abonnement Unibet Coolblue
pi_174419521
Ik zou graag het scherm van mijn oude macbook op zwart willen hebben als ik mijn extern scherm gebruik zodat ik de levensduur van mn Macbookscherm een "beetje" kan sparen. Dit kon vroeger ook, maar het lijkt erop dat er bepaalde settings in de koppeling tussen hardware / software verloren zijn gegaan.

Vroeger als ik het scherm dichtklapte tot het in slaapstand ging, en 'm vervolgens "wakker" maakte door op de muis te klikken dan werd mijn extern scherm gevonden.

Als ik het nu doe dan blijft mn externe scherm op 'no signal' hangen. Ik heb 't externe scherm aangesloten via de DVI -> HDMI convertor, maar ik heb een soortgelijk probleem ook eens gehad met een MacBook Pro en een Apple Cinema display via de thunderbolt kabel, dus ik weet niet of het daaraan ligt.

Ik heb al wat tussen resoluties geswitcht, de PRAM al gezapt en de stappen gevolgd die op het Apple forum stonden maar niets werkte.
pi_174419785
Dat is gewoon standaard functionalteit toch?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201834
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_174420365
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:02 schreef Cid het volgende:
Dat is gewoon standaard functionalteit toch?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201834
'was'

in dit geval :)
pi_174470740
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:48 schreef Beathoven het volgende:
Ik zou graag het scherm van mijn oude macbook op zwart willen hebben als ik mijn extern scherm gebruik zodat ik de levensduur van mn Macbookscherm een "beetje" kan sparen. Dit kon vroeger ook, maar het lijkt erop dat er bepaalde settings in de koppeling tussen hardware / software verloren zijn gegaan.

Vroeger als ik het scherm dichtklapte tot het in slaapstand ging, en 'm vervolgens "wakker" maakte door op de muis te klikken dan werd mijn extern scherm gevonden.

Als ik het nu doe dan blijft mn externe scherm op 'no signal' hangen. Ik heb 't externe scherm aangesloten via de DVI -> HDMI convertor, maar ik heb een soortgelijk probleem ook eens gehad met een MacBook Pro en een Apple Cinema display via de thunderbolt kabel, dus ik weet niet of het daaraan ligt.

Ik heb al wat tussen resoluties geswitcht, de PRAM al gezapt en de stappen gevolgd die op het Apple forum stonden maar niets werkte.
Welke MacBook + OS draai je?

Bij mij (MacBook Pro early 2015 met OS 10.12) werkt het (nog?) gewoon zoals jij aangeeft, mits hij aan de lader hangt.

Monitor is via Thunderbolt aangesloten.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_174475202
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:12 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Welke MacBook + OS draai je?

Bij mij (MacBook Pro early 2015 met OS 10.12) werkt het (nog?) gewoon zoals jij aangeeft, mits hij aan de lader hangt.

Monitor is via Thunderbolt aangesloten.
Dit is een witte Macbook uit 2007 met OS 10.6 (voor PPC apps) en 10.7 (welke ik 't meest gebruik) die met een DVI->HDMI dongle aan een HD scherm hangt maar het is ook eens opgetreden met een Macbook Pro model uit 2012 die via Thunderbolt aan een Cinema Display hing (in principe een vergelijkbare configuratie). De laatste had ik zo'n 1,5 jaar met de laptop op zwart gebruikt toen het van de een op de andere dag alleen nog op dual-screen mode wilde werken.

Ik heb m'n macbook ook aan de lader trouwens.

Het is geen ramp, maar ik heb na zo'n beetje alle stappen te volgen het idee dat er ergens iets niet helemaal lekker meer switcht op het logicboard want het externe scherm zou gewoon gezien moeten worden in 'clamshell' mode maar dan wordt er blijkbaar geen signaal meer afgegeven door de laptop.

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 17-10-2017 18:18:53 ]
pi_174479690
Als het puur om het sparen van je notebookscherm gaat: als je de brightness op z'n laagst zet, gaat de backlight dan niet gewoon uit? (het enige onderdeel wat echt slijt aan zo'n scherm)
pi_174481365
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:54 schreef Henno het volgende:
Als het puur om het sparen van je notebookscherm gaat: als je de brightness op z'n laagst zet, gaat de backlight dan niet gewoon uit? (het enige onderdeel wat echt slijt aan zo'n scherm)
Dat doe ik nu ook, al kun je zelfs met de brightness op 0 nog wel enkele contouren van activiteit op het scherm zien, maar dat zou het in theorie iets moeten sparen. Een blijvend klein nadeel is dat er meer videogeheugen gebruikt wordt om twee schermen aan te sturen ipv één, maar ok, dat is praktisch gezien ook weer niet heel erg storend want ik speel er geen games op oid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')