abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 oktober 2017 @ 19:16:15 #51
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174584612
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je het niet voor een stoplichtsprintje nodig. Maar wel voor inhaalacties. Die je tegenwoordig steeds vaker moet doen omdat de ene na de andere bejaarde 60 rijdt waar je 80 mag. En de gaten om daar voorbij te gaan zijn gewoon vaak niet al te groot.
ook dat lukte 15 jaar geleden prima. Als er geen ruimte is, is er geen ruimte.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174584645
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 12:24 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Tuurlijk heb ik er over getwijfeld om voor de 2.0 te gaan maar mijn budget was 45.000 uiteindelijk en wou het verschil van 2500 euro liever besteden aan het high executive pakket.
Ai, voor 45k een 3 cilinder aanschaffen kan ik gewoon echt niet bevatten.
Zeker niet als je zelfs een 645i hebt gehad. Waarom had je die bazenbak niet gewoon gehouden?
Het lijkt tegenwoordig alsof mensen liever iets nieuws rijden voor de status, dan gewoon een dikke wagen die al perfect is gewoon helemaal oprijden. Nu heb je wel iets nieuws ja maar je gaat er wel gigantisch op achteruit, zowel financieel als qua auto, alleen qua status van nieuwe auto berijder scoor je misschien bij de niet-kenners. Voor 30k haal je zelfs een schitterende 328i high executive waar de kop net vanaf is, dan koop je toch geen 3 pitter voor 45k? ;(
pindazakje
  Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 19:27:56 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174584907
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 19:17 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ai, voor 45k een 3 cilinder aanschaffen kan ik gewoon echt niet bevatten.
Zeker niet als je zelfs een 645i hebt gehad. Waarom had je die bazenbak niet gewoon gehouden?
Het lijkt tegenwoordig alsof mensen liever iets nieuws rijden voor de status, dan gewoon een dikke wagen die al perfect is gewoon helemaal oprijden. Nu heb je wel iets nieuws ja maar je gaat er wel gigantisch op achteruit, zowel financieel als qua auto, alleen qua status van nieuwe auto berijder scoor je misschien bij de niet-kenners. Voor 30k haal je zelfs een schitterende 328i high executive waar de kop net vanaf is, dan koop je toch geen 3 pitter voor 45k? ;(
Ieder zijn meug, als niemand meer nieuw kocht waren er ook geen jong gebruikte wagens meer :)

Technisch gezien is er niets mis met het concept driecilinder an sich, meer het gehele downsizen. Dit BMW blok is ook wel iets anders dan het veelgebruikte Diahatsu blokje :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174585110
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 19:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ieder zijn meug, als niemand meer nieuw kocht waren er ook geen jong gebruikte wagens meer :)

Technisch gezien is er niets mis met het concept driecilinder an sich, meer het gehele downsizen. Dit BMW blok is ook wel iets anders dan het veelgebruikte Diahatsu blokje :)
Ik begrijp dat het voor veel mensen voldoende vermogen is.
Maar ik kan niet snappen dat iemand die een 645i V8 koopt weer net zo makkelijk overstapt naar een koffiemolen-blokje.
Niet eens vanwege financiele redenen, maar omdat hij het wel prima vindt zo.
pindazakje
pi_174585864
quote:
5s.gif Op zondag 22 oktober 2017 19:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

is dat geen halve V6 dan?

[..]

true story.
In een BMW zit toch geen V6
  zondag 22 oktober 2017 @ 20:07:17 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174585938
quote:
99s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:04 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

In een BMW zit toch geen V6
of je ze nou achter elkaar- of onder een hoek naast elkaar plakt.....
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174586104
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

of je ze nou achter elkaar- of onder een hoek naast elkaar plakt.....
Is een gevoelig dingetje bij BMW liefhebbers...
pi_174586328
quote:
10s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:45 schreef Geelman het volgende:

[..]

En een viercilinder een halve V8.
1/4 W12.
  zondag 22 oktober 2017 @ 20:20:52 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174586358
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

of je ze nou achter elkaar- of onder een hoek naast elkaar plakt.....
Een halve boxer met 3 pitten loopt anders voor geen motor. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_174586935
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 19:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ook dat lukte 15 jaar geleden prima. Als er geen ruimte is, is er geen ruimte.
Maar het verkeer is wezenlijk drukker geworden.
  zondag 22 oktober 2017 @ 20:44:29 #61
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_174587157
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Een Aygo is dan ook een koekblik voor als je geen geld hebt of wil uitgeven aan een auto.

Alles boven de 6 seconden van 0-100 voelt traag aan als je een keer een inhaalactie moet maken vind ik. 9 seconden was 30 jaar geleden prima, maar nu is het wel behelpen hoor.
Doe jij alleen maar inhaalacties van 0-100?
pi_174587452
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:44 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Doe jij alleen maar inhaalacties van 0-100?
Lees hierboven maar terug.
pi_174588871
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar het verkeer is wezenlijk drukker geworden.
Des te meer reden dat 9 seconden genoeg is, en anders heb je geen verkeersinzicht.
Ik rijd 80K per jaar in een bestelbus van 2000kg met 115pk, wat zal die doen naar de 100, een seconde of 15?
Ik heb er nooit geen probleem mee, ik voeg lekker rustig in tussen de vrachtwagens en als er dan ruimte is ga ik naar de middelste baan om daar 120 te rijden.
Al dat gehaast tegenwoordig....
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 21:42:06 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174589485
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2017 21:29 schreef junkiexp het volgende:

[..]

een seconde of 15?

Dat is nog aardig optimistisch denk ik...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174589567
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 21:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is nog aardig optimistisch denk ik...
Ja kan best ook richting de 18 gaan.
Ik heb er wel eens 1500kg aan lading ingehad, dan is het sowieso dik 20 seconden, dat moet je eigenlijk niet willen want dat rijdt ook niet lekker meer.
Terwijl het wel legaal is.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_174590119
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 20:19 schreef Juup© het volgende:
1/4 W12.
1/3.
pi_174590165
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2017 21:29 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Des te meer reden dat 9 seconden genoeg is, en anders heb je geen verkeersinzicht.
Ik rijd 80K per jaar in een bestelbus van 2000kg met 115pk, wat zal die doen naar de 100, een seconde of 15?
Ik heb er nooit geen probleem mee, ik voeg lekker rustig in tussen de vrachtwagens en als er dan ruimte is ga ik naar de middelste baan om daar 120 te rijden.
Al dat gehaast tegenwoordig....
Mijn auto's wegen meer dan jouw busje. Weet je meteen waarom ik geen 3 cilinder wil. ;)

Van mij hoef jij je niet te haasten. Ik haast mij doorgaans ook niet, maar ik vind het dus wel prettig om wanneer ik in wil halen ik dat ook veilig kan doen. En sneller is in dezen veiliger.
pi_174590473
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 21:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mijn auto's wegen meer dan jouw busje. Weet je meteen waarom ik geen 3 cilinder wil. ;)

Van mij hoef jij je niet te haasten. Ik haast mij doorgaans ook niet, maar ik vind het dus wel prettig om wanneer ik in wil halen ik dat ook veilig kan doen. En sneller is in dezen veiliger.
Maar dat is appels met peren vergelijk met TS die een auto heeft van 1500kg oid.
Dus je rijdt Amerikaanse bakken of iets die kant op?

Maar heb jij het over inhalen op een tweerichtingsverkeer weg, of op de snelweg?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_174590878
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:03 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Maar dat is appels met peren vergelijk met TS die een auto heeft van 1500kg oid.
Dus je rijdt Amerikaanse bakken of iets die kant op?

Maar heb jij het over inhalen op een tweerichtingsverkeer weg, of op de snelweg?
De Tesla is toevallig Amerikaans. Maar ik rij verder eigenlijk altijd Duits.

En kwa pk heb ik echt een fractie mee te zeulen aan gewicht, dus in die zin is het best appels met appels.

En ik heb het over vooral de 80 km/u wegen. Dat zijn toch de meest gevaarlijke wegen. Daar heb ik graag meer vermogen.

Overigens, ik vind het vooral niet lekker lopen, zo'n 3 cilinder.
pi_174591011
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De Tesla is toevallig Amerikaans. Maar ik rij verder eigenlijk altijd Duits.

En kwa pk heb ik echt een fractie mee te zeulen aan gewicht, dus in die zin is het best appels met appels.

En ik heb het over vooral de 80 km/u wegen. Dat zijn toch de meest gevaarlijke wegen. Daar heb ik graag meer vermogen.

Overigens, ik vind het vooral niet lekker lopen, zo'n 3 cilinder.
Duidelijk, maar bij TS gaat het over 1500Kg.
9 seconden tot de 100 is prima.

Overigens weet ik niet waar jij woont maar hier in Zuid Holland heb je bijna geen 80 wegen waar je mag inhalen en rijdt iedereen gewoon door.
Maar niet vaak mee dat ik met 75 achter iemand zit.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_174591286
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:13 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Duidelijk, maar bij TS gaat het over 1500Kg.
9 seconden tot de 100 is prima.

Overigens weet ik niet waar jij woont maar hier in Zuid Holland heb je bijna geen 80 wegen waar je mag inhalen en rijdt iedereen gewoon door.
Maar niet vaak mee dat ik met 75 achter iemand zit.
Ik woon in Noord-Brabant. Maar zit ook vaak in Zuid-Holland achter sukkelaars op 80 km/u wegen. Maar wellicht wel minder dan alhier.

Voor mij blijft het traag aanvoelen, zo'n 9 sec naar de 100 bak. Dertig jaar terug was het heel wat in een GTI, maar goed, dat reed ook wel heel anders.
pi_174591362
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik woon in Noord-Brabant. Maar zit ook vaak in Zuid-Holland achter sukkelaars op 80 km/u wegen. Maar wellicht wel minder dan alhier.

Voor mij blijft het traag aanvoelen, zo'n 9 sec naar de 100 bak. Dertig jaar terug was het heel wat in een GTI, maar goed, dat reed ook wel heel anders.
In NB heb je dat wat meer inderdaad, ik rijdt heel veel in Belgie en daar heb je het nog meer en zie het bijna dagelijks mis gaan.
Van mij mogen ze het verbieden dat inhalen op die wegen, gewoon alleen tractors inhalen en verder niets.
Levensgevaarlijk, gaat ook veel te vaak mis.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_174591669
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:22 schreef junkiexp het volgende:

[..]

In NB heb je dat wat meer inderdaad, ik rijdt heel veel in Belgie en daar heb je het nog meer en zie het bijna dagelijks mis gaan.
Van mij mogen ze het verbieden dat inhalen op die wegen, gewoon alleen tractors inhalen en verder niets.
Levensgevaarlijk, gaat ook veel te vaak mis.
Ja, de koekoek! Dan rij je nog vaker in een treintje achter zo'n slome lul aan. Het aantal bejaarden in het verkeer wordt groter en groter. Ik moet voor mijn werk veel rondrijden. Van afspraak naar afspraak. Geen zin om minder efficiënt te moeten zijn omdat anderen niet kunnen autorijden.
pi_174591788
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, de koekoek! Dan rij je nog vaker in een treintje achter zo'n slome lul aan. Het aantal bejaarden in het verkeer wordt groter en groter. Ik moet voor mijn werk veel rondrijden. Van afspraak naar afspraak. Geen zin om minder efficiënt te moeten zijn omdat anderen niet kunnen autorijden.
Klopt,maar dat is voor zelfbescherming voor de idioten die niet kunnen rijden, daarom mag je maar 130 rijden op de A16 terwijl 160 ook prima kan als je een beetje kunt rijden.
Of moeten we de mensen maar niet tegen zichzelf beschermen en het natuurlijk selectie noemen?

Mensen zijn er genoeg, en auto's ook.

Het enige probleem is dat het vaak tweezijdige ongelukken zijn en zodoende benadelen we dan potentieel onschuldige slachtoffers.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')