quote:Op maandag 16 oktober 2017 09:10 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Schaapje op haar verjaardag
Antibiotica voor de longontsteking ?quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 21:16 schreef NijntjesUk het volgende:
Inmiddels sinds donderdag antibiotica en ik zie weinig verbering. Zou dat inmiddels al moeten?
Overdag eet ze redelijk zelf, s avonds nauwelijks en krijgt ze dwangvoer.
Dosering is wel goed ?quote:
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 18:57 schreef NijntjesUk het volgende:
Weer gezellig naar de dierenarts geweest![]()
Er is een röntgenfoto gemaakt, heftige longontsteking duidelijk in beeld. Huidige antibiotica heeft duidelijk niet genoeg gedaan. Nu Enrobactin.
Ze hebben net al een kropquote:Op zondag 22 oktober 2017 15:48 schreef CherryLips het volgende:
Die van mij laten mais altijd liggen
Heb net een krop andijvie gehad. Laten ze ook liggen. Maar de boerenkool zuigen ze op als een stofzuiger.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:00 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb Saartje net laten inslapen. Ze werd alleen maar zieker. Binnen een paar seconden na de 2e prik was dr hartje al gestopt.
Begrijpelijk hoor, maar wel goed dat je aan een maatje voor Lexie denkt.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 00:16 schreef NijntjesUk het volgende:
Dank je wel. Mn hoofd staat er nog niet echt naar, maar wil toch z.s.m. een maatje voor Lexie. Zijn is supersociaal en wil niet dat ze verpietert in dr uppie.
Succes met je zoektocht, hopelijk vind je een leuk vriendinnetje voor haar.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 10:17 schreef NijntjesUk het volgende:
Zoekende![]()
Lexie had in Saar een vriendinnetje (andersom meer een vijandinnetjeSaar tolereerde haar wel, maar zocht haar niet persé op). Lexie is erg sociaal en "zwaan, kleef aan".
Ik heb ook wel gemerkt dat twee een mooi aantal isquote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, sommigen gaan gewoon door met eten en is er niets aan de hand, maar anderen blijven zoeken.
Dat is wel een beetje zielig.
Gelukkig heb ik wat reserve -cavia's, zodat er nooit iemand alleen komt te zitten.
Echter neem ik nooit meer zoveel cavia's
Ik denk dat 4 voor mij een mooi aantal is, dan is de caviaflat mooi gevuldquote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb ook wel gemerkt dat twee een mooi aantal is![]()
Maar ik mis Knofje en m'n coronetjes nog steeds. Ollie en Schaap zie je niet en zijn niet aanwezig en willen niet geknuffeld worden of loslopen
De hamster zit nu in de bovenste kooiquote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik denk dat 4 voor mij een mooi aantal is, dan is de caviaflat mooi gevuld
Ahwww fijn !quote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De hamster zit nu in de bovenste kooi1.40 breed, beestje loopt zich een ongeluk.
Ja echt erg soms, zo groot als een stoeptegel. Heb nu hamsterscaping ontdekt, is leuk.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ahwww fijn !
Ik vind de standaard hamsterkooitjes echt veel te klein
Als ie van z'n huisje naar z'n wieltje is gehobbeld, gaat ie altijd even in het wieltje slapenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:29 schreef NijntjesUk het volgende:
En die hamster inwendig maar vloeken dat ie steeds n pokke-end moet lopen.
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als ie van z'n huisje naar z'n wieltje is gehobbeld, gaat ie altijd even in het wieltje slapen
Fotooooo'squote:Op maandag 30 oktober 2017 11:47 schreef NijntjesUk het volgende:
Gisteren een vriendinnetje voor Lexie gehaald. Een jong zeugje, gladhaar, rood met een wit plukje. Daarom Gizmo gedoopt.![]()
Ze zit nu in de reservekooi en wil ze vanmiddag even kennis laten maken.
Ahwwwwquote:Op maandag 30 oktober 2017 14:05 schreef NijntjesUk het volgende:
Die heb ik zelf nog niet![]()
Gizmo is nog niet fotogeniek.
rood en witquote:Op maandag 30 oktober 2017 11:47 schreef NijntjesUk het volgende:
Gisteren een vriendinnetje voor Lexie gehaald. Een jong zeugje, gladhaar, rood met een wit plukje. Daarom Gizmo gedoopt.![]()
Ze zit nu in de reservekooi en wil ze vanmiddag even kennis laten maken.
Leuk schaapjequote:Op maandag 16 oktober 2017 09:10 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Schaapje op haar verjaardag
aaaw, die is leukquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:25 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]
De laatste baby van dit jaar, een kleine meis, ze heeft de naam Fay gekregen.
Beetje laat, maar heel veel strekte met het verlies.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:00 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb Saartje net laten inslapen. Ze werd alleen maar zieker. Binnen een paar seconden na de 2e prik was dr hartje al gestopt.
Och wat sneu, sterktequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:00 schreef NijntjesUk het volgende:
Hallo kleine Gizmoquote:Op maandag 30 oktober 2017 16:48 schreef NijntjesUk het volgende:
Dank je. Ik heb vanmiddag haar as opgehaald.
Gizmo gewogen en t arme ding is nog doodsbang. De kennismaking met Lexie even uitgesteld tot morgen.
[ afbeelding ]
Voor een gecastreerde beer vind ik die prijs nog niet eens zo heel gek.quote:Op maandag 30 oktober 2017 17:09 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Och dit wilde ik nog even delen, verleden week waren wij op vakantie in Oostenrijk, uiteraard oppas voor de diertjes hier geregeld, de oppas heeft lading appels tomaten en bananen gekocht en toen ik hem belde 3 dagen dat we weg waren, melde hij dat hij bijna door de bak voer heen was (30 kg voer had ik 2 dagen voor ons vertrek gekocht )
Maar goed, uiteraard zodra ik een dierenwinkel zie moet ik daar altijd even kijken, soms, heel soms vind je daar nog een verborgen pareltje en laten we wel zijn, een cavia uit Oostenrijk heeft weinig kans bloedverwant te zijn met de cavia hier in Assen.
Liep zo door de winkel, heb 4 mooie huisjes gescoord, 2 kleineren voor 2 euro per stuk, twee groteren voor 3 euro per stuk, dus was al helemaal enthousiast, Oostenrijk is niet duur, komen we bij het knaagdiereiland en mijn vriend zegt nog heel droog, hmmm niet duur voor zo'n hok, ik kijk naar het prijskaartje, dat was niet voor het hok, maar voor een gecastreerd beertje, die hier in Nederland gewoon voor 35 euro te verkrijgen zijn.
[ afbeelding ]
Welke regio zit jij? 22 euro is spotgoedkoopquote:Op maandag 30 oktober 2017 18:50 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Dat is absoluut positief, hier betalen we voor een castratie 22 euro, dus valt nog mee, heb hier twee beertjes die binnenkort heen gaan daarna komen ze in een zeugen groep te lopen.
Wij rijden dan even naar Bakkeveen, daar zit Stichting cavia en daar kun je heel goedkoop laten castreren, zou ik naar de buurvrouw ( is een dierenartspraktijk) lopen, ben ik 60 euro kwijt.quote:Op maandag 30 oktober 2017 18:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Welke regio zit jij? 22 euro is spotgoedkoop![]()
Ik zit in regio ZH, maar ik heb voor die dierenarts gekozen, omdat die mij aangeraden werd door een fokster en zij liet haar dieren daar ook regelmatig castreren.
Ahhh, nou voor ik daar ben, denk ik dat ik al een hele tank benzine kwijt benquote:Op maandag 30 oktober 2017 19:13 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Wij rijden dan even naar Bakkeveen, daar zit Stichting cavia en daar kun je heel goedkoop laten castreren, zou ik naar de buurvrouw ( is een dierenartspraktijk) lopen, ben ik 60 euro kwijt.
Hier ken ik nog een paar fokkers en dan is het gewoon wie gaan er castreren en is het gewoon een gezellig dagje uit, dan neem ik bv die twee van mij, zij nog 2 en een ander heeft er dan 1. Eind van de dag is iedereen de ballen kwijt en wij hebben leuk uitje gehad.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ahhh, nou voor ik daar ben, denk ik dat ik al een hele tank benzine kwijt ben
quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:25 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Hier ken ik nog een paar fokkers en dan is het gewoon wie gaan er castreren en is het gewoon een gezellig dagje uit, dan neem ik bv die twee van mij, zij nog 2 en een ander heeft er dan 1. Eind van de dag is iedereen de ballen kwijt en wij hebben leuk uitje gehad.
Wel goed, want ik denk dat er redelijk wat cavia's en andere kleine dieren verwaarloost worden, omdat het 'leuk' lijkt voor de kinderen. Die er inderdaad als de nieuwigheid ervan af is er niet meer naar omkijken.quote:Op maandag 30 oktober 2017 18:17 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Het houd de impulsaankopen wel aardig tegen, maar denk dat goede info ook al veel mensen tot nadenken zet, tijdje geleden is hier een moeder met een keihard huilend kind weggegaan. Dit nadat ik even uitlegde dat een cavia elke dag verzorging wil en dat voor gemiddeld 8 jaar lang en dat kinderen meestal na een maand niet meer naar de dieren omkijken. Zij zat eigenlijk niet op een diertje te wachten om te verzorgen dus met ongedane zaken en een gillend kind weer naar huis.
Als man zijnde blijft dit een pijnlijk ideequote:Op maandag 30 oktober 2017 19:25 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Hier ken ik nog een paar fokkers en dan is het gewoon wie gaan er castreren en is het gewoon een gezellig dagje uit, dan neem ik bv die twee van mij, zij nog 2 en een ander heeft er dan 1. Eind van de dag is iedereen de ballen kwijt en wij hebben leuk uitje gehad.
Ditquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 08:31 schreef NijntjesUk het volgende:
Die van mij doen/deden altijd een inspectierondje en vallen dan doodop in slaap alsof ze zelf de bak hebben moeten schoonmaken.
Hooi kan ook liggend gegeten worden. En tijdens het schoonmaken lopen ze vrij rond. Aka we lopen om het hutje op de grond heen en meer niet. Het zijn ook wel 2 lamme takken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
DitEr kan met een beetje mazzel een sprongetje vanaf, maar ze duiken op het verse hooi alsof ze nooit wat krijgen en vervolgens zie je ze de rest van de dag niet meer.
Maar die van mij zijn wel een beetje bejaard ondertussen.
Kom geregeld ook wel weer dieren tegen op marktplaats die ik heb gefokt, of krijg na 3 week bericht of ik ze terug wil nemen want, de cavia fluit de hele tijd, of ineens is het hele gezin allergisch, of de cavia bijt, of de kinderen kijken er niet naar om, of, en deze is echt geniaal, de cavia valt de hond aan,quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:49 schreef steelhead het volgende:
[..]
Wel goed, want ik denk dat er redelijk wat cavia's en andere kleine dieren verwaarloost worden, omdat het 'leuk' lijkt voor de kinderen. Die er inderdaad als de nieuwigheid ervan af is er niet meer naar omkijken.
Uitzonderingen daargelaten. Als kind al cavia's en nog steeds, kan niet zonder. Maar destijds kregen ik en mijn broertje er ieder een. En hij keek na een week inderdaad niet meer naar dat beestje om.
Ik laat die van mij ook amper loslopen eigenlijk. Ze zitten in een huisje en komen er nooit uitquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:00 schreef steelhead het volgende:
[..]
Hooi kan ook liggend gegeten worden. En tijdens het schoonmaken lopen ze vrij rond. Aka we lopen om het hutje op de grond heen en meer niet. Het zijn ook wel 2 lamme takken..
quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:01 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Kom geregeld ook wel weer dieren tegen op marktplaats die ik heb gefokt, of krijg na 3 week bericht of ik ze terug wil nemen want, de cavia fluit de hele tijd, of ineens is het hele gezin allergisch, of de cavia bijt, of de kinderen kijken er niet naar om, of, en deze is echt geniaal, de cavia valt de hond aan,
Die laatstequote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:01 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Kom geregeld ook wel weer dieren tegen op marktplaats die ik heb gefokt, of krijg na 3 week bericht of ik ze terug wil nemen want, de cavia fluit de hele tijd, of ineens is het hele gezin allergisch, of de cavia bijt, of de kinderen kijken er niet naar om, of, en deze is echt geniaal, de cavia valt de hond aan,
Hier babbelen ze ook de hele dag, Mevrouw Blootje zit nog wel eens in een hoekje te jammeren omdat iemand tegen haar aanstaat en als ze ook maar enigzins denken dat ze eten krijgen fluiten ze heel hard en hangen ze over de rand heen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Is toch leuk als ze fluitenSchaap is dement en fluit op de domste momenten en Ollie fluit midden in de nacht.
Maar als ik met groente bezig ben, hoor je ze niet.
Lekker van de oude dag laten genieten toch?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik laat die van mij ook amper loslopen eigenlijk. Ze zitten in een huisje en komen er nooit uit
Mijn advertentie's zijn al niet leuk, staat al veel informatie bij over de verantwoording, wel heb ik soms dat ik mensen via via bij mij komen, dan krijg ik ineens een berichtje van heb je toevallig ook een paar leuke jongen zitten, of verwacht je binnenkort een nestje? Deze mensen weten waar ze aan beginnen, via marktplaats is toch vaak impulsief.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:06 schreef steelhead het volgende:
[..]
Die laatste.
Nouja eerlijk als de hond van mijn tante logeerde tijdens vakanties, dan was de cavia wel de baas... Als ik het zelf niet had gezien, had ik het ook niet geloofd.
Maar dat is wel erg, zeker als het je zelf gefokte cavia's zijn. Ik weet dat de opvang hier ook helemaal vol zit. Maar er zijn er ook gerust die ze buiten achterlaten, dan is marktplaats nog ietsjes beter.
Het is gewoon niet mogelijk om alle dieren in je eigen huis op te nemen, dan houd je geen leven meer over. Het blijft sneu natuurlijk voor die dieren. Teveel mensen blijven er mee omgaan als gebruiksvoorwerpen. Goed dat je aangeeft wat een cavia en de verzorging inhoudt. Marktplaats blijft inderdaad een impulsief gebeuren, wat natuurlijk ook niet helpt bij het tegengaan van dierenleed. Bij honden ook genoeg fokker erop die niet weten wat ze doen en dieren verkopen die niet gezond zijn.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:16 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Mijn advertentie's zijn al niet leuk, staat al veel informatie bij over de verantwoording, wel heb ik soms dat ik mensen via via bij mij komen, dan krijg ik ineens een berichtje van heb je toevallig ook een paar leuke jongen zitten, of verwacht je binnenkort een nestje? Deze mensen weten waar ze aan beginnen, via marktplaats is toch vaak impulsief.
Zo zag ik van de week 3 chinchilla's op marktplaats, dan denk ik wel eens, och wat sneu, zal ik ze halen, ( 13 jaar geleden had ik chinchilla's) maar het is ook weer verzorging en ze vragen ook hun aandacht, zaten ook in een te klein hok en dan denk ik, doe maar niet, je hebt je cavia's en die vragen ook genoeg tijd.
Ik heb bij chinchilla's altijd het idee dat ze bijten. Zou ze niet durven op te pakkenquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:16 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Mijn advertentie's zijn al niet leuk, staat al veel informatie bij over de verantwoording, wel heb ik soms dat ik mensen via via bij mij komen, dan krijg ik ineens een berichtje van heb je toevallig ook een paar leuke jongen zitten, of verwacht je binnenkort een nestje? Deze mensen weten waar ze aan beginnen, via marktplaats is toch vaak impulsief.
Zo zag ik van de week 3 chinchilla's op marktplaats, dan denk ik wel eens, och wat sneu, zal ik ze halen, ( 13 jaar geleden had ik chinchilla's) maar het is ook weer verzorging en ze vragen ook hun aandacht, zaten ook in een te klein hok en dan denk ik, doe maar niet, je hebt je cavia's en die vragen ook genoeg tijd.
Oh ze kunnen heel tam worden, enige nadeel is, als ze echt schrikken, laten ze hun haren los, ook 'blaffen' ze. Ik vind ze altijd heel grappig, ze hebben altijd zo'n schattig gezichtje, maar hebben ze een hekel aan je, blijf dan minstens een meter uit de buurt van het hok, ze sproeien zo over je heen. Mijn ex viel niet bij Pepples in de smaakquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb bij chinchilla's altijd het idee dat ze bijten. Zou ze niet durven op te pakken
Dat zie ik wel weer gebeuren, dat ze me niet moetenquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:21 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Oh ze kunnen heel tam worden, enige nadeel is, als ze echt schrikken, laten ze hun haren los, ook 'blaffen' ze. Ik vind ze altijd heel grappig, ze hebben altijd zo'n schattig gezichtje, maar hebben ze een hekel aan je, blijf dan minstens een meter uit de buurt van het hok, ze sproeien zo over je heen. Mijn ex viel niet bij Pepples in de smaak
quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:31 schreef CherryLips het volgende:
Kennen jullie deze al?
https://www.instagram.com/titorenogpigs/
Leuke foto'squote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:31 schreef CherryLips het volgende:
Kennen jullie deze al?
https://www.instagram.com/titorenogpigs/
Die kattentunnel ligt er, en kartonnen dozen met meerdere ingangenquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:47 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb zo'n bal van gevlochten gras, dat werkt goed. Maar wat ik ook weleens neerleg/zet; kattentunnel van de Action, mengkom van ikea (waar ik ze in weeg; soms met wat lekkers erin zodat ze m moeten omkiepen), lege wc-rol met wat lekkers, kartonnen doos waar ze in/doorheen kunnen kruipen.
Ahwwww gelukkig maarquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 18:17 schreef NijntjesUk het volgende:
Lexie en Gizmo hebben kennisgemaakt vandaag.![]()
Lexie klom er een aantal keer op (arme Gizmo) en probeerde paar keer in dr oortjes te bijten. Maar het viel me mee, er is niet gevochten.
Waarom wil je een nestje en wat ga je doen met de jongen ?quote:Op woensdag 1 november 2017 16:46 schreef Sjechov het volgende:
Ik heb hier een leuke jonge dame van 4 maand (naast onze bejaarde dame van 6+) rond lopen en wij zitten ook eens over een nestje te denken. Nu wil ik eigenlijk geen hele cavia stal.
Nu zit ik dus te denken hoe zoiets eventueel zou werken? We hebben natuurlijk een beetje nodig (of zij moet er naartoe) en ze moeten elkaar een beetje leuk vinden.
Hebben jullie tips?
Ik woon in Enschede
Mijn eerste twee caafs, en Pieter enquote:Op woensdag 1 november 2017 17:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ben het niet eens dat marktplaats alleen maar voor impulsieve mensen is, ik heb al jaren mijn dieren via marktplaats![]()
Als fokker kun je natuurlijk zelf bepalen naar wie je dieren gaan.
Lekker dom, ik had dat inderdaad helemaal niet gezegdquote:Op woensdag 1 november 2017 20:55 schreef CherryLips het volgende:
Omg wat een schatjeshelaas heb ik geen plek voor extra vee.
Zijn het zeugjes of beertjes of lees ik daar grandioos overheen?
Jammer dat mijn zeugje geen concurrentie duldt (maar misschien is dat ook wel beter...)
Ik vind het ook een beetje een kinderachtige redenquote:Op woensdag 1 november 2017 22:07 schreef NijntjesUk het volgende:
Mag ik even heel eerlijk zeggen dat ik t n prutreden vind om ze daarom weg te doen?(Kun jij niks aan doen uiteraard)
Gizmo is ook Saartje (of Oekie of Fozzy) niet, maar ik ga haar vanzelf heel erg lief vinden met de tijd. En als ik haar karaktertje leer kennen, blijkt ze weer erg anders, maar met dr eigen leuke eigenaardigheden.
het is jammer dat ik er al 2 heb, anders had ik er wel eentje opgehaald.quote:Op donderdag 2 november 2017 07:36 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Och ja, ook een leuke reden om cavia's weer weg te doen, lees dat het ook nog beren zijn, heel veel succes, die raak je bijna aan de straat stenen niet kwijt en helemaal niet als ze al schurft hebben.
Mensen vinden dat vies, daarbij is het ook nog besmettelijk. Je vriendin moet haar verantwoording nemen, eerst de dieren weer gezond.
Helemaal waar inderdaad.quote:Op woensdag 1 november 2017 17:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Waarom wil je een nestje en wat ga je doen met de jongen ?
Dat zijn de belangrijkste vragen![]()
Hoe ik het heb aangepakt:
1. Beschikking over een gezond en jong zeugje
2. Leenbeertje reserveren (toevallig via fok)
3. Caviaflat besteld om de kroost te laten opgroeien en oud in te laten worden![]()
Het is absoluut niet belerend bedoeld, maar ik heb wel geluk gehad met drie zeugjes en een beertje.dus ik had maar een keer de castratiekosten.
En als koper kan je natuurlijk ook veel zelf: hoe zitten de caafs erbij ? Is mama nog aanwezig ? Eventuele zusjes of broertjes ?quote:Op woensdag 1 november 2017 17:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mijn eerste twee caafs, en Pieter enOtje
had ik ook via marktplaats gevonden.
Tip: via fb de cavia’s aanbieden op diverse caviagroepenquote:Op woensdag 1 november 2017 22:28 schreef Walging het volgende:
Ja ik vind ook dat ze ‘t meer zou moeten proberen. Toen ik mijn cavia’s net een week had ging mijn poes dood en toen nam ik ‘t ze de eerste tijd ook een beetje kwalijk dat ze niet de poes warenVolkomen onterecht natuurlijk en nu is dat ook over en ben ik dol op ze, maar ik herken het wel.
Maargoed wie zijn wij om te bepalen wat iemand moet voelen denk ik dan maar. Als ze ‘t echt niet trekt en geen aandacht voor ze heeft is het ook zielig voor die beestjes toch.
3 blaadjes sla dusquote:Op vrijdag 3 november 2017 21:23 schreef NijntjesUk het volgende:
Gizmo is sinds zondag 40 gram aangekomen
Had Saar ook in dr flanken door de eierstokcystes, maar omdat ze langharig was, vielen er plukken van dr rug daaroverheen.quote:Op zondag 5 november 2017 13:46 schreef CherryLips het volgende:
Schaap wordt ook steeds kalerzullen wel hormonen zijn maar het ziet er niet uit.
Schaap is wollig dus je ziet het zo op het eerste gezicht niet, maar het haar wordt steeds dunner. Qua gedrag merk ik niks raars aan dr gelukkig. Niet raarder dan anders.quote:Op zondag 5 november 2017 14:02 schreef NijntjesUk het volgende:
[..]
Had Saar ook in dr flanken door de eierstokcystes, maar omdat ze langharig was, vielen er plukken van dr rug daaroverheen.
Die naamquote:Op zaterdag 4 november 2017 23:10 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]
Effe Mevrouw Blootje op de bar
Kwam op een cavia forum een beertje tegen, deze heette Meneer Blootje, dus toen dit zeugje hier kwam wonen vond ik het wel grappig om haar Mevrouw Blootje te noemen, maar eigenlijk is ze niet zo bloot, ze heeft nog veel te veel haarquote:
Hier vinden ze het altijd eng in hun eentje, maar als ze met z'n tweeen zijn dan gaan ze op onderzoek uitquote:Op dinsdag 7 november 2017 14:26 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ik dacht, ik kan wel even de cavia los laten lopen, sinds een tijdje heb ik gevoel dat ik alle tijd heb, dus denk, dan let ik wel op haar kan ze even leuk rondrennen, zij is toch altijd de meest nieuwsgierige in het hok, dus op eruit gehaald op kleed gezet en ze heeft wel geteld 5 stappen gedaan en bleef keurig voor het hok staan kijken wanneer ze er weer in mocht.
[ afbeelding ]
Wat ook altijd opvallen is, dan zie ik dat ze met z'n allen in een hoekje zitten te keuvelen en vraag je, wat doen jullie daar?? Vervolgens kijken ze je aan alsof je ze hebt betrapt bij het maken van een bom of zo.
Hmmm misschien heb ik gewoon tijd teveel
Die van mij zijn ook niet zo avontuurlijk, ze blijven keurig op het kleed in de keuken en als ik ze ergens anders in de kamer laat loslopen, schieten ze onder het tv-meubel om daar de boel onder te zeikenquote:Op dinsdag 7 november 2017 14:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hier vinden ze het altijd eng in hun eentje, maar als ze met z'n tweeen zijn dan gaan ze op onderzoek uit
Herkenbaarquote:Op dinsdag 7 november 2017 14:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die van mij zijn ook niet zo avontuurlijk, ze blijven keurig op het kleed in de keuken en als ik ze ergens anders in de kamer laat loslopen, schieten ze onder het tv-meubel om daar de boel onder te zeikenEn dan moet ik ze er zowat aan de haren onderuit slepen want anders komen ze niet meer tevoorschijn. En het past ook nét.
? Is Mara een van je cavia's ?quote:Op donderdag 9 november 2017 09:29 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Vandaag is hier kleine Mara gesneuveld, zo jammer altijd.
Ja, altijd tegen de winter, zijn er altijd een paar die sneuvelen.quote:Op donderdag 9 november 2017 09:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
? Is Mara een van je cavia's ?
Ahwwquote:Op donderdag 9 november 2017 09:44 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Ja, altijd tegen de winter, zijn er altijd een paar die sneuvelen.
Wat een leukjequote:Op donderdag 9 november 2017 09:59 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Jeeeejjjjjj 5 maand bij de beer te hebben gezeten, voel ik nu twee kleine baby's, ben hier zo blij mee, hopelijk zit er een schitterend rood wit coronet zeugje bij.
Heb haar nu bij de pensioentjes lopen, die helpen altijd mee als er baby's worden geboren, dus nu afwachten wanneer er kleine hummeltjes rondrennen, voel ze nog niet bewegen
[ afbeelding ]
edit: knuffelmutsen zijn de bom en Schaap is er niet uit te slaan. Begin me zowat zorgen te makenquote:Op woensdag 8 november 2017 10:49 schreef CherryLips het volgende:
Knuffelmutsen zijn blijkbaar stom.
Dat weet ik niet, ze at goed, er is ook niets opgevallen, ze was ook helemaal schoon. Bij ziekte zie je wel vieze bek en of neus, vieze ogen, maar ook niet en voelde gewoon als stevige cavia. Ze zat ook in de kamer en heb geen geproest of dergelijke gehoord, dit blijft altijd sneu. Het is ook het grootste nadeel van een cavia, het niet laten zien als er wat is.quote:
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:24 schreef CherryLips het volgende:
O lekker is datMisschien even tegen de mensen zeggen waar ze vandaan komt?
Geen probleem, gewoon in een doos. Neem aan dat ze geen dag buiten zijn?quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:25 schreef CherryLips het volgende:
Vraagje: ik moet de caafs vervoeren en het is koud buiten. Hoe doen jullie dat? Ik zie weer allemaal rampscenario's met snotneuzen enzo voor me.
Vroeger moest ik een anderhalf uur met het ov, want geen auto en ik moest per se naar die ene dierenartsquote:Op vrijdag 10 november 2017 19:25 schreef CherryLips het volgende:
Vraagje: ik moet de caafs vervoeren en het is koud buiten. Hoe doen jullie dat? Ik zie weer allemaal rampscenario's met snotneuzen enzo voor me.
Flieftquote:Op dinsdag 21 november 2017 21:19 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Jaaaa helemaal blij, heb mijn eerste nestje rood witte coronetjes, zijn twee dames en een klein heertje geworden. allemaal mooie aftekening dus ben erg tevreden.
[ afbeelding ]
Heb je ze bleekselderij gegeven ?quote:Op donderdag 23 november 2017 21:48 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb de kooi dinsdagavond schoongemaakt en ruik ze nu al aan de andere kant van de kamerwhat the hell
Mogen ze datquote:Op vrijdag 24 november 2017 12:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Heb je ze bleekselderij gegeven ?
Ja! Ze vinden de blaadjes het lekkerste.quote:Op vrijdag 24 november 2017 13:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mogen ze datIk durf ze niks nieuws
te gevenGewoon dat hele ding erin gooien, steel en knol en al?
Ik vermoed dat het Schaap is, ze heeft donkere en beetje plakkerige keutelsZe zijn niet zacht maar plakken aan elkaar als een rits worsten. Ze eet wel gewoon en haar kont is schoon, voor zover een caviakont schoon is.
Nog meerquote:Op vrijdag 24 november 2017 13:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja! Ze vinden de blaadjes het lekkerste.
Bleekselderij is goed voor de blaas, omdat ze er veel van gaan plassen.
Tip: voer het nog voor ze een bakje brokken hebben gekregenquote:Op vrijdag 24 november 2017 13:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nog meer
Ik zal het eens halen, alleen ik lust het zelf niet dus hopelijk lusten ze het.
Prachtige dame,quote:Op zaterdag 25 november 2017 14:37 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Gisteren zijn hier twee black en tan baby's geboren, heb altijd meerdere dames tegelijk drachtig als de een wat krijgt kan ik de jongen altijd onder brengen bij een andere mama, of als een de jongen verliest de eenzame 'moeder' bij de anderen laten lopen om elkaar te helpen en te voorkomen dat ze somber worden.
Maar nu weer twee kleine dames, zij zullen hier blijven, ze hebben geen vouw oren of witte haren en mooie stompe koppie's.
[ afbeelding ]
Ik heb even een plaatje van internet gepakt, mijn beer is namelijk slachtoffer geworden van fanatiek kappertje spelen.quote:Op maandag 27 november 2017 14:28 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Prachtige dame,
Hoe zien ze er volwassen uit?
Omg Omgquote:Op zaterdag 25 november 2017 14:37 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Gisteren zijn hier twee black en tan baby's geboren, heb altijd meerdere dames tegelijk drachtig als de een wat krijgt kan ik de jongen altijd onder brengen bij een andere mama, of als een de jongen verliest de eenzame 'moeder' bij de anderen laten lopen om elkaar te helpen en te voorkomen dat ze somber worden.
Maar nu weer twee kleine dames, zij zullen hier blijven, ze hebben geen vouw oren of witte haren en mooie stompe koppie's.
[ afbeelding ]
Dat mag altijdquote:Op maandag 27 november 2017 15:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Omg Omg
Omg
Ik wil een keer babycaafjes kroelen bij jou
Echt langharig dus.quote:Op maandag 27 november 2017 14:45 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Ik heb even een plaatje van internet gepakt, mijn beer is namelijk slachtoffer geworden van fanatiek kappertje spelen.![]()
Maar zo moeten ze eruit zien: [ afbeelding ]
Je hebt ze ook kortharig, ik richt mij meer op langharig omdat ze een rustiger karakter hebben dan gladharig maar er zijn zeer zeker fokkers die Black en Tan gladharig fokken,quote:Op maandag 27 november 2017 15:30 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Echt langharig dus.
Wij hebben hier toch liever de kortharige. We hebben nu 2 langharige gehad, maar toch niet helemaal ons ding
Ben het hier wel mee eensquote:Op maandag 27 november 2017 15:30 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Echt langharig dus.
Wij hebben hier toch liever de kortharige. We hebben nu 2 langharige gehad, maar toch niet helemaal ons ding
Merkte jij trouwens dat de zeugjes die niet drachtig waren ook nieuwsgierig zijn naar de baby's en ze zelfs schoonmaakte ?quote:Op zaterdag 25 november 2017 14:37 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]
Ja heb hier een paar die direct ook gaan moederen en heb zelfs een baby snatcher er tussen, als zij met meerdere nesten loopt, pikt ze alle baby's in. zo lag ze ineens in een hoekje met 8 baby's terwijl er maar 2 echt van haar waren.quote:Op maandag 27 november 2017 15:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Merkte jij trouwens dat de zeugjes die niet drachtig waren ook nieuwsgierig zijn naar de baby's en ze zelfs schoonmaakte ?
Hahaquote:Op maandag 27 november 2017 15:52 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Ja heb hier een paar die direct ook gaan moederen en heb zelfs een baby snatcher er tussen, als zij met meerdere nesten loopt, pikt ze alle baby's in. zo lag ze ineens in een hoekje met 8 baby's terwijl er maar 2 echt van haar waren.
Mijn twee peruufjes waren/zijn tamquote:Op maandag 27 november 2017 15:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ben het hier wel mee eens
Na peruufjes ga ik toch helemaal voor de borstels
Ik vond peruufjes ook meer angstig en minder tam, maar dat is mijn persoonlijke ervaringvind ze wel heel mooi!
Ja dat is het zekerquote:Op maandag 27 november 2017 23:32 schreef CherryLips het volgende:
D'awwwwdaar heb ik er nog een oudje van rondlopen, die zit nu in de bovenste verdieping van de caviaflat. Je kunt eens googelen op hamsterscaping, dat is echt tof.
Verschilt per hamster. Ik had eens zo'n hangmatje met knispermateriaal erin, was de volgende dag al helemaal naar de klote. Ik heb nu een fleece matje en daar is wat aan geknabbeld, maar verder is hij nog heel. Hij pist er alleen in.quote:Op dinsdag 28 november 2017 08:17 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Oohh dat is ook gaaf, maar eens kijken naar een grotere bak. Hamsters gaan dan toch niet erdoor als soort hooligans he. Cavia''s doen dat namelijk wel, alles moet stuk en opgegeten worden.
Ik dacht gister heel leuk, ik gooi een toiletrolletje met nog 3 velletjes eraan bij de cavia's in, denk kunnen ze leuk mee spelen. Nou Lotje sloeg de andere cavia's ermee om het hoofd en Chrumpy was de toiletpapier maar aan het opeten, dus meteen maar weer afgepakt. Maar zal eens kijken als ik een grotere bak kan vinden, het ziet er wel erg leuk uit als hamster hok, beetje een hobbit landschapje.quote:Op dinsdag 28 november 2017 12:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Verschilt per hamster. Ik had eens zo'n hangmatje met knispermateriaal erin, was de volgende dag al helemaal naar de klote. Ik heb nu een fleece matje en daar is wat aan geknabbeld, maar verder is hij nog heel. Hij pist er alleen in.
Maar die houten huisjes enzo zijn er zo'n beetje voor bedoeld om gesloopt te worden. En karton enzo vinden ze ook leuk. En ze maken nestjes en ze pakken pitjes aan met hun pootjesIk heb langer hamsters dan cavia's en had vooral in het begin moeite met die cavia's die alles aanpakken met hun bek en dan laten donderen. Dat doen hamsters wat handiger
De Ikea heeft een vitrine die vaak wordt gebruikt, Detolf ofzo? Die is wel huge. En anders een ander aquarium of terrarium. Veel traliekooitjes zijn te klein, ze hebben verrassend veel ruimte nodig.quote:Op dinsdag 28 november 2017 12:36 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Ik dacht gister heel leuk, ik gooi een toiletrolletje met nog 3 velletjes eraan bij de cavia's in, denk kunnen ze leuk mee spelen. Nou Lotje sloeg de andere cavia's ermee om het hoofd en Chrumpy was de toiletpapier maar aan het opeten, dus meteen maar weer afgepakt. Maar zal eens kijken als ik een grotere bak kan vinden, het ziet er wel erg leuk uit als hamster hok, beetje een hobbit landschapje.
Haha keek net op marktplaats, kan van de week een bak van 1m bij 40 bij 40 ophalen. heeft Hammie (heerlijk de creativiteit van mijn dochter) een grotere toko.quote:Op dinsdag 28 november 2017 12:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De Ikea heeft een vitrine die vaak wordt gebruikt, Detolf ofzo? Die is wel huge. En anders een ander aquarium of terrarium. Veel traliekooitjes zijn te klein, ze hebben verrassend veel ruimte nodig.
quote:Op maandag 27 november 2017 15:52 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Ja heb hier een paar die direct ook gaan moederen en heb zelfs een baby snatcher er tussen, als zij met meerdere nesten loopt, pikt ze alle baby's in. zo lag ze ineens in een hoekje met 8 baby's terwijl er maar 2 echt van haar waren.
Hmmm, nou Carmita was een opvangertje en die was voor de zoveelste keer in de opvang gedumpt. Ze was zelfs met de hand groot gebracht, maar echt zo bang als wat.. kon er bijna niets meequote:Op maandag 27 november 2017 17:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mijn twee peruufjes waren/zijn tamOllie is de tamste caaf die ik ooit heb gehad, je kunt er alles mee doen. Of ie het leuk vindt, is een tweede, maar hij verzet zich nauwelijks. Ook niet toen hij bumblefoot had, toen kon ik dat pootje zo inpakken. Ik til hem zo op uit de kooi en je hoeft maar naar hem te wijzen of z'n motortje gaat af.
Even opgezocht, maar dat is net onder Turnhout. Flinke trip.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik denk dat ik binnenkort maar even richting Eva Stoffels moet met Oreo![]()
Nog meer cavia's die mee moeten
Kan wel een taxibedrijfje opzetten
Ik heb het ook al een aantal keren gereden, maar zij is ondertussen de enige die ik met m'n caafs vertrouwquote:Op woensdag 29 november 2017 11:30 schreef steelhead het volgende:
[..]
Even opgezocht, maar dat is net onder Turnhout. Flinke trip.
Het ziet er ook erg gespecialiseerd uit, kan me het wel voorstellen.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb het ook al een aantal keren gereden, maar zij is ondertussen de enige die ik met m'n caafs vertrouw
Maar die stressen ook als ze naar de dierenarts verderop in het dorp moetenquote:Op woensdag 29 november 2017 12:36 schreef steelhead het volgende:
[..]
Het ziet er ook erg gespecialiseerd uit, kan me het wel voorstellen.
Maar goed om te weten. De bus naar Turnhout stopt recht voor mijn deur.
Het enige wat ik me afvraag is of de cavia's niet hard gaan stressen.
Zit wat in. Gaan moeten ze toch. Goedkoper is ook mooi meegenomen.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar die stressen ook als ze naar de dierenarts verderop in het dorp moetenIk heb zelf een auto dus dan maakt 1 uur of 1 kwartier niet uit. Ze is ook goedkoper, trouwens.
Kloptquote:Op woensdag 29 november 2017 11:30 schreef steelhead het volgende:
[..]
Even opgezocht, maar dat is net onder Turnhout. Flinke trip.
Ja was een beetje veel, maar dat is weg als ik thuis kom van werk. Dan gaat er weer een nieuwe lading groente inquote:
Kloptquote:Op woensdag 29 november 2017 15:15 schreef steelhead het volgende:
Oost Groningen, ook niet om de hoek. Ach moet er iets voor over hebben, daarna toch leuke vriendjes.
Via bol.com ?quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:52 schreef CherryLips het volgende:
Weten jullie misschien waar je microflor kunt bestellen?
Ik vind haar geweldigquote:Op woensdag 29 november 2017 12:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb het ook al een aantal keren gereden, maar zij is ondertussen de enige die ik met m'n caafs vertrouw
Ik ga morgen ook weer bellen denk ik, want het was Schaap die zo meurde vorige weekquote:Op zondag 3 december 2017 22:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vind haar geweldig![]()
Ik ben om
Meurende caafjesquote:Op zondag 3 december 2017 22:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ga morgen ook weer bellen denk ik, want het was Schaap die zo meurde vorige weekKreeg eerst het advies om probiotica te geven, maar ze is nu ook een beetje lusteloos ondertussen
is dat beest wel goedquote:Op zondag 3 december 2017 22:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb serieus nog nooit zo’n rare cavia als Orka gehad, ze vindt de antibiotica lekker
Ze had op een gegeven moment een ranzige prop op de kont, afscheiding en weet ik het. Dat is nu minder, maar haar achterste is nog steeds dik en niet-fris. Hoop niet dat het een abces is. Hopelijk zie ik spoken.quote:
quote:
ow dat is zo vies bij beertjes.quote:Op zondag 3 december 2017 22:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze had op een gegeven moment een ranzige prop op de kont, afscheiding en weet ik het. Dat is nu minder, maar haar achterste is nog steeds dik en niet-fris. Hoop niet dat het een abces is. Hopelijk zie ik spoken.
(en ik ga een weekendje weg, jeej, natuurlijk)
Nee, ze eet ALLESquote:
Is dat standaard bij beertjes?quote:Op zondag 3 december 2017 22:09 schreef Oscar. het volgende:
[..]
[..]
ow dat is zo vies bij beertjes.
Dan zet ik een knijper op mijn neus, shotglaasje olijfolie op tafel, wat schone wattenstaafjes en keukenpapier voor het grijpen en dan met een wattenstaafje roeren in hun anaalzak.
zo goor
Beertjes hebben meer anaalzakproblemen dan vrouwtjes, heb ik ooit gehoord.quote:Op zondag 3 december 2017 22:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Is dat standaard bij beertjes?
Dit klinkt niet echt lekker![]()
Yoshi is mijn 2e beertje
Yoshi wordt 29 december 1 jaarquote:Op zondag 3 december 2017 22:12 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Beertjes hebben meer anaalzakproblemen dan vrouwtjes, heb ik ooit gehoord.
Maar hangt ook een beetje van de leeftijd af, merk ik zelf
Schaap is een zeugje. Dat is een beetje het probleemquote:Op zondag 3 december 2017 22:09 schreef Oscar. het volgende:
[..]
[..]
ow dat is zo vies bij beertjes.
Dan zet ik een knijper op mijn neus, shotglaasje olijfolie op tafel, wat schone wattenstaafjes en keukenpapier voor het grijpen en dan met een wattenstaafje roeren in hun anaalzak.
zo goor
ik heb al meer dan 10 jaar geen vrouwtjes gehad, dus het verschil ken ik niet meerquote:Op zondag 3 december 2017 22:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Schaap is een zeugje. Dat is een beetje het probleem
Anders weer een retourtje richting Retie?quote:Op zondag 3 december 2017 22:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze had op een gegeven moment een ranzige prop op de kont, afscheiding en weet ik het. Dat is nu minder, maar haar achterste is nog steeds dik en niet-fris. Hoop niet dat het een abces is. Hopelijk zie ik spoken.
(en ik ga een weekendje weg, jeej, natuurlijk)
Ja, was ik van plan, had vrijdag al contact met haar.quote:Op zondag 3 december 2017 22:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Anders weer een retourtje richting Retie?
Qua kosten valt zij heel erg mee btw
Sterkte iig. Hoop niet dat het iets te ernstig is. En dat de geur snel weg is.quote:Op zondag 3 december 2017 22:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, was ik van plan, had vrijdag al contact met haar.
Fingers crossed dat Yoshi dit niet ontwikkeldquote:Op zondag 3 december 2017 23:03 schreef steelhead het volgende:
Niet alle beertjes hebben dat. En sommige meer dan andere.
Mijn mannen hebben het (nog) niet en die zijn nu toch al 3 jaar oud.
Maar er ook een gehad op dezelfde leeftijd. Dat was regelmatig schoon maken. Tering wat stonk dat, zeg.
Als je caafje lusteloos blijft ...quote:Op zondag 3 december 2017 22:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, was ik van plan, had vrijdag al contact met haar.
Ze is niet afgevallen?quote:Op maandag 4 december 2017 11:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, dat heb ik haar al even niet zien doen eigenlijk.
Je voelt wel alles zitten jaquote:
Hahaha, goed afkloppen idd.quote:Op zondag 3 december 2017 23:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Fingers crossed dat Yoshi dit niet ontwikkeld
Cavia's snappen, dat jaren geleden al opgegevenquote:Op maandag 4 december 2017 09:03 schreef CherryLips het volgende:
Mevrouw zat net aan het hooi, witlof en wortel. En de vitaminepil ging er ook goed in.
Ik snap haar niet
Nou ja, ik moet het voor haar neerleggen, ze komt niet haar wilgenbrug uit. Ze zit ook niet in elkaar, oogjes staan goed, keutels zijn prima, geen rode plas op de handdoek. Je zou bijna denken dat ze last heeft met lopen ofzo. Ze zit voor in de wilgenbrug een beetje alles in de gaten te houden.quote:Op maandag 4 december 2017 12:55 schreef steelhead het volgende:
[..]
Cavia's snappen, dat jaren geleden al opgegeven.
Maar ze eet dus wel goed, alleen brokjes is onzeker?
Heb ik met Oreo ook dat ik alles voel zitten, maar de dierenarts zei niet dat ze te mager was en er was niets mis met haar kiesjes. Ze krijgt nu iets tegen de misselijkheid, dus ik hoop dat ze nu gewoon een beetje aan gaat komen.quote:Op maandag 4 december 2017 12:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je voelt wel alles zitten jaHet is lastig te zien bij d'r met al dat haar, cysten en dat ene gezwel. Maar als ik haar brokjes voorhoud, dan pakt ze ze wel aan.
quote:Op maandag 4 december 2017 12:52 schreef steelhead het volgende:
[..]
Hahaha, goed afkloppen idd.
Ik had altijd het idee dat hij de andere caafs inlichtte erover. Kijk eens wat ik mijn mens kan laten doen.
quote:Op dinsdag 5 december 2017 10:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Gisterenavond het potje met antibiotica laten vallen![]()
Ja doei, ik heb het gewoon weer van de grond in het potje gedaanquote:Op dinsdag 5 december 2017 10:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Moet je nu naar België voor een nieuwe? Misschien stuurt ze het wel op, ik ben een keer vergeten de antibiotica überhaupt mee te nemen
Haar mest is wel goed ?quote:Op dinsdag 5 december 2017 10:35 schreef CherryLips het volgende:
Schaap vrat vanmorgen zowat m'n vingers op toen ik haar haar vitamine c gaf. En ze begon ook meteen aan de witlof.
Ik snap 'r niet.
Ja, soms zit er een klein beetje slijm bij maar dat was juist het probleem waarmee het begonquote:
Vloeibare antibiotica?quote:Op dinsdag 5 december 2017 10:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja doei, ik heb het gewoon weer van de grond in het potje gedaan
quote:Op dinsdag 5 december 2017 10:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, soms zit er een klein beetje slijm bij maar dat was juist het probleem waarmee het begonDat is al minder, want haar hele kont zat eerst onder. Ze krijgt sinds dit weekend elke dag probiotica.
Ja, van dat witte slijmerige spul wat naar van die banaantjes ruikt (snoepgoed)quote:
Ik heb 'r gewoon twee keer per dag met de poeperd onder de lauwe kraan gehouden. Vrienden maken.quote:
Je snapt wel dat dit in haar dagboek komt he ?quote:Op dinsdag 5 december 2017 10:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb 'r gewoon twee keer per dag met de poeperd onder de lauwe kraan gehouden. Vrienden maken.
O ja, dat vonden ze bij mij ook lekker. Ik hoefde Pieter niet eens uit de kooi te halen, ik ging er gewoon naast zitten of staan. Maar ik zat een keer niet echt op te letten en toen had Otje Pieter opzij gebeukt en hing zij ineens aan het spuitjequote:Op dinsdag 5 december 2017 10:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, van dat witte slijmerige spul wat naar van die banaantjes ruikt (snoepgoed)![]()
Maar Orka vindt het overheerlijk en trekt bijna het spuitje uit mijn handen
Misschien kwam ze daarom haar huisje niet uitquote:Op dinsdag 5 december 2017 10:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Je snapt wel dat dit in haar dagboek komt he ?
Rare beestjesquote:Op dinsdag 5 december 2017 10:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O ja, dat vonden ze bij mij ook lekker. Ik hoefde Pieter niet eens uit de kooi te halen, ik ging er gewoon naast zitten of staan. Maar ik zat een keer niet echt op te letten en toen had Otje Pieter opzij gebeukt en hing zij ineens aan het spuitje
"Als ik naar buiten ga, dan moet ik in bad.. "quote:Op dinsdag 5 december 2017 10:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Misschien kwam ze daarom haar huisje niet uit
Ze haatte me sowieso al, dus onze band wordt niet bepaald sterker. Al wil ik haar nog wel knuffelen enzo.quote:Op dinsdag 5 december 2017 10:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
"Als ik naar buiten ga, dan moet ik in bad.. "
Cavia's en normaal doenquote:Op dinsdag 5 december 2017 10:51 schreef CherryLips het volgende:
Als ze nou denken 'Als ik normaal doe dan laat ze me met rust'.
Die snoep banaantjes zijn wel lekkerquote:Op dinsdag 5 december 2017 10:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, van dat witte slijmerige spul wat naar van die banaantjes ruikt (snoepgoed)![]()
Maar Orka vindt het overheerlijk en trekt bijna het spuitje uit mijn handen
quote:Op dinsdag 5 december 2017 10:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb 'r gewoon twee keer per dag met de poeperd onder de lauwe kraan gehouden. Vrienden maken.
Dat gaat het niet worden neequote:
Jawel, maar het ruikt best viesquote:Op dinsdag 5 december 2017 12:03 schreef steelhead het volgende:
[..]
Die snoep banaantjes zijn wel lekker.
Must... not... get... from super market. Must... not... eat...
Arme Schaap. Gewoon iets lekkers erachteraan geven.quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:26 schreef CherryLips het volgende:
Net de AB gegeven maar die is heel vies denk ik, want ze keek me toch raar
Dat is erg klote. Kan me je verdriet en frustratie goed voorstellen.quote:Op maandag 11 december 2017 06:44 schreef CherryLips het volgende:
Het is hier helemaal mis met schaap. Ik heb de hele nacht geen oog dicht gedaan, maar dwangvoeren heeft toch geen zin. Ik krijg het er niet in en ik vind het zo zielig.
Klotezooi.
Zit weer te janken.
En kan nu zo ook niet mee met het verjaardagsweekend van m'n moeder. Twee jaar geleden zat ik met zieke Pieter (ook caaf) en was het verjaardagsweekend van m'n vader verpest.
En nu dus weer.
Aan de ene kant kan ik schaap wel de nek omdraaienaan de andere kant ben ik zo gefrustreerd en sta ik op het punt om beide cavia's af te staan. Ik kan er blijkbaar niet voor zorgen.
Zo van die heerlijke knuffel konten.quote:Op dinsdag 12 december 2017 21:59 schreef NijntjesUk het volgende:
Ja, ze was compleet relaxed.
Ze lag nu net ook weer zo raar.
[ afbeelding ]
Sommigen. Oekie ging altijd schoppen als ik op haar "jeuk"plek aaide (zo noemde ik dat altijd). Leek wel alsof dat kriebelde en ze me zo wilde afschudden.quote:Op donderdag 14 december 2017 20:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Sommige cavia's werpen zich op hun zij, half op hun rug als je ze aait.. Doen caafjes bij jullie dit ook?
Otje had dat ook. Ik noemde dat "het spiertje". De hond had het ook, precies dezelfde plek.quote:Op donderdag 14 december 2017 20:56 schreef NijntjesUk het volgende:
[..]
Sommigen. Oekie ging altijd schoppen als ik op haar "jeuk"plek aaide (zo noemde ik dat altijd). Leek wel alsof dat kriebelde en ze me zo wilde afschudden.
Schoppende caafjesquote:Op donderdag 14 december 2017 20:56 schreef NijntjesUk het volgende:
[..]
Sommigen. Oekie ging altijd schoppen als ik op haar "jeuk"plek aaide (zo noemde ik dat altijd). Leek wel alsof dat kriebelde en ze me zo wilde afschudden.
Dat is erg naar. Hoeveel zijn er overleden? Heel veel sterkte. Hoop dat het goed blijft met de 3 andere.quote:Op vrijdag 15 december 2017 11:00 schreef Mubassie het volgende:
Nou hier is het niet zo best.
Heb denk ik een virus gehad, bijna alles is overleden in een tijdsbestek van 3 weken.
Het gekke is, ik kon niets van ziekte oid zien.
Ik ben wel overgestapt op ander voer, geleidelijk overgegaan dus lijkt me niet dat ze hier aan bezwijken?
Heb de hokken helemaal ontsmet en laat de winter even voor wat het is. Kijk in het voorjaar wel verder..
Heb er nog 3 van over
Dat is schrikken.quote:Op vrijdag 15 december 2017 11:00 schreef Mubassie het volgende:
Nou hier is het niet zo best.
Heb denk ik een virus gehad, bijna alles is overleden in een tijdsbestek van 3 weken.
Het gekke is, ik kon niets van ziekte oid zien.
Ik ben wel overgestapt op ander voer, geleidelijk overgegaan dus lijkt me niet dat ze hier aan bezwijken?
Heb de hokken helemaal ontsmet en laat de winter even voor wat het is. Kijk in het voorjaar wel verder..
Heb er nog 3 van over
Nee dat is 1 van de overlevenden. Ouwe taaie.quote:Op zaterdag 16 december 2017 21:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat is schrikken.
Wijziging van voer lijkt mij niet de oorzaak, ik verander hier soms ook van voer, zonder overgang. Niks aan de hand.
Is de papa van de beestenbende hier ook overleden ?
Sterke genenquote:Op zaterdag 16 december 2017 22:09 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Nee dat is 1 van de overlevenden. Ouwe taaie.
Helaas zijn er 11(!) overleden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |