abonnement Unibet Coolblue
pi_174448558
Hoi allemaal!

Voor mijn studie communicatiewetenschap ben ik op zoek naar mensen die een nieuwbouwhuis hebben gekocht. Het gaat mij hierbij om de keuze voor een internetaansluiting. Heb jij net een nieuwbouwhuis gekocht of woon je in een nieuwbouwhuis? Zou je dan de volgende vragen kort voor me willen beantwoorden? Het kost je max. 5 minuten!

Alvast heel erg bedankt!

1. In welke stad woont u, en sinds wanneer woont u daar?
2. In welke fase van het proces koos u voor een internetaansluiting? Was dit in de periode rondom het tekenen van het contract? Voor/na de sleuteloverdracht? Na de verhuizing?
3. Voor welke aansluiting heeft u toen gekozen? Ter herinnering: u kon kiezen tussen een aansluiting van Ziggo, of van KPN Netwerk NL. Bij Ziggo kies je dan automatisch voor Ziggo als provider, bij KPN Netwerk NL kun je ook een andere provider kiezen.
4. Waarom heeft u voor deze provider gekozen?
5. Wat voor promotie heeft u ontvangen in het hele proces van contract tekenen tot intrek in het huis (denk hierbij aan informatie van de projectontwikkelaar, stickers in de meterkast, folders o.i.d.)
6. Hoe had de informatie/promotie rondom de internetaansluiting beter gekund?
7. Bent u tevreden met uw keus voor de internetaansluiting?
  maandag 16 oktober 2017 @ 11:55:45 #2
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174448775
Mij te ingewikkeld, maak ff een enquete met google forms.
Tot nooit .......
pi_174448872
In heel Nederland alleen Ziggo als kabelaar?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_174448974
Hoi Sometimes,
In Nederland heb je keuze uit Ziggo én KPN Netwerk NL als kabelaars. Deze maken beide een aansluiting, waaruit je bij een nieuwbouwhuis kunt kiezen. Ziggo is dus niet de enige die kabels aanlegt.
pi_174450010
Nieuwbouw wordt toch glasvezel gelegd, geen kabel.

En er is toch wel meer dan alleen ziggo of kpn.
pi_174450291
@jatochneetoch. Je kunt inderdaad bij nieuwbouw ook voor glasvezel kiezen, maar het kan beide. Kabel is dus ook nog een optie. Ziggo en KPN Netwerk NL zijn de enige aanbieders van de bekabeling (van beide type netwerk), voor je abonnement kun je (als je voor de KPN-aansluiting kiest) ook andere providers kiezen.
pi_174450314
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:23 schreef IkhebeenVraag1239 het volgende:
@jatochneetoch. Je kunt inderdaad bij nieuwbouw ook voor glasvezel kiezen, maar het kan beide. Kabel is dus ook nog een optie. Ziggo en KPN Netwerk NL zijn de enige aanbieders van de bekabeling (van beide type netwerk), voor je abonnement kun je (als je voor de KPN-aansluiting kiest) ook andere providers kiezen.
Je hebt nog steeds geen idee waar je het over hebt volgens mij...

Op de kabel zit alleen Ziggo (en vroeger? UPC), geen KPN.
KPN doet over de telefoon-lijn ADSL aanbieden, dat is echt totaal wat anders.

Mijn nieuwbouwhuis wordt trouwens opgeleverd met alle drie de aansluitingen: kabel, telefoon/adsl en glasvezel
pi_174450349
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:07 schreef jatochneetoch het volgende:
Nieuwbouw wordt toch glasvezel gelegd, geen kabel.

En er is toch wel meer dan alleen ziggo of kpn.
Hier lag gelijk alles, zowel kabel als glasvezel als een ISRA 2. Die laatste nooit gebruikt overigens.
pi_174450398
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds geen idee waar je het over hebt volgens mij...

Op de kabel zit alleen Ziggo (en vroeger? UPC), geen KPN.
KPN doet over de telefoon-lijn ADSL aanbieden, dat is echt totaal wat anders.

Mijn nieuwbouwhuis wordt trouwens opgeleverd met alle drie de aansluitingen: kabel, telefoon/adsl en glasvezel
Ik heb hele onderzoeksrapporten liggen van het netwrksysteem van KPN, dus ik weet wel degelijk zeker dat die bestaat. Je kunt ook een kijkje nemen op de website als je het niet van mij aan wil nemen: https://www.kpnnetwerk.nl/

ADSL is inderdaad ook nog mogelijk, goede toevoeging. Deze wordt echter door bijna niemand meer gebruikt (afgaande van de rapporten ;) )
pi_174450485
Ik woon hier nu 4 maanden en heb kabel (groene coax van Ziggo) en glas van reggefiber waarop ik van een aantal providers hun diensten kan afnemen.
Coax heb ik zelf moeten regelen omdat er ergens iets fout was gegaan in de aanvraag. Gelukkig was het wel kosteloos maar ik kreeg eerst via Mijnaansluiting.nl een offerte van 900,- euro. Dit vond ik net iets te veel voor 5 meter kabel.

Als je verder wat wil weten, dan hoor ik het wel. :P
pi_174450599
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:33 schreef Jurgendbr het volgende:
Ik woon hier nu 4 maanden en heb kabel (groene coax van Ziggo) en glas van reggefiber waarop ik van een aantal providers hun diensten kan afnemen.
Coax heb ik zelf moeten regelen omdat er ergens iets fout was gegaan in de aanvraag. Gelukkig was het wel kosteloos maar ik kreeg eerst via Mijnaansluiting.nl een offerte van 900,- euro. Dit vond ik net iets te veel voor 5 meter kabel.

Als je verder wat wil weten, dan hoor ik het wel. :P
Bedankt voor je reactie! Zou je me nog willen vertellen waarom je voor Ziggo hebt gekozen en hoe je het liefst geinformeerd zou willen worden over de opties van een internetaansluiting?
pi_174451009
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:39 schreef IkhebeenVraag1239 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Zou je me nog willen vertellen waarom je voor Ziggo hebt gekozen en hoe je het liefst geinformeerd zou willen worden over de opties van een internetaansluiting?
Ik had al een abonnement bij Ziggo en wilde niet overstappen. Toen ik die 900,- euro hoorde wel even getwijfeld want ik wist dat er glasvezel zou komen. Bij de vooroplevering lag er echter al een groene coax in de meterkast, alleen was deze niet afgemonteerd, dus geen plannen meer om over te stappen.
Als ik meer info wil hebben over een internetaansluiting dan zoek ik deze wel online op en vragen stel ik meestal via Twitter aan de betreffende partij.
pi_174451052
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:28 schreef IkhebeenVraag1239 het volgende:

[..]

Ik heb hele onderzoeksrapporten liggen van het netwrksysteem van KPN, dus ik weet wel degelijk zeker dat die bestaat. Je kunt ook een kijkje nemen op de website als je het niet van mij aan wil nemen: https://www.kpnnetwerk.nl/
Nee, over de kabel heb je alleen Ziggo, geen KPN.
Dat 'KPN NetwerkNL' gaat over VDSL, een 'verbeterde' versie van ADSL, gecombineerd met glasvezel tot het begin van de straat. Heeft dus niets te maken met de (tv)kabel waar Ziggo overheen gaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 16-10-2017 14:06:11 (--kut-ziggo-linkjes verwijderd) ]
pi_174451127
Ik heb net een nieuwbouwhuis gekocht, maar ik woon er nog niet in.
Ik kan dus ook maar de helft van je vragen beantwoorden, maar bij deze.

quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 11:46 schreef IkhebeenVraag1239 het volgende:
1. In welke stad woont u, en sinds wanneer woont u daar?
Enschede, al 16 jaar

quote:
2. In welke fase van het proces koos u voor een internetaansluiting? Was dit in de periode rondom het tekenen van het contract? Voor/na de sleuteloverdracht? Na de verhuizing?
Ik heb nog geen internetaansluiting gekozen, het huis is ook nog niet opgeleverd.

quote:
3. Voor welke aansluiting heeft u toen gekozen? Ter herinnering: u kon kiezen tussen een aansluiting van Ziggo, of van KPN Netwerk NL. Bij Ziggo kies je dan automatisch voor Ziggo als provider, bij KPN Netwerk NL kun je ook een andere provider kiezen.
Wegens niet al te goede ervaringen met de stabiliteit van Ziggo in m'n huidige appartement verwacht ik te gaan kiezen voor glasvezel (indien betaalbaar) of iets ADSL-achtigs.

quote:
4. Waarom heeft u voor deze provider gekozen?
n.v.t.

quote:
5. Wat voor promotie heeft u ontvangen in het hele proces van contract tekenen tot intrek in het huis (denk hierbij aan informatie van de projectontwikkelaar, stickers in de meterkast, folders o.i.d.)
Van de projectontwikkelaar: niets
Verder kan ik daar nog weinig over zeggen: het huis is nog niet opgeleverd.

quote:
6. Hoe had de informatie/promotie rondom de internetaansluiting beter gekund?
nog n.v.t

quote:
7. Bent u tevreden met uw keus voor de internetaansluiting?
nog n.v.t.
pi_174451142
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nee, over de kabel heb je alleen Ziggo, geen KPN.
Dat 'KPN NetwerkNL' gaat over VDSL, een 'verbeterde' versie van ADSL, gecombineerd met glasvezel tot het begin van de straat. Heeft dus niets te maken met de (tv)kabel waar Ziggo overheen gaat.
Oh, je had het over een TV-kabel. Nee, dan inderdaad niet. Daar heb je helemaal gelijk in. Het gaat nu puur om internet(kabel).
pi_174451145
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:02 schreef Jurgendbr het volgende:
Ik had al een abonnement bij Ziggo en wilde niet overstappen. Toen ik die 900,- euro hoorde wel even getwijfeld want ik wist dat er glasvezel zou komen. Bij de vooroplevering lag er echter al een groene coax in de meterkast, alleen was deze niet afgemonteerd, dus geen plannen meer om over te stappen.
Als ik meer info wil hebben over een internetaansluiting dan zoek ik deze wel online op en vragen stel ik meestal via Twitter aan de betreffende partij.
Super, dank je wel!
pi_174451176
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:28 schreef IkhebeenVraag1239 het volgende:

[..]

Ik heb hele onderzoeksrapporten liggen van het netwrksysteem van KPN, dus ik weet wel degelijk zeker dat die bestaat. Je kunt ook een kijkje nemen op de website als je het niet van mij aan wil nemen: https://www.kpnnetwerk.nl/

ADSL is inderdaad ook nog mogelijk, goede toevoeging. Deze wordt echter door bijna niemand meer gebruikt (afgaande van de rapporten ;) )
Even bekeken en Kpnnetwerk beheert de telefoonlijn, niet de kabel.
En de telefoonlijn is dus adsl.

Je hebt er duidelijk weinig verstand van, misschien is het beter om je eerst wat in te lezen in het geen je onderzoek naar doet voordat je met enquêtes komt.

Daarnaast zijn ziggo en kpn zeker niet de enige die netwerken aanbieden.
Edit:
Bij ons is zelfs het hele kabelnetwerk afgesloten sinds er glasvezel ligt en daar kun je dus niet eens meer voor kiezen.
pi_174451337
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik heb net een nieuwbouwhuis gekocht, maar ik woon er nog niet in.
Ik kan dus ook maar de helft van je vragen beantwoorden, maar bij deze.

[..]

Enschede, al 16 jaar

[..]

Ik heb nog geen internetaansluiting gekozen, het huis is ook nog niet opgeleverd.

[..]

Wegens niet al te goede ervaringen met de stabiliteit van Ziggo in m'n huidige appartement verwacht ik te gaan kiezen voor glasvezel (indien betaalbaar) of iets ADSL-achtigs.

[..]

n.v.t.

[..]

Van de projectontwikkelaar: niets
Verder kan ik daar nog weinig over zeggen: het huis is nog niet opgeleverd.

[..]

nog n.v.t

[..]

nog n.v.t.
Heel erg bedankt voor je reactie & oplettendheid over de inhoud van de vragen!
pi_174451383
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:12 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Even bekeken en Kpnnetwerk beheert de telefoonlijn, niet de kabel.
En de telefoonlijn is dus adsl.

Je hebt er duidelijk weinig verstand van, misschien is het beter om je eerst wat in te lezen in het geen je onderzoek naar doet voordat je met enquêtes komt.

Daarnaast zijn ziggo en kpn zeker niet de enige die netwerken aanbieden.
Edit:
Bij ons is zelfs het hele kabelnetwerk afgesloten sinds er glasvezel ligt en daar kun je dus niet eens meer voor kiezen.
KPN Netwerk NL kiest inderdaad bij nieuwbouwprojecten of ze kabel (vdsl) of glasvezel aanleggen. KPN en Ziggo zijn de enige twee grote aanbieders. Ik heb me zeker ingelezen, maak je daar geen zorgen over :)
pi_174451627
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:22 schreef IkhebeenVraag1239 het volgende:

[..]

KPN Netwerk NL kiest inderdaad bij nieuwbouwprojecten of ze kabel (vdsl) of glasvezel aanleggen. KPN en Ziggo zijn de enige twee grote aanbieders. Ik heb me zeker ingelezen, maak je daar geen zorgen over :)
Vdsl (een versie van adsl) gaat over de telefoonlijn, niet over de kabel.

Volgensmij begrijp je er echt geen drol van :D
pi_174451697
Er zijn drie soorten aansluitingen voor internet in je huis:

• coax-kabel: tv-signaal en internet via ziggo
• telefoon-kabel: analoge telefonie (KPN), internet via ADSL en VDSL
• glasvezel-"kabel": internet via glasvezel

Die eerste twee zijn niet hetzelfde principe!
Zo duidelijk?
pi_174451740
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:31 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Vdsl (een versie van adsl) gaat over de telefoonlijn, niet over de kabel.

Volgensmij begrijp je er echt geen drol van :D
Het gaat erom dat je kunt kiezen voor verschillende type netwerken bij verschillende aanbieders. Het onderzoek gaat over de service die hierbij geboden wordt en of dit verbeterd kan worden op gebied van informatievoorziening. Dus welke info en wanneer.

Bedankt voor je 'ondersteunende' feedback, ik ben inderdaad geen monteur, dus de details neem ik best van je aan. Alleen jammer dat het onderwerp nu uit zicht raakt en je door blijft gaan over de achterliggende mechanismen. Ziggo en KPN Netwerk NL bieden aansluitingen voor netwerken aan. Heb je een nieuwbouwhuis gekocht? Dan hoor ik heel graag je ervaringen. Zo niet, hoor ik graag die van anderen :)
pi_174451749
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Er zijn drie soorten aansluitingen voor internet in je huis:

• coax-kabel: tv-signaal en internet via ziggo
• telefoon-kabel: analoge telefonie (KPN), internet via ADSL en VDSL
• glasvezel-"kabel": internet via glasvezel

Die eerste twee zijn niet hetzelfde principe!
Zo duidelijk?
Kijk, hier heb ik iets aan. Dank je wel!
pi_174451856
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:37 schreef IkhebeenVraag1239 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je kunt kiezen voor verschillende type netwerken bij verschillende aanbieders. Het onderzoek gaat over de service die hierbij geboden wordt en of dit verbeterd kan worden op gebied van informatievoorziening. Dus welke info en wanneer.

Bedankt voor je 'ondersteunende' feedback, ik ben inderdaad geen monteur, dus de details neem ik best van je aan. Alleen jammer dat het onderwerp nu uit zicht raakt en je door blijft gaan over de achterliggende mechanismen. Ziggo en KPN Netwerk NL bieden aansluitingen voor netwerken aan. Heb je een nieuwbouwhuis gekocht? Dan hoor ik heel graag je ervaringen. Zo niet, hoor ik graag die van anderen :)
Hier leggen ze gewoon bij alle huizen meerdere aansluitingen aan. Er valt niks te kiezen.
pi_174451956
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:44 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Hier leggen ze gewoon bij alle huizen meerdere aansluitingen aan. Er valt niks te kiezen.
Dat klopt inderdaad, dat is over het algemeen zo. De keuze betreft welke van de aansluitingen je wil gaan gebruiken. Ziggo en KPN leggen allebei een aansluiting aan, en soms kun je ook nog kiezen voor glasvezel, maar dat is niet overal aangelegd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')