abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7401522
Als je veel luisterd naar (progressive) rock of metal kom je vaak klassieke stukken tegen.
Dimmu borgir - metal heart (fur elise)
CoB - hatebreeder (mozart 40?)
malmsteem en vai - paganini's fifth
Dream theater - erotomania (beethoven 5de symf.)
extreme - mutha (mozart)

Weten jullie nog meer van dit soort stukken. Ik vind het namelijk best mooi. In mijn ogen is progressive rock (de bovengenoemde zijn vallen niet echt onder deze groep behalve DT) een andere benadering van klassiek met andere instrumenten.
Overigens ben ik erg slecht in namen onthouden en in hokjesgeest denken dus ik kan het fout hebben. Wat is jullie mening.

"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_7401547
Hier was al een topic over. Hold on .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_7401573
Ow sorry het is al laat. Nou gooi deze maar dicht dan. Staat waarschijnlijk toch vol fouten

[edit: typo]

pi_7401586
Ik vind het meestal afbreuk doen aan het oorspronkelijke klassieke stuk, helaas, op zich is het niet zo erg wanneer er stukjes gebruikt worden in moderne werken, maar dat het helemaal over wordt gedaan door een band, vind ik echt vreselijk. Zo heeft Manowar een aantal klassieke covers op zijn naam staan waaronder Flight of The Bumblebee van Rimskey-Korsakov en Nessun Dorma, dat prachtige lied over slapen en liefde van Puccini, maar ook bijvoorbeeld At Vance met stukken uit Vivaldi's Vier jaargetijden en bijvoorbeeld de powermetalband Rhapsody die op hun EP (of het echt een EP is, weet ik niet zo precies) Rain of A Thousand Flames het laatste deel uit de negende symfonie van Dvorak hebben vernaggeld. Zulke dingen vind ik echt zonde.

Toch ben ik niet altijd even somber over dit soort projecten, het toont in ieder geval de interesse voor de oude muziek en het stimuleert denk ik ook wel mensen om kennis te nemen van de originele werken en dat is natuurlijk alleen maar aan te moedigen.

Of het een nieuwe versie van klassieke muziek is, betwijfel ik. Sowieso zijn de klassieke muziekpraktijken levendiger dan ooit, de orkesten, ensembles etc. etc. rijzen de pan uit en verdwijnen evensnel weer. Het is dus absoluut geen vervanger, maar gewoon een vertolker net zoals je in de jaren zestig al bandjes had die bijvoorbeeld aan de slag gingen met werken van meesters als Bach, neem bijvoorbeeld eens de Bourree van Jethro Tull. Het is dus eigenlijk niets nieuws.

pi_7401588
Instrumentale stukken uitgevoerd door Metal bands

Hier staat iig al aardig wat toch?

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_7401598
quote:
Op woensdag 18 december 2002 01:22 schreef Diverse_Reality het volgende:
Instrumentale stukken uitgevoerd door Metal bands

Hier staat iig al aardig wat toch?

Die is echt ancient, deze blijft lekker open.
pi_7401601
*mompelt iets over een feedback topic*
pi_7401604
quote:
Op woensdag 18 december 2002 01:24 schreef Diverse_Reality het volgende:
*mompelt iets over een feedback topic*
Je doet je best maar, maar nu hier graag verder ontopic reageren.
pi_7401622
quote:
Op woensdag 18 december 2002 01:13 schreef ssebass het volgende:
Als je veel luisterd naar (progressive) rock of metal kom je vaak klassieke stukken tegen.

Dream theater - erotomania (beethoven 5de symf.)

Waar ongeveer zit dat stuk dan? Tis me nooit opgevallen namelijk.
pi_7401691
hmn, echt bestaande stukken gebruiken juich ik niet toe, maar klassieke invloeden in metal kan erg koel zijn.
pi_7406253
zijn geen bestaande klassieke stukken, maar bijv. Therion mix wel klassieke muziek (zelf geschreven) met metal. klink errug lekker
tsja, wat moet ik dan.....
Fotoboek
  woensdag 18 december 2002 @ 13:18:02 #12
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_7406283
quote:
Op woensdag 18 december 2002 01:48 schreef Diverse_Reality het volgende:
hmn, echt bestaande stukken gebruiken juich ik niet toe, maar klassieke invloeden in metal kan erg koel zijn.
Wel ontopic blijven Diverse.

Ik ben het eens met Sebbo, vaak doet het afbreuk aan de originele stukken. Maar als je het los daarvan bekijkt kan het best leuk zijn.

woensdag 18 december 2002 @ 13:19:47 #13
42133 Tinus1983
Yibbida Yibbida folks!
pi_7406321
Children of Bodom verkracht wel vaker (op overigens uiterst plezante wijze) stukjes klassiek of quotes uit klassieke films
"Do, or do not. There is no 'try'."
pi_7406746
Klassiek is cool
In metal is het of rock ook wel maar soms wordt het idd verkracht...
HET LEVEN IS TE KORT OM NIET ELK MOMENT TEN VOLLE TE BENUTTEN
pi_7406908
quote:
Op woensdag 18 december 2002 13:16 schreef ongekend41 het volgende:
zijn geen bestaande klassieke stukken, maar bijv. Therion mix wel klassieke muziek (zelf geschreven) met metal. klink errug lekker
Therion is inderdaad zeer origineel! Helaas hebben ook zij zich gewaagd aan een cover van O Fortuna uit de Carmina Burana van Carl Orff, op zich niet eens zo'n slechte, maar geef mij dan toch maar het origineel en natuurlijk de originele muziek van Therion.
  woensdag 18 december 2002 @ 13:53:10 #16
42133 Tinus1983
Yibbida Yibbida folks!
pi_7406972
quote:
Op woensdag 18 december 2002 13:49 schreef Seborik het volgende:

[..]

Therion is inderdaad zeer origineel! Helaas hebben ook zij zich gewaagd aan een cover van O Fortuna uit de Carmina Burana van Carl Orff, op zich niet eens zo'n slechte, maar geef mij dan toch maar het origineel en natuurlijk de originele muziek van Therion.

Therion heeft ook heel succesvol een nummer van Manowar (Thor [The Powerhead]) gecovered.
klinkt een stuk steviger dan het origineel
"Do, or do not. There is no 'try'."
pi_7409735
quote:
Op woensdag 18 december 2002 13:49 schreef Seborik het volgende:

[..]

Leuk dat je o fortuna noemt. Dat is namelijk een stuk waar ik echt weg van ben en liever niet verwerkt zie in een metal bandje. Ik vind de klassieke stukken op zich ook mooier, maar het is ook leuk om stukken terug te horen rock nummers net zoals stukjes jazz e.d.
Over erotomania dat begint op 4:30 . Hij is wel veranderd maar toch te herkennen vooral het stuk op 4:43.
pi_7413143
ik heb net wat gitaarversies van flight of the bumblebee gedownload (satriani) en dat gaat pretty fucking SNEL! ff een tab zoeken hoor
pi_7413282
Hoewel geen gitaargeweld, wel een zeer mooie uitvoering van "Pictures At an Exhibition" door Emerson, Lake & Palmer (origineel van Mussorgsky).
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')