abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174401593
Ik heb al een tijdje de Panasonic G7.
Helaas nog te weinig tijd gehad om alle functies goed onder de knie te krijgen. Een spoedcursus zou handig zijn.

Maar.. Daar gaat me vraag niet over.

Ik Film veel met de G7 ivm. de goede 4K kwaliteit.
Nu kwam ik deze video tegen op YouTube:
Dit is een soort van vertraagd gefilmd lijkt het wel. Maar effecten zijn hier niet aan toegevoegd.
Hoe moet ik mijn instellingen zetten wil ik ook dit effect creren?
In de reacties lees ik dat 25p filmen gedaan moet worden maar dit werkt bij mij niet en lijkt me er vrij weinig mee te maken te hebben.

Ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen.
pi_174602556
a :
er is een anderen panasonic camera gebruikt

b: verder verkeerde toestel

c:
kijk voor hack software rom voor je toestel

mij ouwe gf2 met hack software kan ik meer selecteren dan met de originelen software.

https://www.eoshd.com/201(...)s-panasonic-cameras/
pi_174661149
Denk dat het voornaamste is nervositeit uit je footage te halen. De G7 heeft geen sensorstabilisatie, en zelfs met lenzen met ingebouwde stabilisatie is het raadzaam om een tripod te nemen met een fluidhead erop (en dan niet zo'n Hama weggooiding voor een prikkie bij de Mediamarkt). Zorg voor ruimte tussen jezelf en je onderwerp en gebruik een telelens (100-300mm?). Gebruik eventueel in post 'warp stabilizer' om de footage nog smoother te maken. Gebruik de juiste framerate, 60p is smooth en kun je naar 50%/30p converteren voor slowmo. Twee keer zoveel frames per seconde betekent echter ook een gehalveerde sluitertijd per frame, dus moet wel maar net kunnen. Mensen vinden 60p vaak t 'soapserie'-achtig, dus 24 of 25 frames per seconde is wat men traditioneel gewend is en fijn vindt. Zo is dat ook met motion blur, waar mogelijk jouw probleem ligt. Als je sluitertijd te snel is, dan krijg je erg hak-op-de-tak opvolgende frames. Dat ziet er beter uit met een beetje motion blur. Daarvoor geldt de vuistregel: 2x je framerate. Dus schiet je met 25p, zet je de sluitertijd op 1/50e van een seconde. Zorg dat deze waarden vast zijn en regel de belichting verder met het diafragma (de f-stop), ISO waarde en eventueel een ND filter als dat kan (je mag naar gelieven de sluitertijd ook sneller maken indien gewenst (1/100, etc)).

vb.

vb2.

vb3.

vb4.

vb5. Hier laat iemand zien hoe effectief een camera met sensorstabilisatie kan zijn vanuit de hand geschoten:

Dan is er ook nog zoiets als ervaring en skill... als je begint en alles eigenlijk doet zoals de grote jongens het ook doen... jij bent hen niet. Dus geef het wat tijd... dit is waarschijnlijk iedereen in het begin:


[ Bericht 6% gewijzigd door shiz op 25-10-2017 23:29:41 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')