Snel achteraan gaan en je inkomen doorgeven aan de afdeling toeslagen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 11:38 schreef pennedop2 het volgende:
Goedemorgen,
Ik heb zojuist een brief van de Belastingdienst gekregen, ik krijg meer dan 1800 euro terug. Heel fijn, maar ik heb er mijn vraagtekens bij. 900 euro van dat bedrag bestaat uit geld wat ik in eerste instantie moest betalen over 2016. In de brief staat: Uw verzamelinkomen is bepaald op 0 euro, dat lijkt me heel gek.... ik heb 2 banen!?
Heeft iemand hier een verklaring voor?
@Rauw:quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 12:04 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Snel achteraan gaan en je inkomen doorgeven aan de afdeling toeslagen.
Toeslagen en inkomstenbelasting zijn 2 verschillende onderdelen binnen belastingdienst die niet in verbinding met elkaar staan ben ik op de lompe manier achter gekomen, ruim 2500 euro terug moeten betalen.
Dan heeft de belastingtelefoon mij destijds verkeerd geinformeerd en was de oplossing die ik geboden kreeg bij toeval een juiste.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 01:12 schreef belfis het volgende:
[..]
@Rauw:
Afdeling inkomstenbelasting en afdeling toeslagen zijn direct met elkaar verbonden. TS zal kunnen zien dat zijn verzamelinkomen 2016 op mijnbelastingdienst hetzelfde is als het verzamelinkomen op mijn toeslagen.
Dat er een verzamelinkomen is van ¤ 0 kan allerlei oorzaken hebben. Bijvoorbeeld dat er aftrekposten in de aangfite zitten of (onwaarschijnlijk) er is een verrekening met een negatief inkomen uit andere jaren.
Ik raad TS aan om in te loggen op: mijnbelastingdienst. Hierop de aangifte van 2016 te bekijken door op wijzigen aangifte te klikken. In de aangifte zijn de 2 inkomens vermeld en is ook in het overzicht te zien hoe de aangifte op ¤ 0 uitkomt. Na het bekijken van deze aangifte kan die eenvoudig weer worden verwijderd zonder dat de aangifte wordt verstuurd.
Als je geen bijbaantje naast je stufi hebt dan heb je per definitie een verzamelinkomen van 0 euro (stufi telt niet mee voor de belasting), al kan je dan natuurlijk ook geen belasting terug krijgenquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 09:42 schreef MutedFaith het volgende:
Een verzamelinkomen van 0 kan best voor een student, maar dan moet je wel aardige aftrekposten hebben gehad.
Ts heeft 2 banen. Ik neem aan dat hij hier geld voor ontvangt en dat dit volgens witte tabel wordt belast met inkomstenbelasting.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef shazaam het volgende:
[..]
Als je geen bijbaantje naast je stufi hebt dan heb je per definitie een verzamelinkomen van 0 euro (stufi telt niet mee voor de belasting), al kan je dan natuurlijk ook geen belasting terug krijgen
Volgens de OP heeft TS 2 bijbanen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:32 schreef shazaam het volgende:
[..]
Als je geen bijbaantje naast je stufi hebt dan heb je per definitie een verzamelinkomen van 0 euro (stufi telt niet mee voor de belasting), al kan je dan natuurlijk ook geen belasting terug krijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |