abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174551663
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:52 schreef Kaas- het volgende:
Sigrid Kaag is bovendien iemand die over de hele wereld diep respect geniet. Stond zelfs op de shortlist om secretaris-generaal van de VN te worden. Zo’n gelouterde en gewaardeerde rasdiplomaat zullen we ook nodig hebben om relaties te sussen wanneer Zijlstra er ergens met gestrekt been ingaat.

Wat dat betreft kan het nog best wel eens een geinig duo worden.
Ze is getrouwd met een terroristenvriendje. Het is echt ongelofelijk dat de AIVD dit toestaat. |:(
pi_174551677
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 01:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ze is getrouwd met een terroristenvriendje. Het is echt ongelofelijk dat de AIVD dit toestaat. |:(
Infiltratie in Nederlandse politiek zeg ik je
pi_174551685
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 01:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Infiltratie in Nederlandse politiek zeg ik je
Dat zo'n gedrocht minister van buitenlandse zaken kan worden. :r Dit is echt het dieptepunt van onze democratie.
pi_174551717
Ik hield het voor onmogelijk dat D66 nog hypocrieter kon worden maar het is ze toch gelukt. Klagen over elke pietluttigheid van de PVV, dat het ondemocratisch is en zelf een minister naar voren schuiven die getrouwd is met iemand die diende onder terrorist Arafat en lid is van de terroristische organisatie Fatah. :r
pi_174552598
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 01:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ze is getrouwd met een terroristenvriendje. Het is echt ongelofelijk dat de AIVD dit toestaat. |:(
Hier gaat de AIVD niet over man. :')
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 06:40:37 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174552606
Fokkertje Hersendood zit over haar te schuimbekken, mijn sympathie heeft ze nu al!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 06:53:17 #82
416931 yats
(non) Average Joe
pi_174552617
quote:
Die gast is nog erger dan iedereen denkt. Maar ik verwacht eigenlijk weinig anders van een VVD'er met een bewezen gebrek aan empathie voor anderen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 06:57:02 #83
416931 yats
(non) Average Joe
pi_174552621
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:05 schreef Hans21 het volgende:

[..]

Niet voor niets wil er geen enkele minister terug van dat kabinet en vielen er zo veel bewindslieden. Het waren er gewoon echt veel te weinig.
Wellicht had dat ook iets met de kwaliteiten, of eigenlijk vooral het gebrek aan kwaliteiten, bij die bewindslieden te maken? Helaas zijn ministers en staatssecretarissen de laatste jaren vooral baantjesjagers en zit er zelden iemand tussen die de materie van zijn of haar ministerie echt begrijpt en uitvoert. Dit kabinet word daarop helaas geen uitzondering.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_174552653
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 06:57 schreef yats het volgende:

[..]

Wellicht had dat ook iets met de kwaliteiten, of eigenlijk vooral het gebrek aan kwaliteiten, bij die bewindslieden te maken? Helaas zijn ministers en staatssecretarissen de laatste jaren vooral baantjesjagers en zit er zelden iemand tussen die de materie van zijn of haar ministerie echt begrijpt en uitvoert. Dit kabinet word daarop helaas geen uitzondering.
Kamp was een geweldige minister, één van de betere die Nederland ooit gehad heeft. En ook Blok en Schippers waren op zich prima. Helemaal geen gebrek aan kwaliteit. Gelukkig blijft Wiebes trouwens, ook een goede bestuurder.

Al moet ik zeggen dat er nu volgens mij ook wel een hele goede ploeg komt. Bijna allemaal ervaren bestuurders, aangevuld met enkele goede namen met veel kennis uit de praktijk (Hoekstra, Snel, Kaag, Grapperhaus).
pi_174552816
Sigrid Kaag wordt geen deputy minister van buitenlandse zaken maar minister voor internationale handel. Het valt binnen het Ministerie van Buitenlandse Zaken maar is niet hetzelfde en volstrekt afhankelijk van wat de Minister van Buitenlandse Zaken uitstippelt (alleen wat eigen verantwoordelijkheid rond het thema internationale handel dus). In andere landen is dat niet meer dan een departement, of een onderminister, en wordt ook niet voor vol aangezien. Omdat de CDA, de CU, en de VVD met betrekking tot het Midden-Oosten (en wat andere zaken) redelijk op dezelfde lijn zitten is het niet vreemd dat de D66 deze positief heeft geeist (alhoewel het dan wel weer extreem is om deze als iemand met de reputatie van Kaag te geven), willens en weten dat ze de hoogste post toch nooit zullen krijgen, ik vind Zijlstra een kwalletje maar ik denk dat hij wel een van de weinige personen is die mensen als Sigrid Kaag nog enigszins in toom kan houden.
pi_174552842
quote:
Ik ben het volstrekt eens met de eerste quote, de tweede komt nogal ongenuanceerd over laat staan dat het volstrekt onduidelijk is waar die tweede quote geplaatst zou zijn.

Het regeerakkoord zegt over mensenrechten:

"Via het actief buitenlands beleid zet Nederland zich in voor universele mensenrechten, in het bijzonder voor kwetsbare groepen zoals christenen en LHBTI’s. Daartoe wordt binnen de begroting het mensenrechtenfonds opgehoogd."

&

"Het is van belang dat regels en genomen besluiten daadwerkelijk en consequent worden gehandhaafd en uitgevoerd. Toetreding van lidstaten wordt getoetst aan de hand van de Kopenhagen-criteria. Deze zijn ook van toepassing op de onderhandelingen over toetreding die al geruime tijd gevoerd worden met Turkije. De zorgelijke ontwikkelingen op het gebied van mensenrechten en rechtsstaat in Turkije bieden, in het licht van de Kopenhagen-criteria, geen vooruitzicht op het bereiken van overeenstemming over toetreding tot de EU als lidstaat. Tegelijkertijd moeten we vaststellen dat in EU-verband is besloten dat op dit moment de onderhandelingen niet worden beëindigd. Nederland streeft in deze omstandigheden naar een alternatieve vorm van samenwerking met Turkije."

Ook als je zoekt op 'verdragen' kom je weinig tegen over wat de heer Kruithof beweert.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 21-10-2017 08:47:31 ]
pi_174552915
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 08:24 schreef DeParo het volgende:
In andere landen is dat niet meer dan een departement, of een onderminister, en wordt ook niet voor vol aangezien.
Ik heb niet het idee dat Ploumen niet voor vol werd aangezien, integendeel zelfs.

Nu met Kaag als haar opvolger zal dat zeker goed blijven, omdat Kaag gewoon heel goed werk heeft geleverd bij de VN en ook al veel contacten heeft. Niet alleen in het Midden Oosten, maar ze belde ook zo met het Witte Huis bij een dreigend confict.


Het klopt wel dat Zijlstra de minister van Buitenlandse Zaken is, maar Kaag zal ook zeker Nederland vaak vertegenwoordigen in het buitenland.
pi_174552965
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 08:41 schreef Hans21 het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat Ploumen niet voor vol werd aangezien, integendeel zelfs.

Nu met Kaag als haar opvolger zal dat zeker goed blijven, omdat Kaag gewoon heel goed werk heeft geleverd bij de VN en ook al veel contacten heeft. Niet alleen in het Midden Oosten, maar ze belde ook zo met het Witte Huis bij een dreigend confict.

Het klopt wel dat Zijlstra de minister van Buitenlandse Zaken is, maar Kaag zal ook zeker Nederland vaak vertegenwoordigen in het buitenland.
Ze is een minister, dat staat als een paal boven water, maar haar counterparts wereldwijd zijn voornamelijk onderministers of DG's van afdelingen binnen het Ministerie. Het voordeel van deze post is dat je iemand als Ploumen, of nu Kaag, naar buitenlandse bezoeken en conferenties kan sturen waar de Minister Buitenlandse Zaken geen tijd voor heeft, dat hij zich met de belangrijke internationale kwesties bezighoudt, en deze ministerspost andere kwesties behartigt met een grote nadruk op internationale handel. Zijlstra zal ongetwijfeld veel aan haar connecties hebben maar vergeet niet dat hij heel veel mensen binnen dat ministerie rond zich heen heeft lopen met prima connecties.
pi_174553006
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 08:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze is een minister, dat staat als een paal boven water, maar haar counterparts wereldwijd zijn voornamelijk onderministers of DG's van afdelingen binnen het Ministerie. Het voordeel van deze post is dat je iemand als Ploumen, of nu Kaag, naar buitenlandse bezoeken en conferenties kan sturen waar de Minister Buitenlandse Zaken geen tijd voor heeft, dat hij zich met de belangrijke internationale kwesties bezighoudt, en deze ministerspost andere kwesties behartigt met een grote nadruk op internationale handel. Zijlstra zal ongetwijfeld veel aan haar connecties hebben maar vergeet niet dat hij heel veel mensen binnen dat ministerie rond zich heen heeft lopen met prima connecties.
Ja, natuurlijk lopen er al mensen rond met prima connecties. Ik bedoel meer dat Kaag niet als een onbekende binnen komt, maar met een uitstekende reputatie. Dat lijkt een groot voordeel voor alle keren dat ze Nederland vertegenwoordigt. En dat zal vaak zijn, volgens mij was Ploumen meer in het buitenland dan in Nederland de afgelopen 4,5 jaar. En naar mijn gevoel ook vaker dan Timmermans/Koenders.
pi_174553026
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 08:57 schreef Hans21 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk lopen er al mensen rond met prima connecties. Ik bedoel meer dat Kaag niet als een onbekende binnen komt, maar met een uitstekende reputatie. Dat lijkt een groot voordeel voor alle keren dat ze Nederland vertegenwoordigt. En dat zal vaak zijn, volgens mij was Ploumen meer in het buitenland dan in Nederland de afgelopen 4,5 jaar. En naar mijn gevoel ook vaker dan Timmermans/Koenders.
Ploumen was zeker vaak op stap maar wel altijd naar de net iets minder belangrijke bijeenkomsten, missies die direct in dat internationale handel kader vallen, of indien belangrijk samen met de minister van buitenlandse handel. Ik zie het vooral als een politieke benoeming om tegenwicht te bieden aan een ministerie dat vooral de VVD-CDA-CU lijn zal uitzetten (en dus nogal tegengesteld is aan wat de D66 graag ziet).
pi_174553965
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 09:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ploumen was zeker vaak op stap maar wel altijd naar de net iets minder belangrijke bijeenkomsten, missies die direct in dat internationale handel kader vallen, of indien belangrijk samen met de minister van buitenlandse handel. Ik zie het vooral als een politieke benoeming om tegenwicht te bieden aan een ministerie dat vooral de VVD-CDA-CU lijn zal uitzetten (en dus nogal tegengesteld is aan wat de D66 graag ziet).
Zo erg tegengesteld aan D66 is dit toch niet:

quote:
In het Midden-Oosten draagt Nederland bij aan vrede en veiligheid. Nederland benut de goede betrekkingen met Israël en de Palestijnse Autoriteit voor het behoud en de verwezenlijking van de tweestatenoplossing: een onafhankelijke, democratische en levensvatbare Palestijnse staat naast een veilig en internationaal erkend Israël. Nederland zet zich tevens in voor verbetering van de onderlinge relaties tussen Israëliërs en Palestijnen.
Dat komt uit het regeerakkoord. D66 zal hooguit gehoopt hebben dat we de staat Palestina nu al zouden erkennen, maar dat is eerder iets symbolisch. Goede betrekkingen houden met de Palestijnse Autoriteit is natuurlijk in feite ook gewoon het erkennen van die autoriteit als regering.
pi_174554001
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 10:23 schreef Hans21 het volgende:

[..]

Zo erg tegengesteld aan D66 is dit toch niet:

[..]

Dat komt uit het regeerakkoord. D66 zal hooguit gehoopt hebben dat we de staat Palestina nu al zouden erkennen, maar dat is eerder iets symbolisch. Goede betrekkingen houden met de Palestijnse Autoriteit is natuurlijk in feite ook gewoon het erkennen van die autoriteit als regering.
Tegengesteld is inderdaad een overdrijving. Maar CDA, CU, en VVD zitten erg op een lijn wat dit betreft dus het is niet zo gek dat de D66, die normaal gesproken wat kritischer is op Israel, deze positie eist. Verder geldt dit niet alleen voor Israel (je benoemt een minister niet voor een thema) maar ook de relatie met Amerika en het Midden-Oosten. Zijlstra zal van de eerste drie partijen prima de standpunten behartigen, Kaag op een weliswaar minder hoge post kan nog steeds het D66 geluid binnen dat ministerie vertegenwoordigen, dat zal het idee zijn vermoed ik zo dus en is niet zo vreemd.
pi_174554206
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 01:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat zo'n gedrocht minister van buitenlandse zaken kan worden. :r Dit is echt het dieptepunt van onze democratie.
Ik vind sowieso veel van die nieuwe bewindslieden een vreemde keus, zoals Wibus en Dekkers. Die hebben toch wanbeleid gepleegd? En dan op die nieuwe posten?
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:45:14 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174554241
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 01:34 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik hield het voor onmogelijk dat D66 nog hypocrieter kon worden maar het is ze toch gelukt. Klagen over elke pietluttigheid van de PVV, dat het ondemocratisch is en zelf een minister naar voren schuiven die getrouwd is met iemand die diende onder terrorist Arafat en lid is van de terroristische organisatie Fatah. :r
Als jij zo over de rooie bent van haar kandidatuur dan moet ze wel goed zijn. ^O^
pi_174554538
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 10:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vind sowieso veel van die nieuwe bewindslieden een vreemde keus, zoals Wibus en Dekkers. Die hebben toch wanbeleid gepleegd? En dan op die nieuwe posten?
Wiebes heeft alles behalve wanbeleid gepleegd, alleen door een foutje in een aan hem aangeleverde constructie van de vertrekbonussen is dat uit de hand gelopen. Maar dat hij toen niet weg hoefde en volgens mij zelfs geen motie van wantrouwen aan zijn broek kreeg toont aan dat de rest van zijn werk juist enorm werd gewaardeerd. En terecht.


Dekker was wat mij betreft wel een stuk minder, die heeft 4 jaar voor een rekentoets lopen vechten waar ondertussen niemand meer voor was.
pi_174554616
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 11:05 schreef Hans21 het volgende:

[..]

Wiebes heeft alles behalve wanbeleid gepleegd, alleen door een foutje in een aan hem aangeleverde constructie van de vertrekbonussen is dat uit de hand gelopen. Maar dat hij toen niet weg hoefde en volgens mij zelfs geen motie van wantrouwen aan zijn broek kreeg toont aan dat de rest van zijn werk juist enorm werd gewaardeerd. En terecht.

Dekker was wat mij betreft wel een stuk minder, die heeft 4 jaar voor een rekentoets lopen vechten waar ondertussen niemand meer voor was.
Wiebes heeft toch echt wel een paar keer voor zijn politieke carrière moeten vechten. Je bent als politiek niet geloofwaardig als je opnieuw mensen inzet die eerder niet de vereiste kwaliteiten hebben geleverd. Ik vind het een zwakke ministersploeg.

Maar goed, we zullen het resultaat afwachten. De uitslag van de komende gemeenteraadverkiezingen zal bepalend zijn voor de lengte van dit kabinet. Dat blijft mijn overtuiging.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:12:21 #97
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174554630
https://nos.nl/artikel/21(...)t-aan-te-pakken.html

Het is een puinhoop bij de Belastingdienst. Van persoonsgegevens die in verkeerde handen komen (of de juiste handen, in de ogen van de VVD?) tot gekloot met aanbestedingen en reorganisaties
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174554787
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 11:12 schreef Klopkoek het volgende:
https://nos.nl/artikel/21(...)t-aan-te-pakken.html

Het is een puinhoop bij de Belastingdienst. Van persoonsgegevens die in verkeerde handen komen (of de juiste handen, in de ogen van de VVD?) tot gekloot met aanbestedingen en reorganisaties
Die puinhoop ontstond onder Weekers en heeft Wiebes juist grotendeels opgeruimd.


In de gesprekken over het belastingplan ging hij juist heel goed te werk (ondanks dat het er niet kwam, maar dat komt met name omdat Samson en Rutte niet wilden). Daar wordt hij nu voor beloond. En hij was de financiële man van dit kabinet, meer nog dan Dijsselbloem.
pi_174554811
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 01:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat zo'n gedrocht minister van buitenlandse zaken kan worden. :r Dit is echt het dieptepunt van onze democratie.
Viesmadgenot _O_
pi_174555340
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 11:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Viesmadgenot _O_
Ik kan ook niet ontkennen altijd ontzettend te genieten van de online uitspattingen van de boze gefrustreerde onderklasse. :@
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')