abonnement Unibet Coolblue
pi_174534559
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:13 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je als procesoperator ook urenlang geconcentreerd moet zijn? Alle inputs en outputs in de gaten houden enzo. Kun je het dan wel?

Of moet je alleen op de rode knop drukken als er iets fout gaat?
Ik dacht meer aan het leventje van Homer Simpson? Hij doet hetzelfde werk. Of is het niet zoals dat?

Nee, tuurlijk. Dat ga ik gewoon uiterst serieus nemen allemaal. Vandaar ook dat ik me wil laten testen op add i.v.m concentratieproblemen.
pi_174534586
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waarmee vergelijkbaar? Met steigerbouw?
Ten eerste sta je met je kop in de frisse lucht.. ten tweede krijg je er een flinke conditie van.. en ten derde verdient het minimaal twee keer zo veel als fabriekswerk..

Ik zie niet op welk punt het vergelijkbaar zou zijn...

En processoperator.. dat word je toch automatisch als je langer dan een paar week in een fabriek werkt? Is ook niet iets waar toekomst in zit lijkt me..
Of je moet zoals al die lui je machine aanbidden en er alles voor doen.. om dan de laan uit te vliegen als het proces verplaatst of gemoderniseerd word..

Het is net wat je wilt.. ik moet persoonlijk altijd een beetje huilen om mensen die hun hele leven hebben gewijd aan hun machine en zelfs kwaad worden als je er een geintje over maakt..
Die zitten elke dag na hun werk in de kroeg, om de dag daarna weer vol goede moed die fabriek in te lopen.. (daar zou ik gewoon afsterven..)
Hoeveel verdient dat dan? Ik had een maat die dat deed en die was er wel snel klaar mee.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:18:00 #53
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174534593
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:16 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan het leventje van Homer Simpson? Hij doet hetzelfde werk. Of is het niet zoals dat?

Nee, tuurlijk. Dat ga ik gewoon uiterst serieus nemen allemaal. Vandaar ook dat ik me wil laten testen op add i.v.m concentratieproblemen.
En stel dat je alle vormen hebt.. wat veranderd dat dan precies?
pi_174534642
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Doen.
Is het een goed idee? Ik zie bij je opleiding technische natuurkunde dus je weet wel een beetje hoe of wat.
pi_174534666
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:18 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En stel dat je alle vormen hebt.. wat veranderd dat dan precies?
Pilletje erin en gaan. Nee, weet ik veel. Zal vast wel iets tegen te doen lijkt me.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:21:38 #56
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174534667
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:17 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Hoeveel verdient dat dan? Ik had een maat die dat deed en die was er wel snel klaar mee.
Veel... de meeste mensen trekken het fysiek niet.. daarom zijn ze er snel klaar mee..

Maar als je in een impasse zit van: kan niks wil niks alles is kut, dan is het ideaal om de motivatie wat op te krikken..
Simpelweg omdat je conditie meestal 0 en je bankrekening bijna leeg is als je begint.. die twee dingen veranderen na de eerste week al..
pi_174534681
Gemeenteambtenaar worden en dat verdient tegenwoordig ook wel goed.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:22:53 #58
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174534691
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:21 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Pilletje erin en gaan. Nee, weet ik veel. Zal vast wel iets tegen te doen lijkt me.
Het enige wat je krijgt is een stempel.. werkt heerlijk motiverend dat soort testen en uitslagen...
Je hebt er werkelijk geen hol aan..
pi_174534779
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het enige wat je krijgt is een stempel.. werkt heerlijk motiverend dat soort testen en uitslagen...
Je hebt er werkelijk geen hol aan..
De welbekende stempels ben ik onderhand wel gewend.
pi_174534855
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het enige wat je krijgt is een stempel.. werkt heerlijk motiverend dat soort testen en uitslagen...
Je hebt er werkelijk geen hol aan..
Het is trouwens ook wel weer niet zo erg. Me aandacht erbij houden kost me gewoon wat meer moeite dan bij anderen.
pi_174534886
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:29 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Het is trouwens ook wel weer niet zo erg. Me aandacht erbij houden kost me gewoon wat meer moeite dan bij anderen.
Nooit echt geleerd? Omdat vmbo geen inspanning was.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_174534973
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:30 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Nooit echt geleerd? Omdat vmbo geen inspanning was.
Grootste inspanning op het vmbo was, daadwerkelijk erheen gaan.
pi_174535086
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:20 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Is het een goed idee? Ik zie bij je opleiding technische natuurkunde dus je weet wel een beetje hoe of wat.
Vaste baan en een mogelijkheid om door te groeien, zonder dat er al te veel gevraagd wordt van je voor een opleiding. Ja, dat lijkt me een prima begin. En als je eenmaal wat gegroeid bent, dan kun je er in de avonduren aan gaan denken om iets te gaan studeren wat je wel erg leuk vindt. Langzaam beginnen.

De toekomst ligt in de techniek, maar het vraagt gewoon kruim om de juiste papieren daar voor te krijgen. Hard werken en investeren, maar wel op je eigen tempo en eigen niveau.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:39:25 #64
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174535088
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:29 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Het is trouwens ook wel weer niet zo erg. Me aandacht erbij houden kost me gewoon wat meer moeite dan bij anderen.
Dat was bij mij gewoon een kwestie van te weinig uitdaging/stress..
Ik ben op mn 16e maar gewoon gestopt met school omdat het me echt niet kon boeien.. (en nog steeds niet, ik vind dat je er enkel oogkleppen van krijgt)
Zodra het kon ben ik een bedrijf begonnen.. dat is nu 15 jaar geleden en de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb..
pi_174535105
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat was bij mij gewoon een kwestie van te weinig uitdaging/stress..
Ik ben op mn 16e maar gewoon gestopt met school omdat het me echt niet kan boeien.. (en nog steeds niet, ik vind dat je er enkel oogkleppen van krijgt)
Zodra het kon ben ik een bedrijf begonnen.. dat is nu 15 jaar geleden en de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb..
Mmmm. Ik had een beetje dezelfde instelling, en ben op mijn 20e begonnen. Veel te vroeg.

Het is voor iedereen anders.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_174535191
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat was bij mij gewoon een kwestie van te weinig uitdaging/stress..
Ik ben op mn 16e maar gewoon gestopt met school omdat het me echt niet kon boeien.. (en nog steeds niet, ik vind dat je er enkel oogkleppen van krijgt)
Zodra het kon ben ik een bedrijf begonnen.. dat is nu 15 jaar geleden en de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb..
Dat lijkt me ook echt tof man, eigen bedrijf. Wat voor soort bedrijf heb je nu?
pi_174535206
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:43 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook echt tof man, eigen bedrijf. Wat voor soort bedrijf heb je nu?
Hij zit in de fleshlights
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:45:06 #68
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_174535237
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 10:36 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Groeikansen tot en met.. ^O^
Ja, in omvang.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_174535245
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hij zit in de fleshlights
Waar het hoofd vol van is, loop de mond van over.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:49:55 #70
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174535368
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:40 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mmmm. Ik had een beetje dezelfde instelling, en ben op mijn 20e begonnen. Veel te vroeg.

Het is voor iedereen anders.
Is net hoe het loopt idd.. mijn ouders scheidden een jaar voordat ik stopte met school..
Ik ben gelukkig in een branche gerold waar een opleiding niets zegt.. (zelfde als journalisten met een opleiding maar qua persoonlijkheid niet genoeg sociaal zijn om goede interviews af te nemen bijv.)

Vooral doen wat je leuk vind.. dat gaat het gemakkelijkste..
Ik heb trouwens ook wel de meest uiteenlopende baantjes gehad voor ik mn bedrijf begon.. best goede herinneringen aan...

Sta je opeens voor een Australiër op een containerterminal in Hamburg wegbelijning aan te leggen... Gewoon zwart werk.. achter de douane (die geen vraag stelde) met kost en inwoning in een appartement met tuin op een kazerne van het Duitse leger.. (die blijkbaar uitgezonden waren) En dan met 1200euro cash thuiskomen na 6 dagen werken..

Ik heb best vreemde baantjes gehad... _O-
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:51:36 #71
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174535408
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hij zit in de fleshlights
:D
Ik heb wel voor Flashlight gewerkt...

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:43 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook echt tof man, eigen bedrijf. Wat voor soort bedrijf heb je nu?
Iets met evenementen en concerten..
pi_174535484
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:43 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook echt tof man, eigen bedrijf. Wat voor soort bedrijf heb je nu?
Eigen bedrijf is tof als het allemaal lekker loopt. Reken maar dat het stressen is als het een klein beetje tegen zit.

Kleine stapjes F_S. Maak eerst die opleiding maar eens af, laat de wereld eerst maar eens zien dat je de discipline hebt om iets af te maken. Dan kun je weer verder kijken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_174535859
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 10:19 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Jaaa, voor de lol werken zal er nooit inzitten. Maar het lijkt me wel chill om verantwoordelijk te voor een proces en dat goed te laten verlopen. Het verdient goed en ik kan nog verder gaan met vapro-c erna.
Vaak ook ploegendiensten, heb je daar ervaring mee?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174536670
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:08 schreef halfway het volgende:

[..]

Vaak ook ploegendiensten, heb je daar ervaring mee?
Ja
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:53:27 #75
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_174538126
IQ zegt vrij weinig. Het is niet een soort van garantiebewijs dat zegt 'oke nu kan je ook een hoge opleiding aan'. Dat vraagt namelijk meer dan kunnen denken, vooral ook: moeite doen. En willen doen. Je verhaal lijkt namelijk op dat van heel vmbo-scholieren: 'ja ik kon wel havo doen, maar'. Niets gemaar, als je het kon had je het gedaan. En dat geldt ook voor jou: als je meer wilt bereiken moet je meer moeite doen en als dat niet helpt moet je tevreden zijn met wat je nu hebt.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:40:11 #76
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174540163
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 10:28 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

De motivatie was er wel maar, ook weer niet. Ik denk dat je het ook op een realistisch niveau moet bekijken en mijn huidige situatie moet begrijpen. Ik ben uitwonend, vandaar dat mijn opmerking "wajong + studeren ideaal" wel relevant is. Ik heb er gewoon de tijd en energie niet voor om en me huur en vaste lasten te kunnen blijven betalen + nog genoeg tijd en energie in me studie te blijven steken. Hard knock life.

Vandaar zoek ik nu gewoon een soort van upgrade van me huidige situatie. Als ik rijke ouders had die alles voor me betaalde had ik de opleiding wel kunnen halen denken ik.
Hoezo wajong? Je kunt werken of niet. Als je arbeidsgehandicapt bent, dan kun je dus niet werken en zal alles in een "hogere functie" lastig worden. Dus als je een wajonger bent, dan kom je in een compleet ander traject.

Je kunt als niet-wajonger op zoek gaan naar ander werk, bij een bedrijf dat investeert in je opleiding en je eventueel intern opleidt. Maar dan moet je wel gemotiveerd zijn en er energie in willen steken. Als je energie ergens in wilt steken, is het het beste dat je iets kiest waar JIJ energie van krijgt, waar JIJ blij van wordt, dat jij vrijwel elke dag met een fijn gevoel thuiskomt. Die zak met geld aan het einde van de maand maakt niet gelukkig als je elke dag uitgeput en ontevreden op de bank ploft.

Dat als je ouders genoeg geld hadden is blah blah smoesjes. Je hebt gewoon niet genoeg je best gedaan, en dat is the story of your life. Als je niet harder kunt, laat je dan eens testen zodat je inderdaad wajonger of wat dan ook kunt worden, zodat je part-time kunt werken met een part-time uitkering.
pi_174540626
Uit de OP blijkt dat de TS dat ook wel inziet.

Waar men een beetje aan voorbij gaat is dat het Nederlandse onderwijs k met p is. De onderwijzers staan te springen om te staken voor meer geld, maar ze bakken er natuurlijk niet zo veel van.

Er zijn landen waar leerlingen wel massaal naar de universiteit gaan, en waar iemand als de TS wel in een academische omgeving terecht kan komen, waar hij op een juiste manier wordt uitgedaagd om iets met zijn capaciteiten te doen. In Nederland blijft het toch vooral bij conformeren en in de groep passen, dat onderwijs.

Ik heb eens een les op Harvard mogen volgen, en dat was eigenlijk voor het eerst dat ik iemand zag die voor het vak geschikt was. In Nederland zijn het net Melkert-banen, het onderwijs. Man o man o man, wat was dat slecht zeg.

Ik ben er nog genadig van af gekomen, omdat mijn ouders ook een opleiding gevolgd hebben, en me op tijd bij hebben gespijkerd. Een goede vriend van me die hetzelfde traject volgde had het talent, maar niet de luxe van ouders met een opleiding, en die zit nu thuis.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:28:15 #78
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174541179
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:02 schreef Lyrebird het volgende:
In Nederland blijft het toch vooral bij conformeren en in de groep passen, dat onderwijs.
Wat dat betreft leidt het Nederlands onderwijs prima op voor het Nederlands bedrijfsleven.
pi_174541225
Ten eerste moet je uit die negatieve spiraal komen. Motivatie krijgen, zin krijgen om weer aan de slag te gaan, kom op! Je hebt (zoals je zegt) een goed stel hersens, het ontbreekt hem alleen nog in het doel. Dat je nu aangeeft dat je iets wilt veranderen, is al het halve werk.

Ga je eens verdiepen in jezelf, wat vind ik leuk, waar word ik warm van, wat lijkt me nou écht tof om te doen als alles mogelijk was? Kijk of je dan op een richting uit komt die je interessant lijkt en probeer te kijken of je daar via een laagdrempelige baan binnen kan komen. Er zijn bedrijven die open staan om in je te investeren, soms krijgen ze er zelfs subsidie voor. Als je de motivatie maar hebt. Ga met recruiters praten of leg je probleem voor bij de gemeente (die hebben ook vaak van die begeleidingscoaches). Je bent nooit te oud om te leren (je bent zelfs nog jong), dus ook daar liggen nog kansen.
Succes!
pi_174542614
Wat ging er concreet mis op het hbo? In mijn ervaring draait dat vooral op inzet.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:02:19 #81
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174542767
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 10:08 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Studeren met een wajong lijkt me echt ideaal.
Als je kunt studeren krijg je geen wajong natuurlijk.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:46:29 #82
104963 ETA
European Travel Author
pi_174543450
Een goede diploma geeft meer kansen, maar is absoluut geen garantie op een goede baan of carriere. Wat telt is hoe je je werk doet. Als je een passende baan vind waarin je goed kan functioneren, komen de kansen vanzelf.

Ik was 30 voordat ik mijn eerste echte baan kreeg. Ik zat dan tussen anderen met meerdere jaren werkervaring. Door hard werken en inzet heb ik hun kunnen "inhalen". Er zijn genoeg mensen die met een mooi papiertje bij een bedrijf binnenkomen en stranden in hun functie. Ik ken ook voldoende mensen die zich letterlijk vanaf de werkvloer zich hebben opgewerkt tot een plek in de directie van een miljarden bedrijf.

Lijkt procesoperator je wat, ga er gewoon voor. Laat zien wat je kan en dan komen de kansen vanzelf om hoger op te komen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_174544543
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:02 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Als je kunt studeren krijg je geen wajong natuurlijk.
De ironie droop ook van me opmerking af volgens mij?
pi_174544658
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 17:50 schreef koffiehagedis het volgende:
Wat ging er concreet mis op het hbo? In mijn ervaring draait dat vooral op inzet.
Wat lyrebird aanhaalde herken ik me eigen wel heel erg in "het niet passen in de groep". Ik kom uit een ander soort milieu. HBO is ook vaak werken in groepen. Wil het ook weer niet overdrijven. Het is namelijk niet zo alsof ik van een andere planeet kom. Toch leek het me wel makkelijker als ik was opgegroeid in een omgeving met mensen die meer lijken op de mensen waarmee je moet omgaan om goed te kunnen functioneren op een bepaald niveau.
pi_174547860
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 19:52 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Wat lyrebird aanhaalde herken ik me eigen wel heel erg in "het niet passen in de groep". Ik kom uit een ander soort milieu. HBO is ook vaak werken in groepen. Wil het ook weer niet overdrijven. Het is namelijk niet zo alsof ik van een andere planeet kom. Toch leek het me wel makkelijker als ik was opgegroeid in een omgeving met mensen die meer lijken op de mensen waarmee je moet omgaan om goed te kunnen functioneren op een bepaald niveau.
Hoe bedoel je? Plek waar mensen geen opleiding hebben ofzo?
Nou dat hoeft geen probleem te zijn hoor, genoeg mensen die niet uit een hooggeleide familie komen en gewoon hun studie halen, soms ook nog met goede cijfers.

25 valt trouwens best mee, ken best mensen die een stuk ouder zijn als ze een opleiding afronden.
pi_174552260
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat dat betreft leidt het Nederlands onderwijs prima op voor het Nederlands bedrijfsleven.
Dat klopt. Een nadeel is dat er nogal veel mensen onnodig afhaken, of hun niveau niet halen. Je berooft daarmee mensen van een vruchtbare toekomst. Ergens is dat crimineel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:05:08 #87
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_174563506
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:16 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

:D _O-

De gulden middenweg is soms helemaal niet zo gul... :7
Ik snap hem niet? :'(
pi_174563628
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:05 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Ik snap hem niet? :'(
hahaha
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:12:00 #89
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_174563675
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:10 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

hahaha
leg uit dan!
pi_174563839
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:12 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

leg uit dan!
ik heb geen idee.

Wilde je gewoon uitlachen.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:08:06 #91
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174565048
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:05 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Ik snap hem niet? :'(
Het is gulden middenweg.. geen gulle middenweg :*
  zondag 22 oktober 2017 @ 09:24:33 #92
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_174571630
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 21:08 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het is gulden middenweg.. geen gulle middenweg :*
de gulden middenweg (houden/bewandelen/verkiezen) (=een tussenstandpunt of tussenoplossing verkiezen)

Toch vind ik gulle duidelijker dan gulden.
pi_174574947
kerel ik heb goede tip stuur je dm
pi_174575291
Me DM-systeem is nog niet geactiveerd. Zal aankomende week kijken wat mensen hebben gestuurd, als ie geactiveerd is.
pi_174575362
quote:
11s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:24 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

de gulden middenweg (houden/bewandelen/verkiezen) (=een tussenstandpunt of tussenoplossing verkiezen)

Toch vind ik gulle duidelijker dan gulden.
Gulle klinkt meer logisch als gulden voor die betekenis. Zal wel aan mij liggen.
pi_174575696
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:53 schreef Faux. het volgende:
IQ zegt vrij weinig. Het is niet een soort van garantiebewijs dat zegt 'oke nu kan je ook een hoge opleiding aan'. Dat vraagt namelijk meer dan kunnen denken, vooral ook: moeite doen. En willen doen. Je verhaal lijkt namelijk op dat van heel vmbo-scholieren: 'ja ik kon wel havo doen, maar'. Niets gemaar, als je het kon had je het gedaan. En dat geldt ook voor jou: als je meer wilt bereiken moet je meer moeite doen en als dat niet helpt moet je tevreden zijn met wat je nu hebt.
Het is juist wel een garantiebewijs dat zegt 'oké nu kan je ook een hoge opleiding aan'. Daarom kwam ik ook zo makkelijk het HBO binnen. Het is helaas geen garantiebewijs dat zegt 'oké, nu ga je je diploma ook zekerste weten halen'
  zondag 22 oktober 2017 @ 14:08:32 #97
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174576465
Nee, want een opleiding halen gaat niet vanzelf. Daar moet je iets voor doen.
  zondag 22 oktober 2017 @ 20:51:16 #98
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_174587404
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 10:05 schreef F__Societyyy het volgende:
Begonnen op havo, afgezakt naar mavo, jaartje blijven zitten nog.

..
Zelf dacht ik aan een procesoperator opleiding. Dit schijnt wel leuk te verdienen? Verdere suggesties en tips zijn enorm welkom.
Ik las de eerste pagina aan reacties, en niemand die kwam met het meest logische en verantwoordelijke antwoord:

Ja, procesoperator lijkt me echt een goede keuze. Als je nu lopende band werk doet, dan is het echt een goede stap omhoog qua werk en inkomen. Die antwoorden van "is universiteit niets voor je" of "wat zou je doen als geld niets uitmaakt" snap ik niet, neem gewoon baby-stapjes met een goede kans dat je slaagt in plaats van nieuwe avonturen te beginnen.
pi_174588139
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:51 schreef tfors het volgende:

[..]

Ik las de eerste pagina aan reacties, en niemand die kwam met het meest logische en verantwoordelijke antwoord:

Ja, procesoperator lijkt me echt een goede keuze. Als je nu lopende band werk doet, dan is het echt een goede stap omhoog qua werk en inkomen. Die antwoorden van "is universiteit niets voor je" of "wat zou je doen als geld niets uitmaakt" snap ik niet, neem gewoon baby-stapjes met een goede kans dat je slaagt in plaats van nieuwe avonturen te beginnen.
Precies, avonturen beginnen met kans op dikke schulden bij falen, geen zin in.
  zondag 22 oktober 2017 @ 23:05:54 #100
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174593442
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:51 schreef tfors het volgende:
Die antwoorden van "is universiteit niets voor je" of "wat zou je doen als geld niets uitmaakt" snap ik niet
"Wat zou je doen als geld niks uitmaakt" gaat in op TS wiens enige motivatie is om "meer geld te verdienen". Dat is geen echte motivatie.
Als je niet naar het inkomen kijkt, wat voor werk zou je dan kiezen? Wat zoek je in werk, behalve inkomsten? Waar ligt je hart, je ziel? Werk (en studie) is zoveel makkelijker vol te houden als je het echt leuk vindt en het bij je kwaliteiten past.
En als je gedreven bent om iets te doen is er een grote kans het af te ronden, of om hogerop te komen. Gezien het verleden van TS ontbreekt kennelijk die gedrevenheid, die passie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')