thnxquote:Op vrijdag 1 februari 2019 23:52 schreef psv-gomes het volgende:
De protesten zijn op zaterdag .
En gewoon de plekken mijden waar ze manifesteren. Wat je merkt is dat aantal metrohaltes uit voorzorg gesloten zijn en aantal stadsbussen niet rijden
Ja! Die is klaar. Was er 2 weken terug en het was wel even zoeken naar de ingang trouwens.quote:Op woensdag 5 juni 2019 09:52 schreef Nia het volgende:
Hoe is de situatie momenteel rond de Eiffeltoren? De glazen wand is inmiddels klaar? Vorig jaar augustus was ik er, maar had toen net de pech dat het personeel van de Eiffeltoren staakte vanwege de enorm lange wachtrijen. Het was toen een vreselijke bouwplaats. In augustus ga ik weer heen en hoop dan wel naar het bovenste platform te kunnen.
Hahaha vertel de uitdagingenquote:Op woensdag 5 juni 2019 13:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ja! Die is klaar. Was er 2 weken terug en het was wel even zoeken naar de ingang trouwens.
Weer volkomen schijnveiligheid als je het mij vraagt, want wij hadden een rolstoel mee en de controle stelde weer helemaal niets voor.
Parijs met een rolstoel is trouwens een interessante uitdaging.Om maar een understatement te gebruiken.
Nou, ik had dus een 14 jarig neefje mee die 3 dagen voor vertrek z’n kuitbeen brak. Niet zo heel erg handig dus, want dan moet je dus met een rolstoel gaan prutsen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 15:32 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hahaha vertel de uitdagingen![]()
Mijn schoonmoeder en haar moeder gaan eind september een dag of 3 op bezoek bij zwager en schoonzus daar. Ze zullen niet heel Parijs rond wandelen want dat red oma van 86 niet
Ja, dat wilden we ook eigenlijk doen, maar toen wisten we niet waar de bushaltes waren en toen vonden we dat we de metro ook wel konden proberen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 16:02 schreef psv-gomes het volgende:
Waarom geen bus genomen ipv de metro?
Die komen ook overal.
Fin dat je bij psg goed geholpen bent
Maar wel goedkoopquote:Op woensdag 5 juni 2019 13:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Parijs met een rolstoel is trouwens een interessante uitdaging.Om maar een understatement te gebruiken.
Maar wel goedkoopquote:Op woensdag 5 juni 2019 13:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Tja, heel parijs is ongeveer al gefotografeerd...quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Even tvp hier. Reis al jaren, maar nog nooit in Parijs geweest. Als klein kind, maar daar kan ik me niks meer van herinneren. Eind Augustus gaan we er naar toe voor een lang weekend. Benieuwd! Gaan vooral voor de fotografie. Iemand nog leuke foto plekjes naast de standaard dingen?
Mooie foto’s johquote:Op zondag 16 juni 2019 11:31 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Maar wel goedkoop
Louvre: Gratis entree, incl begeleider. Skip-the-line.
En bij de Mona Lisa werd je voor de afzentlintjes met daarachter alle toeristen gezet![]()
Rondleiding door het operagebouw: dan mag je met de VIP lift, die niet voor normaal publiek is. Helemaal rood velours uitgevoerd antiek ding
[..]
Tja, heel parijs is ongeveer al gefotografeerd...
Mijn foto's:
Vanaf de Montparnasse
[ link | afbeelding ]_MG_8919 on Flickr
Eiffeltoren vanaf Avenue de Camouens
[ link | afbeelding ]_MG_8693 on Flickr
Notre Dame (toen ie nog heel was) van onder een brug:
[ link | afbeelding ]_MG_8502 on Flickr
Savre Coeur vanaf Place Dalida
[ link | afbeelding ]_MG_8840 on Flickr
Statief mocht daar niet. Is ook niet handig want alles is met glas afgezet op wat kijk/fotogaten na Dus je hebt snel reflectiesquote:Op zondag 16 juni 2019 11:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mooie foto’s johEerste twee vooral. Je mag een statief meenemen op die plek van de eerste foto toch? Anders is die sluitertijd van vier seconden wel heel knap uit de hand
Oh, ik zag je post van 4 november 2017 en daar stond in dat het wel mochtquote:Op zondag 16 juni 2019 12:13 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Statief mocht daar niet. Is ook niet handig want alles is met glas afgezet op wat kijk/fotogaten na Dus je hebt snel reflecties
Maar een gorillapod kon/mag wel, en door die slim te plaatsen luktte t prima.
Komt wel bij dat t in november ook rustig was, dus veel minder last van mensen die ook wat willen.
mm... misschien toch wel en laat mn geheugen me in de steekquote:Op zondag 16 juni 2019 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh, ik zag je post van 4 november 2017 en daar stond in dat het wel mochtVandaar. Verkeerd begrepen dus
Als ik op Google Maps kijk duurt het al een uur om van CDG naar bijv de Eiffeltoren te gaan met het OV.quote:Op zondag 29 september 2019 20:19 schreef DutchieBre het volgende:
Even een ander soort vraag over Paris :-). Over een tijdje vlieg ik via Parijs naar mijn eindbestemming. Ik land om 09:25 op CDG en vertrek weer om 13:40 uur. Heb ik, als ik op tijd land voldoende tijd om nog even een snelle Paris indruk op te snuiven of raden jullie dit af ivm de tijd? 4 uur wachten is zo lang namelijk.
Lekker hoor, livin' on the edgequote:Op zondag 29 september 2019 21:22 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Als ik op Google Maps kijk duurt het al een uur om van CDG naar bijv de Eiffeltoren te gaan met het OV.
Houd je twee uur over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |