abonnement Unibet Coolblue
pi_174393591
quote:
Antifa-expert Bray: ‘Fascisme versla je niet alleen met woorden’

Terwijl de meeste antifascisten zo anoniem mogelijk strijden tegen extreem-rechts, schuwt academicus Mark Bray de aandacht niet. Hij verdedigt openlijk hun gewelddadige werkwijzen. ‘We moeten leren van de geschiedenis.’

Een maand of twee geleden had nog vrijwel niemand in Amerika van Mark Bray (35) gehoord. Tot de geschiedenisprofessor aan Dartmouth College zich afgelopen zomer mengde in de discussie over extreem-rechts en de groep die daar recht tegenover staat, de antifascisten.

Na de rellen in Charlottesville, waarbij figuren van alt-right door de stad marcheerden en één persoon werd gedood door een man met nazisympathieën – was Bray op Amerikaanse tv-zenders te zien als antifa-expert. Zijn omstreden argument: geweld tegen uitspattingen van extreem-rechts is vaak acceptabel.

Op bezoek in Washington D.C. herhaalt Bray – een onopvallende verschijning met kort zwart haar en een bril – die stelling. ‘Amerikanen die zich aangevallen voelen door extreem-rechts, moeten zich kunnen verdedigen. Het fascisme is niet zomaar een mening vergelijkbaar met andere stromingen. Een militante vorm van antifascisme is een redelijk antwoord.’

Intimidatie en geweld
Onlangs kwam Bray’s werk Antifa. Het handboek voor de antifascisten’uit. Hij sprak met 61 aanhangers in Europa en Amerika en liet ze hun drijfveren en doelen beschrijven (zie ‘Geheimzinnige actievoerders’). Bray hanteert daarbij een gekleurde bril: de auteur – eerder actief in de Occupy Wall Street- beweging – heeft een duidelijke sympathie voor de antifa. Hij noemt zijn boek ‘een partijdige oproep om een nieuwe generatie antifascisten de nodige kennis bij te brengen’.

Het eerste deel van het boek behandelt de wortels van het antifascisme in Europa. ‘De geschiedenis toont aan dat je niet alles kan laten afhangen van het gebruiken van argumenten,’ stelt Bray in een gesprek met Elsevier. ‘Dat was onvoldoende in Europa in de jaren twintig en dertig en we kunnen er niet vanuit gaan dat het nu wél genoeg is.’

Vooral sinds de verkiezing van president Donald Trump zijn antifascisten in de Verenigde Staten zeer zichtbaar. Demonstranten verzetten zich tegen alles wat ze zien als voorbeelden van extreem-rechts, en dat begrip nemen ze ruim. President Trump, zijn aanhangers, de media en de politie: antifascisten zien om elke hoek een vijand. Intimidatiepraktijken en geweld worden niet geschuwd om de tegenstanders monddood te maken.

Bray geeft toe dat dit verder gaat dan alleen zelfverdediging. Antifascisten gebruiken ook preventief geweld, volgens de demonstranten voor een goed doel. ‘Een aanhanger in Baltimore stelde dat antifascisten met geweld een burgeroorlog willen voorkomen. Hij zei: “We vechten met onze vuisten, zodat we niet hoeven vechten met messen. We vechten met messen, zodat we niet hoeven vechten met geweren. We vechten met geweren, zodat we niet hoeven te vechten met tanks.”’ :')

Het leverde dit jaar al een aantal nare incidenten op. Toen de omstreden rechtse spreker Milo Yiannopoulos naar Berkeley kwam, trokken vele honderden antifascisten naar de universiteit om dat te voorkomen. Met honkbalknuppels en andere wapens veroorzaakten de gemaskerde demonstranten clashes. Bij de inauguratie van Trump vernietigden antifascisten winkelpanden in de binnenstad van Washington D.C. Meer dan tweehonderd demonstranten werden opgepakt.

Gevaar voor de rechtsstaat
Zijn de gewelddadige antifascisten zelf geen gevaar voor de rechtsstaat door sommige mensen rechten als de vrijheid van meningsuiting te ontzeggen? Bray verschuilt zich achter de antifascisten die hij interviewde. ‘Een deel van hen zegt inderdaad: “Niet alle meningen zijn gelijkwaardig, en voor fascisten moet er geen vrijheid van meningsuiting zijn.” Dit zijn revolutionairen die zich niet gebonden voelen aan de liberale rechtsstaat. Ze vragen de overheid niet eens om fascisten te censureren, omdat ze ervan uit gaan dat de instituties gevuld zijn met blanke nationalisten.’

‘Een tweede grote groep waardeert wel degelijk de uitwisseling van ideeën en de vrijheid van meningsuiting, tot het punt dat die worden gebruikt om specifieke groepen te discrimineren en aan te vallen.’ Bray zegt zelf ‘een groot voorstander’ te zijn van de vrijheid van meningsuiting, bijvoorbeeld op universiteiten, maar voegt er meteen aan toe: ‘Het fascisme heeft zich laten zien als de grootste vijand ervan.’

Ook bij de vraag of het gebruik van geweld veel meer geweld zal uitlokken, probeert Bray de logica van de antifascisten te verdedigen. ‘Veel linkse media portretteerden Trump na de verkiezingen simpelweg als een fascist. Laten we zeggen dat dit klopt. Is het dan genoeg voor mensen om memes (grappig bedoelde plaatjes op internet, vaak met een politieke boodschap, red.) te maken voor Twitter? Of is een grootschalig protest dan beter? Misschien is het dan eigenlijk wel een logische reactie om hier en daar wat spullen te vernietigen.’

Geliefd en verguisd
Het boek maakt veel los in Amerika. Bray’s universiteit bracht een statement naar buiten waarin afstand wordt genomen van diens opmerkingen over geweld. Rechtse media als Fox News en Breitbart schertsen dat Bray meer een ultralinkse activist is dan een historicus. De auteur ontving via sociale media doodsbedreigingen.
Maar voor anderen is Bray een held. Het boek is een van de eerste pogingen om de Amerikaanse antifa te ontleden. Omdat ze zoveel mogelijk anoniem opereren, is het nog altijd een relatief onbekende groep. Zijn werk werd positief beoordeeld door onder meer The New Yorker en The Washington Post. Meer dan honderd collega’s op Dartmouth College ondertekenden een steunbetuiging. En op een vrijdagavond wordt hij in Washington D.C. aangeklampt door tientallen fans.

De vraag die niet wordt beantwoord in het boek, is hoe groot de dreiging van fascisme en extreem-rechts in Amerika nou echt is. ‘Ik geloof niet dat de huidige regering fascistisch is,’ zegt Bray. ‘Maar kijk naar alle aandacht die alt-right krijgt en de invloed die dat heeft op de president.’

Hij pauzeert even. ‘Antifascisten willen zich voorbereiden op het slechtst mogelijke scenario. Benito Mussolini begon ook ooit met 250 aanhangers. Fascisten kunnen het best worden tegengehouden als ze nog zwak zijn.’
Ongelooflijk dat zulke mensen nog altijd een podium krijgen op hun linkse haat te kunnen spuien. :')

Ik snap niet dat het linkse Antifa nog niet als terroristische organisatie is gekenmerkt. Het is een eng idee dat er mensen rondlopen in de samenleving die geweld jegens een persoon geoorloofd vinden omdat die persoon een mening heeft welke ze niet aanstaan en scharen bij extreem-rechts, vooral als ze zelf ook beslissen wat wel en niet extreem-rechts is.

En dat alleen maar omdat die extreem linkse kliek rechts beschuldigd van een hoop verwijten waar alleen zijzelf zich in de praktijk schuldig aan maken.

Denk wel dat ik het boek ga lezen, wil toch wel eens weten wat er in het hoofd van een psychopaat rondgaat.
pi_174393681
Geweld is een links feestje.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_174393697
Net zo ranzig (gaan) denken en (gaan) handelen als degene die je om precies die zaken haat en wilt bestrijden.

Dom, blind en extreem kuddegedrag.
pi_174393727
Wat een hoop mongolen heb je toch ook op de wereld he, aan alle kanten van het spectrum trouwens :')
pi_174393744
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het is een eng idee dat er mensen rondlopen in de samenleving die geweld jegens een persoon geoorloofd vinden omdat die persoon een mening heeft welke ze niet aanstaan en scharen bij extreem-rechts, vooral als ze zelf ook beslissen wat wel en niet extreem-rechts is.

Ik heb even wat doorgestreept om aan te geven dat het niet beperkt is tot links of rechts, het is ook niet beperkt tot een mening het gaat ook om atheist, moslim of christen, blank of gekleurd en ga maar door. Dat je het een eng idee vindt is wel opmerkelijk, ben je vandaag pas wakker geworden?
pi_174393848
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb even wat doorgestreept om aan te geven dat het niet beperkt is tot links of rechts, het is ook niet beperkt tot een mening het gaat ook om atheist, moslim of christen, blank of gekleurd en ga maar door. Dat je het een eng idee vindt is wel opmerkelijk, ben je vandaag pas wakker geworden?
Dat er in alle kampen wel zo'n idioten rondlopen klopt, maar we moeten niet vergeten dat de hele gedachtegang van extreem-links daarop gebaseerd is, dat is hun manier van demonstreren, geweld gebruiken.

Wat ik eng vind is dat rechts alleen altijd wordt afgebeeld als de agressor, als de fascist, als de partij die mensen uitsluit, terwijl het in de huidige samenleving veelal links is die zich daar schuldig aan maakt in alle lagen van de samenleving, van uitkeringstrekker tot politicus.

Waar rechts in de media verketterd word als een probleem, mogen de mensen die zelf geweld toejuichen en gebruiken hun verhaaltje komen doen. Ik heb nog nooit een zogenaamde rechts-extremist zien vertellen in een DWDD dat geweld tegen moslims geoorloofd is, of een groot weekblad een interview plaats waarin geweld tegen bepaalde groeperingen vanuit de rechtse kant word goedgepraat. Dit is helaas wel de standaard nu in de westerse wereld, waar de media vooral meedoet in het verhaal dat rechts slecht is en links heilig.
pi_174393863
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Dit is helaas wel de standaard nu in de westerse wereld, waar de media vooral meedoet in het verhaal dat rechts slecht is en links heilig.
Nooit iets van gemerkt.
Conscience do cost.
pi_174393872
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Nooit iets van gemerkt.
Bedankt voor je bijdrage, ik namelijk wel.
pi_174393911
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bedankt voor je bijdrage, ik namelijk wel.
Misschien moet je je bronnen dan herzien.
Conscience do cost.
pi_174393942
Antifa versla je door ze allemaal op te pakken en een onbepaalde hechtenis te geven.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_174393943
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:42 schreef ems. het volgende:

[..]

Misschien moet je je bronnen dan herzien.
Ik heb nog nooit gemerkt dat moslims worden belaagd in een bus, of worden gediscrimineerd op stages, zal het ook wel niet plaatsvinden?

Dat is toch je gedachtegang, of niet?
pi_174394006
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gemerkt dat moslims worden belaagd in een bus, of worden gediscrimineerd op stages, zal het ook wel niet plaatsvinden?

Dat is toch je gedachtegang, of niet?
Dat bepaalde media een bias hebben ontken ik niet. Daarom stel ik dat het het misschien waard is om je bronnen te herzien. Dit rechtse slachtoffer gedrag helpt niemand.
Conscience do cost.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:49:16 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_174394011
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:30 schreef LurkJeRot het volgende:
Wat een hoop mongolen heb je toch ook op de wereld he, aan alle kanten van het spectrum trouwens :')
Dit inderdaad. En beter wordt het ook niet, want als je gewoon in het midden zit noemt extreemrechts je een extreemlinkse viesenge neocommunist en extreemlinks noemt je een fascistische extreemrechtse landverrader of weet ik wat voor termen ze er allemaal bij proberen te verzinnen om het nog maar 'erger' te laten klinken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_174394033
Een zieke fantasie creëren waarin zij de helden zijn. Je moet toch wat als je op de zolder van je ouders woont en verder geen werk/studie/doel hebt in het leven.
pi_174394047
Het is wel weer duidelijk dat de propaganda van rechtse websites goed op je werkt JARVIS. Tegen fascisme zijn is slecht, en blijkbaar voert het zeer kleine gedeelte dat bij demonstraties geweld durft te gebruiken de boventoon in een beweging.
Blijkbaar moet het steeds extremer wordende alt-right genormaliseerd worden door een 'linkse' tegenhanger te creëren.
Ik snap niet wat de wereld er mee op schiet om iedereen in twee kampen in te delen, en al helemaal niet waarom het erg zou zijn om tegen fascisme te demonstreren.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:55:13 #16
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174394102
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_174394183
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:51 schreef Stranger het volgende:
Het is wel weer duidelijk dat de propaganda van rechtse websites goed op je werkt JARVIS. Tegen fascisme zijn is slecht, en blijkbaar voert het zeer kleine gedeelte dat bij demonstraties geweld durft te gebruiken de boventoon in een beweging.
Blijkbaar moet het steeds extremer wordende alt-right genormaliseerd worden door een 'linkse' tegenhanger te creëren.
Ik snap niet wat de wereld er mee op schiet om iedereen in twee kampen in te delen, en al helemaal niet waarom het erg zou zijn om tegen fascisme te demonstreren.
Vanaf dit moment ben je alle geloofwaardigheid verloren, zeker Hamburg vergeten waar recent ook nog een "hele kleine groep "problemen veroorzaakte?

Maar vertel eens, steeds extremer wordende alt-right? Schets eens wat voorbeelden van het stijgende extremisme met alt-right?

Jij bekend kleur met je reactie, meer inhoud zie ik er niet in.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:02:22 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174394209
En al die agenten en winkeliers zijn de grootste fascisten!

Die mag je als deugende Antifa kei- en keihard aanpakken. ~O>
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:04:00 #19
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174394227
Uhu ze staan tegenover 'extreemrechts' en dan iedereen die het niet met je eens is extreemrechts noemen :T
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:06:31 #20
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174394271
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:51 schreef Stranger het volgende:

en al helemaal niet waarom het erg zou zijn om tegen fascisme te demonstreren.
Heb je uberhaupt de uitspraken van die mongool gelezen? En, btw, Stalin was ook anti-fascist. Jij vindt zo iemand wel acceptabel?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174394303
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:48 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat bepaalde media een bias hebben ontken ik niet. Daarom stel ik dat het het misschien waard is om je bronnen te herzien. Dit rechtse slachtoffer gedrag helpt niemand.
Kon zweren dat ik je voorzien had van een tegenreactie, maar die is inmiddels alweer weg blijkbaar.

Waarom zou ik mijn bronnen moeten herzien? Ik snap je opmerking niet, ik heb het over de media, de MSM, die hun best doen om alles wat links is heilig te verklaren en rechts te linken met extremisme. Een rechtse mening wordt al gekenmerkt als extremisme, Pegida, die zich nog altijd beroepen op hun democratische recht om een vreedzame demonstratie te houden worden weggezet als rechts-extremisten in dezelfde media. Waar de koppen "30 arrestaties bij extreem-rechtse Pegida demonstratie" de kranten en de websites sieren, om natuurlijk wat dieper in het artikel te lezen dat Antifa of andere linkse groeperingen volledig verantwoordelijk waren voor het geweld, maar het leed is al geschied, de kop staat er al, het linkse onderbuik gevoel is weer bevestigd.

Kijk eens naar de minimale berichtgeving over de rellen in Hamburg, waar nog altijd niet het besef in de media is doorgedrongen dat een complete stad die in handen is gevallen van relschoppers, waar gebieden niet bereikbaar waren voor hulpdiensten en waar een regering niet de veiligheid van hun burgers kon garanderen een vrijstaat is, en dat is pas wereldnieuws. Maar wel dik een week lang in de gehele MSM en praatprogramma's over een jongen die als rechts-extremist is weggezet omdat hij vermoedelijk opzettelijk is ingereden op linkse demonstranten in Amerika, maar een linkse radicaal die Republikeinen neerschiet enkele maanden eerder op een honkbalveld mag het doen met een klein kopje ergens op pagina 3.
pi_174394325
Tegen fascisme zijn lijkt mij juist gezond. Geweld gebruiken gaat wat ver, al snap ik best dat de handen beginnen te jeuken als je iemand met nazivlaggen ziet zwaaien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174394494
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
Tegen fascisme zijn lijkt mij juist gezond. Geweld gebruiken gaat wat ver, al snap ik best dat de handen beginnen te jeuken als je iemand met nazivlaggen ziet zwaaien.
Als dan al je handen gaan jeuken, is het verstandig om een psycholoog op te zoeken. Want dan gaat er iets mis.
pi_174394609
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat er in alle kampen wel zo'n idioten rondlopen klopt, maar we moeten niet vergeten dat de hele gedachtegang van extreem-links daarop gebaseerd is, dat is hun manier van demonstreren, geweld gebruiken.

Wat ik eng vind is dat rechts alleen altijd wordt afgebeeld als de agressor, als de fascist, als de partij die mensen uitsluit, terwijl het in de huidige samenleving veelal links is die zich daar schuldig aan maakt in alle lagen van de samenleving, van uitkeringstrekker tot politicus.

Waar rechts in de media verketterd word als een probleem, mogen de mensen die zelf geweld toejuichen en gebruiken hun verhaaltje komen doen. Ik heb nog nooit een zogenaamde rechts-extremist zien vertellen in een DWDD dat geweld tegen moslims geoorloofd is, of een groot weekblad een interview plaats waarin geweld tegen bepaalde groeperingen vanuit de rechtse kant word goedgepraat. Dit is helaas wel de standaard nu in de westerse wereld, waar de media vooral meedoet in het verhaal dat rechts slecht is en links heilig.
Onzin, ook onder extreem links heb je pacifisten die elk gebruik van geweld verafschuwen en onder extreem rechts heb je ook erg gevaarlijke mensen. Verder is extreem rechts gebaseerd op racisme en/of fascisme ook slechter dan de extreem linkse opvatting dat racisme en fascisme bestreden moet worden.Het uitsluiten op basis van de opvattingen die iemand in het openbaar uit of steunt is ook heel wat anders dan uitsluiten op basis van afkomst, ras of opvattingen die je op iemand projecteert.

Een moslims die IS steunt mag van mij keihard aangepakt worden een moslim die een hoofddoek draagt moet je niet veroordelen op basis van jouw mening over die ander. Hetzelfde geldt volgens mij voor extreem links en extreem rechts, je weet pas wat iemand steunt of doet als ze hun mening uiten of gedrag tonen.
Overigens zijn er genoeg zaken op internet te vinden waarin extreem rechts geweld goedpraat en rechtvaardigt, vooral in de VS waar het uiten van die mening niet strafbaar is zie je dat genoeg. In Nederland is het inderdaad beperkt door onze strafwet. Deze man mag zijn mening hier ook niet uiten maar in de VS wel.
pi_174394616
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Vanaf dit moment ben je alle geloofwaardigheid verloren, zeker Hamburg vergeten waar recent ook nog een "hele kleine groep "problemen veroorzaakte?

Maar vertel eens, steeds extremer wordende alt-right? Schets eens wat voorbeelden van het stijgende extremisme met alt-right?

Jij bekend kleur met je reactie, meer inhoud zie ik er niet in.
Behalve dat het in Hamburg inderdaad een kleine groep van het totaal aantal demonstranten was, laat het ook wel zien dat jij geen flauw idee hebt als je denkt dat dit allemaal 'Antifa' was.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:26:42 #26
307622 Perox
(niet de echte)
pi_174396811
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ongelooflijk dat zulke mensen nog altijd een podium krijgen op hun linkse haat te kunnen spuien. :')

Ik snap niet dat het linkse Antifa nog niet als terroristische organisatie is gekenmerkt. Het is een eng idee dat er mensen rondlopen in de samenleving die geweld jegens een persoon geoorloofd vinden omdat die persoon een mening heeft welke ze niet aanstaan en scharen bij extreem-rechts, vooral als ze zelf ook beslissen wat wel en niet extreem-rechts is.

En dat alleen maar omdat die extreem linkse kliek rechts beschuldigd van een hoop verwijten waar alleen zijzelf zich in de praktijk schuldig aan maken.

Denk wel dat ik het boek ga lezen, wil toch wel eens weten wat er in het hoofd van een psychopaat rondgaat.
Fascisme dient te vuur en te zwaard te worden bestreden. Bray heeft volkomen gelijk.

Goed dat je dat boek gaat lezen! ^O^

Misschien gaat het lampje dan alsnog branden. :)
pi_174397028
Laten we een bende met honkbalknuppels in bivakmutsen vrijbrief geven om geweld te gebruiken tegen fascisten. Laten we die bende ook de vrijheid geven te bepalen wie wel of geen fascist is. What could possibly go wrong?
pi_174397077
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:51 schreef Stranger het volgende:
Het is wel weer duidelijk dat de propaganda van rechtse websites goed op je werkt JARVIS. Tegen fascisme zijn is slecht, en blijkbaar voert het zeer kleine gedeelte dat bij demonstraties geweld durft te gebruiken de boventoon in een beweging.
Blijkbaar moet het steeds extremer wordende alt-right genormaliseerd worden door een 'linkse' tegenhanger te creëren.
Ik snap niet wat de wereld er mee op schiet om iedereen in twee kampen in te delen, en al helemaal niet waarom het erg zou zijn om tegen fascisme te demonstreren.
Als je lui als Baudet al als fascist wil wegzetten, moet je de definitie van fascisme eerst nog maar eens herlezen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_174397095
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
Tegen fascisme zijn lijkt mij juist gezond. Geweld gebruiken gaat wat ver, al snap ik best dat de handen beginnen te jeuken als je iemand met nazivlaggen ziet zwaaien.
Het is ook gezond, maar als je jan en alleman die het niet met je eens is als fascist wegzet, sla je de plank behoorlijk mis.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_174397103
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:27 schreef HSG het volgende:
Geweld is een links feestje.
Dat dus. De aantallen goedpratende linkse deugende mensen zijn niet normaal. Hitler zou trots zijn geweest op zo'n fanatieke achterban.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_174397117
Zelfs een Jeroen Pauw is al eens fascist genoemd in die kringen. _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_174397122
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
Tegen fascisme zijn lijkt mij juist gezond. Geweld gebruiken gaat wat ver, al snap ik best dat de handen beginnen te jeuken als je iemand met nazivlaggen ziet zwaaien.
Ik zou niet weten waarom je op basis van een nazi vlag zin hebt om iemand te slaan als deugende linksmensch.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_174397151
Vooral dit:

quote:
“Niet alle meningen zijn gelijkwaardig, en voor fascisten moet er geen vrijheid van meningsuiting zijn.”
Fascistische gedachte om een mening die je niet zint aan te vallen en dat goed te praten.
Dat is gewoon een fascistische instelling en het reinste fascisme.

Daarbij als je alles als fascisme bestempeld waarmee je het niet eens bent, wat antifa doet, dan beredeneer je dus goed dat alles wat je niet zint naar de klote kunt schoppen. Op die manier onderwerp je iedereen aan jouw mening met geweld.

Dus is dat weer fascisme. Alleen hebben ze dat zelf niet door.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174397172
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dat dus. De aantallen goedpratende linkse deugende mensen zijn niet normaal. Hitler zou trots zijn geweest op zo'n fanatieke achterban.
Volgens mij was Hitler ook extreem-links.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_174397176
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom je op basis van een nazi vlag zin hebt om iemand te slaan als deugende linksmensch.
Als je met een nazivlag staat te wapperen ben je een grote kankerlijer die klappen verdient. Zo simpel is het.

Verdienen is echter iets anders dan ze krijgen, want mishandeling hoort niet in een beschaafd land.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174397182
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
Tegen fascisme zijn lijkt mij juist gezond. Geweld gebruiken gaat wat ver, al snap ik best dat de handen beginnen te jeuken als je iemand met nazivlaggen ziet zwaaien.
Klopt.
Er is alleen een duidelijk verschil tussen iemand die met een nazivlag zwaait, of iemand met een ietswat rechtsere mening als jij, je wil willen opleggen.

Als je alles gaat bestempelen en in de hoek gaat drukken als nazi, terwijl je het niet hebt over vlaggenzwaaiers, is er gewoon wat mis met je.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174397236
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:45 schreef HSG het volgende:

[..]

Volgens mij was Hitler ook extreem-links.
Socialistische arbeiders partij.
Voor nationale Duitsers.

In de uitwerking ook met bijvoorbeeld hun anti analfabetisme maatregelen en werkverschaffing. Alleen 1 plan was rechts en dat is de zieke haat die ze hadden welke later uitmondde in de Holocaust.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174397265
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je met een nazivlag staat te wapperen ben je een grote kankerlijer die klappen verdient. Zo simpel is het.

Verdienen is echter iets anders dan ze krijgen, want mishandeling hoort niet in een beschaafd land.




Succes
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:51:57 #39
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174397279
Well, he's not wrong.

Ik bedoel, we hebben er letterlijk een oorlog over gevoerd.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_174397280
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Succes
Daarom gebruikte ik bewust de term 'nazivlag' in plaats van swastika.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174397317
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je met een nazivlag staat te wapperen ben je een grote kankerlijer die klappen verdient. Zo simpel is het.

Verdienen is echter iets anders dan ze krijgen, want mishandeling hoort niet in een beschaafd land.
Je zou maar meedoen aan een toneelstuk over de 2e wereldoorlog, word je uitgekozen om zo'n vieze nazi te spelen, zit jij in het publiek, kun je achteraf ook nog op klappen rekenen. :(
pi_174397328
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Je zou maar meedoen aan een toneelstuk over de 2e wereldoorlog, word je uitgekozen om zo'n vieze nazi te spelen, zit jij in het publiek, kun je achteraf ook nog op klappen rekenen. :(
Hilarisch.

Overigens zeg ik nadrukkelijk dat diegene ze verdient, maar ze niet behoort te krijgen. Le-zen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174397334
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:26 schreef Perox het volgende:

[..]

Fascisme dient te vuur en te zwaard te worden bestreden. Bray heeft volkomen gelijk.

Goed dat je dat boek gaat lezen! ^O^

Misschien gaat het lampje dan alsnog branden. :)
En wat als Bray jouw reactie opeens bestempeld als fascisme? Dan mogen wij massaal geweld tegen je gebruiken?
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:57:54 #44
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174397352
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En wat als Bray jouw reactie opeens bestempeld als fascisme? Dan mogen wij massaal geweld tegen je gebruiken?
Bray bepaalt niet wat fascisme betekent?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:58:15 #45
307622 Perox
(niet de echte)
pi_174397359
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En wat als Bray jouw reactie opeens bestempeld als fascisme? Dan mogen wij massaal geweld tegen je gebruiken?
Er komt geen ruimte voor bruinhemden. Simple as that.

Als je dat als bedreigend ervaart: Mooi! ^O^
pi_174397365
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En wat als Bray jouw reactie opeens bestempeld als fascisme? Dan mogen wij massaal geweld tegen je gebruiken?
Als je een mening hebt waarvan je bang bent dat ie bestempeld wordt als fascisme, moet je misschien eens bij jezelf te rade gaan.

Ook leuk dat jullie lijken te denken dat Antifa achter iedereen aankomt die ook maar een beetje rechts van het midden staat.
pi_174397431
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hilarisch.

Overigens zeg ik nadrukkelijk dat diegene ze verdient, maar ze niet behoort te krijgen. Le-zen.
Toch snap ik iets niet, ik heb nog nooit van mijn leven op FOK! geroepen dat meningen van moslims, radicale IS vlaggen of radicale islamitische uitingen geweld verdienen of een andere vorm van vervolging, en toch wordt ik steeds weggezet als extremist hier?

Is inmiddels wel duidelijk welke mensen voor een democratische weg kiezen en welke een gewelddadige, alleen zoals verwacht worden de mensen die een democratische oplossing kiezen weer verketterd alsof zijn de geweldplegers zijn.

Niemand verdiend geweld, als zo'n pipo met zo'n nazi vlag rondloopt dient hij genegeerd te worden, dorpsgekken geef je geen aandacht, laat hem/haar maar brullen in de leegte, wij zijn immers met meer (klinkt bekend), zolang ze het bij die vlaggen houden zou ik er niet teveel wakker van liggen, vlaggen doden immers geen mensen.

En jij hebt het nu over mensen met Nazi vlaggen, natuurlijk zijn dat de protesten die flink uitgemeten worden in de media, maar wat over de andere 99,9% van de rechtse protesten waar geen nazi vlaggen te zien zijn en toch mensen voor fascist worden uitgemaakt, nazi's en gewelddadig bejegend worden?
pi_174397433
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:58 schreef Perox het volgende:

[..]

Er komt geen is geen ruimte voor bruinhemden extremisten die geweld gebruiken danwel de wet overtreden. Simple as that.

Als je dat als bedreigend ervaart: Mooi! ^O^
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_174397434
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:58 schreef Stranger het volgende:

[..]

Als je een mening hebt waarvan je bang bent dat ie bestempeld wordt als fascisme, moet je misschien eens bij jezelf te rade gaan.

Ook leuk dat jullie lijken te denken dat Antifa achter iedereen aankomt die ook maar een beetje rechts van het midden staat.
_O-

Dat is het hele punt, alles is tegenwoordig fascisme, racisme en extremisme. Wie moet dan bij zichzelf te raden gaan?
pi_174397478
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:58 schreef Perox het volgende:

[..]

Er komt geen ruimte voor bruinhemden. Simple as that.

Als je dat als bedreigend ervaart: Mooi! ^O^
Waar heb ik het over bruinhemden? Ik vraag mij af wat jij ervan zou vinden als iemand van de één op de andere dag besluit dat jouw mening fascistisch is? Is geweld dan ook geoorloofd?

Toch wel mooi dat dit topic alleen al weer aantoont wie de echte fascisten hier zijn.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:08:19 #51
307622 Perox
(niet de echte)
pi_174397494
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
...

Niemand verdiend geweld, als zo'n pipo met zo'n nazi vlag rondloopt dient hij genegeerd te worden, dorpsgekken geef je geen aandacht, laat hem/haar maar brullen in de leegte, wij zijn immers met meer (klinkt bekend), zolang ze het bij die vlaggen houden zou ik er niet teveel wakker van liggen, vlaggen doden immers geen mensen.
..

Dat hebben ze in Duitsland al eens geprobeerd. Beviel slecht.
pi_174397508
Alsof er in Nederland bruinhemden zijn. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_174397553
Fascisten die anderen als fascist willen bestempelen _O- Hilarisch
pi_174397556
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

_O-

Dat is het hele punt, alles is tegenwoordig fascisme, racisme en extremisme. Wie moet dan bij zichzelf te raden gaan?
Jij ziet dingen die er niet zijn, maar dat was al lang duidelijk.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:15:52 #55
307622 Perox
(niet de echte)
pi_174397575
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:10 schreef Hathor het volgende:
Alsof er in Nederland bruinhemden zijn. :')
pi_174397697
Antifa denkt dat ze iemands mening kunnen veranderen door hem een stoot op z'n oog te verkopen. In werkelijkheid zal zijn mening enkel sterker en extremer worden. Thanks, Antifa.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:42:48 #57
307622 Perox
(niet de echte)
pi_174397879
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:27 schreef retorbrapi het volgende:
Antifa denkt dat ze iemands mening kunnen veranderen door hem een stoot op z'n oog te verkopen. In werkelijkheid zal zijn mening enkel sterker en extremer worden. Thanks, Antifa.
Ja, als de nazi's straks het land overnemen is dat de schuld van Antifa!
En trouwens, Hitler was extreem links!

8)7 8)7 8)7
pi_174398015
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:42 schreef Perox het volgende:

[..]

Ja, als de nazi's straks het land overnemen is dat de schuld van Antifa!
En trouwens, Hitler was extreem links!

8)7 8)7 8)7
“De nazi’s”

Hardop gelachen
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:55:23 #59
307622 Perox
(niet de echte)
pi_174398096
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

“De nazi’s”

Hardop gelachen
Nou meid! ^O^
pi_174398213
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

“De nazi’s”

Hardop gelachen
"straks"
pi_174398283
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:42 schreef Perox het volgende:

[..]

Ja, als de nazi's straks het land overnemen is dat de schuld van Antifa!
En trouwens, Hitler was extreem links!

8)7 8)7 8)7
Wat Antifa doet is extreem polariserend. Je zou het niet zeggen, maar geweld drijft mensen juist verder uit elkaar.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:15:30 #62
307622 Perox
(niet de echte)
pi_174398426
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:07 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Wat Antifa doet is extreem polariserend. Je zou het niet zeggen, maar geweld drijft mensen juist verder uit elkaar.
Dus neonazi's in Charlotteville gewoon hun gang laten gaan?
Duitse neonazi's lekker door de binnenstad van Enschede laten "spazieren"?

Ik dacht het effe niet.
pi_174398553
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:15 schreef Perox het volgende:

[..]

Dus neonazi's in Charlotteville gewoon hun gang laten gaan?
Duitse neonazi's lekker door de binnenstad van Enschede laten "spazieren"?

Ik dacht het effe niet.
Vreedzaam demonstreren moet kunnen, mits het de openbare orde niet verstoort. Ja, ook door neonazi's. En anders is het aan de overheid om er wat aan te doen, niet aan een bende met honkbalknuppels in bivakmutsen.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:25:49 #64
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_174398599
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:15 schreef Perox het volgende:

[..]

Dus neonazi's in Charlotteville gewoon hun gang laten gaan?
Duitse neonazi's lekker door de binnenstad van Enschede laten "spazieren"?

Ik dacht het effe niet.
Dus liever geweld gebruiken om hier een stokje voor te steken ipv van deze 35 zwakzinnige 3 uurtjes lang onder begeleiding van politie hun gang laten gaan?
pi_174398659
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:08 schreef Perox het volgende:

[..]

Dat hebben ze in Duitsland al eens geprobeerd. Beviel slecht.
Toch wel apart dat de anti-fascisten (zoals ze zichzelf noemen) wel erg selectief te werk gaan, ze gaan ten strijden tegen een ideologie welke ze alleen kennen vanuit de geschiedenisboeken of films, terwijl er gelijktijdig een ideologie dagelijks slachtoffers maakt en gelijkwaardige gruwelijkheden begaat als het nazisme, en dat is in het nu, met de mensen van nu, maar daar hoor ik die anti-fascisten nooit over?

Is dat niet hetzelfde met nu schreeuwen over de slavernij eeuwen geleden, en de snaveltjes dichthouden voor de slavernij van de 21e eeuw (hej, toevallig ook veel voorkomend in die gekke ideologie).

Erg selectief allemaal.
pi_174398715
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:14 schreef Stranger het volgende:

[..]

Jij ziet dingen die er niet zijn, maar dat was al lang duidelijk.
Het blijft een standaard trekje, even die persoonlijke steek geven. ;)

quote:
Vooral sinds de verkiezing van president Donald Trump zijn antifascisten in de Verenigde Staten zeer zichtbaar. Demonstranten verzetten zich tegen alles wat ze zien als voorbeelden van extreem-rechts, en dat begrip nemen ze ruim. President Trump, zijn aanhangers, de media en de politie: antifascisten zien om elke hoek een vijand. Intimidatiepraktijken en geweld worden niet geschuwd om de tegenstanders monddood te maken.
Vanuit de OP, kan natuurlijk ook dat jij weigert dingen te zien die er wel degelijk zijn.
pi_174398745
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Toch snap ik iets niet, ik heb nog nooit van mijn leven op FOK! geroepen dat meningen van moslims, radicale IS vlaggen of radicale islamitische uitingen geweld verdienen of een andere vorm van vervolging, en toch wordt ik steeds weggezet als extremist hier?

Is inmiddels wel duidelijk welke mensen voor een democratische weg kiezen en welke een gewelddadige, alleen zoals verwacht worden de mensen die een democratische oplossing kiezen weer verketterd alsof zijn de geweldplegers zijn.

Niemand verdiend geweld, als zo'n pipo met zo'n nazi vlag rondloopt dient hij genegeerd te worden, dorpsgekken geef je geen aandacht, laat hem/haar maar brullen in de leegte, wij zijn immers met meer (klinkt bekend), zolang ze het bij die vlaggen houden zou ik er niet teveel wakker van liggen, vlaggen doden immers geen mensen.

En jij hebt het nu over mensen met Nazi vlaggen, natuurlijk zijn dat de protesten die flink uitgemeten worden in de media, maar wat over de andere 99,9% van de rechtse protesten waar geen nazi vlaggen te zien zijn en toch mensen voor fascist worden uitgemaakt, nazi's en gewelddadig bejegend worden?
Niemand verdient geweld? Wat is dat voor slap hippiegelul.

Misschien dat niemand klappen behoort te krijgen, maar er zijn zat klootzakken die ze verdienen, waaronder nazi's en IS-aanhangers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174398946
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niemand verdient geweld? Wat is dat voor slap hippiegelul.

Misschien dat niemand klappen behoort te krijgen, maar er zijn zat klootzakken die ze verdienen, waaronder nazi's en IS-aanhangers.
In een democratie hebben we een andere oplossing dan geweld. Natuurlijk heb ik ook wel eens een zwak moment dat ik een ander iets slechts zou willen toewensen, maar dat is geen oplossing. Met het klappen van Nazi's of IS-aanhangers los je niets op, die moet je op andere manieren aanpakken. En zolang die radicalen zich zelf niet schuldig maken aan geweld of andere criminele activiteiten mogen ze hun mening laten horen, al walg ik zelf ook van die mening. En dat geldt in mijn ogen voor iedereen, niemand ter wereld verdiend een gewelddadig antwoord op hun mening, daar dien je de dialoog mee aan te gaan.

Waarom moeten nazi's hun mening met geweld bekopen, terwijl IS-aanhangers in de-radicalisering trajecten komen en geknuffeld worden? Ik heb Antifa nog nooit een tegendemonstratie zien houden tegen radicale moslims, toen in de Schilderswijk de mensen met de pro-IS borden liepen heb ik er ook geen verkeerd woord over gehoord, maar draag als Pegida demonstrant een shirt waarin een hakenkruis demonstratief in een prullenbak wordt gegooid en ze gaan wild.
pi_174398979
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:27 schreef retorbrapi het volgende:
Antifa denkt dat ze iemands mening kunnen veranderen door hem een stoot op z'n oog te verkopen. In werkelijkheid zal zijn mening enkel sterker en extremer worden. Thanks, Antifa.
Stelletje trieste bleekscheeten zijn het.

Nog gekker als de vrijdag mensen.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:49:32 #70
307622 Perox
(niet de echte)
pi_174398984
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Toch wel apart dat de anti-fascisten (zoals ze zichzelf noemen) wel erg selectief te werk gaan, ze gaan ten strijden tegen een ideologie welke ze alleen kennen vanuit de geschiedenisboeken of films, terwijl er gelijktijdig een ideologie dagelijks slachtoffers maakt en gelijkwaardige gruwelijkheden begaat als het nazisme, en dat is in het nu, met de mensen van nu, maar daar hoor ik die anti-fascisten nooit over?

Is dat niet hetzelfde met nu schreeuwen over de slavernij eeuwen geleden, en de snaveltjes dichthouden voor de slavernij van de 21e eeuw (hej, toevallig ook veel voorkomend in die gekke ideologie).

Erg selectief allemaal.
Welke ideologie heb jij het hier in godsnaam over, die gelijkwaardige gruwelijkheden begaat als het nazisme? :?
pi_174398994
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:49 schreef Perox het volgende:

[..]

Welke ideologie heb jij het hier in godsnaam over, die gelijkwaardige gruwelijkheden begaat als het nazisme? :?
Mensen die een radicale variant van de islam aanhangen, die ideologie.
pi_174399000
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

In een democratie hebben we een andere oplossing dan geweld. Natuurlijk heb ik ook wel eens een zwak moment dat ik een ander iets slechts zou willen toewensen, maar dat is geen oplossing. Met het klappen van Nazi's of IS-aanhangers los je niets op, die moet je op andere manieren aanpakken. En zolang die radicalen zich zelf niet schuldig maken aan geweld of andere criminele activiteiten mogen ze hun mening laten horen, al walg ik zelf ook van die mening. En dat geldt in mijn ogen voor iedereen, niemand ter wereld verdiend een gewelddadig antwoord op hun mening, daar dien je de dialoog mee aan te gaan.

Waarom moeten nazi's hun mening met geweld bekopen, terwijl IS-aanhangers in de-radicalisering trajecten komen en geknuffeld worden? Ik heb Antifa nog nooit een tegendemonstratie zien houden tegen radicale moslims, toen in de Schilderswijk de mensen met de pro-IS borden liepen heb ik er ook geen verkeerd woord over gehoord, maar draag als Pegida demonstrant een shirt waarin een hakenkruis demonstratief in een prullenbak wordt gegooid en ze gaan wild.
Lezen is niet echt jouw ding, begrijp ik.

Verder heb ik niks te schaften met Antifa.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174399012
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lezen is niet echt jouw ding, begrijp ik.

Verder heb ik niks te schaften met Antifa.
Heb net een lekker jointje gerookt, dus daar kan het aan liggen. :P
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:53:00 #74
307622 Perox
(niet de echte)
pi_174399024
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Mensen die een radicale variant van de islam aanhangen, die ideologie.
Zoals Koos ook al zegt, ook IS aanghangers verdienen een schop.
pi_174399128
Antifa is een groep die:

- gewelddadig is
- geen respect heeft voor gezag/wet
- gedreven wordt door ideologie
- niet-insignificante steun krijgt vanuit de samenleving

De combinatie van deze factoren is extreem gevaarlijk.
pi_174399152
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het blijft een standaard trekje, even die persoonlijke steek geven. ;)

[..]

Vanuit de OP, kan natuurlijk ook dat jij weigert dingen te zien die er wel degelijk zijn.
Elsevier is altijd wel lekker goed in alles een beetje anti-links aandikken, maar ik zie niet echt iets slechts in deze quote.

Natuurlijk ziet antifa in de media een vijand, dat kan je alleen al aan de reacties in dit topic zien, blijkbaar heeft de media het al zo ver dat het in de ogen van sommigen schandalig is om tegen fascisme te zijn.

Verder hebben Trump en een deel van zijn prominente aanhangers nogal moeite om 'white supremacy' te veroordelen, dus het lijkt met dat eigenlijk iedereen daar problemen mee moet hebben.

Politiegeweld is meer een BLM dingetje, maar snap wel dat Antifa zich daar bij aan sluit, omdat het stamt uit rascisme.

Lijken me allemaal prima punten en helemaal geen ruim begrip.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:35:57 #77
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174399626
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:07 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Wat Antifa doet is extreem polariserend. Je zou het niet zeggen, maar geweld drijft mensen juist verder uit elkaar.
Antifa zijn (post) pubers die willen rellen, doch niet van voetbal houden.

Ze zijn nogal fan van het motto van mijn favoriete club: "geen woorden, maar daden..."

Grote denkers zijn het in ieder geval niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174403008
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
Tegen fascisme zijn lijkt mij juist gezond. Geweld gebruiken gaat wat ver, al snap ik best dat de handen beginnen te jeuken als je iemand met nazivlaggen ziet zwaaien.
Alleen is fascisme nogal een breed begrip bij alt-left. Die noemen iedereen met de verkeerde mening een fascist.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:49:26 #79
307622 Perox
(niet de echte)
pi_174403228
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 20:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Alleen is fascisme nogal een breed begrip bij alt-left. Die noemen iedereen met de verkeerde mening een fascist.
De koning der dooddoeners is gearriveerd! All hail!
Wat bedoel je nou man? alt-left? Het ging over Antifa kerel.
pi_174404198
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:


Toch wel mooi dat dit topic alleen al weer aantoont wie de echte fascisten hier zijn.
Bedoel je een bepaalde fokker is een fascist ?
Wie is die booswicht ?
pi_174404223
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Bedoel je een bepaalde fokker is een fascist ?
Wie is die booswicht ?
Het volk wat geweld goedpraat en toejuicht tegen mensen met een mening die ze niet aanstaat.
pi_174404255
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het volk wat geweld goedpraat en toejuicht tegen mensen met een mening die ze niet aanstaat.
Je draait er om heen. Noem gewoon namen
Weke fokker in dit topic is een fascist volgens jou ?
pi_174404812
Perox :')

Iemand een stoot verkopen om een bepaalde mening. Echt...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174405385
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:15 schreef Perox het volgende:

[..]

Dus neonazi's in Charlotteville gewoon hun gang laten gaan?
Duitse neonazi's lekker door de binnenstad van Enschede laten "spazieren"?

Ik dacht het effe niet.
Nee beter breek je de stad dan af, zoals in Hamburg met 20 miljoen schade.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:53:07 #85
307622 Perox
(niet de echte)
pi_174405592
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 22:12 schreef Red_85 het volgende:
Perox :')

Iemand een stoot verkopen om een bepaalde mening. Echt...
Sorry pik niet zomaar een mening. Een fascistische mening. Ga ik graag voor zitten, hoor, no problemo.

Volgens mij wordt deze zaak een beetje onderschat door de meesten hier. Het is niet hetzelfde als ben je voor of tegen een verhoging van het huurwaardeforfait..
pi_174406729
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 22:53 schreef Perox het volgende:

[..]

Sorry pik niet zomaar een mening. Een fascistische mening. Ga ik graag voor zitten, hoor, no problemo.

Volgens mij wordt deze zaak een beetje onderschat door de meesten hier. Het is niet hetzelfde als ben je voor of tegen een verhoging van het huurwaardeforfait..
Dus aan vrijheid van meningsuiting heb jij een broertje dood?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:21:20 #87
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_174407401
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:53 schreef Perox het volgende:

[..]

Zoals Koos ook al zegt, ook IS aanghangers verdienen een schop.
Lijfstraffen tegen IS aanhangers bepleiten. De ironie...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_174407424
Mensen die koppen snellen..u weet wel dmv een kapmes de kop der af slaan. Die wil jij een schop geven.

Dat zal ze leren!
pi_174409904
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En dat alleen maar omdat die extreem linkse kliek rechts beschuldigd van een hoop verwijten waar alleen zijzelf zich in de praktijk schuldig aan maken.

Gevalletje van de spreekwoordelijke balk voor de ogen.
pi_174409913
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 22:41 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nee beter breek je de stad dan af, zoals in Hamburg met 20 miljoen schade.
Beter dan 20 miljoen doden in een nieuwe holocaust natuurlijk.Dat wel.
pi_174410280
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 22:53 schreef Perox het volgende:

[..]

Sorry pik niet zomaar een mening. Een fascistische mening. Ga ik graag voor zitten, hoor, no problemo.

Volgens mij wordt deze zaak een beetje onderschat door de meesten hier. Het is niet hetzelfde als ben je voor of tegen een verhoging van het huurwaardeforfait..
Nee. Het gaat om je fascistoïde zieke gedachtegang om het goed te vinden geweld te gebruiken om een bepaalde mening.

Fascist.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174410288
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 09:15 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Beter dan 20 miljoen doden in een nieuwe holocaust natuurlijk.Dat wel.
Mjah... Dachten mao, stalin en pot ook maar zo. Toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174410341
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 09:15 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Beter dan 20 miljoen doden in een nieuwe holocaust natuurlijk.Dat wel.
20 miljoen schade in Hamburg is een feit, wat jij schrijft is alleen maar jouw gedachtengang!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174411110
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 09:15 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Beter dan 20 miljoen doden in een nieuwe holocaust natuurlijk.Dat wel.
Niemand is ooit dood gegaan door iemands mening.
pi_174415957
Nog nooit zo'n fascistische groepering in Nederland gezien als antifa.
pi_174417029
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
Als je met een nazivlag staat te wapperen ben je een grote kankerlijer die klappen verdient. Zo simpel is het.
Toch apart, als je het omdraait en beweert dat "iemand die met een Koran zwaait een grote kankerlijer is en klappen verdient" dan ben je ineens een extreemrechtse haatzaaier :?
Waarom dit onderscheid ?
pi_174431389
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niemand verdient geweld? Wat is dat voor slap hippiegelul.

Misschien dat niemand klappen behoort te krijgen, maar er zijn zat klootzakken die ze verdienen, waaronder nazi's en IS-aanhangers.
Wees nou gewoon een vent en zeg wat je echte mening is. Dit is eierenlopen om maar niets strafbaars te zeggen. Je bent niet de enige. Vrij schokkend hoe makkelijk mensen denken over geweld tegen andersdenkenden. Schokkend ook hoe men gemakkelijk stelt dat antifa beter is dan die nazi's omdat ze zogenaamd voor de goede zaak vechten. Jullie weten dat antifa uit het communisme voortkomt, wat echt meer doden op z'n geweten heeft? Zo cynisch wordt het dan, dat statistieken erbij gesleept worden om te bepalen wat erger is dan het andere.

[ Bericht 11% gewijzigd door Oostwoud op 15-10-2017 14:09:34 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_174431408
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 09:15 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Beter dan 20 miljoen doden in een nieuwe holocaust natuurlijk.Dat wel.
De holocaust heeft 20 miljoen doden veroorzaakt, ja?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_174431762
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:59 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Wees nou gewoon een vent en zeg wat je echte mening is.
Hij is duidelijk en schrijft : Misschien dat niemand klappen behoort te krijgen, maar er zijn zat klootzakken die ze verdienen, waaronder nazi's en IS-aanhangers.
Wat denk jij wat zijn echte mening is ?
btw, Ik vind niet dat de fascisten van nu klappen verdienen. Ook niet Fields, die iemand doodreed in Charlottesville. Ook niet een massamoordenaar als Breivik
quote:
Jullie weten dat antifa uit het communisme voortkomt,
Antifascisme komt voort uit afkeer van fascisme omdat het niet humaan en democratisch is en die afkeer leeft heel breed in de westerse wereld, onder allerlei stromingen van rechts en links.
In 40-45 vonden al die stromingen dat het Duits en Italiaans fascisme met geweld verslagen moet worden. Die oorlog herdenken we in mei.
pi_174431871
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Toch apart, als je het omdraait en beweert dat "iemand die met een Koran zwaait een grote kankerlijer is en klappen verdient" dan ben je ineens een extreemrechtse haatzaaier :?
Waarom dit onderscheid ?
Als je 'koran' vervangt door IS-vlag, dan ben ik het helemaal met je eens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 15 oktober 2017 @ 14:35:40 #102
117098 Hathor
Effe niet
pi_174431904
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij is duidelijk en schrijft : Misschien dat niemand klappen behoort te krijgen, maar er zijn zat klootzakken die ze verdienen, waaronder nazi's en IS-aanhangers.
Wat denk jij wat zijn echte mening is ?
btw, Ik vind niet dat de fascisten van nu klappen verdienen. Ook niet Fields, die iemand doodreed in Charlottesville. Ook niet een massamoordenaar als Breivik

[..]

Antifascisme komt voort uit afkeer van fascisme omdat het niet humaan en democratisch is en die afkeer leeft heel breed in de westerse wereld, onder allerlei stromingen van rechts en links.
In 40-45 vonden al die stromingen dat het Duits en Italiaans fascisme met geweld verslagen moet worden. Die oorlog herdenken we in mei.
Die "stromingen" waar jij het over hebt zijn gewoon landen die met hun rug tegen de muur stonden, het was vechten of opgevreten worden in die tijd, en had verder weinig van doet met een mening dat het fascisme met geweld verslagen moest worden. Dat fascisme vierde in Duitsland en Italie al hoogtij lang voordat WO2 uitbrak, en toen stond men ook niet te springen om er met geweld een einde aan te maken, dat kwam pas toen ze zelf in het nauw kwamen te zitten en de Duitsers als een stoomwals door Europa begonnen te razen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_174432024
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die "stromingen" waar jij het over hebt zijn gewoon landen die met hun rug tegen de muur stonden, het was vechten of opgevreten worden in die tijd, en had verder weinig van doet met een mening dat het fascisme met geweld verslagen moest worden.
Dat was de mening van vele stromingen, niet alleen van communisten.
Men zag geen andere uitweg dan met geweld het land cq Europa te bevrijden
pi_174432043
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:32 schreef KoosVogels het volgende:
Als je 'koran' vervangt door IS-vlag, dan ben ik het helemaal met je eens.
Nee, ik niet.

Jij doet net alsof Islamitische Staat de enige radicale stroming binnen de islam is.
Allah Akbar is voor mij gelijk aan Heil Hitler, ik zie het allebei als een aanbidding van een totalitaire ideologie en een oproep tot geweld.
pi_174432168
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:46 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, ik niet.

Jij doet net alsof Islamitische Staat de enige radicale stroming binnen de islam is.
Allah Akbar is voor mij gelijk aan Heil Hitler, ik zie het allebei als een aanbidding van een totalitaire ideologie en een oproep tot geweld.
Tsja, ik zie dat anders. Maar als jij alle moslims gelijk wil stellen aan nazi's, dan is dat je goed recht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174432198
Ik ben het wel met deze man eens. Tegen sommige zaken helpt nu eenmaal geen enkele dialoog.

Waar we sterk over van mening verschillen, is over wat "fascisme" nu werkelijk is. Ik vind bijvoorbeeld de Islam gelijk staan aan fascisme. En de gewelddadige gedachtenpolitie van de deugers, waar de man zelf ook onderdeel van uitmaakt. Allemaal georganiseerde insituties, die tot doel hebben om mijn individuele vrijheden in te perken.
pi_174432444
De vergelijkingen tussen de Islam en het Nazisme liggen voor de hand en snijden ook zeker hout:

Mohammed de Profeet = Adolf Hitler
De Heilige Koran = Mein Kampf
"Allahu Akbar" = "Heil Hitler"
IS = SS
Taqiyya = de gedistribueerde variant van Goebbels' leugenachtige propagandamachine
Etc. etc.

Één ding is zelfs exact hetzelfde gebleven:

De haat en het geweld t.o.v. de Joden.

[ Bericht 0% gewijzigd door hpeopjes op 15-10-2017 15:15:59 ]
pi_174432480
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:46 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, ik niet.

Jij doet net alsof Islamitische Staat de enige radicale stroming binnen de islam is.
Allah Akbar is voor mij gelijk aan Heil Hitler, ik zie het allebei als een aanbidding van een totalitaire ideologie en een oproep tot geweld.
Dat is jouw haat naar islamieten .
Je verdomd het hen als gewone mensen te zien . Die ook een rustig leventje willen leiden
pi_174432519
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is jouw haat naar islamieten .
Je verdomd het hen als gewone mensen te zien . Die ook een rustig leventje willen leiden
Dat is nog zo'n overeenkomst met de Nazi's! De meeste Nazi's wilden namelijk het liefst ook gewoon een rustig leventje leiden.
pi_174432659
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:15 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat is nog zo'n overeenkomst met de Nazi's! De meeste Nazi's wilden namelijk het liefst ook gewoon een rustig leventje leiden.
Jij ook dus.. Jij hebt nog een overeenkomst met nazi's
Sterker: 7 miljard mensen willen een rustig leventje leiden..... bahhhh allemaal net als nazi's.
Maar de nazi-top wollte den Krieg toch ?
pi_174432769
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij ook dus.. Jij hebt nog een overeenkomst met nazi's
Sterker: 7 miljard mensen willen een rustig leventje leiden..... bahhhh allemaal net als nazi's.
Maar de nazi-top wollte den Krieg toch ?
Wat nogal stoort aan deze mensen is dat ze een heel eenzijdige kijk op de geschiedenis hebben en die kijk op de geschiedenis rechtvaardigt een vorm van actie voeren, waarbij specifiek dus geweld wordt gestimuleerd.
In principe is dat nogal gevaarlijk, vind ik.
I´m back.
pi_174432859
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij ook dus.. Jij hebt nog een overeenkomst met nazi's
Sterker: 7 miljard mensen willen een rustig leventje leiden..... bahhhh allemaal net als nazi's.
Maar de nazi-top wollte den Krieg toch ?
Exact! Dus je eigen argumentatie van hierboven, te weten
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:12 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is jouw haat naar islamieten .
Je verdomd het hen als gewone mensen te zien . Die ook een rustig leventje willen leiden
slaat dus helemaal nergens op. Want een rustig leventje wil bijna iedereen.
  zondag 15 oktober 2017 @ 15:41:50 #113
117098 Hathor
Effe niet
pi_174432935
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat was de mening van vele stromingen, niet alleen van communisten.
Men zag geen andere uitweg dan met geweld het land cq Europa te bevrijden
Er was gewoon geen andere keus, als er geen oorlog was uitgebroken had er verder geen haan gekraait naar het fascisme in Duitsland en Italie, en niet te vergeten Spanje. De burgers in de desbetreffende landen vonden het wel prima zo en de overige Europese naties vonden het blijkbaar niet de moeite waard om er tegenin te gaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_174433072
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat nogal stoort aan deze mensen is dat ze een heel eenzijdige kijk op de geschiedenis hebben en die kijk op de geschiedenis rechtvaardigt een vorm van actie voeren, waarbij specifiek dus geweld wordt gestimuleerd.
In principe is dat nogal gevaarlijk, vind ik.
Je bedoelt de Nederlandse militante antifascisten.?
Radicalisme en eenzijdigheid gaan hand in hand . Daar heb je gelijk in.
Maar wat ik van die Nederlandse radicalen zie... is, dat ze de lijfelijke confrontatie zoeken met extreemrechts en de politie. Dat kun je een geweldspolitiek noemen, daarom wijs ik dat ook af.
Maar de radicale tegenstanders van deze radicalen willen ook wel eens dat geweld eenzijdig zien en overdrijven.

Hiero, nog een radicale figuur. Of extreemrechts of gewoon opgejut door vreemdelingenhaat.
De normale gewone boze burger, dus Favoriet van Buma en Rutte:
quote:
Een 22-jarige man uit het Gelderse Pannerden moet drie jaar de cel in, omdat hij een vuurwerkbom heeft geplaatst op het huis van een Somalisch gezin in zijn woonplaats. Hoewel de man alles ontkent, acht de rechtbank het plaatsen en afsteken van de bom bewezen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)isch-gezin~a5a6b352/

[ Bericht 4% gewijzigd door Bluesdude op 15-10-2017 16:03:04 ]
pi_174433296
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bedoelt de Nederlandse militante antifascisten.?
Ik verwijs in principe naar dat stukje in de OP, waarin eea over die geschiedenis professor en zijn handboek voor de antifa wordt uitgelegd. Tijdje geleden wel 3 A4'tjes gelezen over hoe de NLse antifa's hun acties rechtvaardigen en dat is ook vanuit een redelijk eenzijdige kijk op de geschiedenis. Het ernstige hieraan is dat je om heel veel redenen het niet eens kunt zijn met die kijk op de geschiedenis, maar deze lui zien het oneens zijn met hen wrs toch als fascisme en omdat ze specifiek bereid zijn om geweld te gebruiken komt eea nogal intimiderend over wmb.

quote:
Radicalisme en eenzijdigheid gaan hand in hand . Daar heb je gelijk in.
Maar wat ik van die Nederlandse radicalen zie... is, dat ze de lijfelijke confrontatie zoeken met extreemrechts en de politie. Dat kun je een geweldspolitiek noemen, daarom wijs ik dat ook af.
Maar de radicale tegenstanders van deze radicalen willen ook wel eens dat geweld eenzijdig zien en overdrijven.
Aan de andere kant is geweld nooit goed te keuren natuurlijk, niet zonder een politiek motief, niet met een politiek motief en als een bepaalde factie specifiek geweld dus als een te prevaleren actiemethode ziet is het niet overdreven om dan te stellen dat dit behoorlijk gevaarlijk is, maakt niet uit van welke kant die factie is imho.
quote:
Hiero, nog een radicale figuur. Of extreemrechts of gewoon opgejut door vreemdelingenhaat.
De normale gewone boze burger, dus Favoriet van Buma en Rutte:

[..]

Een 22-jarige man uit het Gelderse Pannerden moet drie jaar de cel in, omdat hij een vuurwerkbom heeft geplaatst op het huis van een Somalisch gezin in zijn woonplaats. Hoewel de man alles ontkent, acht de rechtbank het plaatsen en afsteken van de bom bewezen.
Ja, en die wordt dan ook keurig netjes opgeborgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 15-10-2017 17:39:21 ]
I´m back.
pi_174433726
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:12 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is jouw haat naar islamieten .
Je verdomd het hen als gewone mensen te zien .
.Die ook een rustig leventje willen leiden
Als die islamieten een rustig leventje willen lijden waarom zitten ze dan bij de islam ?
Dat past niet bij elkaar he ?

Ik maak wel een verschil tussen de islam als ideologie en moslims als mensen.
Ik heb geen haat naar islamieten als mensen zoals jij en Koos een haat naar Nazi's hebben, ik heb een aversie tegen de totalitaire ideologie die islam heet omdat daar niets goeds weg komt.

Jij scheert blijkbaar islamieten en de islam over 1 kam :{w
  zondag 15 oktober 2017 @ 17:19:47 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174434493
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:46 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, ik niet.

Jij doet net alsof Islamitische Staat de enige radicale stroming binnen de islam is.
Allah Akbar is voor mij gelijk aan Heil Hitler, ik zie het allebei als een aanbidding van een totalitaire ideologie en een oproep tot geweld.
Tevens is het een strijd- en moordkreet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')