Saxofoniste Candy Dulfer is vorig jaar in het diepste geheim gescheiden van haar Hongaarse partner Bela Szenasi. Nu doorbreekt ze daarover de stilte in een interview en zegt ze nog steeds niet goed te weten waarom het tussen hen is misgegaan.![40decb72-b19e-11e7-bdd0-25ff9fc84080.jpg]()
Candy reageert in een interview met Volkskrant Magazine op de vraag of haar ’mannelijke’ gedrag een probleem in haar huwelijk was met: „Ik heb weleens gedacht: wie weet was het anders gelopen als ik vaker bij Bela had uitgehuild? De waarheid is dat ik nog steeds niet goed weet waarom het tussen ons is misgegaan”
De 47-jarige saxofoniste vervolgt: „We konden elkaar ineens niet meer bereiken. We hadden de laatste jaren ook wel veel meegemaakt. Omdat we nog maar twee jaar getrouwd waren, heb ik echt alles geprobeerd, maar het lukte helaas niet. Ik ben er trots op dat we op een liefdevolle manier uit elkaar zijn gegaan en er geen vechtscheiding van hebben gemaakt.”
Candy en Bela waren ruim negen jaar samen, waarvan twee jaar getrouwd. De huwelijksvoltrekking vond in 2014 in het geniep plaats in Hongarije.
Kinderwens
Naast de grote angst dat haar huwelijk ’kapot zou gaan’, werd ze ook geconfronteerd met een andere grote angst: dat ze geen kinderen kon krijgen. Zo zegt ze dat ze het moeilijk vond om open over haar onvervulde kinderwens te zijn in haar boek Sax, Candy & Rock-’n-Roll. „Ik vond het moeilijk daar open over te zijn, want het is zo persoonlijk. Maar als ik door mijn verhaal te vertellen maar een paar jonge vrouwen ertoe breng om hun eitjes te laten invriezen, dan is het de moeite waard. Ik vind dat iedere vrouw dat moet doen.”
Zelf zegt Candy te laat te zijn geweest met het vervullen van haar kinderwens. „De medische mogelijkheden kwamen voor mij te laat. Ik heb een miskraam gehad en daarna gingen we vanwege mijn leeftijd verder met ivf. Maar die pogingen mislukten allemaal en je mag het maar tot je 43ste doen. Het was een pijnlijke tijd met miskramen en teleurstellingen, maar zelfs op het allerdiepste dieptepunt was het niet zo dat ik alleen maar onder verdriet gebukt door het leven ging.”
Haar kinderloosheid heeft ze naar eigen zeggen nu geaccepteerd. „Intussen heb ik mijn kinderloosheid geaccepteerd. Echt. Het is niet zo dat ik het verdriet verdring, integendeel: ik laat alles binnenkomen. Dat is ook het geheim, denk ik: je mag verdrietig zijn over dit soort dingen, maar het is geen reden om je hele leven meteen als mislukt te zien. Ik zou wel gek zijn. Soms springen me de tranen spontaan in de ogen als ik eraan denk, dat heb je tijdens onze gesprekken ook gemerkt, maar mijn kinderloosheid is niet het gapende gat in mijn leven geworden waarvoor ik bang was.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-bang-voor-scheidingZe blijft, net als de Volendamse muziekmaffia, een geweldige PR-manager hebben. Chapaux.
Wanneer heeft ze haar laatste hit gehad? En wanneer een succesvol album zonder een andere artiest als kruiwagen te hebben?
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !