Daarom kan die ook een ploeg door de klei trekken.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je naar de cilinderinhoud kijkt niet.
170pk uit een 7L zes cilinder.
Wel +700Nm bij 1200rpm
(Claas Arion 630)
2006, we hoeven niet allemaal elke 2 ton/4 jaar een nieuwe he. Als je baas het betaalt is dat prima natuurlijk, maar ik moet hem zelf betalen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 15:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Niet? Hij loopt hier te pas en te onpas te pochen dat z'n ( 10-15 jaar ouwe ) C-klasse diesel zo snel is. Opa moet de turbobenzines nog ontdekken.
Dan heb je zo goed als zeker nooit een fatsoenlijke benzine-turbo gehad.quote:
Dat is leuk als je met je trekker onderweg bent of met 90km/h een aanhangwagen of caravan sleept, maar koppel zegt niets over hoe snel een auto is.quote:Op zondag 29 oktober 2017 15:00 schreef Sounddragon het volgende:
tis andersom jongeh, een dieselmotor levert koppel, en minder pk's, juist omdat een diesel geen toeren hóeft te maken omdat het koppel bij heel lage toerentallen al voorhanden is, zijn die peekaatjes helemaal niet interessant..
niet zelf in bezit gehad, wel gereden. Qua verbruik echt compleet no match voor een dikke diesel met vergelijkbare cijfers.quote:Op maandag 30 oktober 2017 07:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan heb je zo goed als zeker nooit een fatsoenlijke benzine-turbo gehad.
ok.quote:Op maandag 30 oktober 2017 07:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is leuk als je met je trekker onderweg bent of met 90km/h een aanhangwagen of caravan sleept, maar koppel zegt niets over hoe snel een auto is.
Als je twee auto's wil vergelijken qua prestaties, dan is pk de enige vaste waarde die telt.
In gevaarlijke situaties zit je liever in een dikke grote auto lijkt mij zo...quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:46 schreef Palomar het volgende:
Wel dikke wagen hoor, net als die vorige V70. Vraag me alleen wel af waarom het perse zo'n groot type auto moet zijn. Een Seat Leon (cupra station) bijvoorbeeld kost de helft en is net zo snel. Ben benieuwd waar de afwegingen dan precies zitten. Zou gewicht belangrijk zijn voor het klemrijden/rammen van wegcriminelen? Of zijn de overige kosten zo hoog dat de aanschafprijs van de auto uitgesmeerd over x jaar niet zo relevant is?
Precies wat ik zeg: de enige reden dat mensen diesel rijden is voor de centen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
niet zelf in bezit gehad, wel gereden. Qua verbruik echt compleet no match voor een dikke diesel met vergelijkbare cijfers.
Ik maak veel te veel km's om een benzine turbo te rijden, en al helemaal niet met mijn rijstijl. In beide auto's moet ik zeg maar mijn best doen om 1 op 10 te halen qua verbruik; in de turbodiesel rijd ik dan als een idioot, en in de benzine-turbo als een oud wijf. Doe dat even maal brandstofprijs en 50k km per jaar en je weet waarom ik diesel rijd. En nee, op die kilometrages boeit de hogere mrb geen kont, en afschrijving is ook niet heel schokkend voor een ouwe Benz.
Ik vind een diesel ook gewoon lekkerder rijden, kan niet uitleggen waarom, is een gevoels-dingetjequote:Op maandag 30 oktober 2017 13:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg: de enige reden dat mensen diesel rijden is voor de centen.
Dat oordeel kun je pas vellen als je een paar maanden in een vergelijkbare benzine met turbo hebt gereden. Dan krijg je wat jouw diesel heeft, maar dan zonder de resonantie, herrie, zwarte wolken en stank.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:52 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind een diesel ook gewoon lekkerder rijden, kan niet uitleggen waarom, is een gevoels-dingetje
Deels mee eens. Echter, de popo rijdt toch ook gewoon in van die standaard Volkswagen Touran bakkies. Dat zijn ook niet echt "dikke grote" auto's en daar rijden ze ook criminelen (zelden) mee klemquote:Op maandag 30 oktober 2017 13:43 schreef Apekoek het volgende:
[..]
In gevaarlijke situaties zit je liever in een dikke grote auto lijkt mij zo...
Ik heb vaak zat in een turbo benzine gereden om te weten hoe dat rijdt. Jij blijkbaar niet in een V6 turbodiesel. resonantie heb ik nog nooit van gehoord, mijn motor hoor ik alleen als ik hem doortrek, en dat is bij een benzinemotor niet anders, ik heb een roetfilter en ik heb hem nog nooit betrapt op ook maar een heel klein roetwolkje (mijn oude wel, die roette behoorlijk (non-turbo)) en 'stank' is iets voor zeikviolen.. een benzineauto ruik je net zo hard, en een katalysator ruikt ook niet bepaald naar madeliefjes.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat oordeel kun je pas vellen als je een paar maanden in een vergelijkbare benzine met turbo hebt gereden. Dan krijg je wat jouw diesel heeft, maar dan zonder de resonantie, herrie, zwarte wolken en stank.
Een benzineauto ruik je misschien net zo hard, maar is aanzienlijk minder kankerverwekkend.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb vaak zat in een turbo benzine gereden om te weten hoe dat rijdt. Jij blijkbaar niet in een V6 turbodiesel. resonantie heb ik nog nooit van gehoord, mijn motor hoor ik alleen als ik hem doortrek, en dat is bij een benzinemotor niet anders, ik heb een roetfilter en ik heb hem nog nooit betrapt op ook maar een heel klein roetwolkje (mijn oude wel, die roette behoorlijk (non-turbo)) en 'stank' is iets voor zeikviolen.. een benzineauto ruik je net zo hard, en een katalysator ruikt ook niet bepaald naar madeliefjes.
Uhuh...quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb vaak zat in een turbo benzine gereden om te weten hoe dat rijdt. Jij blijkbaar niet in een V6 turbodiesel. resonantie heb ik nog nooit van gehoord, mijn motor hoor ik alleen als ik hem doortrek, en dat is bij een benzinemotor niet anders, ik heb een roetfilter en ik heb hem nog nooit betrapt op ook maar een heel klein roetwolkje (mijn oude wel, die roette behoorlijk (non-turbo)) en 'stank' is iets voor zeikviolen.. een benzineauto ruik je net zo hard, en een katalysator ruikt ook niet bepaald naar madeliefjes.
O ja, die was ik ff vergeten.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Een benzineauto ruik je misschien net zo hard, maar is aanzienlijk minder kankerverwekkend.
Nu nog effe het milieu erbij halen, en de effecten op de global warming, en dan is het anti-diesel gelul weer compleetquote:Op maandag 30 oktober 2017 14:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Een benzineauto ruik je misschien net zo hard, maar is aanzienlijk minder kankerverwekkend.
Is dat alles wat je nog te roeptoeteren hebt? srsly?quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Uhuh...
Alleen voor het geld.
Maak jezelf dat maar wijs. Als ze per 1 januari een vervuilingstax van 15000 euro per jaar voor diesels instellen, dan zit jij op 31 december in een benzineauto.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:12 schreef Sounddragon het volgende:
Natuurlijk is geld een drijfveer, maar niet dé reden..
En wat ga jij rijden als ze dat voor alle auto's doen die meer dan 150 pk hebben?quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maak jezelf dat maar wijs. Als ze per 1 januari een vervuilingstax van 15000 euro per jaar voor diesels instellen, dan zit jij op 31 december in een benzineauto.
Dan blijf ik op benzine rijden.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:17 schreef Sounddragon het volgende:
En wat ga jij rijden als ze dat voor alle auto's doen die meer dan 150 pk hebben?
Met een 250pk turbofietsie in het vooronder?quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan blijf ik op benzine rijden.
Nee, waarschijnlijk niet. Want ik weet dat kosten een drijfveer is voor IEDEREEN.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met een 250pk turbofietsie in het vooronder?
Not really, want ik rijd nog steeds geen 200cdi en betaal gewoon 40 euro (o.i.d) meer mrb in de maand als wat dus eigenlijk nodig zou zijn, en de 320 lust ook een beetje meer als een 200je, plus dat de verzekering ook nog een scheppie duurder zal zijn natuurlijk.. Dus money is wel een issue, maar blijkbaar (in mijn geval) niet doorslaggevend.. ik rijd het ding ook omdat ik het een fijne kar vind, en ik het kan betalen.. Niet iedereen rijdt de auto die hij rijdt puur uit financiële overwegingen..quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk niet. Want ik weet dat kosten een drijfveer is voor IEDEREEN.
Niet snel en niet intimiderend genoeg, ik snap deze stap naar die A6en heel goed. Of je het nou wel of geen mooie autos vindt, het straalt al wat meer uit.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Deels mee eens. Echter, de popo rijdt toch ook gewoon in van die standaard Volkswagen Touran bakkies. Dat zijn ook niet echt "dikke grote" auto's en daar rijden ze ook criminelen (zelden) mee klem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |