abonnement Unibet Coolblue
pi_174511763
Hallo,

Vandaag mijn eerste fotosessie gehad. Nu ben ik er achter gekomen dat ik grote fouten heb gemaakt.
Ik heb bij portretfoto's, waarbij ik een statief gebruikte, het statief te laag gezet, waardoor de mensen ietsjes naar beneden kijken.
De groepsfoto is onscherp als je inzoomt.

Wat nu, aanbieden om de foto's overnieuw te maken of uren photoshoppen?
pi_174511817
Foto's opnieuw maken
pi_174512130
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 12:58 schreef Aalscholver het volgende:
Foto's opnieuw maken
thnx voor je antwoord. ik heb even naar de portretfoto's gekeken, dat is wel te herstellen. maar die teamfoto.. is het te herstellen als een foto onscherp is als je inzoomt?
pi_174512175
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 12:55 schreef vanana het volgende:
Hallo,

Vandaag mijn eerste fotosessie gehad. Nu ben ik er achter gekomen dat ik grote fouten heb gemaakt.
Ik heb bij portretfoto's, waarbij ik een statief gebruikte, het statief te laag gezet, waardoor de mensen ietsjes naar beneden kijken.
De groepsfoto is onscherp als je inzoomt.

Wat nu, aanbieden om de foto's overnieuw te maken of uren photoshoppen?
Als het je eerste fotosessie was hoop ik dat het foto's van je oma en je nichtjes zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174512187
Een onscherpe foto is onscherp. Daar mist beeldinformatie. Dat kun je dus niet met photoshoppen verbeteren, hooguit minder zichtbaar maken, maar het blijft een onscherpe foto.

Wat voor onscherpte praten we trouwens over? Verkeerd scherpgesteld (voor of juist achtergrond wel scherp) of bewegings-onscherpte?
pi_174512206
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Een onscherpe foto is onscherp. Daar mist beeldinformatie. Dat kun je dus niet met photoshoppen verbeteren, hooguit minder zichtbaar maken, maar het blijft een onscherpe foto.

Wat voor onscherpte praten we trouwens over? Verkeerd scherpgesteld (voor of juist achtergrond wel scherp) of bewegings-onscherpte?
Dit ja. Waar ga je de foto's voor gebruiken? Als het voor op een website is en de foto blijft een klein formaat, is het op zich niet zo erg.
  Redactie Frontpage maandag 23 oktober 2017 @ 11:55:40 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174600743
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 12:55 schreef vanana het volgende:

Ik heb bij portretfoto's, waarbij ik een statief gebruikte, het statief te laag gezet, waardoor de mensen ietsjes naar beneden kijken.

Dus lekker met onderkin en neusgaten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')