abonnement Unibet Coolblue
pi_174452974
Beste mede FOK!ers, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn computer vraagt twee keer per week om de computer opnieuw op te starten om windows 10 bij te werken ( pc draait 24/7 ). De eerste keer heb ik dat meteen gedaan en na een uur kreeg ik de melding dat het niet gelukt was. Tweede en derde keer zelfde melding gekregen. Heb gewoon de legale versie van windows 10 wat overigens voor al mijn programma's geldt qua virus etc.

Weet iemand van jullie waar dat aan kan liggen?

Alvast hartelijke dank :)
'krak'
pi_174453098
Te weinig schijfruimte?
  Forum Admin maandag 16 oktober 2017 @ 15:58:52 #3
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_174453179
Als het goed is zie je in de updates log een foutmelding / code staan. copy/paste die foutmelding even hier, of in Google om meer duidelijkheid te krijgen.
Je kan de foutcode sowieso vinden door de eventviewer te gebruiken:
windowstoets + r -> eventvwr
pi_174455841
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 15:55 schreef lilsneak het volgende:
Te weinig schijfruimte?
Nee want alles staat op externe schijven.
'krak'
pi_174455851
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2017 15:58 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Als het goed is zie je in de updates log een foutmelding / code staan. copy/paste die foutmelding even hier, of in Google om meer duidelijkheid te krijgen.
Je kan de foutcode sowieso vinden door de eventviewer te gebruiken:
windowstoets + r -> eventvwr
Als ik zo klaar ben met mijn werk zal ik het eens proberen. Thnx
'krak'
pi_174458519
[quote]0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 18:36 schreef afstandbediening het volgende:

;(

[ Bericht 28% gewijzigd door afstandbediening op 16-10-2017 21:34:37 ]
'krak'
pi_174458533
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2017 15:58 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Als het goed is zie je in de updates log een foutmelding / code staan. copy/paste die foutmelding even hier, of in Google om meer duidelijkheid te krijgen.
Je kan de foutcode sowieso vinden door de eventviewer te gebruiken:
windowstoets + r -> eventvwr
werkt ook niet
'krak'
pi_174458555


[ Bericht 100% gewijzigd door afstandbediening op 16-10-2017 20:41:52 ]
'krak'
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:09:00 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174464210
Download de laatste cumulatieve update en probeer die eens te installeren.

https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4041676
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Forum Admin dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:27:16 #10
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_174464798
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:40 schreef afstandbediening het volgende:

[..]

werkt ook niet
Wat werkt niet? Probeer eens een beetje meer informatie te geven want zo is het gokwerk voor ons en daar heeft niemand wat aan. Wat heb je gedaan en wat ging er mis?
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:36:02 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174464887
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 08:27 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Wat werkt niet? Probeer eens een beetje meer informatie te geven want zo is het gokwerk voor ons en daar heeft niemand wat aan. Wat heb je gedaan en wat ging er mis?
Kijk bijvoorbeeld eens in de update geschiedenis. Kijk welke update er steeds vast loopt. Installeer deze eens los en kijk of er dan een foutmelding komt? iets wat je niet direct in de update geschiedenis kan zien.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174465282
Die laatste update is bekend dat het verneukt is.

Ook ik had plots dat mijn computer niet wilde herstarten (bleef hangen op het logo van producent computer) om de update af te maken, ik had de mazzel dat een handmatige stop/start van het syteem werkte en het gelukkig daarna wel installeerde omdat mijn computer nooit windows had bereikt en dus het systeem niet al begonnen was met installeren.

Op reddit kom ik topics tegen van 1 persoon met een bedrijf waarvan 30 computer verneukt zijn (verschillende hardware en ook bijv. servers en normale windows 10 installaties)

Het probleem lijkt te liggen in de combinatie van de cumulatieve update + security update, omdat voorgenoemde bepaalde security componenten ook al update en dat levert een conflict op en dus herstart niet mogelijk of een conflict tijdens de installatie. (voor servers is het dan geloof ik een delta WSUS wat het probleem gaf)

Anyway, de avond ervoor had MS al de patch teruggetrokken omdat het vooral veel BSD's opleverde, de uiteindelijke cumulatieve patch die wij kregen levert dus alsnog een probleem op voor heel veel mensen.
Dit is al de tweede keer achter elkaar dat die patches meer kwaad dan goed doen. (de vorige gaf een hoop gezeik met edge browser wat traag werd of crashte, later gefixed met een hotfix)

Edit : wat ik me herinner van het reddit topic (want het is alweer twee weken geleden onderhand) is dat het probleem lijkt te liggen in het feit dat plots windows de update op een andere schijf wil installeren dan de OS schijf.
En je heel moeilijk moet gaan doen om eerst te patch te verwijderen als update en / of allerlei codes moet toepassen via DISM in veilige modus of windows repair modus om de patch naar de juiste schijf te leiden.

Conclusie : herinstalleer windows maar.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 17-10-2017 09:20:53 ]
pi_174473505
quote:
5s.gif Op maandag 16 oktober 2017 15:49 schreef afstandbediening het volgende:
Beste mede FOK!ers, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn computer vraagt twee keer per week om de computer opnieuw op te starten om windows 10 bij te werken ( pc draait 24/7 ). De eerste keer heb ik dat meteen gedaan en na een uur kreeg ik de melding dat het niet gelukt was. Tweede en derde keer zelfde melding gekregen. Heb gewoon de legale versie van windows 10 wat overigens voor al mijn programma's geldt qua virus etc.

Weet iemand van jullie waar dat aan kan liggen?

Alvast hartelijke dank :)
Creators update die te weinig ruimte beschikbaar heeft op de system partitie.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 18 oktober 2017 @ 06:55:29 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174487153
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:29 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Creators update die te weinig ruimte beschikbaar heeft op de system partitie.
Als dat het geval is zou het onderstaande wellicht kunnen helpen.
https://www.schoonepc.nl/(...)fdefragmentatie.html
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174488384
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 06:55 schreef Megumi het volgende:

Als dat het geval is zou het onderstaande wellicht kunnen helpen.
https://www.schoonepc.nl/(...)fdefragmentatie.html
Niet echt, maar ik type het ook verkeerd. Ik bedoelde de System Reserved partitie.



Effe je pc opstarten met een usb stick waar Gparted Live op staat en een paar 100mb er bij schuiven.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 18 oktober 2017 @ 09:51:43 #16
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174488563
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:40 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Niet echt, maar ik type het ook verkeerd. Ik bedoelde de System Reserved partitie.

[ afbeelding ]

Effe je pc opstarten met een usb stick waar Gparted Live op staat en een paar 100mb er bij schuiven.
Wat heeft Windows update op die partitie te zoeken?
So we just called him Fred
pi_174488600
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:51 schreef FredvZ het volgende:

Wat heeft Windows update op die partitie te zoeken?
Als de creators update keer op keer faalt schijnt het te kunnen liggen aan te weinig ruimte op die partitie. Helemaal zeker weten doe ik het helaas ook niet. Ik moet het ook nog testen op 2 laptops die maar geen creators update willen accepteren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_174488786
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:51 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wat heeft Windows update op die partitie te zoeken?
aangezien de creators update (net als alle andere grotere updates) min of meer een verse installatie van het OS doet: heel veel, hij zal de tools in die partitie ook wel updaten
  woensdag 18 oktober 2017 @ 22:03:38 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174502659
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:51 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wat heeft Windows update op die partitie te zoeken?
Dat vraag ik me ook af. Net even als test de fall uitgevoerd met een audit op die partitie niets aan de hand. Update is gewoon gelukt. Los daarvan moet de TS eens goed gaan uitzoeken in de eventlogs en in de update geschiedenis wat er mis gaat en dat maar een posten. Bijvoorbeeld het KB nummer van de update die vast loopt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174508754
Gisteren de fall update mogen verwerken, wat een brak stuk software is dat als je achteraf naar de eventviewer kijkt.

En zoals altijd kom je er uit met meer fout/waarschuwingsmeldingen dan voorheen.

Nu blijft de eventviewer steeds maar miepen over iets als miracast viewer? wat het maar niet kan verwijderen iedere keer als ik (her)opstart. (volgens mij is dat ingebouwde "app" MS meuk voor projectoren / beamers etc)

20GB update.. wat ik maar vreemd vind als je kijkt wat het eigenlijk update.
pi_174509190
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Nu blijft de eventviewer steeds maar miepen over iets als miracast viewer? wat het maar niet kan verwijderen iedere keer als ik (her)opstart. (volgens mij is dat ingebouwde "app" MS meuk voor projectoren / beamers etc)
Klopt. Mag niet van Microsoft.

Je zou WinPrivacy kunnen proberen. Even in Admin mode starten en uninstall wat je niet leuk vindt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_174511261
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Klopt. Mag niet van Microsoft.

Je zou WinPrivacy kunnen proberen. Even in Admin mode starten en uninstall wat je niet leuk vindt.
Nou ja de fall update wil het verwijderen, ik wist niet eens dat het er op stond, wellicht omdat er een nieuwe versie overheen geplakt moest worden.
Maar het systeem zelf krijgt het niet voor elkaar, ik heb geen beamers aangesloten op deze computer dus ik negeer de meldingen gewoon.

Moet MS maar eens een keer een niet verneukte update uitbrengen.. ik krijg er al koppijn van dat ik over 6 maanden weer de hele avond zit te kloten om al die apps error meldingen weg te werken.
pi_174764284
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 08:27 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Wat werkt niet? Probeer eens een beetje meer informatie te geven want zo is het gokwerk voor ons en daar heeft niemand wat aan. Wat heb je gedaan en wat ging er mis?
Sorry voor de late respons maar windows heeft zich vandaag weer tevoorschijn getoverd. Dit is wat ik kreeg te zien;

https://imgur.com/ZJQWAom

[ Bericht 1% gewijzigd door afstandbediening op 30-10-2017 20:06:24 ]
'krak'
pi_174765601
Zo te zien kan het zich niet updaten naar 1703 en is het teruggerold naar 1607.
pi_174766091
Euh, ik ga dit hierboven allemaal niet lezen, maar ik heb helaas veel ervaring met mislukkende Windows 10 updates.

Wat ik doe:
- Start schijfopruiming, inclusief systeembestanden opruimen, vink alles aan, alles weg
- Koppel externe schijven AF, want Windows updates komen op het volume met de meeste vrije ruimte, en externe schijven zijn minder betrouwbaar (en problemen met een interne schijf vallen veel eerder op)
- Gooi virusscanners zoals Mcafee, Kaspersky, etc eraf. Installeer ze na de update desnoods weer
- De Metro apps zorgen vrij vaak voor update problemen, je zou zoveel mogelijk apps kunnen deinstalleren met Ccleaner bijv. (eigenlijk zou je handmatig de app map moeten weggooien)

Eigenlijk is Windows 10 een ontzettend kut OS, dankzij de complete chaos qua updates.
OS staat voor "operating system... NOU, OPERATE DAN :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')