abonnement Unibet Coolblue
pi_174559110
Even vraagje, ik zie in verhalen over Bitcoin regelmatig mensen die denken dat Bitcoins (of andere coins) nog veel groter gaan worden, omdat Blockchain de toekomst heeft. Hier bijvoorbeeld ook weer: http://nos.nl/l/2198956

Maar wat heeft de toekomst van blockchain nou met de toekomst van cryptocurrency te maken? Ik snap dat blockchain de techniek is achter crypto-coins, maar de techniek kan toch prima groeien zonder de munt?

Als we straks massaal blockchain gebruiken voor ons banksysteem en het bevolkingsregister en logistiek en weet ik veel wat, wat heeft dat dan met bitcoins te maken?
pi_174559493
Elke bewerking binnen een blockchain kost datacapaciteit, welke geleverd wordt door de 'miners' bijvoorbeeld. Die krijgen betaald in de cryptocurrency om dit te doen. Veel gebruik van een blockchain = veel bewerkingen in de chain = cryptocurrency nodig
pi_174559680
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:39 schreef Morodeepdelver het volgende:
Elke bewerking binnen een blockchain kost datacapaciteit, welke geleverd wordt door de 'miners' bijvoorbeeld. Die krijgen betaald in de cryptocurrency om dit te doen. Veel gebruik van een blockchain = veel bewerkingen in de chain = cryptocurrency nodig
Aah ok, dat klinkt wel logisch..

Maar stel dat bijvoorbeeld het bevolkingsregister via de blockchain bijgehouden wordt, en dat kost dan een x hoeveelheid rekenkracht. Waarom zouden we die rekenkracht niet gewoon inkopen, zoals we nu ook doen? Lijkt me dat dat ook gewoon met euro's of dollars kan toch?
pi_174559931
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:56 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Aah ok, dat klinkt wel logisch..

Maar stel dat bijvoorbeeld het bevolkingsregister via de blockchain bijgehouden wordt, en dat kost dan een x hoeveelheid rekenkracht. Waarom zouden we die rekenkracht niet gewoon inkopen, zoals we nu ook doen? Lijkt me dat dat ook gewoon met euro's of dollars kan toch?
De blockchain achter Bitcoin is gekoppeld aan deze munt, dus met dollars gaat niet werken.
Dollars/euro's moeten eerst omgezet worden in Bitcoin. Zelfde met Ether. Over andere munten weet ik het niet precies.
pi_174561371
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:39 schreef Morodeepdelver het volgende:
Elke bewerking binnen een blockchain kost datacapaciteit, welke geleverd wordt door de 'miners' bijvoorbeeld. Die krijgen betaald in de cryptocurrency om dit te doen. Veel gebruik van een blockchain = veel bewerkingen in de chain = cryptocurrency nodig
Tot je aan de max van BTC zit... dan groeit het niet meer.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_174570145
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 18:36 schreef Chinless het volgende:

[..]

Tot je aan de max van BTC zit... dan groeit het niet meer.
Als de blockchain dus in populariteit groeit en de uitgave van nieuwe bitcoins stagneert, dan is vraag > aanbod en zal de prijs van een bitcoin stijgen idd.
pi_174571239
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 17:10 schreef Morodeepdelver het volgende:

[..]

De blockchain achter Bitcoin is gekoppeld aan deze munt, dus met dollars gaat niet werken.
Dollars/euro's moeten eerst omgezet worden in Bitcoin. Zelfde met Ether. Over andere munten weet ik het niet precies.
Ja ok, maar wat ik meer bedoel is:
- Er is nu een blockchain-infrastructuur achter bitcoins
- Er is nu een blockchain-infrastructuur achter Ethereum
- Er zijn nog tig andere blockchain infrastructuren

Als de blockchain dan ingezet zou worden voor bijv. de logistieke sector, of voor het bevolkingsregister, waarom zouden die niet gewoon een eigen blockchain opzetten? En als je dan moet betalen voor de rekenkracht, doe je dat in euro's of dollars.
pi_174713627
*schop
pi_174714576
Nee, BTC hoeft niet per se te groeien als blockchain groot wordt.

Het enige voordeel dat BTC heeft is dat zei first mover zijn. Maar als de technologie hard vooruit gaat en hun kunnen niet bijblijven (kijk naar de transactietijd tussen nu en 4 jaar geleden), dan komt dat BTC niet ten goede.

BTC kan nul euro waard zijn terwijl de wereld draait op Blockchain.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174714660
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 17:10 schreef Morodeepdelver het volgende:

[..]

De blockchain achter Bitcoin is gekoppeld aan deze munt, dus met dollars gaat niet werken.
Dollars/euro's moeten eerst omgezet worden in Bitcoin. Zelfde met Ether. Over andere munten weet ik het niet precies.
Met bitcoin kun je verder niet zoveel. Met ether kun je daadwerkelijk code uitvoeren. Je zou daarmee dus 'veilig' transacties kunnen uitvoeren' mailtjes versturen of een virusscanner downloaden.

Daarnaast is bitcoin een toepassing van blockchain als virtueel geld. Blockchain kun je ook gebruiken voor allerlei andere 'veilige' transacties.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')