abonnement Unibet Coolblue
pi_174578934
Ik heb best vaak last van migraine. Neem altijd 1000mg paracetamol. Dit helpt goed. Ik vroeg me echter af of er betere pijnstillers zijn die op lange termijn minder schade geven?

Aspirine? Ibuprofen? omeprazole?
Sisco Certified
pi_174579229
Migrafin
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174579286
2 x 500 mg paracetamol plus 400 mg ibuprofen.
pi_174579382
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:50 schreef Krollie het volgende:
2 x 500 mg paracetamol plus 400 mg ibuprofen.
Maar 2x500 mg paracetamol werkt prima dus waarom extra ibuprofen?

Mijn vraag is niet welke pijnstiller of combinatie het beste werkt voor jullie, maar welke minder erg is als het regelmatig(2 of 3 keer pw) genomen wordt.
Sisco Certified
  Spellchecker zondag 22 oktober 2017 @ 15:54:07 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174579451
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:43 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik heb best vaak last van migraine. Neem altijd 1000mg paracetamol. Dit helpt goed. Ik vroeg me echter af of er betere pijnstillers zijn die op lange termijn minder schade geven?

Aspirine? Ibuprofen? omeprazole?
Aspirine is ook een pijnstiller en is ook ontstekingsremmer.
Ibuprofen neemt wel makkelijk in maar geeft een risico op maagbloedingen.
En omeprazol is een maagzuurremmer.
pi_174579574
Cannabis Sativa, vraag naar olie oid via de huisarts.

Bewijsbaar middel dat preventief werkt tegen migraine.
pi_174579635
Bij extreme migraine werkt geen paracetamol o.i.d.
Bijv. als je moet kotsen van de misselijkheid en je liever een kogel door je hoofd schiet dan de haast ondraaglijke pijn moeten doorstaan.
pi_174579679
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:52 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Maar 2x500 mg paracetamol werkt prima dus waarom extra ibuprofen?

Mijn vraag is niet welke pijnstiller of combinatie het beste werkt voor jullie, maar welke minder erg is als het regelmatig(2 of 3 keer pw) genomen wordt.
Als jij 2-3 p/w migraine hebt(dus echte, niet gewoon hoofdpijn) dan zou ik toch eens naar de oorzaak gaan/laten zoeken.
Ik ben er nu 3 jaar vanaf, maar als ik het had kon ik niets hebben geen licht geluid ed.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174579861
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:43 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik heb best vaak last van migraine. Neem altijd 1000mg paracetamol. Dit helpt goed. Ik vroeg me echter af of er betere pijnstillers zijn die op lange termijn minder schade geven?

Aspirine? Ibuprofen? omeprazole?
Heb je een diagnose?
Echte migraine reageert niet op de standaard dosis para.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:04:46 #10
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174579868
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:00 schreef halfway het volgende:

[..]

Als jij 2-3 p/w migraine hebt(dus echte, niet gewoon hoofdpijn) dan zou ik toch eens naar de oorzaak gaan/laten zoeken.
Ik ben er nu 3 jaar vanaf, maar als ik het had kon ik niets hebben geen licht geluid ed.
Soms heb ik het zo erg dat ik rare dingen meemaak. Als ik een zin bijvoorbeeld lees dan zie ik een bepaalde woord helemaal niet. Alsof dat stukje papier wit is gelaten. Ik moet dan ook overgeven. Ik kan dan ook slecht tegen licht en geluid. Maar vaak blijft het bij een pulserende hoofdpijn aan een kant van mijn hoofd en ogen. Ik kan dan niet naar een scherm kijken naar kan nog wel tegen licht en geluid.
Sisco Certified
pi_174579882
Op basis van je OP denk ik dat je geen last hebt van migraine. Lijkt meer op vermoeidheidshoofdpijntjes die je te snel op probeert te lossen met medicatie.

Wat vindt je huisarts ervan?
pi_174579933
Ik betwijfel ook of OP migraine heeft. Je kan dan werkelijk geen licht of geluid verdragen.
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:07:17 #13
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174579950
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:59 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Bij extreme migraine werkt geen paracetamol o.i.d.
Bijv. als je moet kotsen van de misselijkheid en je liever een kogel door je hoofd schiet dan de haast ondraaglijke pijn moeten doorstaan.
Dat heb in heel soms zo hevig. Vaak is het tolereerbaar.

Ik dacht eerst ook dat de tolereerbare episodes ook geen migraine waren. Maar als ik opzoek naar verschil tussen migraine en spanningshoofdpijn dan zie ik dat pijn aan een kant als migraine gezien wordt.
Sisco Certified
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:08:03 #14
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174579968
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:05 schreef PJR het volgende:
Op basis van je OP denk ik dat je geen last hebt van migraine. Lijkt meer op vermoeidheidshoofdpijntjes die je te snel op probeert te lossen met medicatie.

Wat vindt je huisarts ervan?
Mijn huisarts zegt dat het door stress komt.
Sisco Certified
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:09:19 #15
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174579996
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:06 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Ik betwijfel ook of OP migraine heeft. Je kan dan werkelijk geen licht of geluid verdragen.
Ik heb het in verschillende gradaties. Soms heel erg. Vaak een pulserende pijn aan een kant van het hoofd.
Sisco Certified
pi_174580031
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:07 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Dat heb in heel soms zo hevig. Vaak is het tolereerbaar.

Ik dacht eerst ook dat de tolereerbare episodes ook geen migraine waren. Maar als ik opzoek naar verschil tussen migraine en spanningshoofdpijn dan zie ik dat pijn aan een kant als migraine gezien wordt.
Diagnose van dokter Google dus?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174580088
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:07 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Dat heb in heel soms zo hevig. Vaak is het tolereerbaar.

Ik dacht eerst ook dat de tolereerbare episodes ook geen migraine waren. Maar als ik opzoek naar verschil tussen migraine en spanningshoofdpijn dan zie ik dat pijn aan een kant als migraine gezien wordt.
Ik denk dat je huisarts er meer over kan vertellen dan ik. Er zullen misschien verschillende gradaties zijn. Uit mijn ervaring en die van mijn ouders weet ik dat een migraine aanval niet tolereerbaar is, zoals bij een 'normale' hoofdpijn bij vermoeidheid. Op dat moment wil je eigenlijk niet leven en kots je van de pijn. Geen enkele licht- of geluidbron is dan te verdragen. Het kan zijn dat dit de zogeheten extreme vorm van migraine is. Maar opmerkelijk is dat na cannabisgebruik de aanvallen verdwenen zijn als sneeuw voor de zon.

Enkele keren per week hoofdpijn is ook vervelend genoeg en zou ook opgelost moeten kunnen worden. Ik kan niet oordelen over wat jij hebt want ik ben geen arts, alleen ervaringsdeskundige.
pi_174580114
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:08 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Mijn huisarts zegt dat het door stress komt.
Als paracetamol werkt zou ik daarbij blijven, als je het met medicatie wil bestrijden.

Oorzaak aanpakken is natuurlijk gewenst.

Maar de gevallen van migraineaanvallen die ik ken zijn zeker niet te met een minimale dosis van 1g paracetamol te verhelpen.
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:14:36 #19
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174580150
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Diagnose van dokter Google dus?
Mijn huisarts wil geen diagnose stellen en wuift het weg als stress. Zoals ik al eerder heb aangegeven is het soms zo ernstig dat ik bepaalde woorden in een zin niet zie, moet overgeven en niet tegen licht en geluid kan. Dat is migraine. De andere keren lijkt het mij dat het gewoon milde vormen van migraine zijn. Migraine past namelijk het beste bij het plaatje.
Sisco Certified
pi_174580198
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:14 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Mijn huisarts wil geen diagnose stellen en wuift het weg als stress. Zoals ik al eerder heb aangegeven is het soms zo ernstig dat ik bepaalde woorden in een zin niet zie, moet overgeven en niet tegen licht en geluid kan. Dat is migraine. De andere keren lijkt het mij dat het gewoon milde vormen van migraine zijn. Migraine past namelijk het beste bij het plaatje.
Ik zou een doorverwijzing eisen als de huisarts geen diagnose kan of wil stellen.
Tegenwoordig moet je zeer assertief zijn, omdat de zogenaamde poortwachters van de zorg teveel mensen onterecht tegenhouden vanwege financiële motieven.
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:18:48 #21
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174580320
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:16 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Ik zou een doorverwijzing eisen als de huisarts geen diagnose kan of wil stellen.
Tegenwoordig moet je zeer assertief zijn, omdat de zogenaamde poortwachters van de zorg teveel mensen onterecht tegenhouden vanwege financiële motieven.
Ik heb al een verwijzing naar de afdeling interne geneeskunde, maar voor andere klachten. Waar moet ik een verwijzing voor vragen om mijn hoofdpijn/migraine? Neuroloog? Lijkt mij eerlijk gezegd overdreven aangezien paracetamol gewoon goed werkt.
Sisco Certified
pi_174580342
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:08 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Mijn huisarts zegt dat het door stress komt.
En wat vinden je fysio en psycholoog/psychiater?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:23:49 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174580564
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:16 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Ik zou een doorverwijzing eisen als de huisarts geen diagnose kan of wil stellen.
Tegenwoordig moet je zeer assertief zijn, omdat de zogenaamde poortwachters van de zorg teveel mensen onterecht tegenhouden vanwege financiële motieven.
Onzin

Bovendien zit TS al flink in de molen en meet hij zichzelf zes keer per week nieuwe diagnoses aan die hij op internet opgezocht heeft

Klinkt allemaal als voer voor een psychiater onderhand
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Spellchecker zondag 22 oktober 2017 @ 16:23:56 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174580570
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Heb je een diagnose?
Echte migraine reageert niet op de standaard dosis para.
Ook niet op omeprazol.
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:26:56 #25
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_174580675
Gewoon paracetamol blijven nemen als dat werkt. Vrij onschadelijk lijkt me, aangezien ze het in het ziekenhuis standaard aan iedere patient geven. Mij raadden ze zelfs aan in het ZH om er thuis mee door te gaan omdat er meer positieve werkingen aan zaten.

Andere (medicinale) pijnstillers zijn zeker niet minder schadelijk.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:27:36 #26
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174580692
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Onzin

Bovendien zit TS al flink in de molen en meet hij zichzelf zes keer per week nieuwe diagnoses aan die hij op internet opgezocht heeft

Klinkt allemaal als voer voor een psychiater onderhand
In dit topic vroeg ik enkel wat over verschillende pijnstillers. Migraine heb ik sowieso al jaren dus dat is niets nieuw en heeft niet zoveel met mijn huidige klachten te maken waarvoor ik al naar psychiater en fysio ga.
Sisco Certified
pi_174580734
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:16 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Ik zou een doorverwijzing eisen als de huisarts geen diagnose kan of wil stellen.
Tegenwoordig moet je zeer assertief zijn, omdat de zogenaamde poortwachters van de zorg teveel mensen onterecht tegenhouden vanwege financiële motieven.
Ik denk dat dit juist een exact voorbeeld is van juist handelen van de huisarts. Juist door mensen die voor pijntjes (sorry, maar als een minimale dosis paracetamol de pijn verhelpt, noem ik dat zo) de hele medische molen af willen gaan zijn de zorgkosten zo hoog.

Niets is zo vreselijk voor een huisarts als een patiënt die niet wil accepteren dat pijn vaak tussen de oren zit, en maar onderzoeken van duizenden euro's eist waarbij ook niets gevonden kan worden.

Ik betaal daar niet graag aan mee, maar doe dat nu toch via de verzekeraar.
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:29:19 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174580740
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:27 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

In dit topic vroeg ik enkel wat over verschillende pijnstillers. Migraine heb ik sowieso al jaren dus dat is niets nieuw en heeft niet zoveel met mijn huidige klachten te maken waarvoor ik al naar psychiater en fysio ga.
Jij kunt zelf die diagnose niet stellen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174580804
Diclofenacnatrium Actavis

Paardenmiddel. Helpt altijd.
wel op recept
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_174580806
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:27 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

In dit topic vroeg ik enkel wat over verschillende pijnstillers. Migraine heb ik sowieso al jaren dus dat is niets nieuw en heeft niet zoveel met mijn huidige klachten te maken waarvoor ik al naar psychiater en fysio ga.
Lekker paracetamol blijven slikken. Als het werkt is dat het minst schadelijke middel van de vrij verkrijgbare middelen.
pi_174580819
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:29 schreef PJR het volgende:

[..]

Ik denk dat dit juist een exact voorbeeld is van juist handelen van de huisarts. Juist door mensen die voor pijntjes (sorry, maar als een minimale dosis paracetamol de pijn verhelpt, noem ik dat zo) de hele medische molen af willen gaan zijn de zorgkosten zo hoog.

Niets is zo vreselijk voor een huisarts als een patiënt die niet wil accepteren dat pijn vaak tussen de oren zit, en maar onderzoeken van duizenden euro's eist waarbij ook niets gevonden kan worden.

Ik betaal daar niet graag aan mee, maar doe dat nu toch via de verzekeraar.
TS stelt dat de huisarts geen diagnose wilt stellen. M.a.w. de klachten niet serieus genoeg neemt.

Door de instelling van deze huisartsen die denken dat het 'tussen de oren' zit worden er veel medische missers begaan. Zie de verhalen over mensen die beroertes hebben gehad en door de huisarts terug naar huis zijn gestuurd.
pi_174580866
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:29 schreef PJR het volgende:

[..]

Ik betaal daar niet graag aan mee, maar doe dat nu toch via de verzekeraar.
Waarom denk je dat het eigen risico is ingevoerd. Juist om de types die het tussen de oren hebben te laten betalen voor deze onderzoeken.

Better safe than sorry.

Een huisarts kan niet aan de buitenkant zien of het tussen de oren zit. Mensen die vinden dat vanwege financiële motieven enkele onschuldigen moeten lijden vind ik en enge gedachte.
pi_174580894
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:32 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

TS stelt dat de huisarts geen diagnose wilt stellen. M.a.w. de klachten niet serieus genoeg neemt.

Door de instelling van deze huisartsen die denken dat het 'tussen de oren' zit worden er veel medische missers begaan. Zie de verhalen over mensen die beroertes hebben gehad en door de huisarts terug naar huis zijn gestuurd.
Naar aanleiding van de postgeschiedenis van TS geef ik de huisarts in deze groot gelijk.

Hoe zielig het ook is, een geval als dat jij omschrijft zul je niet volledig kunnen voorkomen. Dan is de zorg voor niemand meer betaalbaar. Er is nou eenmaal een stukje kansrekening nodig.
pi_174580904
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:31 schreef PJR het volgende:

[..]

Lekker paracetamol blijven slikken. Als het werkt is dat het minst schadelijke middel van de vrij verkrijgbare middelen.
Het probleem is dat paracetamol niet helpt tegen migraine. Dus is de vraag of TS wel migraine heeft. De huisarts weigert een diagnose te stellen of door te verwijzen.
pi_174580923

Werkt erg goed bij m’n man.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:36:15 #36
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174580925
Opzich verlang ik ook niet naar een verwijzing voor mijn migraine. Dat heb ik al jaren heb het onder controle. Voor andere klachten waar ik in dit topic niet op in wil gaan vind ik wel dat er serieuzer naar gekeken moet worden, maar de huisarts denkt er anders over.
Sisco Certified
pi_174580929
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:33 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het eigen risico is ingevoerd. Juist om de types die het tussen de oren hebben te laten betalen voor deze onderzoeken.

Better safe than sorry.

Een huisarts kan niet aan de buitenkant zien of het tussen de oren zit. Mensen die vinden dat vanwege financiële motieven enkele onschuldigen moeten lijden vind ik en enge gedachte.
Je mag het eng vinden. Wat is jouw oplossing, betaal jij even? Eng of niet, het is noodzaak.

Zorg op de manier die jij wenst is onbetaalbaar.
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:36:48 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174580937
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:35 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Het probleem is dat paracetamol niet helpt tegen migraine. Dus is de vraag of TS wel migraine heeft. De huisarts weigert een diagnose te stellen of door te verwijzen.
Check even zijn pohi man
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174580950
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:35 schreef PJR het volgende:

[..]

Naar aanleiding van de postgeschiedenis van TS geef ik de huisarts in deze groot gelijk.

Hoe zielig het ook is, een geval als dat jij omschrijft zul je niet volledig kunnen voorkomen. Dan is de zorg voor niemand meer betaalbaar. Er is nou eenmaal een stukje kansrekening nodig.
Op basis van posthistorie trek jij conclusies? Geen wonder dat er jaarlijks duizenden onnodige doden vallen in de zorg met mensen die het over kansberekening hebben m.b.t. leven en dood.
pi_174580957
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:35 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Het probleem is dat paracetamol niet helpt tegen migraine. Dus is de vraag of TS wel migraine heeft. De huisarts weigert een diagnose te stellen of door te verwijzen.
En als huisartsen zo iemand lekker doorverwijzen is zorg gewoon onbetaalbaar. Dat mag jij eng vinden, het is helaas gewoon de waarheid.
pi_174580982
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:37 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Op basis van posthistorie trek jij conclusies? Geen wonder dat er jaarlijks duizenden onnodige doden vallen in de zorg met mensen die het over kansberekening hebben m.b.t. leven en dood.
Nogmaals, betaal jij? Helaas gaan er mensen dood die niet dopd hadden hoeven gaan. Dat is erg, maar niet te voorkomen.

Als huisartsen ook maar één dag handelen zoals jij wenst, is het systeem na die dag failliet.
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:40:12 #42
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174581030
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:37 schreef PJR het volgende:

[..]

En als huisartsen zo iemand lekker doorverwijzen is zorg gewoon onbetaalbaar. Dat mag jij eng vinden, het is helaas gewoon de waarheid.
Als ik mijn werk niet kan uitvoeren en daardoor in de ziektewet beland en later in bijstand oid. Dat kost veel meer denk ik.
Sisco Certified
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:41:14 #43
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174581059
Deze denkwijzen, man man man _O- :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174581078
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:40 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Als ik mijn werk niet kan uitvoeren en daardoor in de ziektewet beland en later in bijstand oid. Dat kost veel meer denk ik.
Volledig lichamelijk onderzoek doen naar iemand met hoofdpijn kost wel een paar jaartjes bijstand opgeteld. En levert helaas vrijwel nooit wat op.
pi_174581079
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:36 schreef PJR het volgende:

[..]

Je mag het eng vinden. Wat is jouw oplossing, betaal jij even? Eng of niet, het is noodzaak.

Zorg op de manier die jij wenst is onbetaalbaar.
Het is geen noodzaak dat er marktwerking in de zorg plaatsvindt en dat in een welvarend land er duizenden medische missers per jaar zijn, omdat de villa's van artsen, farmaceuten en aandeelhouders gefinancierd moeten worden.

Wij betalen zorgpremies en zieken betalen eigen risico. Desnoods moeten de premie's en belastingen omhoog als het niet te financieren is.

Ik vind het onacceptabel dat er grof geld verdiend wordt in de zorg en tegelijkertijd er een equivalent van een paar Boeings 747s elk jaar neerstort door medische missers.
pi_174581107
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:37 schreef PJR het volgende:

[..]

En als huisartsen zo iemand lekker doorverwijzen is zorg gewoon onbetaalbaar. Dat mag jij eng vinden, het is helaas gewoon de waarheid.
Dat wordt je wijsgemaakt door de kapitalisten van de VVD die marktwerking in de zorg hebben ingevoerd.
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:43:58 #47
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174581128
Maar we gaan veel te veel offtopic. Mijn vraag is welke pijnstiller heeft de minste bijwerkingen op lange termijn. En blijkbaar is dat paracetamol dus ik zit goed. Had gelezen over dat paracetamol je lever kan beschadigen, maar het is blijkbaar niet zo erg zolang je maar niet veel teveel in 1x neemt.
Sisco Certified
pi_174581183
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:41 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Het is geen noodzaak dat er marktwerking in de zorg plaatsvindt en dat in een welvarend land er duizenden medische missers per jaar zijn, omdat de villa's van artsen, farmaceuten en aandeelhouders gefinancierd moeten worden.

Wij betalen zorgpremies en zieken betalen eigen risico. Desnoods moeten de premie's en belastingen omhoog als het niet te financieren is.

Ik vind het onacceptabel dat er grof geld verdiend wordt in de zorg en tegelijkertijd er een equivalent van een paar Boeings 747s elk jaar neerstort door medische missers.
Ook zonder de winst die door bepaalde rechtspersonen in de zorg gemaakt wordt is het onbetaalbaar. Je weet niet waar je het over hebt.

Dit gaat niet om de premies en belastingen wat omhoog, dit gaat over miljarden en miljarden. Dit gaat over het onbetaalbaar worden van zorg, voor niemand meer adequate zorg. Hoe rot het ook is, het is onmogelijk medische missers uit te bannen.
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:46:54 #49
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174581199
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:41 schreef PJR het volgende:

[..]

Volledig lichamelijk onderzoek doen naar iemand met hoofdpijn kost wel een paar jaartjes bijstand opgeteld. En levert helaas vrijwel nooit wat op.
Nee ik hoef dat ook niet voor mijn hoofdpijn. Niet eens naar een neuroloog. Bij prescan kan je trouwens een full body scan doen voor ongeveer 1000-2000 euro, dus weet niet of het klopt wat je zegt hoor.

Paar jaartjes bijstand is al snel tientallen duizenden euro's.
Sisco Certified
pi_174581200
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:41 schreef PJR het volgende:

[..]

Volledig lichamelijk onderzoek doen naar iemand met hoofdpijn kost wel een paar jaartjes bijstand opgeteld. En levert helaas vrijwel nooit wat op.
Niemand heeft het over volledig lichamelijk onderzoek. Dat is een overdrijving.
Jij vindt dus dat iets moet opleveren. Dan kan je beter de meeste ouderen na hun pensioen gelijk afmaken, want die kosten ook alleen maar geld.
pi_174581219
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:43 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Dat wordt je wijsgemaakt door de kapitalisten van de VVD die marktwerking in de zorg hebben ingevoerd.
Oké, je hebt geen idee waarover je spreekt. Zorg voo iedereen, en iedereen die dat graag wil volledig onderzoeken is niet te betalen. Op geen enkele manier. Niet met hoger premies, hogere belastingen of met lagere salarissen voor medisch personeel.
pi_174581251
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:46 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Niemand heeft het over volledig lichamelijk onderzoek. Dat is een overdrijving.
Jij vindt dus dat iets moet opleveren. Dan kan je beter de meeste ouderen na hun pensioen gelijk afmaken, want die kosten ook alleen maar geld.
Nee, je verzint dingen die ik niet zeg. Ik zeg dat er keuzes gemaakt moeten worden omdat jouw utopische beeld onhaalbaar is.
pi_174581288
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:46 schreef PJR het volgende:

[..]

Ook zonder de winst die door bepaalde rechtspersonen in de zorg gemaakt wordt is het onbetaalbaar. Je weet niet waar je het over hebt.
(...)
Dit gaat niet om de premies en belastingen wat omhoog, dit gaat over miljarden en miljarden.
Jij spreekt jezelf tegen.
pi_174581289
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:43 schreef FoolWithMokey het volgende:
Maar we gaan veel te veel offtopic. Mijn vraag is welke pijnstiller heeft de minste bijwerkingen op lange termijn. En blijkbaar is dat paracetamol dus ik zit goed. Had gelezen over dat paracetamol je lever kan beschadigen, maar het is blijkbaar niet zo erg zolang je maar niet veel teveel in 1x neemt.
Elk medicijn dat door de lever afgebroken wordt is schadelijk voor de lever. Paracetamol is inderdaad de beste optie.
pi_174581303
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:50 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Jij spreekt jezelf tegen.
Nee, dat doe ik niet. Als dat wel zo is kun je het vast uitleggen in plaats van het enkel te roepen.
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:51:09 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174581311

Twee idioten in dit geval
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174581345
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:49 schreef PJR het volgende:

[..]

Nee, je verzint dingen die ik niet zeg. Ik zeg dat er keuzes gemaakt moeten worden omdat jouw utopische beeld onhaalbaar is.
Jij zei dat een volledig lichamelijk onderzoek tienduizenden euro's aan bijstand kost. Wie verzint wat?

Dat is trouwens sowieso bullshit. En termen als utopie is weer een overdrijving omdat je geen argumenten hebt.
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:52:45 #58
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174581361
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:51 schreef Molo het volgende:
[ afbeelding ]
Twee idioten in dit geval
Klasse hoor.
Sisco Certified
pi_174581362
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:50 schreef PJR het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet. Als dat wel zo is kun je het vast uitleggen in plaats van het enkel te roepen.
Premies en belastingen gaat om MILJOENEN en MILJARDEN.
Duidelijk?
pi_174581408
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:52 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Premies en belastingen gaat om MILJOENEN en MILJARDEN.
Duidelijk?
Nee.
pi_174581428
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:51 schreef Molo het volgende:
[ afbeelding ]
Twee idioten in dit geval
Wat is jouw inbreng achterlijk mens?
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:46 schreef PJR het volgende:

[..]


Dit gaat niet om de premies en belastingen wat omhoog, dit gaat over miljarden en miljarden.
Nee?
pi_174581453
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:52 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Jij zei dat een volledig lichamelijk onderzoek tienduizenden euro's aan bijstand kost. Wie verzint wat?

Dat is trouwens sowieso bullshit. En termen als utopie is weer een overdrijving omdat je geen argumenten hebt.
Je verzint dingen die ik niet heb gezegd.
pi_174581528
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:56 schreef PJR het volgende:

[..]

Je verzint dingen die ik niet heb gezegd.
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:41 schreef PJR het volgende:

[..]

Volledig lichamelijk onderzoek doen naar iemand met hoofdpijn kost wel een paar jaartjes bijstand opgeteld. En levert helaas vrijwel nooit wat op.
Weet je wel wat je zegt : )?

'Paar jaartjes bijstand' is tienduizenden euro's. Een jaar is al 10.000. Doe de rekensom.
  zondag 22 oktober 2017 @ 17:01:57 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174581603
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:55 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Wat is jouw inbreng achterlijk mens?

[..]

Nee?
Je hebt geen flauw idee hoe de gezondheidszorg in elkaar zit in de praktijk en wat 'een volledig lichamelijk onderzoek' kost, voor zover dat al bestaat. Je kunt alleen gericht testen, een fulltime body scan waar TS het bijvoorbeeld over heeft is een schijnveiligheid op checken van alles, want dat kan niet.

En iedere patiënt op de meest onwaarschijnlijke aandoeningen testen is onzinnig, en kneiterduur

Daarnaast past TS qua gedrag zoals in zijn uitgebreide pohi echt wel behoorlijk onder de psychosomatische aandoeningen. Dat is ook ernstig en behoeft aandacht en begeleiding, maar niet in de vorm die hij nu zoekt en die jij adviseert

Doorverwijzen is dus wel handig, maar dan naar de GGZ, denk dat zijn huisarts ook prima handelt zoals die nu doet

Je gebash op de gezondheidsmaffia slaat in dit geval nergens op
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174581648
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:59 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]


[..]

Weet je wel wat je zegt : )?

'Paar jaartjes bijstand' is tienduizenden euro's. Een jaar is al 10.000. Doe de rekensom.
Je trekt compleet verkeerde conclusies uit wat ik zeg en verdraait mijn woorden om je punt te maken.

Want ja, iemand volledig lichamelijk doorlichten kost tienduizenden euro's.

Dat een of ander bedrijf je onderzoekt voor 2000 euro verandert dat niets aan.

Ga je anders eens inlezen in wat de kosten zijn in de medische wereld. En leer lezen en kijk naar wat mensen zeggen, in plaats van alles verdraaien zoals je nu doet.
pi_174581782
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:43 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik heb best vaak last van migraine. Neem altijd 1000mg paracetamol. Dit helpt goed. Ik vroeg me echter af of er betere pijnstillers zijn die op lange termijn minder schade geven?

Aspirine? Ibuprofen? omeprazole?
lekker bij paracetamol blijven. Kijk eens of je iets minder kan innemen omdat je standaard 1000 mg neemt. Kijken of je met 750 mg ook geholpen bent. Hoe minder je kan innemen hoe beter dat is. Er bestaat ook pijnstiller afhankelijke hoofdpijn. Die werk je in de hand.

Alle andere alternatieven die zware migraine-patiënten moeten nemen zijn een stuk minder onschuldig als paracetamol.

Verder probeer de oorzaak weg te nemen. Minder stress is lastig maar tussentijds ontspanning kan je natuurlijk wel doen. Wandelen met de lunch ipv in een kantine blijven zitten bijvoorbeeld.
  zondag 22 oktober 2017 @ 17:13:18 #67
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174581883
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:01 schreef Molo het volgende:

[..]

Je hebt geen flauw idee hoe de gezondheidszorg in elkaar zit in de praktijk en wat 'een volledig lichamelijk onderzoek' kost, voor zover dat al bestaat. Je kunt alleen gericht testen, een fulltime body scan waar TS het bijvoorbeeld over heeft is een schijnveiligheid op checken van alles, want dat kan niet.

En iedere patiënt op de meest onwaarschijnlijke aandoeningen testen is onzinnig, en kneiterduur

Daarnaast past TS qua gedrag zoals in zijn uitgebreide pohi echt wel behoorlijk onder de psychosomatische aandoeningen. Dat is ook ernstig en behoeft aandacht en begeleiding, maar niet in de vorm die hij nu zoekt en die jij adviseert

Doorverwijzen is dus wel handig, maar dan naar de GGZ, denk dat zijn huisarts ook prima handelt zoals die nu doet

Je gebash op de gezondheidsmaffia slaat in dit geval nergens op
Als ik in de avond paar uur in mijn bed lig is mijn hartslag rond 80-90. Binnen een seconde nadat ik recht sta is mijn hartslag 130. Soms ook hoger. Zolang ik recht sta blijft het ook zo hoog. Een stijging van soms 60 slagen per minuut door simpelweg recht te staan. Denk jij echt dat dit veroorzaakt kan worden door somatisatie?
Sisco Certified
  zondag 22 oktober 2017 @ 17:14:47 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174581913
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:13 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Als ik in de avond paar uur in mijn bed lig is mijn hartslag rond 80-90. Binnen een seconde nadat ik recht sta is mijn hartslag 130. Soms ook hoger. Zolang ik recht sta blijft het ook zo hoog. Een stijging van soms 60 slagen per minuut door simpelweg recht te staan. Denk jij echt dat dit veroorzaakt kan worden door somatisatie?
Prima mogelijk ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 22 oktober 2017 @ 17:17:57 #69
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174581981
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Prima mogelijk ja
Dat denk ik niet want je hebt niet zo direct controle over je hart, maar dat maakt niet zoveel uit eigenlijk. Ik ondervind er veel last van en er zijn ook ziektes die dit kunnen veroorzaken. Het kost geen duizenden euro's om die ziektes te diagnosticeren of uit te sluiten. Ik ben daar ook nu mee bezig.
Sisco Certified
pi_174582017
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:43 schreef FoolWithMokey het volgende:
Maar we gaan veel te veel offtopic. Mijn vraag is welke pijnstiller heeft de minste bijwerkingen op lange termijn. En blijkbaar is dat paracetamol dus ik zit goed. Had gelezen over dat paracetamol je lever kan beschadigen, maar het is blijkbaar niet zo erg zolang je maar niet veel teveel in 1x neemt.
Nee, ik zei Migrafin en ja die mag je zelf dokken ¤6 per zakje
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174582051
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:13 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Als ik in de avond paar uur in mijn bed lig is mijn hartslag rond 80-90. Binnen een seconde nadat ik recht sta is mijn hartslag 130. Soms ook hoger. Zolang ik recht sta blijft het ook zo hoog. Een stijging van soms 60 slagen per minuut door simpelweg recht te staan. Denk jij echt dat dit veroorzaakt kan worden door somatisatie?
Wat je aandacht geeft groeit.
En als jij (waarschijnlijk met wat spanning) je hartslag gaat meten dan is het niet gek als die gaat stijgen. En tadaa! Rare hoge hartslag, er is iets mis met me.

Gezien je pohi lijkt me een aanpak op je gedachten en de manier hoe je omgaan met lichamelijke verschijnselen een meer effectieve manier deze te verminderen dan lichamelijke onderzoeken, ingegrepen en medicatie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174582282
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:17 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Dat denk ik niet want je hebt niet zo direct controle over je hart, maar dat maakt niet zoveel uit eigenlijk.
Jij omschrijft juist exact een beeld dat oerfect bij somatisatie past. Juist je hartslag werkt zo makkelijk mee, omdat je hier enorm veel cotrole over hebt, zonder hier bewust van te zijn.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het zo is, maar dit voorbeeld doet mij juist eerder naar somatische symptomen neigen.

Het 'leuke' van somatische stoornissen is dat naar mate je meer zelfonderzoek doet en oorzaken probeert te vinden, je er meer last van krijgt.
  zondag 22 oktober 2017 @ 17:31:19 #73
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174582330
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wat je aandacht geeft groeit.
En als jij (waarschijnlijk met wat spanning) je hartslag gaat meten dan is het niet gek als die gaat stijgen. En tadaa! Rare hoge hartslag, er is iets mis met me.

Gezien je pohi lijkt me een aanpak op je gedachten en de manier hoe je omgaan met lichamelijke verschijnselen een meer effectieve manier deze te verminderen dan lichamelijke onderzoeken, ingegrepen en medicatie.
Ik ben het wel met je eens dat je op die manier hoge hartslag kan krijgen, je hartslag gaat bijvoorbeeld ook omhoog wanneer je zenuwachtig bent of stress hebt.

Echter wat ik beschrijf is consistent reproduceerbaar. Maakt niet uit in welke bui ik bent. Het lijkt mij hierdoor onwaarschijnlijk dat dit door door spanning of stress komt. Daarnaast ga ik al een tijdje naar psych en verschillende fysiotherapeuten. Ik geloofde eerst ook echt dat het somatisatie was. Maar tot nu toe heeft het geen baat gehad.
Sisco Certified
  zondag 22 oktober 2017 @ 17:35:28 #74
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174582434
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wat je aandacht geeft groeit.
En als jij (waarschijnlijk met wat spanning) je hartslag gaat meten dan is het niet gek als die gaat stijgen. En tadaa! Rare hoge hartslag, er is iets mis met me.

Gezien je pohi lijkt me een aanpak op je gedachten en de manier hoe je omgaan met lichamelijke verschijnselen een meer effectieve manier deze te verminderen dan lichamelijke onderzoeken, ingegrepen en medicatie.
Ik krijg nu ook al een tijdje hulp voor somatisatieklachten. Heeft niets geholpen. Wat moet ik dan doen? Als ik het accepteer betekent het dat ik mijn werk en sociale leven moet opgeven dat wil ik niet.
Sisco Certified
pi_174582797
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:35 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Ik krijg nu ook al een tijdje hulp voor somatisatieklachten. Heeft niets geholpen. Wat moet ik dan doen? Als ik het accepteer betekent het dat ik mijn werk en sociale leven moet opgeven dat wil ik niet.
Blijkbaar heb je hulp van diverse hulpverleners om met deze klachten om te gaan. Hoe komen zij dan aan die diagnose? Blijkbaar hebben zij het idee dat het somatisatie is.

Acceptatie in dit geval hoeft niet te betekenen dan je moet accepteren dat je deze klachten hebt. Het kan juist zorgen voor minder spanning in je hoofd en lijf, en dat jij je er minder op focust, waardoor ze naar de achtergrond verdwijnen of zelfs helemaal verdwijnen.

Natuurlijk geeft je pohi hier geen compleet beeld van hoe je bent en hoe je leven eruit ziet en welk netwerk je hebt, Maar gezien het aantal topics wat je over je klachten opent lijkt het je flink bezig te houden.
Wees je ervan bewust dat je klachten hébt, maar dat je niet die klachten bént.
Want dat is wat ik nu zie. Complete dagboeken met uitgebreide beschrijving van lichamelijke sensaties, met nauwkeurige rapportage over gevoelde ernst en frequentie. Met regelmatig een zelf gestelde diagnose.
Ga wat anders met je tijd doen, zoek afleiding.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174586472
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:52 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Maar 2x500 mg paracetamol werkt prima dus waarom extra ibuprofen?
Dan is het geen echte migraine.

[ Bericht 13% gewijzigd door Krollie op 22-10-2017 20:48:37 ]
  zondag 22 oktober 2017 @ 20:40:42 #77
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_174586992
Laatst hielp APC (Kruidvat) me wonderwel.
  zondag 22 oktober 2017 @ 20:45:31 #78
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_174587196
Zullen we ontopic? Over de rest van Ts zijn klachten hoeft het hier niet te gaan
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_174622487
Ik zou naar je huisarts luisteren en niet naar dokter Google. En gezien je pohi een andere hobby zoeken dan die zelfdiagnose elke keer.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:29:52 #81
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174622787
Rizatriptan heeft mijn vrouw ervoor.

Als het met paracetamol weggaat is het geen migraine maar gewoon een zware hoofdpijn.
And so is the past
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:04:40 #82
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_174638118
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_174680716
Als je zegt dat je de zinnen niet kan lezen, doel je dan op een aura (oogmigraine, migraine met aura)? Dan is de hoofdpijn soms inderdaad goed te doen, maar dit is dus inderdaad een (andere) vorm van migraine. Paracetamol is het meest onschuldige dat je kan pakken.
pi_174687452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:08 schreef chento het volgende:
Als je zegt dat je de zinnen niet kan lezen, doel je dan op een aura (oogmigraine, migraine met aura)? Dan is de hoofdpijn soms inderdaad goed te doen, maar dit is dus inderdaad een (andere) vorm van migraine. Paracetamol is het meest onschuldige dat je kan pakken.
Ik weet niet hoe het heet maar het leek alsof een aantal woorden in de zin weggelaten waren, maar de ruimte in de zin was niet gevuld met andere worden. Een beetje als wanneer je een woord in een zin moet gokken waar ze puntjes hebben gezet ipv het woord hebben gezet, maar dan zonder dr puntjes. Zo begint het en er komt na paar minuten een enorme pulserende hoofdpijn bij dat gepaard gaat met overgeven.
Sisco Certified
pi_174696241
Vraag me af hoe jullie het verschil herkennen tussen migraine aanval of gewone hoofdpijn.
Ik heb namelijk altijd het probleem dat ik er te laat achter kom dat het migraine is en kan dan geen medicatie meer innemen omdat het er gelijk uit komt :(
pi_174696577
Klinkt wel als migraine, maar los van de diagnose. Je zegt het onder controle te hebben, maar een paar keer per week klinkt eigenlijk juist niet onder controle.
Ik heb een periode gehad dat ik ook paracetamol slikte tegen migraineachtige hoofdpijn. Ook een paar keer per week.
Op een gegeven moment moest ik er 3 innemen en later 4. En ik voelde me eigenlijk steeds beroerder.
Het leek er eigenlijk op dat ik in een soort van cirkel zat. Meer als een verslaving. Zodra het was uitgewerkt, kwam die hoofdpijn weer en dus weer paracetamol en steeds meer/vaker.
Toen ik ook nog misselijk werd en maagpijn kreeg ervan, ben ik cold Turkey mee gestopt.

De hoofdpijnaanvallen werden minder en ook minder heftig.

Nu neem ik alleen nog ibuprofen als ik een keer pijn heb... dat zou dus erg slecht zijn voor je maag.
Maar eerlijk gezegd: die paracetamol was voor mij juist funest. Ik kan het ook echt niet verdragen. Na een paracetamol moet ik kotsen en krijg vreselijk maagpijnen.

Weer je zeker dat je hoofdpijn juist niet komt door gewenning aan paracetamol?
Blijft de dosis gelijk en even vaak of moet je ongemerkt steeds meer en vaker slikken?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_174697613
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 19:01 schreef Injetta het volgende:
Klinkt wel als migraine, maar los van de diagnose. Je zegt het onder controle te hebben, maar een paar keer per week klinkt eigenlijk juist niet onder controle.
Ik heb een periode gehad dat ik ook paracetamol slikte tegen migraineachtige hoofdpijn. Ook een paar keer per week.
Op een gegeven moment moest ik er 3 innemen en later 4. En ik voelde me eigenlijk steeds beroerder.
Het leek er eigenlijk op dat ik in een soort van cirkel zat. Meer als een verslaving. Zodra het was uitgewerkt, kwam die hoofdpijn weer en dus weer paracetamol en steeds meer/vaker.
Toen ik ook nog misselijk werd en maagpijn kreeg ervan, ben ik cold Turkey mee gestopt.

De hoofdpijnaanvallen werden minder en ook minder heftig.

Nu neem ik alleen nog ibuprofen als ik een keer pijn heb... dat zou dus erg slecht zijn voor je maag.
Maar eerlijk gezegd: die paracetamol was voor mij juist funest. Ik kan het ook echt niet verdragen. Na een paracetamol moet ik kotsen en krijg vreselijk maagpijnen.

Weer je zeker dat je hoofdpijn juist niet komt door gewenning aan paracetamol?
Blijft de dosis gelijk en even vaak of moet je ongemerkt steeds meer en vaker slikken?
Ik bedoel eigenlijk dat ik niet echt onder lijd en dus niet direct naar dokter wil. Dat het te vaak voor komt ben ik met je eens.

Wat mij ook is opgevallen is dat de hoofdpijn vaak na inspanning komt. Als ik bijvoorbeeld een half uurtje ga wandelen of ga fietsen. Dat lijkt dus niet op gewenning aan paracetamol.
Sisco Certified
pi_174697753
Ketamine schijnt goed te helpen.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')