Grow up.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 18:14 schreef Wasmuiss het volgende:
Hoi,
Laatst noemde een jongen in de stad mij kankerhoer.om hem terug te pakken had ik zijn naam opgegoogeld, vond ik zijn Twitteraccount van 6 jaar geleden, heb ik via search een link met “naam kanker” gestuurd naar zijn ouders en nu is hij mad.
terwijl hij het zelf openbaar heeft gezet en toen diezelfde dag zijn account verwijderd.
I.p.v. dat die ouders hun zoon gaan opvoeden dreigen ze met aangifte omdat ik hun zoons openbare tweets naar hen stuur.![]()
Mijn vraag is is dit idd strafbaar of gewoon onzin wat die ouders zeggen?
Dat had ik zelf al bedacht.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 18:29 schreef Faux. het volgende:
Zoals je zelf al kan bedenken hebben die ouders totaal geen zaak en mogen ze lekker aangifte doen
Iemand viel mij lastig. Ik nam wraak door op internet naar de ouders een link te sturen waarmee ze kunnen zien wat hun kind doet. (Andere mensen bedreigen en uitschelden met kanker zoals hij bij mij deed)quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 18:30 schreef Mrmime het volgende:
Ik snap helemaal niks van de OP. Maar ik ben dan ook 35+
Niet eens op reageren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 18:45 schreef Wasmuiss het volgende:
[..]
Dat had ik zelf al bedacht.Ik ben meer verbaasd om de reactie. Als mijn ouders een link kregen naar mijn Twitteraccount met alle berichten waarin ik KANKER roep zouden ze mij achtervolgen totdat ik het account verwijderd heb en waarschijnlijk nog lang vragen waarom ik dat gedaan heb, i.p.v. degene die hen erop attendeert “bedreigen” met een aangifte.
Ik ga der ook niet meer op in. Denk dat her bluffen is, er bestaat toch geen artikel dat verbiedt om ouders te tonen war hun kinderen online openbaar uitspoken?quote:
"Dat doet mijn kind niet."quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 18:47 schreef Wasmuiss het volgende:
[..]
Iemand viel mij lastig. Ik nam wraak door op internet naar de ouders een link te sturen waarmee ze kunnen zien wat hun kind doet. (Andere mensen bedreigen en uitschelden met kanker zoals hij bij mij deed)
Ouders worden niet boos op zoon maar op mij.
Ben blij om jouw reactie te lezen, echt heel erg bedankt!quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 18:56 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
"Dat doet mijn kind niet."
Prima actie, info staat gewoon openbaar dus meneer moet niet zeiken.
Omdat ik me zorgen maakte of die ouders ect een zaak tegen mij kunnen beginnen.quote:Waarom staat dit in WGR?
Beginnen kan altijd, of ze hem winnen is een tweede.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:01 schreef Wasmuiss het volgende:
[..]
Omdat ik me zorgen maakte of die ouders ect een zaak tegen mij kunnen beginnen.
Dat alles op internet voor eeuwig is klopt ook niet helemaal. Ze konden hun zoon ook vertellen dat hij direct zijn Twitter gaat verwijderen zodat het niet meer te vinden is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 18:59 schreef Brandaris01 het volgende:
Je weet niet wat die ouders binnenskamers tegen hun zoon hebben gezegd. Misschien heeft ie nu al dik huisarrest.
Vind het een overtrokken reactie om te dreigen met aangifte, maar als je er over nadenkt, snap je wel waarom sommige ouders zo reageren.
Overal horen ouders dreigende verhalen over doxing en andere soorten pestgedag op sociale media. Dingen ‘die je puber voor eeuwig achtervolgen’ (daar hamert men graag op in de media, eng nieuws verkoopt). Geen wonder dat sommige ouders dan lichtelijk in paniek raken en dreigen met aangifte.
Klopt, maar ik denk nu dat het een vrij kansloze zaak zou zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:02 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Beginnen kan altijd, of ze hem winnen is een tweede.
Hoe heeft hij je dan bedreigd?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:04 schreef Wasmuiss het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk nu dat het een vrij kansloze zaak zou zijn.
“Hallo meneer de rechter, mijn zoon heeft iemand beledigd en bedreigd, iemand wijst ons daarop, en van wat diegene doet willen wij aangifte doen.”
Helder, dankjewel nu begrijp ik je. Tis wel een niveautje waar je mee te maken hebt zo te lezenquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 18:47 schreef Wasmuiss het volgende:
[..]
Iemand viel mij lastig. Ik nam wraak door op internet naar de ouders een link te sturen waarmee ze kunnen zien wat hun kind doet. (Andere mensen bedreigen en uitschelden met kanker zoals hij bij mij deed)
Ouders worden niet boos op zoon maar op mij.
Ik wens ze veel succes. Waarschijnlijk lacht de rechter ze in hun gezicht uit.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:04 schreef Wasmuiss het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk nu dat het een vrij kansloze zaak zou zijn.
“Hallo meneer de rechter, mijn zoon heeft iemand beledigd en bedreigd, iemand wijst ons daarop, en van wat diegene doet willen wij aangifte doen.”
Ja, klopt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:35 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Helder, dankjewel nu begrijp ik je. Tis wel een niveautje waar je mee te maken hebt zo te lezen
Ik heb geen idee. Ik ging naar Twitter.com/search en tikte “Twitternaam tekst” in en stuurde de link met de zoekresultaten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:52 schreef maily het volgende:
Hebben die ouders een screenshot van die bedreiging bewaard? En hoe is het met jouw twitteraccount?
Als ik die rechter was zou ik vragen waarom ze geen toezicht hielden op het internetgedrag van hun minderjarige zoon. Dat deden mijn ouders dan ook niet, maar bij hem was het duidelijk echt nodig. :’)quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:38 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik wens ze veel succes. Waarschijnlijk lacht de rechter ze in hun gezicht uit.
Ik snap het niet; je kunt toch alleen maar een twitterbericht versturen als je zelf ook een account hebt?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:54 schreef Wasmuiss het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik ging naar Twitter.com/search en tikte “Twitternaam tekst” in en stuurde de link met de zoekresultaten.
Ik heb zelf gelukkig al meer dan 5 jaar geen Twitter meer. Er zijn wel wat retweets te lezen als je mijn Twitternaam zoekt (gelukkig zonder achternaam + het was een breezer afkorting van mijn naam) maar daar komt gelukkig niet uit naar voren dat ik ook zo’n soort lastig kind was.
Zijn er nog veel mensen actief op Twitter, nee toch?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 20:02 schreef maily het volgende:
[..]
Ik snap het niet; je kunt toch alleen maar een twitterbericht versturen als je zelf ook een account hebt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |