abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176413696
Zelf tijd gestopt ivm studie ( en luie eikel) dus heb alleen korte termijn doelen nog.

Dus terugkomen tot 160 kg deadlift en en 130 kg squat, bench rond de 100 kg krijgen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:51:44 #227
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_176550081
Heeft iemand de documentaire 'Born strong' op Netflix gezien? Gisteravond zitten kijken, gaat niet over bodybuilding maar over powerlift. Prima docu, leuk om de verhalen achter de lifters te horen en prima in beeld gebracht. Ik vind het iig een aanrader, ook als je niks met powerliften hebt.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 22:32:55 #228
248821 Rauw.
op je bord.
pi_176554703
Thanks voor de tip, klinkt erg interessant.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_176633884
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:51 schreef ZuidGrens het volgende:
Heeft iemand de documentaire 'Born strong' op Netflix gezien? Gisteravond zitten kijken, gaat niet over bodybuilding maar over powerlift. Prima docu, leuk om de verhalen achter de lifters te horen en prima in beeld gebracht. Ik vind het iig een aanrader, ook als je niks met powerliften hebt.
Cool ga hem kijken. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 20 januari 2018 @ 19:32:25 #230
248821 Rauw.
op je bord.
pi_176638818
Gave docu over Strongman.

Begrijp Eddie Halls redenen om te stoppen nu veel beter.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_176649484
Laatst ergens gelezen dat na je workout je metabolisme voor 8 uur lang versneld raakt. Deze uitspraak was echter totaal niet onderbouwd. Heeft iemand hier een wetenschappelijke bron die mij hier meer over kan vertellen?
pi_176652985
2 maanden niet getraint :')
pi_176653880
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 19:32 schreef Rauw. het volgende:
Gave docu over Strongman.

Begrijp Eddie Halls redenen om te stoppen nu veel beter.
Nu opgezet, maar sowieso Eddie. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176656740
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:51 schreef ZuidGrens het volgende:
Heeft iemand de documentaire 'Born strong' op Netflix gezien? Gisteravond zitten kijken, gaat niet over bodybuilding maar over powerlift. Prima docu, leuk om de verhalen achter de lifters te horen en prima in beeld gebracht. Ik vind het iig een aanrader, ook als je niks met powerliften hebt.
Net gekeken was een leuke film, dankjewel. ^O^

Big Z is wel een behoorlijke baas. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 21 januari 2018 @ 17:01:10 #235
248821 Rauw.
op je bord.
pi_176656787
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Net gekeken was een leuke film, dankjewel. ^O^

Big Z is wel een behoorlijke baas. _O_
Die duisterde Gym van Big Z en zijn idee over alleen trainen zijn echt tof.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_176656877
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:01 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Die duisterde Gym van Big Z en zijn idee over alleen trainen zijn echt tof.
Ja van zijn achtergrond wist ik verder ook niks wel leuk om te zien dat die ook politieke ambities heeft, en idd die duistere gym. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 21 januari 2018 @ 17:39:13 #237
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_176657517
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:51 schreef ZuidGrens het volgende:
Heeft iemand de documentaire 'Born strong' op Netflix gezien? Gisteravond zitten kijken, gaat niet over bodybuilding maar over powerlift. Prima docu, leuk om de verhalen achter de lifters te horen en prima in beeld gebracht. Ik vind het iig een aanrader, ook als je niks met powerliften hebt.
Het is hier nu net als nieuwe release. Maar het is strongman, niet powerlifting. Vanavond even kijken though.
pi_176657566
Hier iemand ervaring met de driedaagse Sheiko routines (class 1-3)?

Ik volg nu de Sheiko routines 37 en 32 afwisselend waarmee ik voor ik gestopt ben met sporten aardige progressie heb gepakt, nog weinig aangepast; alleen de trainingen zijn vrij lang zoals te verwachten, alleen na 2 uur trainen gaat cardio hem niet meer worden voor mij.

Nu zat ik er aan te denken om een vierde dag toe te voegen, waarop ik wat hypertrophy werk en cardio voor mijn conditie doe. Dan zou ik dus ma-wo-vr de standaard powerlifting trainingen hebben en dan zaterdag wat hypertrophy werk, abs en cardio.

Iemand hier wat zinnigs over te zeggen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 21 januari 2018 @ 21:40:40 #239
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_176663679
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Net gekeken was een leuke film, dankjewel. ^O^

Big Z is wel een behoorlijke baas. _O_
Mooi :Y

quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:39 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is hier nu net als nieuwe release. Maar het is strongman, niet powerlifting. Vanavond even kijken though.
De oude wijze man heeft gesproken :D Veel kijkplezier!
pi_176666739
Terugkomend op de schema vraag, week 1 nu uitgewerkt:

https://docs.google.com/s(...)LgE/edit?usp=sharing

Feedback is zeer welkom.

Is in excell iets netter maar goed te lezen nog.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 22 januari 2018 @ 05:40:58 #241
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_176667147
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:40 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Mooi :Y

[..]

De oude wijze man heeft gesproken :D Veel kijkplezier!
Beter opletten jochie. :P

Maar was leuk om te zien. Thanks voor de tip.
pi_176687136

even schouders opwarmen met 40 reps 60kg dumbells. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 23 januari 2018 @ 11:41:03 #243
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_176691147
Sinds gisteren eens wat andere oefeningen in mijn training gegooid zoals incline BP en ab wheel. Ouch, ineens weer spierpijn hier en daar.

En een beetje verkouden met een hoestje, das heerlijk met pijnlijke abs. :')
  dinsdag 23 januari 2018 @ 11:44:50 #244
248821 Rauw.
op je bord.
pi_176691222
Ab-wheel is een fucking hell. Ik voel de volgende dag altijd spieren waarvan ik niet wist dat ze er waren.

Hier ligt de komende weken de focus op het bovenlichaam (wat goed is voor de bench-gains denk ik)
Kuitspier en lies geblesseerd in de eerste 3 wedstrijden dit jaar. We beginnen lekker :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 23 januari 2018 @ 11:56:14 #245
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_176691415
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:44 schreef Rauw. het volgende:
Ab-wheel is een fucking hell. Ik voel de volgende dag altijd spieren waarvan ik niet wist dat ze er waren.

Hier ligt de komende weken de focus op het bovenlichaam (wat goed is voor de bench-gains denk ik)
Kuitspier en lies geblesseerd in de eerste 3 wedstrijden dit jaar. We beginnen lekker :')
Jah, dan weet je ineens weer elk plekje van je six-pack. :P En dieper trouwens.

Je rug en lats zijn erg belangrijk in de bench. Met een sterke rug en sterke lats kun je jezejf een goede basis geven waarbij je schouders laag blijven. Ik kwam dit plaatje van de week tegen wat ik wel een goede tip vond. Ik zie namelijk veel mensen hun schouders omhoog doen bij de bench wat de pest is voor je rotator cuff.

  dinsdag 23 januari 2018 @ 12:11:32 #246
248821 Rauw.
op je bord.
pi_176691686
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:56 schreef Snakey het volgende:

[..]

Jah, dan weet je ineens weer elk plekje van je six-pack. :P En dieper trouwens.

Je rug en lats zijn erg belangrijk in de bench. Met een sterke rug en sterke lats kun je jezejf een goede basis geven waarbij je schouders laag blijven. Ik kwam dit plaatje van de week tegen wat ik wel een goede tip vond. Ik zie namelijk veel mensen hun schouders omhoog doen bij de bench wat de pest is voor je rotator cuff.

[ afbeelding ]
De "schouders naar achteren" que zit er wel aardig in bij mij, maar m'n lats mag ik wel wat meer aandacht aan besteden. (dit is ook goed te zien aan naar voren staande schouders bij rechtop staan toch?)

Ook zou ik wat meer aandacht moeten besteden aan zijwaartse bewegingen (side raises etc) gezien het meeste wat ik doe recht omhoog gaat.

Vanavond voor het trainen maar even zoeken naar een Chest/Back no-legs trainingmethode :9.

Traps lijken trouwens wel relatief hard te groeien, heb soms het gevoel dat ik daar teveel uit haal en daardoor m'n lats iets te lui laat, is dat mogelijk?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 23 januari 2018 @ 12:21:49 #247
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_176691863
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:11 schreef Rauw. het volgende:

[..]

De "schouders naar achteren" que zit er wel aardig in bij mij, maar m'n lats mag ik wel wat meer aandacht aan besteden. (dit is ook goed te zien aan naar voren staande schouders bij rechtop staan toch?)

Ook zou ik wat meer aandacht moeten besteden aan zijwaartse bewegingen (side raises etc) gezien het meeste wat ik doe recht omhoog gaat.

Vanavond voor het trainen maar even zoeken naar een Chest/Back no-legs trainingmethode :9.

Traps lijken trouwens wel relatief hard te groeien, heb soms het gevoel dat ik daar teveel uit haal en daardoor m'n lats iets te lui laat, is dat mogelijk?
Je lats doen uiteraard ook iets voor je posture maar je traps doen ook een hoop. Je traps zitten niet alleen bij je nek maar gaan door tot half je rug.



Face pulls zijn goed om je traps te trainen. Ik hou zelf van dumbbell rows maar dan op schouderhoogte zodat je je traps goed kan aanpakken, en met meer gewicht dan je met face pulls kan doen.

Ik denk niet dat je traps enige functies van je lats over kunnen nemen. Als je traps goed gaan zou ik dan eerst aandacht aan je lats geven. Je lats zijn belangrijk in de bench, als je die goed kan aanspannen kunnen ze je die eerste push geven die zo snel mogelijk moet zijn.

Je kan de bar dan 'in je lats trekken' ipv gewoon laten zakken, door het elastiek effect krijg je dan een goede push.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 12:25:18 #248
248821 Rauw.
op je bord.
pi_176691922
Heb je een paar goede oefeningen voor lats?

Namen zijn prima, moet zelf even googlen en zien wat met mijn equipment mogelijk is. :)

overigens vanavond toch even kijken of ik niet high-handle met mn trapbar kan deadliften, beter dan niets.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 23 januari 2018 @ 12:28:38 #249
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_176691989
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:25 schreef Rauw. het volgende:
Heb je een paar goede oefeningen voor lats?

Namen zijn prima, moet zelf even googlen en zien wat met mijn equipment mogelijk is. :)

overigens vanavond toch even kijken of ik niet high-handle met mn trapbar kan deadliften, beter dan niets.

Om het makkelijk te maken, voor mezelf. :P Stukje naar beneden scrollen voor lats.

http://www.exrx.net/Lists/ExList/BackWt.html#Latissimus
  dinsdag 23 januari 2018 @ 13:28:25 #250
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_176692937
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:25 schreef Rauw. het volgende:
Heb je een paar goede oefeningen voor lats?

Namen zijn prima, moet zelf even googlen en zien wat met mijn equipment mogelijk is. :)

overigens vanavond toch even kijken of ik niet high-handle met mn trapbar kan deadliften, beter dan niets.

Voor wat het waard is, ik doe zelf het liefst lat pull downs, cable rows, dumbbell rows, chest supported rows en soms bent over rows. Niet alles op 1 dag uiteraard, maar deze wissel ik af met elkaar zodat het niet te saai wordt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')