abonnement Unibet Coolblue
pi_175078067
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 22:37 schreef PSVCL het volgende:
Je praat gewoon christelijke missionarissen na , zonder er zelf verstand van te hebben.


Vanaf 3:54
PSVCL, wat bedoel je precies met dat de Joden hun Torah 'verkocht' zouden hebben?
pi_175078299
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 22:41 schreef TourOfData het volgende:

[..]

PSVCL, wat bedoel je precies met dat de Joden hun Torah 'verkocht' zouden hebben?
l.
"En toen Allah een verbond sloot met degenen, die het Boek gegeven was, zeide Hij: 'Gij zult dit aan de mensen bekend maken en het niet verbergen.' Maar zij verwaarloosden dat voor luttel gewin. Kwaad was hetgeen zij in ruil namen." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah Aali Imraan: 187)

"Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah al Maidah: 13)

"En voorzeker, onder hen zijn er, die hun tong verdraaien, terwijl zij het Boek voordragen, opdat gij het van het Boek moogt achten, hoewel het niet van het Boek is." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah Aali Imraan: 78)


Gaat over de kinderen van Israel
  woensdag 15 november 2017 @ 07:12:27 #28
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175081150
Laten we ontopic blijven, de discussie heeft de neiging offtopic te gaan.
pi_175089736
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 22:50 schreef PSVCL het volgende:

[..]

l.
"En toen Allah een verbond sloot met degenen, die het Boek gegeven was, zeide Hij: 'Gij zult dit aan de mensen bekend maken en het niet verbergen.' Maar zij verwaarloosden dat voor luttel gewin. Kwaad was hetgeen zij in ruil namen." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah Aali Imraan: 187)

"Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah al Maidah: 13)

"En voorzeker, onder hen zijn er, die hun tong verdraaien, terwijl zij het Boek voordragen, opdat gij het van het Boek moogt achten, hoewel het niet van het Boek is." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah Aali Imraan: 78)


Gaat over de kinderen van Israel
Duidelijk, dank je.

Maar over de Koran schijnen er ook verschillende versies in omloop te zijn, en is niet duidelijk welke van God afkomstig is:
pi_175094105
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:32 schreef TourOfData het volgende:

[..]

Duidelijk, dank je.

Maar over de Koran schijnen er ook verschillende versies in omloop te zijn, en is niet duidelijk welke van God afkomstig is:
Een verschil in de uitspraak, zoek maar naar de Hafs en Warsh Koran.
Maar de context/betekenis is hetzelfde.

Hier wordt het perfect uitgelegd met bewijzen en bronnen :
  woensdag 15 november 2017 @ 21:05:53 #31
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_175097509
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:32 schreef TourOfData het volgende:

[..]

Duidelijk, dank je.

Maar over de Koran schijnen er ook verschillende versies in omloop te zijn, en is niet duidelijk welke van God afkomstig is:
Goed filmpje, de Topkapi en de Tasjkent korans zijn op hun beurt ook weer anders.

De oorspronkelijke versie bevatte geen diacritische tekens, die iets zeggen over de uitspraak. Geen nood, er waren moslims die teksten uit hun hoofd geleerd hadden.
De moslims van die tijd waren vooral bezig met andere landen veroveren en andere volken aanvallen, oftewel het verdedigen van islam.
Er is er iets raar gebeurd met Maria/Myriam, tsja, dat komt ervan als je later gaat gokken naar de klinkers. http://www.answering-islam.org/Quran/Contra/qbhc06.html

Het blijkt dat Uthman de koran samengesteld heeft, hij besliste wat er er wel en niet inkwam. Dat klinkt niet als een informatie-overdracht waar allah veel regie bij had.
Daarnaast at een schaap enkele verzen op die onder het kussen van Aisha lagen:

"
Sunan ibn Majah 1944—It was narrated that Aishah said: “The Verse of stoning and of breastfeeding an adult ten times was revealed, and the paper was with me under my pillow. When the Messenger of Allah died, we were preoccupied with his death, and a tame sheep came in and ate it.”
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_175109681
answering-islam

LOL
pi_175111207
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:37 schreef PSVCL het volgende:
answering-islam

LOL
Dat het min of meer in Constantinople ontstaan is moet jou toch wel een kick geven lijkt me.
pi_175112514
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat het min of meer in Constantinople ontstaan is moet jou toch wel een kick geven lijkt me.
Ontstaan niet, maar daar is wel het startsein gegeven.
https://www.bol.com/nl/f/(...)IEAAYAiAAEgI-W_D_BwE
pi_175112650
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat het min of meer in Constantinople ontstaan is moet jou toch wel een kick geven lijkt me.
Want?
pi_175119807
Ik vind het echt verschrikkelijk dat er zoveel aandacht geschonken wordt aan het geloof terwijl het overduidelijk niet bestaat, niet kan bestaan, en ookal zou het bestaan dan zou het geloven ervan nog niet oke zijn.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175119936
Voor hetzelfde geld heeft iemand die Mohammed heet paddo's gegeten. Die bestonden toen ook al
Niemand kan het weten want het is 1 grote fantasie.
Als mensen zonodig een sprookje nodig hebben, dan zijn er wel leukere uit te kiezen.
Eentje waarbij minder slachtoffers vallen dan een paar honderd per week.
Als je een fatsoenlijke islamiet bent bekeer je je tot het atheïsme en leef je vrij. Vooral in Nederland. Dan kunnen we als 1 front staan tegen de extremisten, zoals wel gebeurt bij de autochtone bevolking.

[ Bericht 21% gewijzigd door DoubleUU op 16-11-2017 21:20:05 ]
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175120225
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:00 schreef Schonedal het volgende:
Het overzicht van alle soorten van geloof is erg interessant, mijn vraag is welke daarvan het enige echte ware geloof is.
Het geloof welke zich omzet in het hart openen van de persoon door de wil tot liefde.

Dat is wat het uiteindelijk zou moeten worden, anders heeft het geen enkele zin.
pi_175120270
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:23 schreef Adept het volgende:

[..]

Het geloof welke zich omzet in het hart openen van de persoon door de wil tot liefde.

Dat is wat het uiteindelijk zou moeten worden, anders heeft het geen enkele zin.
Elk geloof is een fantasie. Niets meer dan dat. De vraag is: hoe ver ben jij bereidt te gaan voor je geloof ? Voor iets wat niet bestaat.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175120343
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:24 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Elk geloof is een fantasie. Niets meer dan dat. De vraag is: hoe ver ben jij bereidt te gaan voor je geloof ? Voor iets wat niet bestaat.
Geloven is iets aannemen voor waar, iets worden is volgen van een leerstelling. Als voorbeeld.

Vandaar dat ik zei dat je uiteindelijk vanuit je hart zou moeten denken (voelen en zijn) in plaats vanuit je denken redeneren tot een zekere uitkomst.

Elke mentale actie zonder gevoel is nutteloos, zeker als het gaat over moraal.
pi_175120412
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:27 schreef Adept het volgende:

[..]

Geloven is iets aannemen voor waar, iets worden is volgen van een leerstelling. Als voorbeeld.

Vandaar dat ik zei dat je uiteindelijk vanuit je hart zou moeten denken in plaats vanuit je denken redeneren.

Elke mentale actie zonder gevoel is nutteloos, zeker als het gaat over moraal.
Wij zitten samen in een vliegtuig. De motor valt uit en er zijn 4 parachutes. 2 waarvan bewezen is dat ze werken. En 2 waarvan je moet geloven dat ze werken. Welke parachutes nemen wij ?
Dan geldt geloof ineens niet meer. Over de vraag of geloof hypocriet is..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175120587
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:29 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wij zitten samen in een vliegtuig. De motor valt uit en er zijn 4 parachutes. 2 waarvan bewezen is dat ze werken. En 2 waarvan je moet geloven dat ze werken. Welke parachutes nemen wij ?
De twee die werken. En dat geldt voor liefde, of geloof zo je wilt eveneens..

Alleen moet je het wel eerst doen en zodoende ervaring hoe het is :)

Maar ik snap je zeker wel, omdat het ergens geschreven staat vanuit een zekere absolute autoriteit moet het maar waar zijn.. Zo was ik ook :P

En nu niet meer.. Maar ik weet inmiddels dat liefde vanuit geloof in liefde, en veel meer wordt er in wezen niet onderwezen een werkelijkheid schept die vele malen te prefereren is boven onwetendheid.

En helaas is geloof sterk verweven met angst, en dat is zonde want angst is geen basis voor liefde en dus geloof in liefde.
pi_175120670
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:34 schreef Adept het volgende:

[..]

De twee die werken. En dat geldt voor liefde, of geloof zo je wilt eveneens..

Alleen moet je het wel eerst doen en zodoende ervaring hoe het is :)

Maar ik snap je zeker wel, omdat het ergens geschreven staat vanuit een zekere absolute autoriteit moet het maar waar zijn.. Zo was ik ook :P

En nu niet meer.. Maar ik weet inmiddels dat liefde vanuit geloof in liefde, en veel meer wordt er in wezen niet onderwezen een werkelijkheid schept die vele malen te prefereren is boven onwetendheid.

En helaas is geloof sterk verweven met angst, en dat is zonde want angst is geen basis voor liefde en dus geloof in liefde.
Ik denk dat mensen die geloven moeite hebben met het feit dat ze geen functie of enig nut of doel hebben, en dat de dood onvermijdelijk is. En ik kan er nog mee leven dat mensen daar onzin voor verzinnen. Maar dat daar doden door vallen geeft al aan hoe nep het hele gebeuren is.Het is bizar dat zoveel mensen erin trappen. Blijkbaar is het tijd voor een apocalypse.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175120854
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:37 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die geloven moeite hebben met het feit dat ze geen functie of enig nut of doel hebben, en dat de dood onvermijdelijk is. En ik kan er nog mee leven dat mensen daar onzin voor verzinnen. Maar dat daar doden door vallen geeft al aan hoe nep het hele gebeuren is.Het is bizar dat zoveel mensen erin trappen. Blijkbaar is het tijd voor een apocalypse.
Liefde is geen existentieel concept maar een alledaags fenomeen waar iedereen wel naar verlangd.

Dood is wel een concept waar iedereen zich wel mee bezighoud op een zeker moment, maar dat is geen reden voor geloof vind ik, maar het uitstellen van het onvermijdelijke, de fysieke dood.

De dood is een natuurlijke gang van zaken in het leven, een hiernamaals in het leven roepen en de liefde uitstellen tot het hiernamaals is een verloren kans op een prachtig leven en kans tot het maken van een paradijs op aarde.

De dood wordt zelden besproken op een zinnige manier, en dat is zonde. Niemand wil graag dood, maar het hoort er wel bij helaas, en dat maakt het leven eigenlijk des te waardevoller, maar veel moeite in het optimaal leren genieten van elk moment in het leven is zo mogelijk een nog veel meer ondergeschoven kind..

Dus het leven wordt een boel verplichtingen en de dood een ware crime..

Geen optimaal benutten van tijd zou ik zeggen?
  donderdag 16 november 2017 @ 21:46:10 #45
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_175120952
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:37 schreef PSVCL het volgende:
answering-islam

LOL
It was narrated that 'Aishah said:
“The Verse of stoning and of breastfeeding an adult ten times was revealed1, and the paper was with me under my pillow. When the Messenger of Allah died, we were preoccupied with his death, and a tame sheep came in and ate it.”
https://sunnah.com/urn/1262630

Het klopte dus wat ik plaatste. Heb ik PSVCL toch nog wat over islam kunnen leren.
LOL.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_175121045
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:46 schreef MrRatio het volgende:

[..]

It was narrated that 'Aishah said:
“The Verse of stoning and of breastfeeding an adult ten times was revealed1, and the paper was with me under my pillow. When the Messenger of Allah died, we were preoccupied with his death, and a tame sheep came in and ate it.”
https://sunnah.com/urn/1262630

Het klopte dus wat ik plaatste. Heb ik PSVCL toch nog wat over islam kunnen leren.
LOL.
Onzinnig denken wordt door het lam Gods nietig verklaard :P
pi_175122960
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:46 schreef MrRatio het volgende:

[..]

It was narrated that 'Aishah said:
“The Verse of stoning and of breastfeeding an adult ten times was revealed1, and the paper was with me under my pillow. When the Messenger of Allah died, we were preoccupied with his death, and a tame sheep came in and ate it.”
https://sunnah.com/urn/1262630

Het klopte dus wat ik plaatste. Heb ik PSVCL toch nog wat over islam kunnen leren.
LOL.
Wel heel het verhaal vertellen
pi_175139858
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:32 schreef TourOfData het volgende:

[..]

Duidelijk, dank je.

Maar over de Koran schijnen er ook verschillende versies in omloop te zijn, en is niet duidelijk welke van God afkomstig is:
van vandaag toevalig

  vrijdag 17 november 2017 @ 21:12:49 #49
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_175140325
Gnosicme Pauline?
Sufi uit Sunniisme?
  vrijdag 17 november 2017 @ 21:37:39 #50
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_175140934
Waarom ik islam niks vind: het zegt dat de mens en jinn (enkel) geschapen zijn om allah te aanbidden. En de engelen en jinn daarna de mens, maar iblis vond dat maar niks, die wordt liever zelf aanbeden.

In het christendom is de mens voor God geschapen naar Zijn eigen beeld, aanbidding zoals het hoort kon niet na de val,

daarom al die voorschriften, nauwkeurigheden en onmogelijkheden, maar na de verzoening werd het iets vrijwilligs,

niks kan je ook meer gered maken dan de wedergeboorte, wanneer God's geest bij je woont, door geloof in de Zoon van God.

God heeft het voor ons gedaan om de relatie waar we voor geschapen zijn te herstellen, en geloof is voldoende,

net zoals Abraham en het offer van zijn zoon uit geloof was dat hem de zegen gaf, omdat het hem was beloofd. "Hier ik zal hem offeren, ik word toch gestopt, want God heeft me een groot volk beloofd" Genesis 22:8 lijkt dat ook te bevestigen.
Oid.

Wat is de vrucht van a&e in islam eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')