. En da's wel een manier om de boel zo te saboteren; als je je hevig verzet, zul je ook niks zien.

Wel sneu dat iemand zo hard heeft zitten vechten om de wetenschap maar te kunnen blijven verwerpen en maar te kunnen blijven geloven.
Als hij zich alleen maar ff had ontspannen en de boel over zich heen had laten komen, had hij een goddelijke openbaring door een machine gekregen.

Edit: Oh ja, en die tunnel met licht aan het eind (die ikzelf tijdens een hartstilstand ook ervaren heb) komt doordat je ogen stilstaan als je hart stil staat. Je krijgt letterlijk een tunnelvisie met licht aan het eind; hetgeen wat je dus daadwerkelijk ziet.


Maar goed, zoals we hierboven kunnen lezen; zelfs wc-papier is gemaakt, dus God bestaat. *Zucht...*

[ Bericht 2% gewijzigd door ToT op 16-11-2017 00:29:24 ]
pi_175102651
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2017 00:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Ze kunnen zelfs met een testje al zien hoe gevoelig je bent om die bijna-dood ervaring te krijgen met die golven. Er was een keer een zeer vrome christen (volgens mij samen met Richard Dawkins) die bijzonder goed vatbaar was voor die stimulering. Ze zouden het allebei ondergaan, maar die gelovige beweerde achteraf niets gezien te hebben.
Bleek dat hij tijdens die stimulering zich er extreem tegen verzet heeft in z'n gedachten, omdat hij zijn geloof niet kwijt wilde raken. En da's wel een manier om de boel zo te saboteren; als je je hevig verzet, zul je ook niks zien.

Wel sneu dat iemand zo hard heeft zitten vechten om de wetenschap maar te kunnen blijven verwerpen en maar te kunnen blijven geloven.
Als hij zich alleen maar ff had ontspannen en de boel over zich heen had laten komen, had hij een goddelijke openbaring door een machine gekregen.

Edit: Oh ja, en die tunnel met licht aan het eind (die ikzelf tijdens een hartstilstand ook ervaren heb) komt doordat je ogen stilstaan als je hart stil staat. Je krijgt letterlijk een tunnelvisie met licht aan het eind; hetgeen wat je dus daadwerkelijk ziet.


Maar goed, zoals we hierboven kunnen lezen; zelfs wc-papier is gemaakt, dus God bestaat. *Zucht...*
Ah vervelend van die hartstilstand zeg... Had het ook niet te maken met een verminderde bloedtoevoer richting de ogen waardoor alles wazig wordt en er daarom een tunnel lijkt te zijn?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 16 november 2017 @ 00:37:07 #260
74056 crew  ToT
pi_175102707
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 00:31 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Ah vervelend van die hartstilstand zeg... Had het ook niet te maken met een verminderde bloedtoevoer richting de ogen waardoor alles wazig wordt en er daarom een tunnel lijkt te zijn?
Ik ben het even kwijt. Ik DACHT dat het was dat je ogen altijd wat bewegen om zo een heel beeld te kunnen zien. Maar misschien klopt het ook wel wat jij zegt, of is het een combinatie van beiden.
Hoe dan ook; het is onderzocht en verklaard.

Dit soort dingen zijn altijd een bittere pil om te slikken, maar als mensen niet meer in een hiernamaals geloven, heb je ook niet meer van die zelfmoordaanslagen om bij die fictieve luchttovenaar in een goed boekje te komen om 72 maagden en een villa en dat soort shit te krijgen. (Ja, een villa en met juwelen ingezette paarden of leeuwen of zo en veel meer rijkdommen zitten in het hiernamaals op je te wachten!)

  zondag 26 november 2017 @ 15:16:28 #261
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_175319227
En, is God al bewezen via DNA?
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  zondag 26 november 2017 @ 15:42:33 #262
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_175319828
Dit is ook bewijs van een ontwerper:

Het ontwerp is niet geëvolueerd uit een ontwerp en het bouwwerk met één baksteen.
Dat een andere blauwdruk lijkt op deze is omdat ze de zelfde fysieke eigenschappen nodig hebben, en de bouwstenen het zelfde zijn, niet omdat het ene is ontstaan uit het andere.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 26 november 2017 @ 15:47:40 #263
74056 crew  ToT
  zondag 26 november 2017 @ 16:20:28 #264
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_175320627
Als evolutie bestaat, dan heeft zogenaamde bad design gezorgd voor een meer succesvolle soort, en kan je het geen bad design noemen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 26 november 2017 @ 16:28:29 #265
74056 crew  ToT
pi_175320761
quote:
16s.gif Op zondag 26 november 2017 16:20 schreef Manke het volgende:
Als evolutie bestaat, dan heeft zogenaamde bad design gezorgd voor een meer succesvolle soort, en kan je het geen bad design noemen.
Er IS geen design geweest. :) Die "bad design" was juist een opmerking om aan te tonen dat ALS er een design was geweest, dat het dus slecht was.
Gewoon wat chemicaliën die random met elkaar gereageerd hebben onder invloed van sterke warmtewisselingen, elektriciteit enz.
Die chemicaliën vormden onder natuurlijke omstandigheden extreem primitieve cellen. Deels is het al te verklaren hoe dat gebeurd moet zijn, maar deels zijn ze nog bezig het uit te zoeken. Ook primitieve cellen zijn nog steeds vrij complex, maar met honderden miljoenen jaren aan willekeurige reacties kom je verdomd ver.
De chemische reacties in die cellen zorgden er voor dat ze konden splitsen en zich op die manier konden vermenigvuldigen.
Soms slopen er foutjes in dit splitsproces en kreeg je mutaties: vaak mutaties die er voor zorgden dat de cel stopte te functioneren en het afstierf, vaak mutaties die totaal geen invloed op de werking er van hadden, en soms mutaties die er juist toevallig voor zorgden dat de cel beter kon overleven en zich beter kon voortplanten dan de andere.
In ons DNA zie je overigens ongelooflijk veel troep zitten; duplicaten van duplicaten van duplicaten, virale injecties enz.
Hell, onze cellen bevatten zelfs een bacterie die er ooit in geslopen is en die ons veel meer energie geeft als ooit tevoren, waardoor complex multicellulair leven mogelijk werd.

En wat de giraffe betreft; het is gewoon zo geëvolueerd en bestaat met sub-optimale organen, net als wij. Maar deze sub-optimale organen zijn gewoon voldoende om ons te laten overleven en voortplanten, net als bij de giraffe.
  zondag 26 november 2017 @ 16:45:07 #266
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_175321063
(filmpje had ik niet bekeken :@ )

Natuurlijke selectie geloof ik wel in, maar niet dat leven onder de juiste omstandigheden is ontstaan en daaruit alle soorten uit zijn voortgekomen.

Adaptatie is niet genetisch, maar een feature van het systeem :+
  maandag 4 december 2017 @ 17:15:09 #267
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_175492085
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:11 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

Je moet al verloren zijn om dit zo te laten werken. Andries Knevel is er ook zo een, die kwezel heeft ook een natuurwetenschappelijke achtergrond. Maar als het zover is, lijkt me er weinig redden meer aan. Persoonlijk heb ik iig weinig vertrouwen is gelovige wetenschappers.
Daarom kunnen we de bevindingen van Newton of Huygens ook maar beter niet serieus nemen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  zondag 24 december 2017 @ 08:24:45 #268
545 dop
:copyright: dop
pi_175965381
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:31 schreef PSVCL het volgende:
Iets kan niet uit het niets ontstaan
en God dan?
Deze stelling zou dan het ultieme bewijs zijn dat er geen god kan bestaan.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_175965429
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 08:24 schreef dop het volgende:

[..]

en God dan?
Deze stelling zou dan het ultieme bewijs zijn dat er geen god kan bestaan.

Ontstaan heeft met tijd te maken. Tijd is een uitvinding van een universum, niet van het geestesrijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 24 december 2017 @ 09:52:21 #270
545 dop
:copyright: dop
pi_175965993
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 08:44 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ontstaan heeft met tijd te maken. Tijd is een uitvinding van een universum, niet van het geestesrijk.
tijd is een gevolg van het universum? Of bedoel je dat het universum een gevolg van tijd is.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_175966002
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2017 00:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Ze kunnen zelfs met een testje al zien hoe gevoelig je bent om die bijna-dood ervaring te krijgen met die golven. Er was een keer een zeer vrome christen (volgens mij samen met Richard Dawkins) die bijzonder goed vatbaar was voor die stimulering. Ze zouden het allebei ondergaan, maar die gelovige beweerde achteraf niets gezien te hebben.
Bleek dat hij tijdens die stimulering zich er extreem tegen verzet heeft in z'n gedachten, omdat hij zijn geloof niet kwijt wilde raken. En da's wel een manier om de boel zo te saboteren; als je je hevig verzet, zul je ook niks zien.

Wel sneu dat iemand zo hard heeft zitten vechten om de wetenschap maar te kunnen blijven verwerpen en maar te kunnen blijven geloven.
Als hij zich alleen maar ff had ontspannen en de boel over zich heen had laten komen, had hij een goddelijke openbaring door een machine gekregen.

Edit: Oh ja, en die tunnel met licht aan het eind (die ikzelf tijdens een hartstilstand ook ervaren heb) komt doordat je ogen stilstaan als je hart stil staat. Je krijgt letterlijk een tunnelvisie met licht aan het eind; hetgeen wat je dus daadwerkelijk ziet.


Maar goed, zoals we hierboven kunnen lezen; zelfs wc-papier is gemaakt, dus God bestaat. *Zucht...*
Ik vergeet nooit meer dat ik een keer zei tijdens levensbeschouwing dat ik wel eens zo een tunnel der licht heb gezien (viel vaak flauw) en christenen geloofde me niet omdat ik geen god zag.

Zo bekrompen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 december 2017 @ 10:20:59 #272
74056 crew  ToT
pi_175966337
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 09:53 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ik vergeet nooit meer dat ik een keer zei tijdens levensbeschouwing dat ik wel eens zo een tunnel der licht heb gezien (viel vaak flauw) en christenen geloofde me niet omdat ik geen god zag.

Zo bekrompen
Ik heb het zelf ook gezien, tijdens een hartstilstand.
Maar waarom verwachtten ze dat je God zou zien als je flauwvalt? :?
pi_175966443
quote:
2s.gif Op zondag 24 december 2017 10:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb het zelf ook gezien, tijdens een hartstilstand.
Maar waarom verwachtten ze dat je God zou zien als je flauwvalt? :?
weet niet ik verwacht sws geen god te zien
pi_175972032
Misschien bevat dna, net als code voor programma's commentaar :)

"Hack, ik weet het. VERANDER DIT NIET, anders BSOD."
"Dit zorgt ervoor dat ons wezen een plant is."
"Haal deze referentie naar liblife niet weg, anders crasht de levensvorm."
pi_175988178
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 15:03 schreef Telefoonvork het volgende:
Misschien bevat dna, net als code voor programma's commentaar :)

"Hack, ik weet het. VERANDER DIT NIET, anders BSOD."
"Dit zorgt ervoor dat ons wezen een plant is."
"Haal deze referentie naar liblife niet weg, anders crasht de levensvorm."
Een genetische code duidt mijnsinziens wel op intelligentie.

Dit allemaal blijven toeschrijven aan een toevallige loop van omstandigheden is een stelling die onhoudbaar is.

Tevens bewijst het niet het bestaan van God. Het bewijst wel dat het universum doelgericht werkt van A naar B. Misschien is het wel een link dat we allemaal in een soort van simulatie leven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')