abonnement Unibet Coolblue
  PR en moderator vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:04:32 #76
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_174394239
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:00 schreef Rangono het volgende:

[..]

Allereerst is dit helemaal niet interessant, ten tweede is dit een erge simplificatie van de werkelijkheid.

Het is niet alsof een psychopaat door zijn of haar gebrek aan affectieve empathie niet weet wat hij/zij doet.
Dat is idd ook wat ik zeg.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_174394240
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:55 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Weet je wat onzin is? Accepteren dat dit soort non-mensen de kans krijgen om hun misdrijven te herhalen. Mensen die dat verdedigen hebben net zo goed bloed aan hun handen.

Zedenmisdrijven, moord, zware mishandeling. Wat mij betreft allemaal opsluiten en nooit meer loslaten. Dan heb je per definitie minder misdaad, want alle recidive in deze categorie valt weg.
Niet per definitie, want er kunnen ook allerlei nadelen aanzitten. Lastenverzwaring voor burgers (want hogere kosten), jonge, relatief lichte veroordeelden die in contact komen met veel ernstiger delinquenten en daardoor radicaliseren, meer vraag dan aanbod in gekwalificeerd personeel waardoor de eisen omlaag gaan, straffen die niet opgelegd worden omdat de gevangenissen overvol zitten etc. Ik zeg niet dat ik hier bewijs voor heb en ook niet dat het allemaal waarschijnlijk is, maar het is naïef om te denken dat het toekennen van meer levenslange gevangenissen alleen maar positieve gevolgen heeft.

Op zich hadden we al een werkende oplossing voor delinquenten met een te groot risico op herhaling: TBS. De enige vraag die echt van belang is, is hoe het kan dat iemand die medewerking aan het psychiatrisch onderzoek weigert dús geen TBS krijgt. En de logische wetwijziging zou zijn geen mederwerking = TBS in plaats van andersom.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_174394242
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:57 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

In zo'n samenleving wil ik niet leven. Overal maar levenslang voor geven, zonder te kijken of er maatwerk mogelijk is. Want ook veel daders zijn slachtoffer van hun eigen situatie. Ja, dat praat hun daden niet goed, maar het is wel een verklaring. En als je deze mensen kunt helpen en dan kunt laten reintegeren in de maatschappij is dat toch een mooie win-win?!

Misdaad krijg je nooit naar 0. En je kunt ook niet voor alle geweldsdelicten levenslang geven. Sterker nog, lev enslang als straf staat zelfs op de helling omdat het inhumaan is. (ik kan me niet altijd daarin vinden). Maar een parole board die elke 25 jaar nee roept, en bij hoge uitzondering eens een keer ja. Kan ik dan ook wel mee leven.
Waarom moet het humaan zijn
En dan bedoel ik de levenslang..niemand doet zon iemand fysiek iets aan, er word vrijheid ontnomen, niet gemarteld , geen eenzame opsluiting..nee vrijheid word ontnomen.. omdat als je zon iemand vrijheid geeft, hij zich vergrijpt aan een volgend slachtoffer
Vrijheid ontnemen is zijn straf.. terbescherming van de samenleving, ter bescherming van hemzelf
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:04:57 #79
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174394249
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:04 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Als we jou preventief ruimen is de kans op minder misdaad ook vergroot.

Je praat gewoon volstrekte onzin.
Groot verschil is dat ik nog geen misdrijf heb gepleegd en dus nog niet heb aangetoond daartoe in staat te zijn.
pi_174394255
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:04 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Als we jou preventief ruimen is de kans op minder misdaad ook vergroot.

Je praat gewoon volstrekte onzin.
Vind jij het verstandig om iemand als Michael nog vrij rond te laten lopen?
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:06:08 #81
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174394265
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:03 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hij was psychisch inderdaad volledig in orde. Dat blijkt duidelijk.
Dat weten we dus niet. En dat is ook het punt de man is vanuit TBS nog nooit onderzocht. En de dader wordt ook als zeer manipulatief omschreven en heeft de boel wellicht belazerd. Maar dat gaat onderzocht worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  PR en moderator vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:06:13 #82
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_174394267
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:04 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Daar lijkt het anders wel op. Als je schrijft "Zijn hersens werken niet zoals de jouwe of mijne, daar heeft hij ook niet zelf voor gekozen." doe je alsof Michael en zijn hersenen verschillende entiteiten zijn, terwijl Michael en zijn hersenen een en dezelfde zijn.

Verder lijk je te suggereren dat spijt irrelevant is: of je hebt spijt, of je bent daar niet toe in staat (en dat kan je die persoon volgens jou niet kwalijk nemen).
‘Waar het op lijkt’ ligt dan bij jou en niet bij mij.

Of hij spijt heeft of niet is idd irrelevant. Het gaat om wat hij heeft gedaan.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_174394280
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:06 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

u

Loekie1 vond hem wel aantrekkelijk :')
Dat is zo'n iemand die kickt op criminelen.
Hey
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:07:21 #84
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174394283
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Niet per definitie, want er kunnen ook allerlei nadelen aanzitten. Lastenverzwaring voor burgers (want hogere kosten), jonge, relatief lichte veroordeelden die in contact komen met veel ernstiger delinquenten en daardoor radicaliseren, meer vraag dan aanbod in gekwalificeerd personeel waardoor de eisen omlaag gaan, straffen die niet opgelegd worden omdat de gevangenissen overvol zitten etc. Ik zeg niet dat ik hier bewijs voor heb en ook niet dat het allemaal waarschijnlijk is, maar het is naïef om te denken dat het toekennen van meer levenslange gevangenissen alleen maar positieve gevolgen heeft.

Op zich hadden we al een werkende oplossing voor delinquenten met een te groot risico op herhaling: TBS. De enige vraag die echt van belang is, is hoe het kan dat iemand die medewerking aan het psychiatrisch onderzoek weigert dús geen TBS krijgt. En de logische wetwijziging zou zijn geen mederwerking = TBS in plaats van andersom.
Dat laatste ben ik sowieso met je eens.

Over de nadelen van meer en zwaarder straffen ben ik het niet met je eens. De kosten voor de maatschappij hoeven niet hoger te zijn en je kunt zware criminelen prima apart van lichtere criminelen opsluiten.

Nederlandse regering maar internationaal pronken met alle lege gevangenissen hier. Tja, als je hier na een moord na 5 jaar weer op straat staat dan gaat het snel.
pi_174394285
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Niet per definitie, want er kunnen ook allerlei nadelen aanzitten. Lastenverzwaring voor burgers (want hogere kosten), jonge, relatief lichte veroordeelden die in contact komen met veel ernstiger delinquenten en daardoor radicaliseren, meer vraag dan aanbod in gekwalificeerd personeel waardoor de eisen omlaag gaan, straffen die niet opgelegd worden omdat de gevangenissen overvol zitten etc. Ik zeg niet dat ik hier bewijs voor heb en ook niet dat het allemaal waarschijnlijk is, maar het is naïef om te denken dat het toekennen van meer levenslange gevangenissen alleen maar positieve gevolgen heeft.

Op zich hadden we al een werkende oplossing voor delinquenten met een te groot risico op herhaling: TBS. De enige vraag die echt van belang is, is hoe het kan dat iemand die medewerking aan het psychiatrisch onderzoek weigert dús geen TBS krijgt. En de logische wetwijziging zou zijn geen mederwerking = TBS in plaats van andersom.
Ja, die TBS in NL werkt zo goed. Er zijn daar nooit problemen mee geweest. :')
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:08:09 #86
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_174394290
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:04 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Groot verschil is dat ik nog geen misdrijf heb gepleegd en dus nog niet heb aangetoond daartoe in staat te zijn.
Tenzij je volstrekt lichamelijk gehandicapt bent is iedereen in staat om ernstige fysieke misdrijven te plegen. Volstrekt niet relevant dus. Je wilt koste wat kost een zo veilig mogelijke samenleving? Dan moet je bij jezelf beginnen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_174394291
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:06 schreef Moira. het volgende:
Of hij spijt heeft of niet is idd irrelevant. Het gaat om wat hij heeft gedaan.
Eens.

Misschien kunnen we er samen voor pleiten om strafvermindering voor spijtbetuigingen af te schaffen. Immers, mensen die geen spijt hebben zijn daar gewoon niet toe in staat en dat kan je ze niet kwalijk nemen.
pi_174394305
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:04 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Daar lijkt het anders wel op. Als je schrijft "Zijn hersens werken niet zoals de jouwe of mijne, daar heeft hij ook niet zelf voor gekozen." doe je alsof Michael en zijn hersenen verschillende entiteiten zijn, terwijl Michael en zijn hersenen een en dezelfde zijn.

Verder lijk je te suggereren dat spijt irrelevant is: of je hebt spijt, of je bent daar niet toe in staat (en dat kan je die persoon volgens jou niet kwalijk nemen).
Dat wat jou hersens jou ingeven voer je toch ook niet allemaal uit..(omdat jij het besef hebt tussen goed en fout?)
Dat stukje denk ik mist zon iemand, het besluit om niet te doen wat zijn hersens ingeven..
In zijn beleef wereld is het ok iemand te verkrachten, iemand te vermoorden...

Dat haal ik een beetje uit het slachtoffer van zijn eigen hersens zijn
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:09:18 #89
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_174394308
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:03 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hij was psychisch inderdaad volledig in orde. Dat blijkt duidelijk.
Dat is onbekend want niemand heeft hem onderzocht. Misschien moet je je eerst eens inlezen in de feiten voordat je gaat roeptoeteren.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:09:47 #90
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_174394313
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:03 schreef scrupuleus het volgende:
Is het niet vrij onnozel dat tbs alleen kan mbt een psych stoornis?

Alsof mensen zonder stoornis geen behandeling behoeven na een delict.
Als er geen stoornis is, wat moet er dan behandeld worden?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  PR en moderator vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:09:49 #91
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_174394315
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:08 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Eens.

Misschien kunnen we er samen voor pleiten om strafvermindering voor spijtbetuigingen af te schaffen. Immers, mensen die geen spijt hebben zijn daar gewoon niet toe in staat en dat kan je ze niet kwalijk nemen.
Je houdt er een rare manier van interpreteren op na.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_174394319
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:09 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat is onbekend want niemand heeft hem onderzocht. Misschien moet je je eerst eens inlezen in de feiten voordat je gaat roeptoeteren.
Volgens mij is er iemand dood en misbruikt, meer onderzoek heb je echt niet nodig. :')
pi_174394324
Ga aan de ouders van Anne maar uitleggen waarom deze man meer bewegingsvrijheid mocht hebben?

Lees het verhaal wat deze man heeft gedaan met de 2 tienermeisjes, we weten nog niet wat hij met Anne heeft gedaan voordat hij haar vermoord heeft.
Ik vind het een monster, dat is mijn persoonlijke mening
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:10:08 #94
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174394326
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:09 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat is onbekend want niemand heeft hem onderzocht. Misschien moet je je eerst eens inlezen in de feiten voordat je gaat roeptoeteren.
Jij vindt meerdere vrouwen verkrachten en een vrouw vermoorden niet genoeg bewijs dat iemand niet helemaal gezond in de bovenkamer is?
pi_174394327
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:07 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ja, die TBS in NL werkt zo goed. Er zijn daar nooit problemen mee geweest. :')
Een werkende oplossing is niet een probleemloze oplossing natuurlijk. Aan de doodstraf of levenslange opsluiting hangen ook een aantal nadelen natuurlijk. Excessen kun je niet voorkomen, hoe triest ook.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:10:52 #96
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174394334
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:07 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ja, die TBS in NL werkt zo goed. Er zijn daar nooit problemen mee geweest. :')
In deze zaak was er helemaal geen sprake van een TBS. Was dat wel zo geweest dan had de moord wellicht helemaal nooit plaats gehad. Lees je eens in in de zaak. In dit verhaal is TBS helemaal irrelevant. Want de TBS is nog nooit toegepast op de dader.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174394337
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:10 schreef Bottendaal het volgende:
Ga aan de ouders van Anne maar uitleggen waarom deze man meer bewegingsvrijheid mocht hebben?

Omdat hij zijn straf (bijna) uitgezeten had. Hoe zuur ook, maar zo is het wel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:11:49 #98
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174394343
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Omdat hij zijn straf (bijna) uitgezeten had. Hoe zuur ook, maar zo is het wel.
Zijn absurd lage straf, die ook nog eens volstrekt ongepast was bij hetgeen wat hij gedaan had.
pi_174394345
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:09 schreef Moira. het volgende:

[..]

Je houdt er een rare manier van interpreteren op na.
Het zijn emotie-discussies hier.

Als ik mijn emotie laat spreken knoop ik het liefst alle moordenaars op aan de hoogste boom. Maar mijn emoties doen er niet toe, dus die probeer ik buiten beschouwing te laten. Sommige users hebben daar problemen mee.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_174394351
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

In deze zaak was er helemaal geen sprake van een TBS. Was dat wel zo geweest dan had de moord wellicht helemaal nooit plaats gehad. Lees je eens in in de zaak. In dit verhaal is TBS helemaal irrelevant. Want de TBS is nog nooit toegepast op de dader.
Lees het bericht waarop ik antwoord eerst. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')