abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 oktober 2017 @ 18:05:14 #101
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174583202
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:46 schreef Triggershot het volgende:
Voor the love of god, sowieso zelfbenoemde 'opiniemakers'.
Ik mis serieus het niveau van Fortuyn. :'(
Had je toen vast niet gedacht dit ooit te zeggen..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174583380
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Had je toen vast niet gedacht dit ooit te zeggen..
Deels, was het niet altijd eens met hem, maar vond het heerlijk genieten als hij altijd z'n pijlen richtte op Melkert :7
pi_174583389
Geen racisten in de raad, stukje van de Joop:

https://joop.bnnvara.nl/opinies/geen-racisten-in-onze-raad

quote:
Geen racisten in onze raad

"Bij de raadsverkiezingen van 21 maart dreigt radicaal-rechts, in al zijn verschillende vormen, verder aan legitimiteit en kracht te winnen. Tenzij we ze tegenhouden"

Annabel Nanninga wordt lijsttrekker voor Forum voor Democratie in Amsterdam. Je weet wel, die Nanninga die grossiert in woorden als ‘dobberneger’, zegt dat Marokkaanse werknemers ‘stelen, onberekenbaar en snel gepikeerd zijn’, en Amsterdam ‘het Raqqa van social justice warriors’ noemt. Op plaats twee op de lijst staat Yernaz Ramautarsing, een andere prominente stem van de Nederlandse ‘alt-right’. Zij worden de lokale vertegenwoordiging van een partij die spreekt van ‘de homeopathische verdunning van de Nederlandse bevolking’.

Het is niet moeilijk om te zien dat Amsterdam in aanloop naar 21 maart een verkiezingsstrijd kan verwachten die in belangrijke mate zal gaan over identiteit, cultuur en islam. In de andere grote steden zit men daar al langer middenin. In de Haagse raad is de PVV al jaren de grootste oppositiepartij. De PVV gaat in 2018 ook meedoen in Rotterdam, waar Leefbaar Rotterdam al sinds 2002 een kracht van betekenis is (die inmiddels steun krijgt van FvD).

Leefbaar Rotterdam — een partij die altijd al een radicale racistische vleugel had — lijkt op dit moment verder te verrechtsen om de PVV de wind uit de zeilen te nemen. Bij een bijeenkomst enkele weken geleden beschreef partijleider Joost Eerdmans al het volgende als één overkoepelend probleem: mensen voelen zich niet meer thuis in eigen stad, daarom is de Rotterdamwet ingevoerd, er is geen koopkracht, het is net Istanbul, no-go area’s, witwaspraktijken, geen Nederlandse groenteboer. De goede verstaander snapte onmiddellijk wie volgens Eerdmans de schuldigen zijn.

We vieren inmiddels de zestiende verjaardag van het ‘integratie’-‘debat’ in Nederland in huidige vorm. Ik zet beide woorden tussen aanhalingstekens omdat het debat meer gaat om verdeeldheid zaaien dan over werkelijk beleid, en omdat eerder sprake is van geschreeuw en verdachtmakingen dan van een werkelijk debat. Op landelijk niveau zagen we afgelopen jaar onder andere Mark ‘doe normaal’ Rutte; Zijlstra’s kruistocht tegen ‘verstop eitjes’; de komst van Baudet in de Kamer; en Buma’s HJ Schoo-lezing met een pleidooi voor een terugkeer naar de traditionele Nederlandse cultuur en waarden.

Die ‘debatten’ zijn een zichzelf instandhoudende politieke machine geworden die niet meer te stoppen is en voortdurend gevoed wordt. Politici doen alsof de afgelopen zestien jaar niet hebben bestaan en alsof ze steeds voor de eerste keer taboes doorbreken en onbehagen adresseren, waarbij steeds een stapje verder wordt gezet en steeds rechtsere standpunten worden genormaliseerd. Daardoor blijven – zie de Burgerperspectieven van het SCP – integratie en samenleven permanent bovenaan de lijst van thema’s staan waar Nederlanders zich druk over maken.

Tenzij conservatief rechts structureel meer weerwerk van links krijgt en er in deze discussies daadwerkelijk een verschuiving plaatsvindt, zullen we steeds minder aan betekenisvolle discussies over andere onderwerpen toekomen. En zo lang mensen voortdurend aangemoedigd worden te denken dat hun buurman de vijand is, zullen ze zeker ook lokaal almaar slechter te mobiliseren zullen zijn op concrete (sociaal-economische) thema’s als armoede, zorg of wonen. Goede voorstellen doen op die onderwerpen is dus belangrijk — zoals de Amsterdamse PvdA, SP en GroenLinks vandaag doen in hun ‘linkse, progressieve pact’ — maar er zal meer nodig zijn dan dat.

Bij de raadsverkiezingen van 21 maart dreigt radicaal-rechts, in al zijn verschillende vormen, verder aan legitimiteit en kracht te winnen. Tenzij we ze tegenhouden. Dat betekent hun verhaal weerspreken en daar een sterk, inclusief, progressief eigen verhaal tegenover stellen. Maar ook: mensen laten zien waar Nanninga, Eerdmans en Wilders écht voor staan, en dat het overgrote deel van de bevolking bij hun plannen vooral te verliezen heeft. Het is tijd om een grens te trekken en duidelijk te maken dat we niet accepteren deze types onze steden denken te kunnen overnemen. En samen te zeggen: wij willen geen racisten in onze raad.

Deze opinie verscheen eerder op het blog van Kevin Levie.
I´m back.
  zondag 22 oktober 2017 @ 18:21:31 #104
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174583532
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:14 schreef Ryan3 het volgende:
Geen racisten in de raad, stukje van de Joop:

https://joop.bnnvara.nl/opinies/geen-racisten-in-onze-raad

[..]

_O-. Heerlijk. Alleen al voor dit soort huilebalkerij zou je op 't FvD stemmen _O_.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_174583588
quote:
14s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:21 schreef 2thmx het volgende:

[..]

_O-. Heerlijk. Alleen al voor dit soort huilebalkerij zou je op 't FvD stemmen _O_.
Ja, nou ja het is wel grappig om te zien hoe mensen helemaal van het padje dreigen te geraken in ieder geval. Ze zouden ook kunnen denken: goed dat die Nanninga nu mee gaat doen met het systeem, want dan wordt ze ingekapseld en onschadelijk gemaakt.
Dat soort ideeën reikt te ver wrs.
I´m back.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 22 oktober 2017 @ 18:43:32 #106
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_174583974
Dit vind ik wel een misser. Dat is een nobody en alleen een zwaargewicht op de weegschaal.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_174584006
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:50 schreef Wereldgozer het volgende:
Kijk al die linksgekkies weer los gaan :')

Haten op haar uiterlijk omdat de inhoud ze niet aan staat. Hoe erg kun je je laten kennen zeg.
Uiterlijk is irrelevant, zolang het niet aanstootgevend is. Ik vind niets mis met haar uiterlijk, maar wel met de inhoud en de wijze waarop deze gepresenteerd wordt.
pi_174584007
quote:
7s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit vind ik wel een misser. Dat is een nobody en alleen een zwaargewicht op de weegschaal.
Hoezo is ze een nobody, iedereen schijnt haar te kennen?
I´m back.
pi_174584014
SvensTweet twitterde op zondag 22-10-2017 om 17:16:05 Mooie bijvangst van het aangekondigde lijsttrekkerschap van Nanninga is dat regressief links helemaal apeshit gaat. Inclusief bodyshaming. reageer retweet
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 22 oktober 2017 @ 18:46:01 #110
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_174584015
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo is ze een nobody, iedereen schijnt haar te kennen?
Niet bepaald om de goede redenen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_174584034
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo is ze een nobody, iedereen schijnt haar te kennen?
Als schreeuwlelijk tegen Prem. Is dat positief?
pi_174584040
quote:
7s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Niet bepaald om de goede redenen.
Nou dat ligt dus verdeeld zullen we maar zeggen. Ik zie mensen die staan te juichen en mensen die meteen roepen de gemeenteraad moet racisten vrij blijven.
I´m back.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 22 oktober 2017 @ 18:47:59 #113
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_174584054
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou dat ligt dus verdeeld zullen we maar zeggen. Ik zie mensen die staan te juichen en mensen die meteen roepen de gemeenteraad moet racisten vrij blijven.
Ik had van een partij die zichzelf als intellectueel omschrijft niet zo'n kandidaat verwacht in elk geval.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_174584075
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als schreeuwlelijk tegen Prem. Is dat positief?
Nee, hij zegt ze is een nobody, een niemand.
Terwijl ik opmerk in feite dat dat dan vreemd is, want iedereen schijnt haar te kennen.
Maw ze misschien veel wel of misschien niet, maar niet een volstrekte nobody.
I´m back.
pi_174584094
Hoeveel verdient ze straks dan?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_174584095
quote:
7s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik had van een partij die zichzelf als intellectueel omschrijft niet zo'n kandidaat verwacht in elk geval.
Het is vooral dat de landelijke lijsttrekker die zichzelf ziet als de grootste intellectueel van NL, volgens mij. En ja, daar moeten de meeste mensen dan ook hartelijk om lachen.
I´m back.
pi_174584099
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:49 schreef Aloulu het volgende:
Hoeveel verdient ze straks dan?
2300 netto per maand, las ik ergens.
I´m back.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 22 oktober 2017 @ 18:51:05 #118
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_174584114
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is vooral dat de landelijke lijsttrekker die zichzelf ziet als de grootste intellectueel van NL, volgens mij. En ja, daar moeten de meeste mensen dan ook hartelijk om lachen.
Intelligent ≠ intellectueel natuurlijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_174584175
quote:
14s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Intelligent ≠ intellectueel natuurlijk.
Ach, aan intellectuelen heb je sws niet veel, vind ik altijd.
I´m back.
  zondag 22 oktober 2017 @ 18:55:39 #120
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_174584210
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja het is wel grappig om te zien hoe mensen helemaal van het padje dreigen te geraken in ieder geval. Ze zouden ook kunnen denken: goed dat die Nanninga nu mee gaat doen met het systeem, want dan wordt ze ingekapseld en onschadelijk gemaakt.
Dat soort ideeën reikt te ver wrs.
Ze zijn wel degelijk bang voor FvD. FvD groeit hard en spreekt op een manier de elite aan waar links zich altijd een monopolie op had gewaand.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_174584272
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ze zijn wel degelijk bang voor FvD. FvD groeit hard en is inhoudelijk veel sterker dan de PVV.
Ja, okee, maar wat ik bedoel is dus de repressieve tolerantie, zo werd dat vroeger genoemd, betrek de mensen in het systeem en dan vallen ze dat systeem niet meer af. Is een onderdeel geweest van de progressieve strategie zelfs altijd. Maar goed dat hebben ze overboord gegooid en ingeruild voor een overdreven reactie inclusief bij sommige wat ik las op twitter bodyshamen van Nanninga zoals Svenneke ook zei in die tweet van hem.
En uiteraard zijn ze bang idd.
I´m back.
  zondag 22 oktober 2017 @ 19:02:10 #122
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_174584335
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, maar wat ik bedoel is dus de repressieve tolerantie, zo werd dat vroeger genoemd, betrek de mensen in het systeem en dan vallen ze dat systeem niet meer af. Is een onderdeel geweest van de progressieve strategie zelfs altijd. Maar goed dat hebben ze overboord gegooid en ingeruild voor een overdreven reactie inclusief bij sommige wat ik las op twitter bodyshamen van Nanninga zoals Svenneke ook zei in die tweet van hem.
En uiteraard zijn ze bang idd.
Ze zijn bang om de FvD serieus te nemen en dat gaat averechts werken. Jammer dat de FvD niet in meer grote steden meedoet.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_174584341
quote:
6s.gif Op zondag 22 oktober 2017 12:15 schreef TwisterNederland het volgende:
Annabel, prachtvrouw!
Ik vind het een eng mens! De frustratie druipt er vanaf.
pi_174584358
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 19:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ze zijn bang om de FvD serieus te nemen en dat gaat averechts werken. Jammer dat de FvD niet in meer grote steden meedoet.
Ja, ik zou banger zijn voor DENK als ik hen was, die gaan in sommige delen van de stad idd de lakens uitdelen wrs.
I´m back.
pi_174584463
Zij is (nog) een 'nobody' die honderdduizenden andere 'nobodies' met stemrecht weet te bereiken. Daarom is ze in het nieuws. Er is overigens weinig ander nieuws te melden, vandaar dat dit veel aandacht krijgt.

Als gemeenteraadslid van Amsterdam kan ze niets bereiken. Behalve dat de stoeptegels wat rechter komen te liggen. Immigratiebeleid etc wordt landelijk bepaald.
De raad wordt gedomineerd door links en straks wil ze als rebel order op zaken gaan stellen. Dit is kansloos en dat weet ze goed. Wel genereert dit veel aandacht voor haar, de FvD en de website waarvoor ze werkt.

Zij lijkt me een integer en sympathiek persoon die graag stout wil zijn. Maar ik heb te weinig gezien en gehoord om daarover een oordeel te kunnen geven, als ik dat uberhaubt al kan doen.
Het gevaar is volgens mij dat ze niet-integere en onsympathieke mensen weet te binden die een blok kunnen gaan vormen tegen het welvarende en open Nederland.
Niet iedereen kan kritiek dusdanig interpreteren dat ze niet direct moeten gaan generaliseren en discrimineren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')