abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174621241
Hallo Fokkers,

Ik heb een tijdje geleden een man leren kennen die een voeten fetisj heeft.
Niks mis mee, verloopt allemaal lekker. Nu geeft hij aan dat hij mensen kent die graag sokken en panty's van mij willen kopen. Prima, maar ik wil niet overal mijn bankrekeningnummer achterlaten en hoef ook geen persoonlijk contact met een ieder.

Nu las ik op Marktplaats dat je met PayPal alleen een email adres nodig hebt? Ik heb er al over gelezen maar het kwartje valt nog niet echt. Wie kan mij uitleggen in Jip en Janneke taal hoe Paypal dan werkt en of er een constructie is voor de mannen om geld over te maken naar mij zonder dat ze weten wat mijn naam of adres is?

Alvast bedankt...
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:00:16 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_174621292
Met Monero betalen (of een andere cyptocurrency).
Uitvinder van de biersmiley.
  PR/Manusje van alles dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:09:57 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_174621440
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:00 schreef dimmak het volgende:
Dus je denkt echt dat dat een oplossing is voor iemand die niet weet hoe Paypal werkt? Echt?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_174621463
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:00 schreef dimmak het volgende:
Ik ben aan het googlen geslagen... gaat 'm niet worden..
pi_174621470
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dus je denkt echt dat dat een oplossing is voor iemand die niet weet hoe Paypal werkt? Echt?
Jaa, dat dus!
pi_174621488
quote:
yup, heb ik gelezen. Ik zoek de jip en janneke taal versie.. Blijven mijn gegeven volledig buiten beschouwing als ik al mijn betalingen netjes verwerk?
pi_174621557
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:57 schreef DSM20 het volgende:
of er een constructie is voor de mannen om geld over te maken naar mij zonder dat ze weten wat mijn naam of adres is?
Ik geef alleen reactie daar op.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_174621572
Héul kort samengevat: Je koppelt PayPal aan je mailadres (en eventueel aan je bankrekening/creditcard).
Betalingen gaan van mailadres naar mailadres, in zoverre is het dus 'anoniem'.

Nadeel van niet koppelen van PayPal aan bankrekening is dat het geld op PayPal blijft en ook alleen daarvandaan weer gebruikt kan worden. Er staat me ook vaag iets van bij dat er wat kosten zitten aan PayPal saldo naar je bankrekening overzetten.

Er zit als verkoper ook een belangrijk nadeel aan PayPal: als de koper de betaling aanvecht dan moet jij als verkoper zien te bewijzen dat je je aan de deal gehouden hebt, anders is je geld weg...
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_174621726
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:16 schreef Onaniem het volgende:
Héul kort samengevat: Je koppelt PayPal aan je mailadres (en eventueel aan je bankrekening/creditcard).
Betalingen gaan van mailadres naar mailadres, in zoverre is het dus 'anoniem'.

Nadeel van niet koppelen van PayPal aan bankrekening is dat het geld op PayPal blijft en ook alleen daarvandaan weer gebruikt kan worden. Er staat me ook vaag iets van bij dat er wat kosten zitten aan PayPal saldo naar je bankrekening overzetten.

Er zit als verkoper ook een belangrijk nadeel aan PayPal: als de koper de betaling aanvecht dan moet jij als verkoper zien te bewijzen dat je je aan de deal gehouden hebt, anders is je geld weg...
Jaaaa dit zocht ik! Dus als ik mijn bankrekening koppel aan de paypalrekening dan kunnen verkopers dit niet ziet. ik kan dus onder een ander email adres aan de slag?
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:43:19 #11
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_174622042
Ik weet niet of het werkt, maar je zou voor de zekerheid 2 Paypal wallets kunnen maken, waarvan je er één koppelt aan je bankrekening en de ander doorgeeft aan de 'klanten'. Dan kun je zelf het geld van de ontvangstrekening naar je gekoppelde rekening doorstorten.

Wellicht betaal je dan wel dubbele transactiekosten.
pi_174622191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:43 schreef noodgang het volgende:
Ik weet niet of het werkt, maar je zou voor de zekerheid 2 Paypal wallets kunnen maken, waarvan je er één koppelt aan je bankrekening en de ander doorgeeft aan de 'klanten'. Dan kun je zelf het geld van de ontvangstrekening naar je gekoppelde rekening doorstorten.

uhm okay, werkt dit dan wel op hetzelfde emailadres? of moet ik dan 2 emailadressen opgeven?
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:10:26 #13
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_174624777
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:53 schreef DSM20 het volgende:

[..]

uhm okay, werkt dit dan wel op hetzelfde emailadres? of moet ik dan 2 emailadressen opgeven?
2 verschillende uiteraard
pi_174626268
Als je dit via PayPal wil doen moet je niet je eigen naam invullen, want die krijgt de andere partij ook te zien bij een transactie.

Verder zou ik ook adviseren om die mannen te vragen geen spannende opmerkingen bij hun betalingen te voegen, want PP blokkeert accounts van sekswerkers. :P
pi_174628054
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:06 schreef Cikx het volgende:
Als je dit via PayPal wil doen moet je niet je eigen naam invullen, want die krijgt de andere partij ook te zien bij een transactie.

Verder zou ik ook adviseren om die mannen te vragen geen spannende opmerkingen bij hun betalingen te voegen, want PP blokkeert accounts van sekswerkers. :P
daar zijn ze redelijk strikt in
pi_174671931
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:24 schreef DSM20 het volgende:

[..]

Jaaaa dit zocht ik! Dus als ik mijn bankrekening koppel aan de paypalrekening dan kunnen verkopers dit niet ziet. ik kan dus onder een ander email adres aan de slag?
Zolang je maar toegang hebt tot die mailadressen. Bij het aanmaken van het account zal PayPal wel eenmalig een controle-transactie doen om te kijken of het rekeningnummer en het mailadres bij dezelfde persoon hoort.

Bij transacties wordt er daarna niet méér dan dat mailadres uitgewisseld (tenzij je er zelf informatie aan toevoegt zoals verzendadressen etc.)
pi_174671951
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:43 schreef noodgang het volgende:

Bij het overboeken van bestaand saldo in de primaire valuta van de PP rekening zijn er voor zo ver ik weet geen extra kosten. Alleen bij boeken van/naar een creditcard betaal je.
pi_174671982
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:53 schreef DSM20 het volgende:

[..]

In deze optie heb je één account zonder gekoppelde rekening (dat kan namelijk ook) en één account mét gekoppelde rekening. Naar de buitenwereld gebruik je het mailadres van het ongekoppelde account waarna je zélf moet doorboeken naar het gekoppelde account om het te kunnen gebruiken.

Ietwat omslachtig, maar werkt wel lijkt me.
pi_174672024
Zover ik weet krijgt niemand je gegevens, zeker niet als ze storten.
Dan hebben ze alleen account gegevens nodig om te kunnen storten. (volgens mij gewoon je email adres, maar ikzelf betaal alleen met PayPal en ontvang nooit :P)

edit : 2 accounts maken zou weinig nut hebben, als je niet een rekening koppelt is er dus altijd 1 die dan niet "verified" is, en je dus maar beperkt kan ontvangen en storten etc.
pi_174672072
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zover ik weet krijgt niemand je gegevens, zeker niet als ze storten.
Dan hebben ze alleen account gegevens nodig om te kunnen storten. (volgens mij gewoon je email adres, maar ikzelf betaal alleen met PayPal en ontvang nooit :P)

edit : 2 accounts maken zou weinig nut hebben, als je niet een rekening koppelt is er dus altijd 1 die dan niet "verified" is, en je dus maar beperkt kan ontvangen en storten etc.
Dat laatste had ik even niet aan gedacht. Als je van een niet-verified rekening betaalt dan moet je er eerst zelf geld opzetten inderdaad.
pi_174675044
Kan je die man in contract brengen met mij? Wil wel graag wat meidensokjes kopen en dragen om wat extra bij te verdienen.
pi_174680404
quote:
Op donderdag 26 oktober 2017 18:22 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Kan je die man in contract brengen met mij? Wil wel graag wat meidensokjes kopen en dragen om wat extra bij te verdienen.
Die gasten sjorren natuurlijk louter op weeïge lavendel-geurtjes.
Niet op jouw zwetende baggerpoten. :{w
pi_174723622
Gelukt, bedankt allemaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')