abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7403655
O.K.

Ik heb een idee in mijn hoof en ik wil kijken naar de mogelijkheden om dit serieus aan te pakken. Daarom zal er af een toe een paar vragen langskomen.

Ik ben benieuwd naar hoe kleine bedrijven (zoals vele bloemenbedrijven) dit voor mekaar krijgen om in HEEL nederland de principe "voor 12 uur besteld, morgen in huis" te hanteren, of sterker nog de "voor 12 uur besteld, dezelfde dag in huis".

Voor grote winkels zoals IKEA, OTTO, etc kan ik het begrijpen. Maar als een klein bloemerij denk ik dat dit toch hoge kosten zal leveren ? Ik denk niet dat ze in nederland verschillende strategische lokaties met een voorraad hebben, of toch wel ? En de koeriers, kan je dit via KPN of een andere koeriersbedrijf voor een aantrekkelijke prijs regelen ?

Een bloemerij rekent gemiddeld 7 euro aan bezorgkosten.

Iemand die hier over iets kan vertellen ?

...
  woensdag 18 december 2002 @ 10:42:33 #2
40501 Jeff21
Friendly Yan is liev!
pi_7403751
euh... welke kleine bloemerij zoal dan? Zo klein als het stalletje op de hoek, of FleurOp of zo?

(tis trouwens HET principe )

Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend
pi_7403779
eehhh... misschien laten ze het doen door van gend en loos of weet ik veel? Dat zou ze heel wat werk besparen.
Ze kunnen het ook gewoon met de ptt meegeven, is het ook de volgende dag in huis...
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
  woensdag 18 december 2002 @ 10:44:51 #4
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_7403791
Ik bestel wel eens bij het computercollectief te Amsterdam. Vandaag voor 16:00 besteld, de volgende ochtend komt TNT het pakketje aangetekend langsbrengen. Computercollectief vraagt hier 5 Euro voor.
Als klein bedrijfje de kosten in de hand houden. Geen managers aanstellen, maar competente mensen in dienst nemen die de handen uit de mouwen willen steken. Geen spiegeltenten, geen dure holdings, geen dure leasebakken, etc
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
pi_7403815
De bloemerij besteedt het weer uit aan een lokal bloemerij. Dus de bezorging gebeurt door een bloemist uit de regio van de ontvanger
pi_7403844
arggh...sorry.

* Choller krijgt de *dumbest post of the month* award

...
  woensdag 18 december 2002 @ 10:48:39 #7
16105 Oliver
...laat het het zand zijn...
pi_7403854
quote:
Op woensdag 18 december 2002 10:44 schreef csar het volgende:
Ik bestel wel eens bij het computercollectief te Amsterdam. Vandaag voor 16:00 besteld, de volgende ochtend komt TNT het pakketje aangetekend langsbrengen. Computercollectief vraagt hier 5 Euro voor.
Als klein bedrijfje de kosten in de hand houden. Geen managers aanstellen, maar competente mensen in dienst nemen die de handen uit de mouwen willen steken. Geen spiegeltenten, geen dure holdings, geen dure leasebakken, etc
Inderdaad TNT... gewoon een pakketdienst dus.
- Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan! -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')