Nee nix. Wil gewoon verversen maar 15w40 is makkelijker verkrijgbaar. Ze gebruikt hem alleen als stadauto dus wou er niet teveel geld aan uitgeven maar om te voorkomen dat er teveel vocht in gaat verzamelen wel verversenquote:
Dan zou ik gewoon orgineel gebruiken, 15w40 is dikker dus meer weerstand.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 08:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee nix. Wil gewoon verversen maar 15w40 is makkelijker verkrijgbaar
En wat is op tijd? Want hier heeft hij natuurlijk niets aan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:00 schreef lipje het volgende:
En ververs m wel op tijd, daar zijn deze blokken gevoelig voor.
Hoeveel km totaal? En hoeveel sinds de laatste olie verversing?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 08:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn vrouw heeft een Ford Focus 1.6 16v uit 2002. Volgens Winparts.nl moet daar 5w30 olie in. Maar kan daar ook geen 10 of 15w40 in?
Hij staat nu op 180xxx maar deze auto is weetikhoeveelhands dus dat weet ik niet. Maar dat wil ik gewoon gedaan hebben, kleine moeite. Filtertje/bougiesquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoeveel km totaal? En hoeveel sinds de laatste olie verversing?
Zon beetje de meest cliche opmerking ooit. Alles blijft haast altijd goed als je het goed verzorgdquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:38 schreef TourOfData het volgende:
1.6 ZETEC kan haast niet kapot, indien goed verzorgd.
5w30 is zelfs bij de action te koop..quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 08:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee nix. Wil gewoon verversen maar 15w40 is makkelijker verkrijgbaar. Ze gebruikt hem alleen als stadauto dus wou er niet teveel geld aan uitgeven maar om te voorkomen dat er teveel vocht in gaat verzamelen wel verversen
O meende alleen 15w40quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:51 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
5w30 is zelfs bij de action te koop..
15W40 is voor een Ford Taunis. Vanaf de jaren 90 kregen veel auto’s hydraulische kleppestoters. Verkeerde olie erin en ze gaan tikken. Hooguit zou ik een 5W40 nemen, als het beter verkrijgbaar zou zijn.quote:
Wie is verzamelen? En wat gat hij verversen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 08:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee nix. Wil gewoon verversen maar 15w40 is makkelijker verkrijgbaar. Ze gebruikt hem alleen als stadauto dus wou er niet teveel geld aan uitgeven maar om te voorkomen dat er teveel vocht in gaat verzamelen wel verversen
Wat lul jij slapquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 11:28 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wie is verzamelen? En wat gat hij verversen?
Wat gebruik jij weinig leestekens.quote:
"Gaat".quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 11:28 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wie is verzamelen? En wat gat hij verversen?
Filter vervangen is net zo belangrijk. OT: heb eens in m'n HDi common rail motor 15 W 40 i.p.v. de 5 W 40 gedaan. Niets van gemerkt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hij staat nu op 180xxx maar deze auto is weetikhoeveelhands dus dat weet ik niet. Maar dat wil ik gewoon gedaan hebben, kleine moeite. Filtertje/bougies
Ach, ik heb 1.6 ZETEC gehad. 228k, vorige kleine beurt was 45.000 km.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Zon beetje de meest cliche opmerking ooit. Alles blijft haast altijd goed als je het goed verzorgd
Ben je nu trots op jezelf?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:29 schreef TourOfData het volgende:
[..]
Ach, ik heb 1.6 ZETEC gehad. 228k, vorige kleine beurt was 45.000 km.
Trok 'm continu totdat toerenbegrenzer ho zei, op snelwegen. Nooit centje pijn gehad, en met winst verkocht ook nog.
Vernoemd naar het Taunis-gebergte? .quote:
Goed om te weten, zal iig nooit een auto van jou overkopen. 0,0 uitgeven aan onderhoud en het ding afstampen tot en met. En als het onverhoopt stuk was gelopen zeker als een ware tokkie lopen blaten "Nooit meer een Ford voor mij, gaat alleen maar stuk en dure reparatiekosten @#%$ "quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:29 schreef TourOfData het volgende:
[..]
Ach, ik heb 1.6 ZETEC gehad. 228k, vorige kleine beurt was 45.000 km.
Trok 'm continu totdat toerenbegrenzer ho zei, op snelwegen. Nooit centje pijn gehad, en met winst verkocht ook nog.
jij herkent nog geen troll als hij op je dash kakt heah?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:56 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Goed om te weten, zal iig nooit een auto van jou overkopen. 0,0 uitgeven aan onderhoud en het ding afstampen tot en met. En als het onverhoopt stuk was gelopen zeker als een ware tokkie lopen blaten "Nooit meer een Ford voor mij, gaat alleen maar stuk en dure reparatiekosten @#%$ "
Ok paquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jij herkent nog geen troll als hij op je dash kakt heah?
Laat toch lullen man
De eigenaar op dat moment misschien niet, maar die erna zit met de gebakken peren. Er komt vroeg of laat een punt dat dat zijn tol eist.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 15:22 schreef Fer het volgende:
Troll, moah vroeger op werk zat collega’s met zo’n ding en een TDdi onder de kap, die gingen koud gewoon de 4000 toeren in, nooit een stuk.
Het is beter om gewoon de 5w30 aan te houden, juist bij vooral stadsverkeer zal de motor niet veel op bedrijfstemp komen, dan is die olie eigenlijk gewoon veel te dik, geeft teveel weerstand in het blok..quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 08:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn vrouw heeft een Ford Focus 1.6 16v uit 2002. Volgens Winparts.nl moet daar 5w30 olie in. Maar kan daar ook geen 10 of 15w40 in?
En daarna geen hydrocrack meuk meer gebruiken maar echte synthetische olie, anders gaat het weer kleven.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:27 schreef bokkepoot het volgende:
5W30 erin ja.
Als ie olie begint te zuipen kan dat aan je kleving van je zuigerveren liggen.
Probeer dan eens een goede flush van bijvoorbeeld Forte bij de oliewissel..
Dit vond ik altijd belangrijkerquote:Castrol Magnatec 5W-30 A5 met volsynthetische technologie,
quote:Voldoet aan Ford WSS-M2C913-C/ WSS-M2C913-D
Dit is een hydrocrack, echte syntheet (groep 4 olie meen ik) vind je (bijna) niet onder de 15 euro de liter.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:39 schreef bokkepoot het volgende:
Ik mikte in mijn 1.6 en nu 1.8 altijd deze meuk.
Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5
Is dit dan ook synthetische?
[..]
Dit vond ik altijd belangrijker
[..]
Is een Hydrocrack, dus omgebouwde minerale olie.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:04 schreef dopfles1 het volgende:
Ik heb zelf nu Mobil 3000 5w30. Deed ook altijd magnatec.
Mja wissel toch elke 12k kms, wat 4x per jaar betekent.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:19 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Is een Hydrocrack, dus omgebouwde minerale olie.
En Kroon Oil 5w30 of 5w40?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:19 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Is een Hydrocrack, dus omgebouwde minerale olie.
Waar wordt synthetische olie van gemaakt dan? En waar zie je of iets hydrocrack is?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:19 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Is een Hydrocrack, dus omgebouwde minerale olie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |