abonnement Unibet Coolblue
pi_174410296
quote:
‘Sporen dna op jas van Anne leidden direct naar Michael P.’

Dna op de bij Huis ter Heide teruggevonden jas van de omgebrachte Anne Faber leidde direct naar Michael P., dat schrijft misdaadverslaggever John van den Heuvel in de Telegraaf.

Het dna-profiel van moordverdachte, en meervoudig verkrachter, P. werd bij het Nederlands Forensisch Instituut opgeslagen na een eerdere veroordeling. De ontmaskering van P. betekent een doorbraak in de vermissingszaak van Faber.

Annes jas werd gevonden door een vrijwilliger bij de zoektocht naar de vermiste jonge vrouw in Zeist. De vondst bleek cruciaal. Volgens Van den Heuvel was het ‘een relatief koud kunstje’ om na te gaan waar P. zat toen de match met zijn genetisch materiaal een feit was.

Sporen
Op de later gevonden fiets zaten geen sporen. Van de rugzak is niet duidelijk of deze ook sporen bevatte. Politie en justitie beantwoorden geen vragen over het verdere verloop van het onderzoek.

Na de aanhouding en eerste verhoor van P. werd donderdag, op aanwijzing van de verdachte, gezocht in het natuurgebied Horsterwold bij Zeewolde. Daar werd, zo bleek na onderzoek, het stoffelijk overschot van Anne gevonden.

P. wordt verdacht van betrokkenheid bij de vermissing en dood van Faber. Komende donderdag wordt door de raadkamer beslist of hij langer vast blijft zitten. De verdachte blijft voorlopig in beperking. P. mag met niemand anders contact hebben dan met zijn advocaat.
DNA RuleZ ;(
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_174410302
Maria van der Zanden verdween trouwens een half jaar later. Hele enge zaak, ook nooit echt opgelost.

Was in verhouding weinig aandacht voor, deels omdat haar ouders uit een zeer streng gelovige club kwamen.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:01:55 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174410306
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 09:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Christel was nooit verdwenen, zij is gevonden in het huis van haar oma. Was bekend dat ze daar naar toe ging.

Maria was wel een meisje uit Putten wat in de bossen daar verdwenen was. Men vermoedt dat Ron P deze zaak ook op zijn geweten had.
Ja, dat weet ik, maar van Maria is dat dus niet bekend, en na die verdwijning werd het een beetje awkward.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174410310
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 09:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zit je hier nou de holocaust goed te praten?
Omdat jij beweert dat Hitler het strafbaar had gesteld Joods te zijn?
Nee ik zit helemaal de holocaust niet goed te praten
Ik zeg juist dat joods zijn niet strafbaar was opzich
Maar hitler wilde een puur ras, waarin hij in zijn denkbeeld geen joden wilde en geen geen zigeuners en een nog paar
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:03:01 #280
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_174410316
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 09:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geen probleem, toen ik dat fysiek nog kon maakte ik ook zo een tocht van 50-60 km, deels over bospaden zelfs.
Was alleen even zorgwekkend toen zowel Christel Ambrosius als dat andere meisje uit Putten precies verdwenen bleken op de dag dat ik zo'n tocht maakte, en ik kwam dan behoorlijk in de buurt van Putten.
Ah, ja. Dat is wel creepy dan -O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_174410329
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 09:42 schreef Eenskijken het volgende:
dus omdat de erdvm er pas in 1948 was, was het inderdaad niet strafbaar om 6 miljoen joden te vergassen daarvoor.


....

:')
Dat zeg ik toch niet dat het goed was, verre van
pi_174410331
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik, maar van Maria is dat dus niet bekend, en na die verdwijning werd het een beetje awkward.
ja klopt, ik heb toen gewerkt daar in een hotel in de bossen, toen zochten ze haar fiets. Liep er ook ineens een peloton militairen door de tuin...

Toen dachten ze haar fiets gevonden te hebben. Maar bleek achteraf niet zo te zijn.

Rare omgeving ook daar bij Putten/Ermelo, daar wordt ook van alles en nog wat behandeld.
pi_174410340
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:04 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet dat het goed was, verre van
je zit wel op het randje met je uitspraken.
pi_174410348
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:01 schreef ootjekatootje het volgende:
Maria van der Zanden verdween trouwens een half jaar later. Hele enge zaak, ook nooit echt opgelost.

Was in verhouding weinig aandacht voor, deels omdat haar ouders uit een zeer streng gelovige club kwamen.
Ooow... Dan zullen die wel op 'god' vertrouwen dat het goed komt.
Ofso.

:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174410352
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 09:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En waar sloeg de serieverkrachter toe? In een een stil park dat de meeste vrouwen zouden vermijden in hun eentje in het donker.

Het hofnarretje is een volstrekt onvergelijkbare zaak.

Ik denk dat mijn gevoel prima te onderbouwen is door alle vergelijkbare zaken op een rij te zetten.
Stille plekken klopt, dat schrijf ik ook, maar om te stellen dat dit meer voorkomt buiten de Randstad is niet te onderbouwen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_174410353
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:02 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Nee ik zit helemaal de holocaust niet goed te praten
Ik zeg juist dat joods zijn niet strafbaar was opzich
Maar hitler wilde een puur ras, waarin hij in zijn denkbeeld geen joden wilde en geen geen zigeuners en een nog paar
op zich...

Bengeltje nogmaals ophouden.
pi_174410378
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 09:42 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Maar wel welke kleur ogen je hebt of zelfs je huidskleur
Kunnen ze over tig jaar alle blauwogigen of bruinogigen gaan uitroeien :X
bijna onmogenlijk
Zoals ik al uitlegde dat heeft met resensief, dominant hetrosygoot en homosygoot te maken
pi_174410380
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ooow... Dan zullen die wel op 'god' vertrouwen dat het goed komt.
Ofso.

:')
Nee, buiten dat.

Zij wilden geen interviews geven, hadden geen tv, waren gericht op de locale kerk. Wilden geen buitenstaanders en politie had het vermoeden dat Maria door deze thuissituatie wel vrijwillig vertrokken kon zijn.

Later hebben de ouders wel gepraat met journalisten maar deze zaak kreeg beduidend minder aandacht dan bijvoorbeeld de moord op Christel.
pi_174410421
bengetlje wil graag een perm ban ofzo? :?
There are only 151 Pokémon.
pi_174410508
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 06:49 schreef Loekie1 het volgende:
Annes jas leidde rechtstreeks naar kliniek Den Dolder
Dna ontmaskerde P.

Door John van den Heuvel
1 uur geleden in BINNENLAND

Den Dolder - Een dna-spoor op de teruggevonden jas van Anne Faber ontmaskerde moordverdachte Michael P. De meervoudig verkrachter werd ingehaald door zijn verleden als zedendelinquent omdat het spoor matchte met het profiel dat na een eerdere veroordeling van P. in de dna-databank van het Nederlands Forensisch Instituut werd opgeslagen.
Het moment dat bij Huis ter Heide de jas van Anne Faber werd teruggevonden, was een doorbraak. Op de jas bleek namelijk dna-materiaal van Michael P. aanwezig.

Het moment dat bij Huis ter Heide de jas van Anne Faber werd teruggevonden, was een doorbraak. Op de jas bleek namelijk dna-materiaal van Michael P. aanwezig.

Ⓒ Menno Bausch

Na de match was het voor het rechercheteam een relatief koud kunstje na te gaan waar P. verbleef, namelijk in een psychiatrische kliniek in Den Dolder. De doorbraak in het onderzoek is dus vooral te danken aan degene die de jas van Anne terugvond. Dat was een van de vele vrijwilligers en getuigen die na de verdwijning van Anne onvermoeibaar zochten naar sporen op de plekken waar ze het laatst was gezien. De jas werd teruggevonden bij het dorp Huis ter Heide in de gemeente Zeist.

Dat dna-sporen op de jas leidden naar Michael P., wordt tegenover deze krant bevestigd door bronnen dicht bij het onderzoek. Politie en Openbaar Ministerie willen geen vragen beantwoorden over het verdere verloop van het onderzoek.
Rugzak

Eerder al werd bekend dat na de jas ook in een vijvertje de fiets en daar in de buurt een rugzak van de jonge vrouw werden gevonden. Op de fiets werden geen sporen van P. gevonden. Van de rugzak is niet bekend of daar sporen op zaten.

Aannemelijk scenario is dat P. Anne overmeesterde terwijl ze langs fietste of schuilde voor de regen. De meervoudig verkrachter heeft haar vermoedelijk in dezelfde omgeving vermoord en mogelijk later, toen spullen van haar werden teruggevonden, met de auto naar Zeewolde vervoerd. De precieze chronologie wordt nog door de politie onderzocht.
Succes dna-databank

Het oplossen van de moord bewijst opnieuw het succes en het belang van de dna-databank bij misdaadbestrijding. De vondst van het dna spoor leidde immers naar Michael P., die vervolgens na lange verhoren de plek aanwees waar hij het vermoorde meisje achterliet.

Dna was al ontzettend vaak kroongetuige in spraakmakende en minder bekende moordzaken. De dna-databank bevat inmiddels gegevens van een kwart miljoen Nederlanders. Mensen die zijn veroordeeld wegens een misdrijf zijn wettelijk verplicht hun dna af te staan.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/809628/dna-ontmaskerde-p

Ik denk dat de P. al in de smiezen hadden voordat ze de vijver leegpompten.
Toch eindelijk de bevestiging van "wat we al dachten'
Maar als hij echt de perfecte misdaad/moord whatever wilde plegen (bron: onze geheime user Ddvw) dan is het toch niet slim van hem geweest om Anne's spullen te verstoppen.
M.P. zal toch wel geweten hebben dat met forensisch onderzoek zelfs het kleinste beetje dna te vinden is.
pi_174410524
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:08 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Stille plekken klopt, dat schrijf ik ook, maar om te stellen dat dit meer voorkomt buiten de Randstad is niet te onderbouwen.
Jawel.

Niet meer buitem de randstad maar wel in buitengebieden. En binnen de randstad heb je ook buitengebieden en niet alles buiten de randstad is buitengebied.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174410554
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jawel.

Niet meer buitem de randstad maar wel in buitengebieden. En binnen de randstad heb je ook buitengebieden en niet alles buiten de randstad is buitengebied.
Lees trouwens net dat de meest onveilige plek je eigen huis is.

Kwam toevallig deze cijfers tegen (2012)

In 85% van de verkrachtingszaken kennen dader en slachtoffer elkaar en in veel gevallen vind het misbruik thuis plaats (geen percentage)

https://www.huiselijkgewe(...)even-vertekend-beeld

En nog vervelender, heel veel gevallen volgt geen aangifte dus een vertekend beeld.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:29:57 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174410557
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ja klopt, ik heb toen gewerkt daar in een hotel in de bossen, toen zochten ze haar fiets. Liep er ook ineens een peloton militairen door de tuin...

Toen dachten ze haar fiets gevonden te hebben. Maar bleek achteraf niet zo te zijn.

Rare omgeving ook daar bij Putten/Ermelo, daar wordt ook van alles en nog wat behandeld.
Die fiets die ze toen in 2005 vonden was in 2004 op een rommelmarkt in Garderen verkocht, dan heb je met het stuk Putten-Garderen een flink bos te onderzoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:31:02 #294
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174410569
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 09:10 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

als je *iets* doet wat strafbaar is
En is het dan niet terecht??

Mijn dna mogen ze hebben hoor
Sick :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:33:05 #295
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174410584
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:24 schreef Eigenwhys het volgende:

[..]

Toch eindelijk de bevestiging van "wat we al dachten'
Maar als hij echt de perfecte misdaad/moord whatever wilde plegen (bron: onze geheime user Ddvw) dan is het toch niet slim van hem geweest om Anne's spullen te verstoppen.
M.P. zal toch wel geweten hebben dat met forensisch onderzoek zelfs het kleinste beetje dna te vinden is.
Tussen willen en kunnen zit een wereld van verschil. Ik gok dat deze man arrogant genoeg is om onterecht overtuigd te zijn geweest van zijn kunnen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:34:58 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174410603
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tussen willen en kunnen zit een wereld van verschil. Ik gok dat deze man arrogant genoeg is om onterecht overtuigd te zijn geweest van zijn kunnen.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174410618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:29 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Lees trouwens net dat de meest onveilige plek je eigen huis is.

Kwam toevallig deze cijfers tegen (2012)

In 85% van de verkrachtingszaken kennen dader en slachtoffer elkaar en in veel gevallen vind het misbruik thuis plaats (geen percentage)

https://www.huiselijkgewe(...)even-vertekend-beeld

En nog vervelender, heel veel gevallen volgt geen aangifte dus een vertekend beeld.
Ja dat weet ik. Maar we hebben het toch over nietsvermoedend de bosjes ingesleurd worden? Dat is toch wel een specifieke vorm van verkrachten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174410627
Allemaal impulsief, niets voorbereiding.
pi_174410633
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:24 schreef Eigenwhys het volgende:

[..]

Toch eindelijk de bevestiging van "wat we al dachten'
Maar als hij echt de perfecte misdaad/moord whatever wilde plegen (bron: onze geheime user Ddvw) dan is het toch niet slim van hem geweest om Anne's spullen te verstoppen.
M.P. zal toch wel geweten hebben dat met forensisch onderzoek zelfs het kleinste beetje dna te vinden is.
Heb jij de indruk dat Michael P een intelligent man is? Ik niet namelijk. En ik denk dat enige intelligentie toch wel vereist is om de perfecte moord te plegen. Hij kan het dus wel willen, ik denk dat hij er gewoon te dom voor is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174410636
De koorddans bij de behandeling van zedendelinquenten zoals Michael P
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/10/13/vraagteken-13486960-a1577233
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')