abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 oktober 2017 @ 20:27:41 #1
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_174612358
Soms heb je van die dagen dat je zelf gaat analyseren hoe groot de universum wel niet is en of er dan leven is op een ander planeet met andere wezens..

Your thoughts please
God doesn't help stupid!
pi_174613831
Ja natuurlijk, er zijn naar schatting 100 miljard exoplaneten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174613857
En de James Webtelescoop gaat er veel vinden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174613883
"42"

In alle ernst, ik kan het me haast niet voorstellen dat alleen op deze planeet, dode stof in ontelbare prachtige vormen en ontwerpen tot leven komt. Als je ziet dat veel bouwstenen van het leven gewoon voorkomen in het harde vacuüm van de ruimte. De grens van het onstaan van leven op Aarde wordt steeds verder in de tijd teruggedrongen, tot vlak na het afkoelen van de planeet, wat suggereert dat het leven gemakkelijk onstaat, onder de juiste omstandigheden. Omstandigheden waar we van weten dat ze voorkomen op de ontelbare planeten van onze Melkweg alleen al. Het zou me niet verbazen als we op onze buurplaneten al (eenvoudig) leven vinden. Maar ik sluit Avatar ook niet uit. Independence Day overigens ook niet.

Het alternatief is? Dit, hier, nu, het enige? Dat kwetsbare flutplaneetje van ons?

Eén van mijn grootste angsten, eigenlijk.
Op het scherp van de snede.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:22:21 #5
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174614073
We weten weinig. We weten dat het leven tenminste één keer is ontstaan, onder bepaalde condities. En dat het universum heel groot is. Het is dan voor de hand liggend om op basis van het laatste feit te zeggen dat er wel buitenaards leven moet zijn. Maar dan ga je voorbij aan het feit dat we geen idee hebben hoe groot de kans is dat leven ontstaat. Misschien is het aantal planeten wel oneindig groot en de kans op leven oneindig klein. Statistisch gezien kom je dat uit op één planeet met leven.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_174614468
quote:
7s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
We weten weinig. We weten dat het leven tenminste één keer is ontstaan, onder bepaalde condities. En dat het universum heel groot is. Het is dan voor de hand liggend om op basis van het laatste feit te zeggen dat er wel buitenaards leven moet zijn. Maar dan ga je voorbij aan het feit dat we geen idee hebben hoe groot de kans is dat leven ontstaat. Misschien is het aantal planeten wel oneindig groot en de kans op leven oneindig klein. Statistisch gezien kom je dat uit op één planeet met leven.
Daarbij komt nog de factor tijd.

Het leven hier op aarde is tijdig. Over een paar (honderd) miljoen jaar is hier al het leven uitgestorven. Dat geldt ook voor andere planeten. Het leven dat daar is geweest, is misschien al weer voorbij. Of het leven moet nog ontstaan.

Als er buitenaards leven is, maar alleen nog in de vorm van bacteriën, dan kunnen we daar ook lastig mee communiceren. Omgekeerd is ook wel denkbaar, dat de hier levende intelligentste soort (homo sapiens) simpelweg te dom is om met een superieur buitenaardse levensvorm te communiceren.
pi_174614833
Komt natuurlijk ook nog bij de niet te ontkennen dimensies en paralelle universums, als wij het eenmaal weten worden wij hartstikke gek.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174618748
Pas las ik een artikel waarin werd gesuggereerd dat het best mogelijk is dat intelligent leven wel eens zeer zeldzaam kan zijn in het heelal. Daar kon ik mij wel in vinden. Het lijk mij logisch dat het heelal moet stikken van het leven maar intelligent leven is weer een heel ander verhaal. Verklaart ook waarom we maar niets waarnemen van andere beschavingen.
pi_174630773
Dat wij voldoende kabaal maken om iets verderop waar genomen te worden si ook pas de laatste 100, misschien 150 jaar. Hoelang blijft onze beschaving nog bestaan? Met tien of misschien honderd of duizend jaar zal het wel eens oover wezen met ons 'intelligent' leven. (Een druk op de knop door een gefrustreerde president en het is over.)

Of te wel als je even met je ogen knippert dan heb je inteligent leven gemist. Maar ik kan me niet voorstellen dat een vergelijkbaar proces als hier ook elders zo nu en dan zal gebeuren.
pi_174634693
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 17:11 schreef qajariaq het volgende:
Dat wij voldoende kabaal maken om iets verderop waar genomen te worden si ook pas de laatste 100, misschien 150 jaar. Hoelang blijft onze beschaving nog bestaan? Met tien of misschien honderd of duizend jaar zal het wel eens oover wezen met ons 'intelligent' leven. (Een druk op de knop door een gefrustreerde president en het is over.)

Of te wel als je even met je ogen knippert dan heb je inteligent leven gemist. Maar ik kan me niet voorstellen dat een vergelijkbaar proces als hier ook elders zo nu en dan zal gebeuren.
Waarom zou het niet in een andere vorm kunnen onstaan? Een vorm die wij helemaal niet kennen of kunnen zien?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:15:25 #11
472522 crisis_actor
changing public opinion
pi_174634770
Vind het niet zo belangrijk eigenlijk. Kans is toch erg klein dat we het uit gaan vinden dus het is wat zinloos om er mee bezig te zijn.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:03:41 #15
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_174636239
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:15 schreef crisis_actor het volgende:
Vind het niet zo belangrijk eigenlijk. Kans is toch erg klein dat we het uit gaan vinden dus het is wat zinloos om er mee bezig te zijn.
Gaat niet om of het belangrijk is of niet., de wereld is er wel mee bezig.. ze zoeken continue naar het onbekende, waar is leven waar niet..

Ik vraag me dan af wat ze al weten en niet willen zeggen.
God doesn't help stupid!
pi_174636766
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:03 schreef Terminuz het volgende:

[..]

Gaat niet om of het belangrijk is of niet., de wereld is er wel mee bezig.. ze zoeken continue naar het onbekende, waar is leven waar niet..

Ik vraag me dan af wat ze al weten en niet willen zeggen.
Mee eens en ik vind het ook belangrijk om dit te onderzoeken. omdat het voor de mensheid zeer belangrijk kan zijn als blijkt dat de aarde niet meer leefbaar is, of dat andere beschavingen ons kunnen helpen met inzichten en verbeteringen.

Er wordt veel geld in onderzoek gestopt: https://www.nasa.gov/cont(...)arth-is-within-reach
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:44:45 #17
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_174639195
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:18 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Mee eens en ik vind het ook belangrijk om dit te onderzoeken. omdat het voor de mensheid zeer belangrijk kan zijn als blijkt dat de aarde niet meer leefbaar is, of dat andere beschavingen ons kunnen helpen met inzichten en verbeteringen.

Er wordt veel geld in onderzoek gestopt: https://www.nasa.gov/cont(...)arth-is-within-reach
Je wilt half niet weten hoeveel geld erin gepompt wordt in dit soort onderzoeken...
Maar ze zeiden dat er een ander aarde was gevonden?

Ene kepler....


https://www.nasa.gov/ames(...)zone-of-another-star
God doesn't help stupid!
pi_174707173
De vraag is dan, zijn ze er nu.
De 100 jaar dat wij nu iets van radiogolven weten of het SETI project is een miniscule tijd op de schaal van de historie van het heelal.

Dus mocht er buitenaards intelligentie bestaan, dan moet het ook nu bestaan om ons te vinden. En het vinden in ons sterrenstelsel.

Ik denk dat de kans groter is dat t bestaat, dan dat het ons zou kunnen vinden. Of wij hen.

Het is een kwestie van tijd tot we leven vinden op een planeet, maar ik denk dat het niet verder komt dan microben.

[ Bericht 46% gewijzigd door Theov op 28-10-2017 01:58:57 ]
pi_174707427
quote:
Het beste bewijs voor buitenaardse intelligentie is het feit dat ze nog geen contact met ons hebben gezocht.
Ik ben even kwijt van wie deze beroemde uitspraak afkomstig is.
pi_174707436
quote:
Men heeft het tegenwoordig over 'unidentified aerial phenomenona'.
pi_174732721
Ik denk dat het best wel mogelijk is dat zij ons eerder vinden dan wij hun.
pi_174732970
Er zijn al genoeg levende wezens op deze planeet om je druk te maken over andere planeten en “dieren”. We kunnen daar toch nooit komen. Afstanden zijn te groot en daarnaast drijft de planeten van ons weg omdat het universum uitdijt.
pi_174772574
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:27 schreef Terminuz het volgende:
Soms heb je van die dagen dat je zelf gaat analyseren hoe groot de universum wel niet is en of er dan leven is op een ander planeet met andere wezens..

Your thoughts please
Ik geloof wel in ufo's. Dit waargebeurde verhaal gaat als volgt: Ik liep samen met een vriendin in de stad. En zij attendeerde mij erop dat er een grijs, blinkend object in de zomer in 2008 om ongeveer 17.00 uur bij heldere hemel door de lucht gleed. Ik keek omhoog en tot mijn verbazing zag ik er één achteraan glijden. Ze gleden als een sjoelschijf door de lucht. De eerste stond plotseling stil en gleed even naar voren en stond weer stil. Die ene die achteraan kwam, deed hetzelfde en stond stil achter de eerste en gleed vervolgens langzaam in die eerste en werd één geheel met de eerste. Het grote object stond stil, kantelde op zijn zij (door de zonval leek het op een sigaar) en verdween in één rechte lijn in de diepte van het luchtruim. Het gevoel dat je daarbij krijgt, is onbeschrijflijk. Zeer verbazingwekkend!
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_174837920
'There are many thruths of which the full meaning cannot be realized until personal experience has brought it home.'
(John Stuart Mill, philosopher)

('Er zijn veel waarheden waarvan men de volle inhoud niet kan vatten voordat persoonlijke ervaring ons heeft ingewijd.')
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
  vrijdag 3 november 2017 @ 03:45:39 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174838182
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:27 schreef Terminuz het volgende:
Soms heb je van die dagen dat je zelf gaat analyseren hoe groot de universum wel niet is en of er dan leven is op een ander planeet met andere wezens..

Your thoughts please
Ze kunnen hier morgen zijn. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')