abonnement Unibet Coolblue
pi_174508258
Gisteravond liep er bij een hotel een schitterende kat, lichtrood met wit en mega pluimstaart.
De kat ging als een dier in het wild op een grote witte steen liggen in de aangelegde tuin zijn staart in de wind.
Een heel mooi plaatje dat we niet wilden verstoren, een wilde kat als je die benaderd is hij weg (buitenland).
Dus gingen we telkens ietsje dichterbij zitten. En toen op gegeven moment stond hij op van die steen, kwam flink mauwend op ons af, en begon kopjes te geven (echt zo onverwacht).
Maar jezus, hij was zooo dun, en gewond aan zijn schouder. Het ging in alle opzichten niet goed met hem, hij wilde geaaid worden, maar reageerde daar soms in reflex op, bleef mauwend om ons heen, gewoon een klote situatie.
Ik zou hem zo mee hebben willen nemen naar NL, volledig laten verzorgen, maar we gaan straks weg. Voor die tijd iets regelen lukt niet, plus hij is half wild dus in huis is ook lastig. Hij kan niet mee, ik kan hem niet oppakken en naar een dierenarts brengen, en gevoelsmatig zocht hij hulp.
Volgens de portier houdt de GM de kat in de gaten, maar zo zwaar ondervoed koopt die kat daar niks voor.
Ik baal hier zo van.
pi_174508274
Geef dat diertje dan wat eten.
pi_174508302
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:18 schreef 8777 het volgende:
Geef dat diertje dan wat eten.
Dat is niet gelukt, we zijn op zoek gegaan naar eten, maar hij bleef niet op die plek.
pi_174508317
Wanneer vertrek je?
pi_174508331
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:22 schreef 8777 het volgende:
Wanneer vertrek je?
Over 8 uur.
pi_174508376
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:23 schreef Za het volgende:

[..]

Over 8 uur.
Tja dan kun je het beter laten gaan, jammer voor de kat maar het is wel een beetje kort dag om hem nog te helpen.
pi_174508529
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:26 schreef 8777 het volgende:

Tja dan kun je het beter laten gaan, jammer voor de kat maar het is wel een beetje kort dag om hem nog te helpen.
Ik weet niet of hij nog te helpen is, toeristen (het hotel zit vol Amerikanen) geven zo'n beestje wel eten imo
Hopelijk doet iemand iets die er bv nog een week is. Ik heb het een mevrouw gevraagd.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 11:09:45 #8
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_174509965
Edit.

[ Bericht 84% gewijzigd door senesta op 26-10-2017 00:55:58 (Doe even normaal) ]
UI Made bij VanilleKwark.
pi_174510907
Welk land ben je? Soms zijn er wel (door buitenlanders gerunde) asiels of rescue organisaties die je zou kunnen bellen en attenderen op de kat. Als je er een adres en foto's bij doet kunnen ze hem misschien proberen te vangen. En je zou eventueel een donatie kunnen geven (of ter motivatie een donatie beloven voor als ze die kat gevangen hebben).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 19 oktober 2017 @ 12:58:46 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174511830
Lekker realistisch ook dit
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 25 oktober 2017 @ 04:26:11 #11
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_174641761
quote:
9s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:16 schreef Za het volgende:
Gisteravond liep er bij een hotel een schitterende kat, lichtrood met wit en mega pluimstaart.
De kat ging als een dier in het wild op een grote witte steen liggen in de aangelegde tuin zijn staart in de wind.
Een heel mooi plaatje dat we niet wilden verstoren, een wilde kat als je die benaderd is hij weg (buitenland).
Dus gingen we telkens ietsje dichterbij zitten. En toen op gegeven moment stond hij op van die steen, kwam flink mauwend op ons af, en begon kopjes te geven (echt zo onverwacht).
Maar jezus, hij was zooo dun, en gewond aan zijn schouder. Het ging in alle opzichten niet goed met hem, hij wilde geaaid worden, maar reageerde daar soms in reflex op, bleef mauwend om ons heen, gewoon een klote situatie.
Ik zou hem zo mee hebben willen nemen naar NL, volledig laten verzorgen, maar we gaan straks weg. Voor die tijd iets regelen lukt niet, plus hij is half wild dus in huis is ook lastig. Hij kan niet mee, ik kan hem niet oppakken en naar een dierenarts brengen, en gevoelsmatig zocht hij hulp.
Volgens de portier houdt de GM de kat in de gaten, maar zo zwaar ondervoed koopt die kat daar niks voor.
Ik baal hier zo van.
Beste Za, het diertje hoeft niet per se ondervoed te zijn (al is het in Zuid Europese landen zo laat in het jaar goed mogelijk).
Bij mijn huis dook ook een ernorm magere kat op, dat ik de dierenambulance belde om haar op te halen. Bleek ze gechipt en een baasje te hebben op amper een minuut lopen.

Die kat had dus problemen maar haar schildklier. Ze kon eten wat ze wilde, ze bleef honger hebben.

Geen idee of de kat die jij wilde verzorgen hiermee ook te maken heeft... waarschijnlijk niet, maar misschien ook wel. Met een brok in mijn keel, zeg ik toch dat je ze niet allemaal kan redden...
Maar man, als je het hartje van een kat hebt voelen kloppen... dan ben je echt geen zwakkeling als je haar/ hem wilt adopteren en beschermen. Nee, dan ben je een goed mens, ook als je tijd te kort hebt om dit daadwerkelijk te doen. Veel goeds gewenst!
pi_174641924
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 04:26 schreef Also-von-Oder het volgende:

Beste Za, het diertje hoeft niet per se ondervoed te zijn (al is het in Zuid Europese landen zo laat in het jaar goed mogelijk).
Bij mijn huis dook ook een ernorm magere kat op, dat ik de dierenambulance belde om haar op te halen. Bleek ze gechipt en een baasje te hebben op amper een minuut lopen.

Die kat had dus problemen maar haar schildklier. Ze kon eten wat ze wilde, ze bleef honger hebben.

Geen idee of de kat die jij wilde verzorgen hiermee ook te maken heeft... waarschijnlijk niet, maar misschien ook wel. Met een brok in mijn keel, zeg ik toch dat je ze niet allemaal kan redden...
Maar man, als je het hartje van een kat hebt voelen kloppen... dan ben je echt geen zwakkeling als je haar/ hem wilt adopteren en beschermen. Nee, dan ben je een goed mens, ook als je tijd te kort hebt om dit daadwerkelijk te doen. Veel goeds gewenst!
Hai! Ik denk nu dat het inderdaad zoiets geweest moet zijn. Bij thuiskomst heb ik de kat gegoogled omdat ik me niet kon voorstellen dat een gast van het hotel geen foto van hem zou hebben gemaakt, en dook hij op op Tripadvisor. Die persoon meldde ook de GM net als de portier ons had gezegd. Deze zou voor medische checkups en voedsel zorgen, maar hij kan op vakantie zijn geweest, en als zo'n kat dan schildklier problemen krijgt of een darminfectie (en die katten zijn doorgaans al vrij dun) dan gaat kan het heel hard gaan.
Ik denk dat het zo ongeveer zit, en dat er dus een kans is dat hij inmiddels medische hulp heeft gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 25-10-2017 08:00:04 ]
  donderdag 26 oktober 2017 @ 02:51:41 #13
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_174663897
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 06:37 schreef Za het volgende:

[..]

Hai! Ik denk nu dat het inderdaad zoiets geweest moet zijn. Bij thuiskomst heb ik de kat gegoogled omdat ik me niet kon voorstellen dat een gast van het hotel geen foto van hem zou hebben gemaakt, en dook hij op op Tripadvisor. Die persoon meldde ook de GM net als de portier ons had gezegd. Deze zou voor medische checkups en voedsel zorgen, maar hij kan op vakantie zijn geweest, en als zo'n kat dan schildklier problemen krijgt of een darminfectie (en die katten zijn doorgaans al vrij dun) dan gaat kan het heel hard gaan.
Ik denk dat het zo ongeveer zit, en dat er dus een kans is dat hij inmiddels medische hulp heeft gehad.
Ik hoop dat je gelijk hebt, ik weet zelf ook niet precies wanneer ik gelijk had, maar de poes die ik tegenkwam had wel liefhebbende baasjes. Ik heb de hele familie van die poes' baasjes ontmoet.
En ze waren allemaal dol op haar, zeker de kinderen.

Toch is het allemaal onzeker of baasjes goed voor hun katten zorgen of andersom. Er is zoveel wat wij niet weten over aanlopende katten..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')