abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 november 2017 @ 20:52:54 #101
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_174811497
Hallo! Ik meld mij in dit topic omdat een vriendin van mij twee cavia's (beertjes) heeft die ze kwijt wil. De een is ongeveer 6 weken en de andere ongeveer 4 maanden. Zie foto's hieronder:




Ik heb verder geen verstand van rassen ofzo, maar die kleinste is een beetje half langharig en die grootste is gladharig.

Ze zijn heel lief, maar mijn vriendin heeft ze waarschijnlijk iets te snel na het overlijden van haar vorige cavia in huis genomen en kan daardoor maar niet aan ze wennen. Hoe lullig het ook klinkt, ze ergert zich gewoon aan ze omdat ze niet haar overleden cavia zijn :{ Ik denk zelf dat dat misschien wel over gaat (ze heeft ze pas 2 weken ofzo), maar ze wil het niet meer proberen omdat ze het te moeilijk vindt.

Ik had ze het liefste zelf in huis genomen, maar ik heb er zelf al 2 en ik heb op dit moment echt geen ruimte voor meer ;(

Die grootste heeft trouwens wel een schurftplekje bij z'n oog (op die foto hierboven zie je het misschien al een beetje, het is inmiddels wel iets erger geworden en er zit een flinke kale plek), maar daar is 'ie al voor bij de dierenarts geweest en hij heeft een pipetje gekregen. Over 2 weken moet hij nog een keer een pipetje, maar dan zou het over moeten zijn.

Ze hoeft uiteraard niets voor de beestjes te hebben. Als niemand ze wil gaan ze terug naar de opvang (of misschien op marktplaats maar dat vind ik een beetje eng), maar dat is ook zo sneu voor ze ;( De cavia's wonen in Rotterdam overigens.
pi_174811577
Omg wat een schatjes O+ helaas heb ik geen plek voor extra vee.
Zijn het zeugjes of beertjes of lees ik daar grandioos overheen?
Jammer dat mijn zeugje geen concurrentie duldt (maar misschien is dat ook wel beter...)
Tap tap tap
  woensdag 1 november 2017 @ 20:58:56 #103
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_174811694
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:55 schreef CherryLips het volgende:
Omg wat een schatjes O+ helaas heb ik geen plek voor extra vee.
Zijn het zeugjes of beertjes of lees ik daar grandioos overheen?
Jammer dat mijn zeugje geen concurrentie duldt (maar misschien is dat ook wel beter...)
Lekker dom, ik had dat inderdaad helemaal niet gezegd :D Het zijn 2 beertjes (heb 't inmiddels aangepast). Niet geholpen ook nog (die kleinste is ook nog te jong daarvoor).
pi_174812033
Ik hoop dat ze een mooi huisje vinden, liever niet via MP of een opvang :@ ik vind ze ontzettend schattig maar helaas -O-
Tap tap tap
  woensdag 1 november 2017 @ 21:09:53 #105
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_174812193
Ik hoop het ook zo erg! Ze zijn echt fantastisch. Die kleinste is echt superzacht en heel lief en die grootste is een heerlijke onnozele aardappel _O-

Dit zijn overigens mijn eigen boys:



[ Bericht 22% gewijzigd door Walging op 01-11-2017 21:18:42 ]
  woensdag 1 november 2017 @ 22:07:17 #106
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_174813914
Mag ik even heel eerlijk zeggen dat ik t n prutreden vind om ze daarom weg te doen? :N (Kun jij niks aan doen uiteraard)

Gizmo is ook Saartje (of Oekie of Fozzy) niet, maar ik ga haar vanzelf heel erg lief vinden met de tijd. En als ik haar karaktertje leer kennen, blijkt ze weer erg anders, maar met dr eigen leuke eigenaardigheden. ;)
pi_174814218
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:07 schreef NijntjesUk het volgende:
Mag ik even heel eerlijk zeggen dat ik t n prutreden vind om ze daarom weg te doen? :N (Kun jij niks aan doen uiteraard)

Gizmo is ook Saartje (of Oekie of Fozzy) niet, maar ik ga haar vanzelf heel erg lief vinden met de tijd. En als ik haar karaktertje leer kennen, blijkt ze weer erg anders, maar met dr eigen leuke eigenaardigheden. ;)
Ik vind het ook een beetje een kinderachtige reden :@ Niemand kan Otje of Knofje vervangen en ik vind het jammer dat Schaap zo'n spast is, maar ik zou haar niet wegdoen.
Tap tap tap
  woensdag 1 november 2017 @ 22:28:55 #108
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_174814645
Ja ik vind ook dat ze ‘t meer zou moeten proberen. Toen ik mijn cavia’s net een week had ging mijn poes dood en toen nam ik ‘t ze de eerste tijd ook een beetje kwalijk dat ze niet de poes waren ;( Volkomen onterecht natuurlijk en nu is dat ook over en ben ik dol op ze, maar ik herken het wel.

Maargoed wie zijn wij om te bepalen wat iemand moet voelen denk ik dan maar. Als ze ‘t echt niet trekt en geen aandacht voor ze heeft is het ook zielig voor die beestjes toch.
pi_174814882
Als het zeugjes waren, had ik het serieus overwogen :') Dan had ik de hamster uit de caviaflat moeten schoppen, dat is ook wel weer zielig.
Tap tap tap
  Eindredactie Games woensdag 1 november 2017 @ 22:36:30 #110
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_174814883
Ik wilde ze vannacht ook uit raam gooien hoor.

Ik heb een balletje met daarin een rinkeldingetje, dus als je er tegen aan stoot, dan rinkelt ie.
Ik stop daar wel eens witlof in, zodat ze er moeite voor doen om hun dagelijkse kostje bij elkaar te scharrelen. Dan hebben ze tenminste wat doen, zal ik maar zeggen.

Maaaarrrr....

Ik was vergeten die uit de kooi te halen vannacht. En dat ging goed, tot 3 uur in de morgen toen Swiffer ineens honger kreeg en dus dat balletje ging kopstoten in de hoop dat ie er witlof uit kreeg. En dat bleef ie doen voor een half uur. :(
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 1 november 2017 @ 23:10:08 #111
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_174815796
@Oscar _O-
pi_174818216
Och ja, ook een leuke reden om cavia's weer weg te doen, lees dat het ook nog beren zijn, heel veel succes, die raak je bijna aan de straat stenen niet kwijt en helemaal niet als ze al schurft hebben.
Mensen vinden dat vies, daarbij is het ook nog besmettelijk. Je vriendin moet haar verantwoording nemen, eerst de dieren weer gezond.
  Eindredactie Games donderdag 2 november 2017 @ 07:43:22 #113
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_174818250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 07:36 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Och ja, ook een leuke reden om cavia's weer weg te doen, lees dat het ook nog beren zijn, heel veel succes, die raak je bijna aan de straat stenen niet kwijt en helemaal niet als ze al schurft hebben.
Mensen vinden dat vies, daarbij is het ook nog besmettelijk. Je vriendin moet haar verantwoording nemen, eerst de dieren weer gezond.
het is jammer dat ik er al 2 heb, anders had ik er wel eentje opgehaald.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_174818913
Let maar eens op, er staan meer beren te koop bij fokkers en particulieren dan zeugjes, beren raak je gewoon amper kwijt.
Beren kun je niet in een groepje plaatsen, ja in groep zeugjes, maar dan na 10 week heb je ineens heel veel cavia's.
Hier als een nestje is geboren, dan zakt het lood al naar je schoenen als het beren zijn, die raak je amper kwijt en ik weet dat sommige fokkers zelfs als mensen een zeugje willen, hoppatee een beertje moet je verplicht erbij afnemen omdat ze die anders niet kwijt raken.

Heel spijtig, heb momenteel hier nog 3 jonge beertjes lopen voor de verkoop, maar zie het somber in, zelfs als je ze inclusief kooi aanbied, raak je ze niet kwijt.
  donderdag 2 november 2017 @ 17:13:15 #115
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_174827207
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Waarom wil je een nestje en wat ga je doen met de jongen ?

Dat zijn de belangrijkste vragen :)

Hoe ik het heb aangepakt:

1. Beschikking over een gezond en jong zeugje
2. Leenbeertje reserveren (toevallig via fok)
3. Caviaflat besteld om de kroost te laten opgroeien en oud in te laten worden O+

Het is absoluut niet belerend bedoeld, maar ik heb wel geluk gehad met drie zeugjes en een beertje. :@ dus ik had maar een keer de castratiekosten.
Helemaal waar inderdaad.
Wij hebben hier op zich genoeg ruimte, maar inderdaad zijn beertjes dan wel een probleem.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  vrijdag 3 november 2017 @ 21:23:34 #116
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_174852793
Gizmo is sinds zondag 40 gram aangekomen :')
pi_174865495
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mijn eerste twee caafs, en Pieter en O+ Otje O+ had ik ook via marktplaats gevonden.
En als koper kan je natuurlijk ook veel zelf: hoe zitten de caafs erbij ? Is mama nog aanwezig ? Eventuele zusjes of broertjes ?

Vind dat altijd leuk :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_174865579
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:28 schreef Walging het volgende:
Ja ik vind ook dat ze ‘t meer zou moeten proberen. Toen ik mijn cavia’s net een week had ging mijn poes dood en toen nam ik ‘t ze de eerste tijd ook een beetje kwalijk dat ze niet de poes waren ;( Volkomen onterecht natuurlijk en nu is dat ook over en ben ik dol op ze, maar ik herken het wel.

Maargoed wie zijn wij om te bepalen wat iemand moet voelen denk ik dan maar. Als ze ‘t echt niet trekt en geen aandacht voor ze heeft is het ook zielig voor die beestjes toch.
Tip: via fb de cavia’s aanbieden op diverse caviagroepen

Zou idd wel eerst even de schurft laten genezen, niemand neemt een ziek beestje in huis

Succes !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games zaterdag 4 november 2017 @ 17:43:19 #119
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_174866001
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:23 schreef NijntjesUk het volgende:
Gizmo is sinds zondag 40 gram aangekomen :')
3 blaadjes sla dus
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_174873613

Effe Mevrouw Blootje op de bar
pi_174873783


Ook al is ze overbehaard en heeft ze een vouwoortje, ze blijft toch een van de leukste cavia's, heeft wel iets zo'n halve nudist tussen de langharen te zien rennen.
  zondag 5 november 2017 @ 13:45:44 #122
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_174882546
Geweldig zo'n skinny. O+

Ik heb Gizmo's bak schoongemaakt en opgeruimd. Ze zitten nu samen in de bovenbak van Lexie druk te doen. Zometeen Lexie's bak schoonmaken en ze er dan samen inzetten. Spannend wel. :{
pi_174882574
Schaap wordt ook steeds kaler :{ zullen wel hormonen zijn maar het ziet er niet uit.
Tap tap tap
  zondag 5 november 2017 @ 14:02:48 #124
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_174882919
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 13:46 schreef CherryLips het volgende:
Schaap wordt ook steeds kaler :{ zullen wel hormonen zijn maar het ziet er niet uit.
Had Saar ook in dr flanken door de eierstokcystes, maar omdat ze langharig was, vielen er plukken van dr rug daaroverheen. ;)
pi_174883029
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 14:02 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Had Saar ook in dr flanken door de eierstokcystes, maar omdat ze langharig was, vielen er plukken van dr rug daaroverheen. ;)
Schaap is wollig dus je ziet het zo op het eerste gezicht niet, maar het haar wordt steeds dunner. Qua gedrag merk ik niks raars aan dr gelukkig. Niet raarder dan anders.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')