abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 30 juli 2025 @ 14:50:50 #126
45833 crew  Fogel
pi_218370587
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 23:24 schreef psv-gomes het volgende:
Waarom vindt je het een nare stad?
Het stinkt er op veel plekken, er zijn teveel mensen, te druk gewoon. Mensen gedragen zich als idioten (zowel toeristen als degenen die er thuis horen) in het verkeer, incl voetgangers. Het is luid en ook krap op veel plekken. Gewoon niet mijn ding.
Maar hee, er zijn veel mooie gebouwen en dingen om te zien en doen, dat wel. Maar daar is het dus druk en da's naar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_218380806
9
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:50 schreef Fogel het volgende:

[..]
Het stinkt er op veel plekken, er zijn teveel mensen, te druk gewoon. Mensen gedragen zich als idioten (zowel toeristen als degenen die er thuis horen) in het verkeer, incl voetgangers. Het is luid en ook krap op veel plekken. Gewoon niet mijn ding.
Maar hee, er zijn veel mooie gebouwen en dingen om te zien en doen, dat wel. Maar daar is het dus druk en da's naar.
Dan moet je de niet toeristische dingen op zoeken 😉

En er is meer te zien dan alleen Parijs in île de France...
pi_218659182
In de voorjaarsvakantie met het gezin ook een citytrip op de planning naar Parijs. Met mijn 2 dochters van dan 10 en 12. Als iemand nog goede tips heeft voor een airbnb of hotel iets uit het centrum maar wel dicht bij een metro en supermarkt, kom maar door ;).

[ Bericht 4% gewijzigd door Stansfield op 02-09-2025 13:15:12 ]
pi_218659708
Metro en supermarkt zitten zowat op elke hoek 😉
pi_218659955
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:44 schreef psv-gomes het volgende:
Metro en supermarkt zitten zowat op elke hoek 😉
Iets aangepast. Iets uit het centrum om de kosten wat te drukken waar dan een metro en supermarkt dichtbij zit.
pi_218661885
Misschien eens bij Vincennes in de buurt.
Heb je de metro (lijn 1) en de RER A naar Parijs
Zit je zo in het centrum
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:47:26 #132
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_218664370
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:42 schreef Stansfield het volgende:
In de voorjaarsvakantie met het gezin ook een citytrip op de planning naar Parijs. Met mijn 2 dochters van dan 10 en 12. Als iemand nog goede tips heeft voor een airbnb of hotel iets uit het centrum maar wel dicht bij een metro en supermarkt, kom maar door ;).
In juli zaten we in Novotel Vaugirard Montparnasse. Metrolijn 12 stopt 100m van het hotel en daar zit ook de Carrefour city.
Vond ik persoonlijk toch prettiger dan de RER nodig te hebben.

Maar we zijn ook al 2x bij Novotel Rueil Malmaison geweest. Intermarché vlakbij. Station RER lijn A op 300m en die brengt je naar stations waar je alle metrolijnen kan nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door laziness op 04-09-2025 09:23:48 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_218673727
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:47 schreef laziness het volgende:

[..]
In juli zaten we in Novotel Vaugirard Montparnasse. Metrolijn 12 stopt 100m van het hotel en daar zit ook de Carrefour city.
Vond ik persoonlijk toch prettiger dan de RER nodig te hebben.

Maar we zijn ook al 2x bij Novotel Rueil Malmaison geweest. Intermarché vlakbij. Station RER lijn A op 300m en daarna overstappen op metrolijn 1.
Waarom overstappen op lijn 1 als je met de RER A van Rueul zowiezo al direct in het centrum van Parijs komt? (Charles de Gaulle étoile, Auber, Châtelet les Halles, Gare de Lyon nation)
  donderdag 4 september 2025 @ 09:22:42 #134
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_218673838
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 09:07 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
Waarom overstappen op lijn 1 als je met de RER A van Rueul zowiezo al direct in het centrum van Parijs komt? (Charles de Gaulle étoile, Auber, Châtelet les Halles, Gare de Lyon nation)
Omdat ik nav jouw post het verkeerd in mijn hoofd had zitten. Sue me.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_218896990
In de tweede week van November weer eens 2 dagen rondstruinen in Parijs en een concertje afvinken in de Bataclan. Zin in!
  maandag 20 oktober 2025 @ 21:25:06 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219064632
Ik moet voor zaken in Parijs zijn aankomende maandag, dus mijn collegaatje en ik gaan op zaterdag alvast. Hotel tussen Gare du Nord en Montmartre.

Het plan:
Zaterdagmorgen Thalys
Zaterdagmiddag nog geen concrete plannen
Zaterdagavond La Nouvelle Eve Cabaret Show
Zondag Versailles
Maandag tot halverwege de middag rondstruinen in Montmartre

Ik hoop nog ergens een leuk kunstwerk op de kop te tikken. Trappen van Sacre Coeur natuurlijk (doen we wel op maandagmorgen want dan is het wat rustiger hopelijk).

Ik zoek nog quirky plekjes in Montmartre. Leuke cafeetjes en restaurantjes, en plekjes waar je lekker kan ontbijten, beetje weg van het massatoerisme voor zover dat kan. Ergens waar de locals graag komen. Iemand tips? @psv-gomes enig idee? Als je echte tourist traps weet, dat hoor ik ook graag.
Resistance is futile.
pi_219065230
Het is ook vakantie in Frankrijk....
Dus of het rudtig is bij de sacre coeur , dat kan ik niet zeggen

Google eens op de restaurants van Bouillon, zit er ook een bij Montmartre.
Wel aan te raden om te reserveren.
Laatst nog gegeten bij le tir bouchon, in een zij straat bij place du Tertre in Montmartre.

Ken je de mur de je t'aime? Zit bij place abbesses bij Montmartre

https://parisjetaime.com/article/paris-montmartre-et-pigalle-a922

Misschien eens langs gaan bij de grand mosquée de Paris. In het café een thee met heerlijke arabische lekkernijen.
Zit bij jardín des plantes

Ander idee.
Ga naar père lachaise en neem het boek van Rob Kemps mee en zoek de graven die in zijn boek staan (Hemel en Aarde)
Ook zonder boek is het leuk om er te wandelen

Marché aux enfants rouge.

[ Bericht 8% gewijzigd door psv-gomes op 20-10-2025 23:09:01 ]
  maandag 20 oktober 2025 @ 23:10:47 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219065294
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 22:53 schreef psv-gomes het volgende:
Het is ook vakantie in Frankrijk....
Dus of het rudtig is bij de sacre coeur , dat kan ik niet zeggen

Google eens op de restaurants van Bouillon, zit er ook een bij Montmartre.
Wel aan te raden om te reserveren.
Laatst nog gegeten bij le tir bouchon, in een zij straat bij place du Tertre in Montmartre.

Ken je de mur de je t'aime? Zit bij place abbesses bij Montmartre

https://parisjetaime.com/article/paris-montmartre-et-pigalle-a922

Misschien eens langs gaan bij de grand mosquée de Paris. In het café een thee met heerlijke arabische lekkernijen.
Zit bij jardín des plantes

Ander idee.
Ga naar père lachaise en neem het boek van Rob Kemps mee en zoek de graven die in zijn boek staan (Hemel en Aarde)
Ook zonder boek is het leuk om er te wandelen
Thanks! Mur de Je t'aime, Père Lachaise en Grand Mosquée gaan op m'n lijstje ^O^ .

Maandagmorgen zijn schijnbaar veel winkels gesloten, zijn de straatartiesten er dan Pl du Tertre?
Resistance is futile.
pi_219065320
Winkels zijn gewoon open op maandag.

En volgens mij zitten de straat artiesten elke dag op place du Tertre

Kan zijn dat ze musea gesloten zijn. Sommige hebben een vaste dag in de week en zijn gesloten op maandag of op dinsdag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')