AGP wordt sowieso al 10 tot 12 jaar niet meer gebruikt.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:16 schreef Skunk-m het volgende:
Waarschijnlijk zal het het wel niet waard zijn als het kan, maar toch uit nieuwsgierigheid, ik stond op het punt een pc in gebruik te gaan nemen die ik van mn broer gekregen heb welke in principe beter is, eigenlijk alleen ddr3 ipv ddr2..
maar ik schroef hem open om mn videokaart over te plaatsen, zit er gewoon geen enkel pci-e slot, zelfs geen normaal pci slot alleen maar 2 ddr3 sloten..
er zitten wel goude puntjes waar de pci-e normaal gesproken zou zitten.
kun je hier dan ergens een pci-e slot op laten zetten? en zo ja, zeker voor de hoofdprijs?
en zo ja, kan er ook ipv pci-e een agp slot op komen ?
Heb je tijd en zin! Ga ervoor!quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:16 schreef Skunk-m het volgende:
Waarschijnlijk zal het het wel niet waard zijn als het kan, maar toch uit nieuwsgierigheid, ik stond op het punt een pc in gebruik te gaan nemen die ik van mn broer gekregen heb welke in principe beter is, eigenlijk alleen ddr3 ipv ddr2..
maar ik schroef hem open om mn videokaart over te plaatsen, zit er gewoon geen enkel pci-e slot, zelfs geen normaal pci slot alleen maar 2 ddr3 sloten..
er zitten wel goude puntjes waar de pci-e normaal gesproken zou zitten.
kun je hier dan ergens een pci-e slot op laten zetten? en zo ja, zeker voor de hoofdprijs?
en zo ja, kan er ook ipv pci-e een agp slot op komen ?
Elke Euro die je in dat ding steekt is er 1 teveel.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 17:42 schreef Skunk-m het volgende:
zitten inderdaad 2 mini pci-e sloten op heb ik totaal overheen gekeken, hing een kabel overheen ofzo.. maar zie niet echt hoe je daar zo'n videokaart op aan moet kunnen sluiten zoals iemand hier beweerde dat dat zou moeten kunnen, zal wel een of ander ding voor nodig zijn.
snap ik..quote:Op donderdag 26 oktober 2017 17:45 schreef sig000 het volgende:
[..]
Elke Euro die je in dat ding steekt is er 1 teveel.
Met alleen een soldeerbout geef ik het je te doen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 17:51 schreef Skunk-m het volgende:
[..]
snap ik..
maar misschien dat wat gepromoveerT zegt nog een leuk probeerseltje is, heb wel een soldeerbout liggen en genoeg oude pc's, al zal het waarschijnlijk leiden tot 2 kapotte moederborden.
heb zelf nog nooit gesoldeerd
Vergeet het maar, met een soldeerbout ga je alleen maar dat moederbord mollen, en zeker als je geen ervaring hebt met solderen. Die moederborden hebben allemaal fragile printsporen in meerdere lagen, en voor je het weet heb je door oververhitting een printspoor kapot gemaakt of sluiting veroorzaakt tussen twee lagen. Het is niet voor niets dat moederborden zelden worden gerepareerd.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |