abonnement Unibet Coolblue
pi_174649694
Ik heb enige tijd terug de speakers in de deuren vervangen voor sterkere exemplaren. Echter slaan de bassen stuk op het metaal waardoor de potentie van de betere speakers teniet wordt gedaan. Nu had ik daar een redelijke oplossing voor gevonden in de vorm van polyester wol in de deuren, maar dat is niet erg gezond voor het oprolmechanisme voor de ramen achter en de elektrische motors in de portieren vóór, ben ik al achter gekomen :N . Nu heb ik een site gevonden die een zeer goede oplossing voor mijn probleem verkoopt:

https://www.crutchfield.c(...)kers_best_sound.html

https://www.crutchfield.com/g_762/Foam-Speaker-Baffles.html

Echter, die leveren zo te zien alleen in de VS. Nu is mijn vraag dus welke fabrikant deze spullen hier in Europa kan leveren? Dit zou namelijk de ideale oplossing zijn voor auto's met doorspeakers zonder meteen de hele auto te moeten ''verbouwen'' voor een versterker en subwoofer.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:11:45 #2
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_174649828
Zoek eens op akoestische materialen, bijvoorkeur bitumenmatten of shearflex
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_174650271
http://www.ebay.com/bhp/speaker-baffles

Je moet wel verzendkosten betalen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_174650596
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:11 schreef lipje het volgende:
Zoek eens op akoestische materialen, bijvoorkeur bitumenmatten of shearflex
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:36 schreef dimmak het volgende:
http://www.ebay.com/bhp/speaker-baffles

Je moet wel verzendkosten betalen.
Thnx, ik ben dankzij jullie al een aardig eind op weg. ^O^
Ben alleen even aan het uitdenken nu hoe ik die Engelse inch maten voor de speakers naar de Europese maten moet omrekenen. Of kom ik perse een aantal van de speakers los aan het schroeven om daarachter te komen :?
pi_174655709
Dynamat kan je ook bij een goede hifi-shop halen.

Op de site staat niet het rubber, maar hij kan het zeker leveren.
pi_174656652
Wat gaat er nu mis dan? Trillen de deuren mee, trilt het kunststof deurpaneel, lekte er lucht weg?

Overigens ben ik wat voorzichtiger geworden met bitumen. De meeste deuren zijn nogal vet en vochtig van binnen en het best veel werk om het helemaal schoon te maken en goed te laten kleven.

Die baffles lijken me niet goed voor het geluid, hoe meer vrije lucht erachter hoe beter.
.
pi_174674542
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:13 schreef Fer het volgende:
Wat gaat er nu mis dan? Trillen de deuren mee, trilt het kunststof deurpaneel, lekte er lucht weg?


Het probleem nú is dat er geen klankkast is en de bassen en tonen stuk slaan tegen de deuren, het bekende "ploppen" dus. Dit heb ik willen ondervangen door de deuren te vullen met polyester wol maar dat is niet echt een succes geworden. Vandaar dus dat ik naar alternatieven wil uitwijken.
pi_174674693
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:47 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Het probleem nú is dat er geen klankkast is en de bassen en tonen stuk slaan tegen de deuren, het bekende "ploppen" dus. Dit heb ik willen ondervangen door de deuren te vullen met polyester wol maar dat is niet echt een succes geworden. Vandaar dus dat ik naar alternatieven wil uitwijken.
Ik snap echt niet wat je ermee bedoelt. Hoor je bijgeluiden uit de deuren of mis je bepaalde tonen? Een autospeaker is er op ontworpen om gebruik te maken van de lekke klankkast, die een autodeur moet voorstellen. Maar er valt wel het een en ander eraan te verbeteren, doorgaans dempen met bitumen matten en eventuele luchtlekken zoveel mogelijk te sealen, zeker rondom de speaker zelf.
.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:03:09 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174674807
Gewoon bitumentape voor dakreparaties halen bij de bouwmarkt..
pi_174674956
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik snap echt niet wat je ermee bedoelt. Hoor je bijgeluiden uit de deuren of mis je bepaalde tonen? Een autospeaker is er op ontworpen om gebruik te maken van de lekke klankkast, die een autodeur moet voorstellen. Maar er valt wel het een en ander eraan te verbeteren, doorgaans dempen met bitumen matten en eventuele luchtlekken zoveel mogelijk te sealen, zeker rondom de speaker zelf.
Luister maar eens goed tussen een speaker in bijvoorbeeld een houten klankkast en eentje van metaal(zoals een autodeur dus bijvoorbeeld). Daar zit een behoorlijk verschil in en het vermogen van de speakers wordt (deels) teniet gedaan omdat de klanken zich niet mooi kunnen vormen.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:52:55 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174675619
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:15 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Luister maar eens goed tussen een speaker in bijvoorbeeld een houten klankkast en eentje van metaal(zoals een autodeur dus bijvoorbeeld). Daar zit een behoorlijk verschil in en het vermogen van de speakers wordt (deels) teniet gedaan omdat de klanken zich niet mooi kunnen vormen.
Vermogen en klank staan los van elkaar...
pi_174677019
Wat jij hoort is niets anders dan resonantie van de stalen deur, omdat deze minder rigide is dan een houten speakerkast. De energie wordt gebruikt om de deur te laten trillen ipv de lucht in de cabine van de auto.

Oplossing blijft het alreeds aangedragen dempen met matten, beginndasr eerst mee.

https://www.pimtensen.nl/(...)-geluid-verbeteren/#

https://www.akoestiekwinkel.nl/voertuigen/portieren-isoleren

Overigens is mijn persoonlijke mening, dat een actieve subwoofer aansluiten minder werk is, dan een van een slechte deur proberen een goede te maken.
.
pi_174677763


[ Bericht 100% gewijzigd door Garfield1985 op 27-10-2017 00:11:49 (Foutief) ]
pi_174683863
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:54 schreef Fer het volgende:
Wat jij hoort is niets anders dan resonantie van de stalen deur, omdat deze minder rigide is dan een houten speakerkast. De energie wordt gebruikt om de deur te laten trillen ipv de lucht in de cabine van de auto.

Oplossing blijft het alreeds aangedragen dempen met matten, beginndasr eerst mee.

https://www.pimtensen.nl/(...)-geluid-verbeteren/#

https://www.akoestiekwinkel.nl/voertuigen/portieren-isoleren

Overigens is mijn persoonlijke mening, dat een actieve subwoofer aansluiten minder werk is, dan een van een slechte deur proberen een goede te maken.
Blijkbaar had ik een fout gemaakt met quoten dus hieronder nogmaals mijn eerdere post:

Ik ben met je eens dat een active sub het beste resultaat oplevert. Echter, ik kom dan van voren af aan alles aan het aanleggen daarvoor en kom zo ongeveer de halve binnen bekleding los aan het schroeven om dat te bewerkstelligen. Dat terwijl ik deze auto op termijn wil vervangen voor een GTi uitvoering van dit model. Dus dan ben ik 2x bezig met een beetje pech. Ik zoek gewoon een fatsoenlijke oplossing die voor nu in ieder geval voldoende is. Zo gauw die GTi gerealiseerd is ben ik ook bereid om het van meet af aan goed aan te pakken en pas ik zowel soundproofing toe als een fatsoenlijke subwoofer en audio installatie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')