abonnement Unibet Coolblue
pi_174408022
In de gruwelijke, stijlvol vormgegeven Netflixserie ‘Mindhunter’ kruipen twee FBI-agenten in de jaren zeventig in de psyche van seriemoordenaars.

Het op feiten gebaseerde verhaal draait om twee FBI-agenten die eind jaren zeventig baanbrekende onderzoek doen naar seriemoordenaars. De jonge Holden Ford (Jonathan Groff) en oude rot Bill Tench (Holt McCallany) proberen de denk- en gedragspatronen van deze moordenaars te doorgronden door ze uitgebreid te interviewen. De kennis die ze opdoen willen ze gebruiken bij lopende zaken.

De twee zijn gebaseerd op de bestaande agenten John Douglas en Robert Ressler. Ze hebben wel andere namen gekregen, wat doet vermoeden dat veel zaken sterk gedramatiseerd zijn.

De serie begint in 1977, als Ford werkt als gijzelingsonderhandelaar en leraar op de trainingsacademie van de FBI. Er wordt meteen een goed tijdsbeeld neergezet: seriemoordenaar Charles Manson zit nog in het collectieve geheugen, de oorlog in Vietnam en het Watergateschandaal zijn nog verse wonden.

Het vakmanschap spat verder van het scherm. Alles wordt stijlvol in beeld gebracht en de soundtrack is indrukwekkend.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Absolute aanrader!!!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 02:57:46 #2
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_174408317
Deze stond al in m'n watchlist. Dit weekend maar eens lekker bingen. ^O^
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_174409598
Ik kreeg hem ook al als reclame in de mail.

Andere aanrader voor de horror-fans is American Horror Story seizoen 6 nu ook bij Netflix.

Anders dan de voorgaande seizoenen. (meer Blair Witch stijl) en erg origineel ingekleurd. ^O^
pi_174411663
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 08:11 schreef Elzies het volgende:
Ik kreeg hem ook al als reclame in de mail.

Andere aanrader voor de horror-fans is American Horror Story seizoen 6 nu ook bij Netflix.

Anders dan de voorgaande seizoenen. (meer Blair Witch stijl) en erg origineel ingekleurd. ^O^
Deze serie heeft niks met horror te maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:32:19 #5
362731 Mormor
000503030154221
pi_174412206
Al iemand naar gekeken? Ik heb de eerste 3 afleveringen gezien en weet nog niet zo wat ik er van vind. Misschien had ik te hoge verwachtingen.
Better hang your dead palace than have a living home to lose.
pi_174412265
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 12:32 schreef Mormor het volgende:
Al iemand naar gekeken? Ik heb de eerste 3 afleveringen gezien en weet nog niet zo wat ik er van vind. Misschien had ik te hoge verwachtingen.
Ja:

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 20:42 schreef Ryan3 het volgende:
Mindhunter twee afleveringen gezien. Heel aardige serie met aan het eind van aflevering 2 dus een verwijzing naar de X-files, omdat ze in de kelder kantoor moeten houden en Mulder en Scully zaten daar ook.
Ik weet overigens niet nog in hoeverre de personages en gebeurtenissen gebaseerd zijn op echt levende personen en omstandigheden, zal ik later even proberen uit te zoeken. De eerste seriemoordenaar (toen dus nog sequentional murderer of wel reeksmoordenaar genoemd), die ze interviewden, Kemper, is in ieder geval een bestaand persoon.

Het is iig een aardige kijk wrs in de geschiedenis van de criminal profiling, the bahavioral science unit (?).
En geschiedenis is altijd weer een mooie hulpwetenschap om te begrijpen hoe dingen gegroeid zijn, zich ontwikkeld hebben en nu in elkaar zitten, niet waar, toch?

(PS als de serie biografisch is dan is het feit dat Mulder en Scully naar de kelder moesten uiteraard een verwijzing naar wat er gebeurd is met deze profiling guys in het verleden. Weliswaar ander gebouw in Quantico en Mulder en Scully zaten in het J. Edgar Hoover building in Washington DC, maar toch. Op zich grappig).
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 22:44 schreef Aether het volgende:

Het is op het boek Mind Hunter: Inside the FBI's Elite Serial Crime Unit gebaseerd, dus dat denk ik wel.
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 23:21 schreef NoCigar het volgende:

De personages zijn iig anders. Ed Kemper klopt wel. Het achtergrondverhaal van d FBI is ook geen letterlijke reconstructie weet ik uit de boeken van Ressler en Douglas. Het ging wel ongeveer zo natuurlijk: cursussen geven en in eerste instantie min of meer stiekem moordenaars interviewen.
Wel mooie serie van David Fincher. Ik ben pas tot tweederde van afl. 2.

Ressler vond de term seriemoordenaar uit. Volgens mij kreeg hij later ruzie met Douglas aanzien hij er maar bekaaid afkomt in zijn boeken.
Die BSU zat overigens inderdaad in de kelder.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 12:00 schreef SunChaser het volgende:
eerste 2 eps van Mindhunter zijn goed maar nu benieuwd of t ook zonder David Fincher goed is
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174412482
Hier info over Ressler en Douglas o.a.:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I´m back.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:17:56 #8
362731 Mormor
000503030154221
pi_174412988
Leuke info, thanks!
Better hang your dead palace than have a living home to lose.
  Redactie Frontpage zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:45:10 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174413558
Ik heb het boek van Douglas al 20 jaar in huis, echt spannend en ook echt gebeurd wat t nog enger maakt. Vind de serie erg goed tot nu toe, ook hoe symphatiek Ed overkomt, heel eng
  Redactie Frontpage zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:45:54 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174413568
Overigens is Silence of the Lambs ook geinspireerd door Douglas
pi_174414762
Heel netjes tot nu toe _O_ Ff proberen te bingen
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_174415914
Ik weet niet of het in de serie voorkomt, maar ik herinner me een anekdote van een van die FBI-agenten, ik geloof Ressler: De bewuste agent zat gezellig in een afgesloten ruimte in de gevangenis met Edje Kemper te kletsen. Aan het eind van de sessie drukt hij op een bel zodat de cipier komt om hem eruit te laten. Dat duurde dit keer erg lang. Kemper kan erg goed menselijk gedrag lezen en begon de agent te pesten: 'Ik zou je hoofd eraf kunnen schroeven en het ter begroeting van de cipier op tafel neerzetten.'
-‘Nou Ed, dan kom je in moeilijkheden'
‘Wat gaan ze doen? Mijn televisierechten afnemen?'
De agent weet het gesprek een andere wending te laten nemen en na twintig minuten komt de cipier eindelijk. Bij het afscheid informeert Ed warm of de agent wel begreep dat het maar een grapje was. 'Tuurlijk Ed'.
Sindsdien werden die interviews altijd door twee agenten afgenomen, niet meer alleen.

(uit mijn hoofd)

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 14-10-2017 16:10:32 ]
anonieme razernist
pi_174416262
Hé, dit is bijna letterlijk overgenomen in de serie!

In dit interview komt hij nog normaler over dan in de serie. Daar heeft ie iets autistisch (?), in ieder geval iets afwijkende imho.
anonieme razernist
pi_174419475
Net einde van afl 2 gezien en ik moest denken aan dit interview met John Douglas:

I would like to ask you a question about the Talking Heads. Do you know that group?
No. The Talking Heads? What kind of music?
They were a new wave group in the 1970s and '80s. Their first hit was called "Psycho Killer."
I know that song! Yes. I remember that song.
David Byrne, the singer, is a very intense guy. He decided that a psycho killer would say, "I hate people when they're not polite." And he would also speak in French because he'd imagine himself as very refined.
That's what Byrne thought? He is walking the line.
Does his projection of a psycho killer sound accurate?
Yes. This is the way that Byrne is?
No. That's in the song.
But how is Byrne normally?
He's an artist. And artists are ... different.
Yeah. Going back to Harris. Harris deserves all the credit if you want to call it that. You give him a basic foundation and his mind goes wild. And it's very, very dark. Some of the stuff he comes up with in his creativity ... It sounds like this guy [David Byrne] is the same way. Is he expressing feelings that he may have? Could he find himself in the position when he could whack somebody?
anonieme razernist
  Redactie Frontpage zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:30:13 #15
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174424549
De ene Ep duurt 55 min de ander 33.
  zondag 15 oktober 2017 @ 03:08:31 #16
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_174426248
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 12:32 schreef Mormor het volgende:
Al iemand naar gekeken? Ik heb de eerste 3 afleveringen gezien en weet nog niet zo wat ik er van vind. Misschien had ik te hoge verwachtingen.
Sfeer, tempo...helemaal top wat mij betreft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_174426908
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 11:51 schreef golfer het volgende:

[..]

Deze serie heeft niks met horror te maken.
Dat zou best kunnen hoor, ik heb de serie an sich nog niet gezien. Ik refereerde louter aan de vergelijking van seriemoordenaar.
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2017 @ 11:48:57 #18
368283 ato
pi_174429294
In het begin vond ik de serie te traag, maar ik ga het beter vinden.
Life can be a bitch, so like it..
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:58:22 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174429460
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 03:08 schreef KillemWieft het volgende:

.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die speelt geweldig. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174430078
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:43 schreef NoCigar het volgende:
Net einde van afl 2 gezien en ik moest denken aan dit interview met John Douglas:

I would like to ask you a question about the Talking Heads. Do you know that group?
No. The Talking Heads? What kind of music?
They were a new wave group in the 1970s and '80s. Their first hit was called "Psycho Killer."
I know that song! Yes. I remember that song.
David Byrne, the singer, is a very intense guy. He decided that a psycho killer would say, "I hate people when they're not polite." And he would also speak in French because he'd imagine himself as very refined.
That's what Byrne thought? He is walking the line.
Does his projection of a psycho killer sound accurate?
Yes. This is the way that Byrne is?
No. That's in the song.
But how is Byrne normally?
He's an artist. And artists are ... different.
Yeah. Going back to Harris. Harris deserves all the credit if you want to call it that. You give him a basic foundation and his mind goes wild. And it's very, very dark. Some of the stuff he comes up with in his creativity ... It sounds like this guy [David Byrne] is the same way. Is he expressing feelings that he may have? Could he find himself in the position when he could whack somebody?
Lol geen commentaar van Douglas op Brett Easton Ellis te vinden zeker?
I´m back.
pi_174430255
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:24 schreef NoCigar het volgende:
Hé, dit is bijna letterlijk overgenomen in de serie!

In dit interview komt hij nog normaler over dan in de serie. Daar heeft ie iets autistisch (?), in ieder geval iets afwijkende imho.
Grootste deel van die scenes met de serie-Kemper zijn iig zo te zien een adaptatie van dit interview. Ze hebben Kemper in de serie idd een klein stukje larger than life gemaakt dan dat-ie is. Ook een stukje fysiek imposanter komt-ie over.

Overigens ik zit deel 2 van dit interview ook te kijken en dan zie je twee opmerkelijke dingen:
1) hij besluit zijn moeder te vermoorden, omdat hij begrijpt dat het moorden te maken heeft met zijn relatie met zijn moeder. Daarna geeft-ie zichzelf aan. De moord op zijn moeder ziet hij als een katharsis, omdat hij vond dat het moorden van co-eds moest stoppen. Hij genas zich daar zelf mee dus in feite.
2) hij wordt emotioneel als hij praat over het vermoorden van zijn moeder. Dit is eigenaardig, omdat men toch meestal van de premisse uitgaat dat dergelijke mensen geen emotie/wroeging kennen. Vraag is of Kemper een echte psychopaat is dan, denk ik.


In de serie werd al duidelijk trouwens dat veel van deze zaken Oidious-Freudiaans gerelateerd zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 15-10-2017 13:11:14 ]
I´m back.
  Redactie Frontpage maandag 16 oktober 2017 @ 00:26:22 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174443800
Ben klaar. Goede serie maar geen moment spannend, dat is wel jammer. Het is vooral veilig gepraat, en de prologen slaan vooralsnog nergens op evenals de moord in ep 1 die niet meer terugkomt. Holden komt aan t eind pas los. En dan is t afgelopen
  Redactie Frontpage maandag 16 oktober 2017 @ 00:28:40 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174443821
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 11:51 schreef golfer het volgende:

[..]

Deze serie heeft niks met horror te maken.
De pilot begint wel zo, echt des Finchers. Maar het kabbelt daarna verder.
pi_174443894
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:26 schreef SunChaser het volgende:
Ben klaar. Goede serie maar geen moment spannend, dat is wel jammer. Het is vooral veilig gepraat, en de prologen slaan vooralsnog nergens op evenals de moord in ep 1 die niet meer terugkomt. Holden komt aan t eind pas los. En dan is t afgelopen
Ja, goed, ik vind dat dan wel weer interessant, want dat lijkt dan wel weer op het echte leven hè. Overigens is die scene uit de laatste episode wrs natuurlijk juist een stukje spannender gemaakt dan irl gebeurd. Heeft Kemper hem in die gekke omarming een gek middeltje toegediend of niet dus, denk ik. Ik denk van niet. Verder vriendinnetje uit elkaar (duh) en het loopt allemaal niet zo lekker op zijn baan, theatraliteit die ze wmb niet hadden hoeven te gebruiken, omdat ik dat verhaal van die geleidelijke ontwikkeling van deze methode van profiling sws wel interessant vindt, hoeven geen theatrale toeters en bellen bij te komen imho.
I´m back.
  Redactie Frontpage maandag 16 oktober 2017 @ 00:53:46 #25
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174444045
Ik had flashbacks van wat ze deden wel spannend gevonden

Het eind was voor mij dat Holden eindelijk zn gevoel toonde en instortte.
pi_174444095
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:26 schreef SunChaser het volgende:
Ben klaar. Goede serie maar geen moment spannend, dat is wel jammer. Het is vooral veilig gepraat, en de prologen slaan vooralsnog nergens op evenals de moord in ep 1 die niet meer terugkomt. Holden komt aan t eind pas los. En dan is t afgelopen
Die proloog stukjes komen nergens meer terug? Vreemd. Dat is overigens Dennis Rader alias de BTK-killer.
anonieme razernist
pi_174444104
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:53 schreef SunChaser het volgende:
Ik had flashbacks van wat ze deden wel spannend gevonden

Het eind was voor mij dat Holden eindelijk zn gevoel toonde en instortte.
Hij stortte in vanwege de cliffhanger: heeft Kemper hem iets toegediend met die hug, een spuitje of het 1 of ander, dan uit elkaar met zijn sexy vriendin en op zijn werk ligt-ie echt onder vuur vanwege die kwestie met Speck, wat ik sws een no brainer vindt. Te theatraal gemaakt wrs dan het was. Maar ja, einde van serie 1 en we willen allemaal serie 2 weer zien, dus toch een cliffhanger inbouwen. Maar dat is gewoon nonsense.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 16-10-2017 01:07:15 ]
I´m back.
pi_174444109
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2017 01:00 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Die proloog stukjes komen nergens meer terug? Vreemd. Dat is overigens Dennis Rader alias de BTK-killer.
Ja, klopt ja, dat dacht ik ook al, soort rode draadje.
I´m back.
pi_174444157
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2017 01:00 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Die proloog stukjes komen nergens meer terug? Vreemd. Dat is overigens Dennis Rader alias de BTK-killer.
Geef nog even commentaar op mijn twee conclusies mbt Kemper btw, jij bent toch een beetje de expert, volgens mij.
I´m back.
pi_174444162
Heb afl 1-3 gekeken maar snap vooralsnog de hype niet zo. Vind het maar chaotisch met allemaal openblijvende lijnen, van de hak op de tak en vreselijk traag.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2017 01:11:43 ]
  maandag 16 oktober 2017 @ 01:16:03 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174444200
Bij aflevering 5 aangekomen.
Wat heeft een enkele moord te maken met hun onderzoek naar de psyche van seriemoordenaars?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174444362
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2017 01:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geef nog even commentaar op mijn twee conclusies mbt Kemper btw, jij bent toch een beetje de expert, volgens mij.
Gisteren deel twee van het intervieuw gezien en nog wat meer. Ik las wel ergens op YT
interessant commentaar dat beter formuleerde wat ik ook al dacht: Hij geeft nog steeds van alles de schuld aan zijn moeder: door haar zijn die jonge meisjes om het leven gekomen. Nu was zijn moeder misschien niet heel aardig, maar ze had wel een zoon die dieren vermoordde en uiteindelijk zelfs haar ouders doodde.
De laatste zin die ze tegen hem sprak ging zoiets als: 'Blijf je nu weer de hele avond met me praten terwijl je op mijn bed zit'. Dat suggereert wmb toch duidelijk dat hun verhouding niet zo afschuwelijk slecht was als Kemper voor doet komen.

edit: shit, ik wilde een nieuw berichtje maken, maar heb per ongeluk het oude overschreven. Sukkel.

[ Bericht 5% gewijzigd door NoCigar op 17-10-2017 13:26:40 ]
anonieme razernist
  Redactie Frontpage maandag 16 oktober 2017 @ 09:12:13 #33
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174445716
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2017 01:00 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Die proloog stukjes komen nergens meer terug? Vreemd. Dat is overigens Dennis Rader alias de BTK-killer.
Vond dat erg onbevredigend net als de zaak met de houten steel in de anus. Dacht dat dat met elkaar te maken had met de proloog.

Ook de zaken die ze tussendoor doen weer je al wie t heeft gedaan want dat vertellen ze. Gaat dan alleen om een bekentenis

Al met al voelt t einde alsof t budget op was
  Redactie Frontpage maandag 16 oktober 2017 @ 09:12:50 #34
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174445724
quote:
11s.gif Op maandag 16 oktober 2017 01:16 schreef golfer het volgende:
Bij aflevering 5 aangekomen.
Wat heeft een enkele moord te maken met hun onderzoek naar de psyche van seriemoordenaars?
Testen van hun kennis
pi_174450383
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:12 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Vond dat erg onbevredigend net als de zaak met de houten steel in de anus. Dacht dat dat met elkaar te maken had met de proloog.

Ook de zaken die ze tussendoor doen weer je al wie t heeft gedaan want dat vertellen ze. Gaat dan alleen om een bekentenis

Al met al voelt t einde alsof t budget op was
Of ze rekenen op een vervolg. Douglas heeft ook een boek over BTK geschreven en de serie moet ergens heen natuurlijk.
anonieme razernist
  Redactie Frontpage maandag 16 oktober 2017 @ 14:03:57 #36
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174451032
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:27 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Of ze rekenen op een vervolg. Douglas heeft ook een boek over BTK geschreven en de serie moet ergens heen natuurlijk.
ja was duidelijk dat ze al uitgingen van een vervolg maar vond het vooral onbevredigend, seriemoordenaars genoeg waar ze in S2 mee verder konden,

Waarom deed die nieuwe hulp trouwens wat hij deed, snapte dat niet. Wat is zn motivatie,
pi_174461250
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:03 schreef SunChaser het volgende:

[..]

ja was duidelijk dat ze al uitgingen van een vervolg maar vond het vooral onbevredigend, seriemoordenaars genoeg waar ze in S2 mee verder konden,

Waarom deed die nieuwe hulp trouwens wat hij deed, snapte dat niet. Wat is zn motivatie,
Z'n geweten. Gelovig man die aanvankelijk niet aan dat bedrog mee wilde doen, kreeg later spijt van z'n leugen.

Ik vind het een geniale serie. Verfrissend juist dat het plot niet draait om het vinden van een seriemoordenaar, maar om het onderzoek naar wat seriemoordenaars beweegt. Alleen Fincher kan zoiets spannend maken.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_174465443
Ik ben nu bij aflevering 8 en vind dit echt een sterke serie. De eerste afleveringen waren wel nodig om er in te komen. Hou je van veel actie dan is dit niets voor jou, denk ik. Enne Goffmann en Durkheim komen voorbij; oude bekende van mijn studie.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 15:27:46 ]
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:26:27 #39
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_174474415
Net de laatste aflevering gekeken, vond het echt een top serie. Ook omdat ik het onderwerp 'seriemoordenaars' altijd wel interessant vind. Denk dat ze de proloog stukjes gaan gebruiken voor het volgende seizoen.
pi_174476372
Ik heb het eerste seizoen ook af. Echt een heerlijke serie. Ik snap ook nog niet helemaal waarom die moordenaar van die beginstukjes niet uitgelegd is inderdaad. Zal wel helemaal op het einde uitkomen gok ik.
Of waarom het opeens weer aan was met Holden z'n chick. En toen weer uit. Dat was wel apart. Maar verder heel nice
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_174477678
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:02 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ik heb het eerste seizoen ook af. Echt een heerlijke serie. Ik snap ook nog niet helemaal waarom die moordenaar van die beginstukjes niet uitgelegd is inderdaad. Zal wel helemaal op het einde uitkomen gok ik.
Of waarom het opeens weer aan was met Holden z'n chick. En toen weer uit. Dat was wel apart. Maar verder heel nice
die laatste scene moest ik ook googelen idd, maar dat zal nog allemaal terugkomen ja

en die situatie met die vriendin na dat half betrappen? met die student vond ik ook maar raar ja :')
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_174477910
Ik heb 2 afleveringen van deze serie gekeken en vind het wel aardig, maar echt overtuigd ben ik (nog) niet. Vind beide hoofdrolspelers wel o.k. en vind het tijdsbeeld heel knap in beeld gebracht, maar eigenlijk vond ik tot nu toe alleen die (gesprekken met) Kemper echt boeiend. Voor de rest vind ik het wat rommelig/vaag, lijken best wat dingen maar een beetje in het luchtledige te (blijven) hangen ...
Tails tell tales
  Redactie Frontpage woensdag 18 oktober 2017 @ 00:02:19 #43
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174485783
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:57 schreef Forbry het volgende:
Ik heb 2 afleveringen van deze serie gekeken en vind het wel aardig, maar echt overtuigd ben ik (nog) niet. Vind beide hoofdrolspelers wel o.k. en vind het tijdsbeeld heel knap in beeld gebracht, maar eigenlijk vond ik tot nu toe alleen die (gesprekken met) Kemper echt boeiend. Voor de rest vind ik het wat rommelig/vaag, lijken best wat dingen maar een beetje in het luchtledige te (blijven) hangen ...
De serie blijft zo doorkabbelen, het draait om gesprekken en beetje oplossen maar tis geen fargo waar je de misdaden ziet gebeuren
  Redactie Frontpage woensdag 18 oktober 2017 @ 00:03:13 #44
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174485805
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:02 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

Of waarom het opeens weer aan was met Holden z'n chick. En toen weer uit. Dat was wel apart. Maar verder heel nice
Die relatie is erg raar ja en warrig in beeld gebracht, evenals dat vermoedelijke vreemdgaan
  Redactie Frontpage woensdag 18 oktober 2017 @ 13:16:32 #45
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174492006
Heb de autobiografie van Douglas, Mindhunter, weer uit de kast gehaald, geen boek voor laat in bed, gruwelijke details.

Het boek begint met een inzinking van Douglas, wat je zag aan het einde. Ook beschrijft hij zijn gevoelens voor Ed, hij mag hem echt (zover dat kan) dat komt ook goed in de serie naar voren. Douglas heeft ook Manson geïnterviewd dus hopelijk komt dat in S2 terug.
pi_174511976
Vertaling is niet altijd sterk. In 1 geval in e09 of e08 staat in de Nederlandse ondertiteling precies het tegenovergestelde van wat er gezegd wordt. De Engelse ondertiteling is wel goed.
pi_174511993
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 00:03 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Die relatie is erg raar ja en warrig in beeld gebracht, evenals dat vermoedelijke vreemdgaan
Zo gaat dat ook IRL. ;-)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2017 13:08:14 ]
  Redactie Frontpage donderdag 19 oktober 2017 @ 16:46:08 #48
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174517083
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:06 schreef Rmie het volgende:
Vertaling is niet altijd sterk. In 1 geval in e09 of e08 staat in de Nederlandse ondertiteling precies het tegenovergestelde van wat er gezegd wordt. De Engelse ondertiteling is wel goed.
Ik kijk standaard engelse subs
  Redactie Frontpage donderdag 19 oktober 2017 @ 16:46:42 #49
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174517102
quote:
12s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:07 schreef Rmie het volgende:

[..]

Zo gaat dat ook IRL. ;-)
Ja en hij had t ook aan zichzelf te danken, zoals hij zich gedroeg
pi_174551948
Net afgekeken, prima serietje. Interessante kost die psychologie van seriemoordenaars, en ben wel fan van veel dialogen. Alleen dat met die man op het begin van elke episode vond ik wel wat vreemd, leek me dat je het in de eerste episodes gaat teasen en dan in de latere episodes er wat meer mee gaat doen. Want nu is dat een beetje raar zo om te beginnen.
Oh.
  Redactie Frontpage zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:51:33 #51
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174558898
En er niet mee te eindigen
  Moderator zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:52:32 #52
9859 crew  Karina
Woman
pi_174558916
-> F&S
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 22 oktober 2017 @ 00:11:28 #53
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174569412
Laatste aflevering gezien.
Wat een mooi tijdsbeeld en wat waren we toen nog onschuldig, onwetend van DNA en gelukkig zonder computers en smartphones toen. :)

Jammer dat we nog steeds niet weten wat die 'snor' in Kansas City, die elke aflevering als eerste in beeld komt, van plan is en gaat doen.

Wacht met smart op seizoen 2.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174569688
quote:
14s.gif Op zondag 22 oktober 2017 00:11 schreef golfer het volgende:
Laatste aflevering gezien.
Wat een mooi tijdsbeeld en wat waren we toen nog onschuldig, onwetend van DNA en gelukkig zonder computers en smartphones toen. :)

Jammer dat we nog steeds niet weten wat die 'snor' in Kansas City, die elke aflevering als eerste in beeld komt, van plan is en gaat doen.

Wacht met smart op seizoen 2.
Denk dat dat de BTK-murderer is, golf. Beroemde zaak is dat. Man pleegde een paar moorden en toen een hele lange tijd niet en toen weer paar moorden, volgens mij. Man was wat wij nu noemen een installateur. Ging bij huizen langs om wat elektriciens werk uit te voeren en kwam zo op zijn slachtoffers. Uit mijn hoofd: ergens eind jaren 90 oid toch gepakt door o.a. profiling.

Verder goed tijdsbeeld idd, nog niet zo lang geleden, was dat onze tijd...
I´m back.
pi_174569697
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 15:52 schreef Karina het volgende:
-> F&S
Wat?
I´m back.
  zondag 22 oktober 2017 @ 00:52:39 #56
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_174569982
quote:
14s.gif Op zondag 22 oktober 2017 00:11 schreef golfer het volgende:
Laatste aflevering gezien.
Wat een mooi tijdsbeeld en wat waren we toen nog onschuldig, onwetend van DNA en gelukkig zonder computers en smartphones toen. :)
https://nl.m.wikipedia.or(...)Fnezuur#Geschiedenis

:9
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  Redactie Frontpage zondag 22 oktober 2017 @ 15:13:21 #57
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_174578121
Kijk uit naar de gesprekken met Manson, de enige seriemoordenaar die nog nooit iemand heeft vermoord
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2017 @ 00:15:15 #58
368283 ato
pi_174683949
Ik vind het een goede serie.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zondag 29 oktober 2017 @ 02:01:51 #60
368283 ato
pi_174727054
Ik heb ook seizoen 1 afgekeken. Indrukwekkende serie.
Ik kijk uit naar seizoen 2.
Life can be a bitch, so like it..
  donderdag 16 november 2017 @ 09:01:56 #61
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175104999
Goede serie maar ik haat cliffhangers.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 16 november 2017 @ 22:47:42 #62
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_175122789
Wat een geweldige serie is dit toch. _O_
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 23 november 2017 @ 11:38:55 #63
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_175256447
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 00:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Denk dat dat de BTK-murderer is, golf. Beroemde zaak is dat. Man pleegde een paar moorden en toen een hele lange tijd niet en toen weer paar moorden, volgens mij. Man was wat wij nu noemen een installateur. Ging bij huizen langs om wat elektriciens werk uit te voeren en kwam zo op zijn slachtoffers. Uit mijn hoofd: ergens eind jaren 90 oid toch gepakt door o.a. profiling.

Verder goed tijdsbeeld idd, nog niet zo lang geleden, was dat onze tijd...
Overal op internet zie je inderdaad dat het de BTK-killer is. Wat logisch zou zijn, is dat je in de voorstukjes kleine beetjes ziet van het profiel van de BTK-killer. Daarmee wordt een basis gelegd voor het resultaat van de hele profiling; zowel hoe je het toepast, als wat het kan opleveren (het vangen van de boef).

Ik weet alleen even niet of dit echt van toepassing is op de voorstukjes, daarvoor zou ik het terug moeten kijken. De voorstukjes kunnen ook gewoon teasers zijn voor volgend jaar.

Verder echt een heerlijke serie. De opbouw naar de gesprekken toe is enorm goed, beste voorbeeld is denk ik het gesprek met die moordenaar van de cheerleader. Perfect opgebouwd qua snelheid, dynamiek tussen en prestaties van chauffeur, montage en cameravoering. Love it.
pi_188208901
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_188336818
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 16:44:44 #67
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_188445290
_O_
pi_188474215
YEAH Let's go!
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_188477362
Volgens een stukje in de Volkskrant is er in dit seizoen veel aandacht voor Charlie Manson, iets dat me niet erg enthousiast maakt. Maar ze waren wel weer positief over het seizoen.
anonieme razernist
pi_188486394
Eerste drie of vier afleveringen gezien. Prima hoor: de lijn van vorig seizoen wordt voortgezet. Ik was wel wat vergeten: dat interne onderzoek wat blijkbaar heel belangrijk was. En het is ook vrij toevallig dat er ongeveer in de achtertuin van een van de hoofdrolspelers een nare kindermoord plaatsvond, maar goed.
De scene waarin de overlevende van de BTK wordt geïnterviewd is een geweldig stuk horror op klaarlichte dag: aangrijpend en afschuwelijk.
anonieme razernist
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:56:50 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188486802
Eerste 2 aflevering van seizoen 2 bekeken. Elke keer weer getroffen door het herkenbare tijdsbeeld en alle kloppende details. Verhaal moet wat mij betreft wel nog wat meer op gang komen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_188487680
Eerste 3 afleveringen gezien, vandaag afbingen. Idd weer heel herkenbaar tijdsbeeld, beginnend in 1980.
I´m back.
pi_188490236
Tof en intrigerend.
En mooi tijdsbeeld idd.
pi_188494161
Afgebinged, beter dan serie 1, draaide niet om Manson dus. Ik ga serie 1 weer even terugzien zelfs. Als ze dit niveau kunnen handhaven is dit wel de beste Netflix-serie to date wmb.
I´m back.
pi_188507747
Toch wel weer een goede Manson: erg overtuigend.
anonieme razernist
  † In Memoriam † zondag 18 augustus 2019 @ 21:54:50 #76
368283 ato
pi_188512457
Inderdaad weer een goed seizoen, seizoen 2.
Mysterieuze zaak ook, die Atlanta zaak. Goede cast.
Life can be a bitch, so like it..
pi_188532257
quote:
3s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:24 schreef NoCigar het volgende:
Toch wel weer een goede Manson: erg overtuigend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I´m back.
pi_188544150
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 08:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik bladerde gisteren nog een s door het boek Mindhunter, nadat ik de laatste afl. had gezien want ik herinner me dat daar ook sprake was van wat onduidelijkheid. Dat staat min of meer samengevat op Wiki bij W. Williams.

Ik vroeg me ook af of dat boek nog niet uit was, maar nee. Ook de zaak Robert Hansen kan nog komen. Dat hoeft niet echt voor mij overigens: erg saaie kerel. Bovendien is die al prima verfilmd in Frozen Ground (Ook (nog steeds?) op Netflix, degelijke film met John Cusack en Nicholas Cage in goede rollen). Maar BTK werd pas in 2005 gearresteerd dus er is nog wat tijd om te vullen. Ik heb soms een beetje het idee dat er een soort package deal met de producenten gesloten is: als jullie de rechten van Mindhunter willen ben je verplicht ook om de rechten op het BTK-boek van Douglas te kopen :o .
Maar het is natuurlijk best een intrigerend geval: ik herinner me uit dat boek dat BTK op een bepaald moment een soort BOA of toezichthouder was en hij telkens een bepaalde bewoonster van zijn wijk moest 'hebben'. Die vrouw vertelde dat BTK op een gegeven moment met een lineaal de lengte van het gras in haar voortuin aan het meten was, aangezien dat van de gemeente maar 10 cm lang mocht zijn. Dat stukje positieve toewijding zie je dan weer zelden of nooit op TV terug.
anonieme razernist
pi_188568157
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:27 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ja, ik bladerde gisteren nog een s door het boek Mindhunter, nadat ik de laatste afl. had gezien want ik herinner me dat daar ook sprake was van wat onduidelijkheid. Dat staat min of meer samengevat op Wiki bij W. Williams.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ik vroeg me ook af of dat boek nog niet uit was, maar nee. Ook de zaak Robert Hansen kan nog komen. Dat hoeft niet echt voor mij overigens: erg saaie kerel. Bovendien is die al prima verfilmd in Frozen Ground (Ook (nog steeds?) op Netflix, degelijke film met John Cusack en Nicholas Cage in goede rollen). Maar BTK werd pas in 2005 gearresteerd dus er is nog wat tijd om te vullen. Ik heb soms een beetje het idee dat er een soort package deal met de producenten gesloten is: als jullie de rechten van Mindhunter willen ben je verplicht ook om de rechten op het BTK-boek van Douglas te kopen :o .
Maar het is natuurlijk best een intrigerend geval: ik herinner me uit dat boek dat BTK op een bepaald moment een soort BOA of toezichthouder was en hij telkens een bepaalde bewoonster van zijn wijk moest 'hebben'. Die vrouw vertelde dat BTK op een gegeven moment met een lineaal de lengte van het gras in haar voortuin aan het meten was, aangezien dat van de gemeente maar 10 cm lang mocht zijn. Dat stukje positieve toewijding zie je dan weer zelden of nooit op TV terug.
Robert Hansen zou ik even moeten opzoeken, de film heb ik niet gezien vanwege Cage. BTK gaan ze idd wel doen, maar dat heeft er dus mee te maken dat ze er in de jaren 70 al mee werden geconfronteerd. Eerste moorden, waaronder op het gezin Otero, vonden plaats in 1974 tot 1977, en daarna heb je een hiatus van bijna 10 jaar in de moorden, waarna er nog 4 moorden worden gepleegd tot ergens eind jaren 90, en dan wordt-ie uiteindelijk begin jaren 00 idd pas gepakt. Dus de serie loopt nog wel een stukje door. Over BTK heeft Douglas dacht ik idd een boek geschreven. Wrs omdat dit een zeer interessant geval was voor een profiler aangezien er zoveel van hun theorie samenvalt in die dader Rader.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 22-08-2019 15:54:38 ]
I´m back.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 08:52:48 #80
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188568217
Even alle posts geskipt, ben hier gisteren aan begonnen.

Zit nu in aflevering 4 en moet zeggen dat het mij wel te pakken heeft.

De opening van aflevering 1 staat in ieder geval meteen bovenaan de lijst van beste openingen. _O_.
And so is the past
pi_188577944
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 08:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Robert Hansen zou ik even moeten opzoeken, de film heb ik niet gezien vanwege Cage. BTK gaan ze idd wel doen, maar dat heeft er dus mee te maken dat ze er in de jaren 70 al mee werden geconfronteerd. Eerste moorden, waaronder op het gezin Otero, vonden plaats in 1974 tot 1977, en daarna heb je een hiatus van bijna 10 jaar in de moorden, waarna er nog 4 moorden worden gepleegd tot ergens eind jaren 90, en dan wordt-ie uiteindelijk begin jaren 00 idd pas gepakt. Dus de serie loopt nog wel een stukje door. Over BTK heeft Douglas dacht ik idd een boek geschreven. Wrs omdat dit een zeer interessant geval was voor een profiler aangezien er zoveel van hun theorie samenvalt in die dader Rader.
Ja, wel eens hoor, maar ik was ook niet helemaal serieus wb BTK en de serie hier. Ik wilder er nog bijschrijven dat Cage daarin een hele normale rustige, degelijke rol speelt, maar ik dacht dat dat toch niemand kon schelen. Maar hij viel me niet negatief op: Cage is de agent, Cusack de (wat saaie) moordenaar. Op zich is het eigenlijk best een spectaculaire zaak, maar ik had me er persoonlijk op grond van Mindhunter een andere voorstelling van gemaakt, tot ik er meer over las.
anonieme razernist
pi_188586799
Fantastische serie! Binnen een week alles gezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188590664
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:37 schreef Rianne84 het volgende:
Fantastische serie! Binnen een week alles gezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn vader voedt hem dan op om alleen slechte mensen die het verdienen te vermoorden, en daarna krijgt ie een eigen serie: 'Brian'.
anonieme razernist
pi_188591799
Heb hem op me lijstje gezet

[ Bericht 80% gewijzigd door amp25 op 23-08-2019 19:19:23 ]
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:54:30 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188595253
Serie 2 was weer voortreffelijk. Op naar serie 3.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_188598095
De acteur die in Serie 2 Charles Manson speelt heeft in de nieuwe Tarantino film ook een kleine rol... als Charles Manson.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_188601785
Ik vind de acteur die kemper speelt erg goed spelen.
  maandag 26 augustus 2019 @ 15:06:49 #88
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188633693
Boh. Goede serie. Puik acteerwerk. Interessante materie ook.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 13:28 schreef Sorella het volgende:
Ik vind de acteur die kemper speelt erg goed spelen.
Mja die is erg goed inderdaad. Over het algemeen is het acteren zeer goed in de serie. Alleen jammer van Anna Torv. Die lijkt ook maar een expressie te hebben.
And so is the past
pi_188667320
  donderdag 16 januari 2020 @ 15:51:34 #90
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191058718
https://www.nu.nl/film/60(...)teurs-ontbonden.html

quote:
De plannen voor een derde seizoen van Netflix-serie Mindhunter worden op de lange baan geschoven. TV Line meldt dat de contracten van de acteurs zijn ontbonden zodat ze op zoek kunnen gaan naar andere klussen.

De reden voor het voorlopige uitstel van een nieuw seizoen is het drukke werkschema van producent David Fincher. "David richt zich nu op het regisseren van zijn eerste Netflix-film Mank en het maken van het tweede seizoen van Love, Death & Robots", laat Netflix in een reactie weten aan TV Line.
Jammer.
And so is the past
pi_191059740
Godver, dat is echt kut.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_191059765
:( Hopelijk komt er op termijn een nieuw seizoen. Het verhaal is niet eens af.
  donderdag 16 januari 2020 @ 17:00:23 #93
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191059811
Jammer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_191059844
Shit, Mindhunter is toch wel een van de beste series van de afgelopen jaren :(
  † In Memoriam † vrijdag 17 januari 2020 @ 00:56:59 #95
368283 ato
pi_191066615
Hier baal ik ook van -O-
Life can be a bitch, so like it..
pi_191066686
Teleurstellend zeg.
anonieme razernist
pi_191067054
Balen, ik verheugde me al op een nieuw seizoen -O-
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 16:04:54 #98
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_199138059
(Wellicht) goed nieuws! https://www.superguide.nl(...)ter-seizoen-3-series

quote:
Volgens Small Screen is het nog te vroeg om Mindhunter helemaal af te schrijven. De entertainmentsite meldt namelijk dat Netflix en David Fincher in gesprek zijn om een derde seizoen van dit seriemoordenaarsdrama te maken. “Het is allemaal nog in een erg vroeg stadium, maar Fincher lijkt weer zin te hebben in het project”, zo verklaarde een insider aan Small Screen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_201498245
Ik lees nog steeds dat er een mogelijkheid is dat er een derde seizoen komt. Wegens ziekte ben ik het eens gaan herkijken, en tussendoor een docu over Kemper op Ziggo on demand. Opvallend weer hoeveel er zo goed als letterlijk is overgenomen in dit geval.
Gisteren zag weer de aflevering met Manson: echt overtuigend hoe ze hem hebben neergezet als een charismatische volksmenner en goeroe.
anonieme razernist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')