abonnement Unibet Coolblue
pi_174545019
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:04 schreef Pater-Lazerus het volgende:

Zo eens. Leef je nog terwijl je 2-3 dagen eerder nog van je hebt laten horen.
Mijn moeder heeft daar een handje van, maar in eerdere relaties heb ik ook gemerkt dat partners er een handje van hebben.
Waarom zou ik niet meer leven? Moet je eens vragen de volgende keer. >:) En dan krijg je vooral verwijten naar je hoofd dat je nooit van je laat horen. :')
Wat ik bedoelde is nog de overtreffende trap (vind ik). Ze vragen gewoon terwijl je erbij zit leef je nog!! als je te veel luistert en te weinig zegt en daardoor het verwijt krijgt dat je te afwezig lijkt. Wat jij bedoelt heb ik gelukkig niet. Maar dat lijkt me ook zwaar irritant ook al zal het vast wel goed bedoeld zijn. Beetje Staphorst of oproepkracht die altijd standby moet zijn idee.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174545067
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:15 schreef Pater-Lazerus het volgende:
Nog een stelling: als vrijgezel heb jij alle tijd en mogelijkheden om de maatschappij te dienen, méér dan een gezin aankan of stelletjes zonder kinderen.
Wat bedoel je met de maatschappij dienen?

Gaat het er niet primair om of je gelukkig bent, of is dat te makkelijk?
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:26:36 #53
472380 Pater-Lazerus
Op de biechtstoel......
pi_174545221
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:19 schreef STING het volgende:

[..]

Wat bedoel je met de maatschappij dienen?

Gaat het er niet primair om of je gelukkig bent, of is dat te makkelijk?
Met de maatschappij dienen bedoel ik ermee dat alleenstaanden sneller aangekeken worden als het om werk of klusjes uitvoeren gaat, want zij hebben niemand die thuis op hun wacht.
pi_174545264
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:26 schreef Pater-Lazerus het volgende:

[..]

Met de maatschappij dienen bedoel ik ermee dat alleenstaanden sneller aangekeken worden als het om werk of klusjes uitvoeren gaat, want zij hebben niemand die thuis op hun wacht.
Ja, da's logisch, mensen met een gezin zullen werk vaker opofferen voor hun kinderen.
Voor stellen zonder kinderen zie ik niet echt een groot verschil, op sommige workaholics na die tot 's avonds door blijven werken :P
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:31:46 #55
472380 Pater-Lazerus
Op de biechtstoel......
pi_174545337
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:29 schreef STING het volgende:

[..]

Ja, da's logisch, mensen met een gezin zullen werk vaker opofferen voor hun kinderen.
Voor stellen zonder kinderen zie ik niet echt een groot verschil, op sommige workaholics na die tot 's avonds door blijven werken :P
Waarom is dat logisch?
Ook alleenstaanden hebben recht en behoefte aan gelijkwaardigheid.
Zij zijn niet verantwoordelijk voor het nalaten van werk of klusjes omdat iemand kinderen heeft.
pi_174545399
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:31 schreef Pater-Lazerus het volgende:

[..]

Waarom is dat logisch?
Ook alleenstaanden hebben recht en behoefte aan gelijkwaardigheid.
Zij zijn niet verantwoordelijk voor het nalaten van werk of klusjes omdat iemand kinderen heeft.
Bedoel niet dat het logisch is dat alleenstaanden meer moeten doen, maar wel dat bijv. collega's met kinderen vaak wel minder flexibel kunnen zijn qua werk, omdat ze bijv. een 'papa dag' hebben of eerder weggaan omdat ze hun kinderen moeten ophalen. Maar betekent dan ook weer niet automatisch dat ze daardoor minder uren maken, al zal dat op sommige plekken wel voorkomen.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:45:56 #57
472380 Pater-Lazerus
Op de biechtstoel......
pi_174545667
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:34 schreef STING het volgende:

[..]

Bedoel niet dat het logisch is dat alleenstaanden meer moeten doen, maar wel dat bijv. collega's met kinderen vaak wel minder flexibel kunnen zijn qua werk, omdat ze bijv. een 'papa dag' hebben of eerder weggaan omdat ze hun kinderen moeten ophalen. Maar betekent dan ook weer niet automatisch dat ze daardoor minder uren maken, al zal dat op sommige plekken wel voorkomen.
Het idee dat alleenstaanden flexibeler zijn of moeten zijn vind ik zelf apart. Maar zo werkt het vaak wel, ja. En heb daar zelf aan meegewerkt, want ja, er was en is ook niemand die op me wacht. :')
Voor je het wel en goed doorhebt ben jij degene die als eerste gebeld wordt als er weer eens iemand uitvalt. En steeds vaker. Maar daar heb ik ook een punt achter gezet. En dan krijg je weer scheve gezichten.
Zelfs zonder relatie krijgt men scheve gezichten _O-
pi_174545818
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:45 schreef Pater-Lazerus het volgende:

[..]

Het idee dat alleenstaanden flexibeler zijn of moeten zijn vind ik zelf apart. Maar zo werkt het vaak wel, ja. En heb daar zelf aan meegewerkt, want ja, er was en is ook niemand die op me wacht. :')
Voor je het wel en goed doorhebt ben jij degene die als eerste gebeld wordt als er weer eens iemand uitvalt. En steeds vaker. Maar daar heb ik ook een punt achter gezet. En dan krijg je weer scheve gezichten.
Zelfs zonder relatie krijgt men scheve gezichten _O-
Ik heb zelf iig nooit verschil gemerkt in het hebben van een relatie en single zijn, qua andere verwachtingen op m'n werk. Alleen mag je dus af en toe om ouders hun schema's heen plannen, maar ja, dat is gewoon fact of life. Werk is ook niet alles en snap dat zeker als je kinderen hebt.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:11:35 #59
472380 Pater-Lazerus
Op de biechtstoel......
pi_174546507
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:50 schreef STING het volgende:

[..]

Ik heb zelf iig nooit verschil gemerkt in het hebben van een relatie en single zijn, qua andere verwachtingen op m'n werk. Alleen mag je dus af en toe om ouders hun schema's heen plannen, maar ja, dat is gewoon fact of life. Werk is ook niet alles en snap dat zeker als je kinderen hebt.
Werk is niet alles. Een relatie niet. Seks niet. Kinderen niet. Eigenlijk alles wat een beetje riekt naar ergens aan vastzitten niet. En toch kiest de meerderheid ervoor om ergens aan vast te zitten. En dan kom ik weer uit op het willen hebben van relaties.
Vooral in de moderne tijd van snelle contacten: hoe groot is de kans dat je die persoon vindt die het waard is om je hele hebben en houwen aan bloot te geven?
Mijn mening hierover; die kans is nihil. De moderne wegwerpmaatschappij is ook al niet aan mij besteedt. Blijft er weinig over. En ik heb er vrede mee. ^O^
pi_174547133
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:11 schreef Pater-Lazerus het volgende:

[..]

Werk is niet alles. Een relatie niet. Seks niet. Kinderen niet. Eigenlijk alles wat een beetje riekt naar ergens aan vastzitten niet. En toch kiest de meerderheid ervoor om ergens aan vast te zitten. En dan kom ik weer uit op het willen hebben van relaties.
Vooral in de moderne tijd van snelle contacten: hoe groot is de kans dat je die persoon vindt die het waard is om je hele hebben en houwen aan bloot te geven?
Mijn mening hierover; die kans is nihil. De moderne wegwerpmaatschappij is ook al niet aan mij besteedt. Blijft er weinig over. En ik heb er vrede mee. ^O^
Het is inderdaad standaard om relaties aan te gaan. Settelen. Ja, zelfs kinderen is standaard (als er geen kinderen zijn, valt er soms wat uit te leggen - geen kinderwens, medische oorzaak, te laat man gevonden).

Vraag voor de bewust vrijgezellen in dit topic : hoe komt het dat je zo geworden bent? Heb je daar wel eens met psycholoog of psychiater of gesproken? Hoe was je jeugd? Hoe was de relatie van je ouders?
pi_174547139
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:50 schreef STING het volgende:
Ik heb zelf iig nooit verschil gemerkt in het hebben van een relatie en single zijn, qua andere verwachtingen op m'n werk. Alleen mag je dus af en toe om ouders hun schema's heen plannen, maar ja, dat is gewoon fact of life.
Hier stel je dus rustig dat het wel degelijk uit maakt. Het is zelfs een vaststaand feit zo te lezen. Als je kinderen hebt of een partner in het onderwijs dan heb je voorrang met de keuze van vakantie.

Ik ga zo nu en dan met een groep op vakantie, ik kan je vertellen dat je dan met veel meer mensen rekening moet houden dan alleen voor een gezin..... Maar dan telt het opeens niet en moet je met die hele groep in bochten gaan wringen.
pi_174547226
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:32 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hier stel je dus rustig dat het wel degelijk uit maakt. Het is zelfs een vaststaand feit zo te lezen. Als je kinderen hebt of een partner in het onderwijs dan heb je voorrang met de keuze van vakantie.

Ik ga zo nu en dan met een groep op vakantie, ik kan je vertellen dat je dan met veel meer mensen rekening moet houden dan alleen voor een gezin..... Maar dan telt het opeens niet en moet je met die hele groep in bochten gaan wringen.
Ik had het over het verschil tussen iemand die een relatie heeft en single is, daar zit weinig verschil tussen qua werk in mijn ervaring - wel als er kinderen in het spel zijn, of het nu een koppel betreft of een alleenstaande ouder. Maar heb zelf iig met m'n collega's tot nu toe nooit het gevoel gehad dat ik ergens een gat moest dichtlopen, vanwege hun kind verplichtingen.
pi_174547232
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:32 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hier stel je dus rustig dat het wel degelijk uit maakt. Het is zelfs een vaststaand feit zo te lezen. Als je kinderen hebt of een partner in het onderwijs dan heb je voorrang met de keuze van vakantie.

Ik ga zo nu en dan met een groep op vakantie, ik kan je vertellen dat je dan met veel meer mensen rekening moet houden dan alleen voor een gezin..... Maar dan telt het opeens niet en moet je met die hele groep in bochten gaan wringen.
Ja, in het echte leven moet je soms rekening houden met elkaar. Dat is toch een vrij gangbaar concept.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:36:13 #64
472380 Pater-Lazerus
Op de biechtstoel......
pi_174547257
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:32 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Vraag voor de bewust vrijgezellen in dit topic : hoe komt het dat je zo geworden bent? Heb je daar wel eens met psycholoog of psychiater of gesproken? Hoe was je jeugd? Hoe was de relatie van je ouders?
Waarom wordt deze vraag nooit gesteld aan mensen die koste wat het kost een relatie willen hebben en-of houden met of zonder kinderen?
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:38:03 #65
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174547319
Ik ben ook bewust vrijgezel. Ik zou uiteindelijk eventueel wel een leuke relatie willen, maar er zijn dingen die nu belangijker zijn.

Soms heb ik een momenje dat ik het gezelschap van een man enorm mis en me afvraag wat er mis is met me. Maar meestal vind ik alleen wonen erg prettig O+. Ik bevind me nu in een 'een relatie zou leuk zijn, maar zo niet, dan niet'-fase. En dat vind ik eigenlijk wel prima. Kinderen wil ik niet, samenwonen hoeft voor mij ook niet per se.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174547352
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:36 schreef Pater-Lazerus het volgende:

[..]

Waarom wordt deze vraag nooit gesteld aan mensen die koste wat het kost een relatie willen hebben en-of houden met of zonder kinderen?
Omdat dat sociaal gebruikelijk gedrag is. Jij wijkt af van de sociale norm in de samenleving, dat weet je zelf ook. Niet dat het iets negatiefs is. Maar vraag blijft staan.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:39:07 #67
472380 Pater-Lazerus
Op de biechtstoel......
pi_174547353
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:38 schreef Samzz het volgende:
Ik ben ook bewust vrijgezel. Ik zou uiteindelijk eventueel wel een leuke relatie willen, maar er zijn dingen die nu belangijker zijn.

Soms heb ik een momenje dat ik het gezelschap van een man enorm mis en me afvraag wat er mis is met me. Maar meestal vind ik alleen wonen erg prettig O+. Ik bevind me nu in een 'een relatie zou leuk zijn, maar zo niet, dan niet'-fase. En dat vind ik eigenlijk wel prima. Kinderen wil ik niet, samenwonen hoeft voor mij ook niet per se.
*O*
pi_174547379
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:36 schreef Pater-Lazerus het volgende:

[..]

Waarom wordt deze vraag nooit gesteld aan mensen die koste wat het kost een relatie willen hebben en-of houden met of zonder kinderen?
Omdat het als 'niet normaal' wordt beschouwd, dus dan moet er wel iets mis met je zijn :P
pi_174547484
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:39 schreef STING het volgende:

[..]

Omdat het als 'niet normaal' wordt beschouwd, dus dan moet er wel iets mis met je zijn :P
Je bent vast met mij eens dat het wellicht ergens vandaan komt. Dat betekent niet dat er iets "mis" is met je.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:43:43 #70
472380 Pater-Lazerus
Op de biechtstoel......
pi_174547497
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:39 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Omdat dat sociaal gebruikelijk gedrag is. Jij wijkt af van de sociale norm in de samenleving, dat weet je zelf ook. Niet dat het iets negatiefs is. Maar vraag blijft staan.
Dat weet ik. Ik vind het best een belediging te denken dat er iets mis moet zijn omdat je graag alleen bent. Terwijl er zoveel meer ziekelijke relaties onderhouden worden. Maar daar wordt de vraag nooit gesteld of men een psychiater in de arm genomen heeft of waarom er een zoveelste baby gemaakt moet worden bij een nieuwe liefde voor het leven. :')
pi_174547555
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:43 schreef Pater-Lazerus het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ik vind het best een belediging te denken dat er iets mis moet zijn omdat je graag alleen bent. Terwijl er zoveel meer ziekelijke relaties onderhouden worden. Maar daar wordt de vraag nooit gesteld of men een psychiater in de arm genomen heeft of waarom er een zoveelste baby gemaakt moet worden bij een nieuwe liefde voor het leven. :')
Ik vind niet snel dat er iets *mis* is met mensen. Maar kennelijk wil je er niet over praten hoe het zo gekomen is dat je nooit een relatie wilt. Zo'n rare vraag is het toch niet, of het ergens vandaan komt?

En je argumentatie is van het kaliber "U klaagt er over dat ik rook? Ik klaag er toch ook niet over dat u niet rookt?"
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:51:46 #72
472380 Pater-Lazerus
Op de biechtstoel......
pi_174547717
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:45 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Ik vind niet snel dat er iets *mis* is met mensen. Maar kennelijk wil je er niet over praten hoe het zo gekomen is dat je nooit een relatie wilt. Zo'n rare vraag is het toch niet, of het ergens vandaan komt?
Ik ook niet, ik hou juist van aparte mensen, wel met een goed hart. ;)
Nooit een relatie willen? Dat zeg ik niet. Wat ik wel zeg is dat ik het niet zaligmakend vind en daar ook naar geleefd heb de laatste vijf jaren.
Het is niet dat ik nooit geen relatie heb gehad, integendeel. Maar ik merk dat ik ook geen enkele move maak om maar niet alleen te zijn. En dat al dik vijf jaar, zonder seks. Vind ik best knap. En daarmee merk ik er steeds minder behoefte aan te hebben. Zowel de seks als de behoefte aan iemand op mijn bank.
pi_174547728
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:42 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Je bent vast met mij eens dat het wellicht ergens vandaan komt. Dat betekent niet dat er iets "mis" is met je.
Je vraagstelling suggereert een beetje dat er ergens iets mis is gegaan, ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat geldt voor mensen die bijv. een aseksueel bestaan hebben. Vraag me wel soms af of dat met de hormoonhuishouding te maken heeft, maar niet per se dat ik dat als een ziekte zie o.i.d
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:55:12 #74
472380 Pater-Lazerus
Op de biechtstoel......
pi_174547796
Waarom moet er altijd iets mis zijn?
En ik begrijp goed waar die vraag vandaan komt.
Toch, er hoeft niet altijd iets mis te zijn dan enkel een bewuste keuze.
pi_174547845
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:51 schreef Pater-Lazerus het volgende:

[..]

Ik ook niet, ik hou juist van aparte mensen, wel met een goed hart. ;)
Nooit een relatie willen? Dat zeg ik niet. Wat ik wel zeg is dat ik het niet zaligmakend vind en daar ook naar geleefd heb de laatste vijf jaren.
Het is niet dat ik nooit geen relatie heb gehad, integendeel. Maar ik merk dat ik ook geen enkele move maak om maar niet alleen te zijn. En dat al dik vijf jaar, zonder seks. Vind ik best knap. En daarmee merk ik er steeds minder behoefte aan te hebben. Zowel de seks als de behoefte aan iemand op mijn bank.
Oke, maar hoe komt het dat je geen wens hebt om een relatie te willen? Wat voor voorbeeld heb je van huis uit meegekregen dan?

(btw, scheelt wel of je 23 bent of 35)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')