abonnement Unibet Coolblue
pi_174358710
Hallo

Onze dochter, nu 15 maanden, heeft al sinds geboorte af aan slaapproblemen. Haar wakker in bedje leggen is gewoon niet mogelijk. Laten huilen is ook geen optie (wil niet te ver erover uitbreiden, kan per persoonlijk bericht wellicht).

Elke avond moet ze in slaap vallen tijdens de fles geven in bed. Daarna rustig in haar eigen bedje leggen. Als ze dan wakker word, dan is het gedaan met die nacht.

Het bureau hoort ons niet aan, hulp krijgen we niet, en ze hebben ons een of andere paranormale genezer aangeraden (wat ze in feite niet mogen). Maar daarmee willen we ons niet bezig houden.

Heeft iemand een idee waarbij we kunnen aankloppen voor hulp? Doet onze relatie niet erg goed.
pi_174358853
Overdag langer wakker houden.
heeft ze honger/kramp/pijn?
Huilt ze dan?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174358911
Misschien rondje laten hardlopen. Anders gewoon laten huilen.
pi_174358999
wij hadden dit ook bij mijn dochter ook niet gehoord worden enzo.

ik ben begonnen met melatonine. uiteindelijk had zr een giga dosis van 3.8 nodig maar normaal is 0.1 al voldoende. je zou even kunnen overleggen omdat het niet zo snel word geaviseerd onder de 2 jaar echter wou ik het toch proberen en voor ons hielp het. overleg eens met de huisarts
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_174359047
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:31 schreef halfway het volgende:
Overdag langer wakker houden.
heeft ze honger/kramp/pijn?
Huilt ze dan?
Overdag slapen is sinds geboorteheel minimaal overdag. Ze heeft BHS, en bij laten huilen gaat het regelrecht mis na een paar minuten (helaas al aantal keren meegemaakt) Dat durven we niet meer.
Richting bedtijd savonds gaan wel de handjes naar de oogjes en alles, is ook echt moe. Maar alleen de slaap vatten lukt totaal niet, ook niet als ik naast bedje zit.
pi_174359230
Ik zou de fles vermengen met iets sterkers. Wodka is redelijk smaakloos bijvoorbeeld
  woensdag 11 oktober 2017 @ 20:47:23 #7
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174359390
Hoe je het nu doet is een routine geworden, als je die doorbreekt levert dat verzet en gedoe op. Dat maakt het niet makkelijker, maar is wel hoe het is. Ook het 'gedoe' hoort bij de routine...

Normaliter zou ik zeggen je moet even door de zure appel heen als je dit wil veranderen, maar ik begrijp aan je schrijven dat er redenen zijn waarom dat niet zo gaat.
Misschien kan je het flesje langzaam veranderen naar wat anders en het tot de slaap wachten naar lekker ontspannen veranderen. Een andere routine inbrengen dus.
Bv (ik noem maar wat) lekker douchen/badderen (lekker rozig worden), verhaaltje en wat samen knus zijn en dan gaan. Evt geruststellen met dat je over X tijd (niet te lang, zeker niet in het begin) nog eventjes langskomt om bv een kusje/knuffel te geven en dat uitbouwen tot lekker gaan slapen zonder contact momentjes.
Proberen haar mindset te veranderen van ouder gaat weg terwijl ik wakker ben dus paniek/gedoe naar ouder gaat weg, blijf lekker ontspannen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174359452
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:42 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Ik zou de fles vermengen met iets sterkers. Wodka is redelijk smaakloos bijvoorbeeld
Tja, de wodka die jouw moeder bij jouw zwangerschap achter oversloeg was ook zo'n succes.

O/T.

Wat een tyfussituatie, hier heeft het 3 jaar geduurd. Uiteindelijk door de HA serieus genomen, dus ik zou het in ieder geval daar proberen.
pi_174359475
quote:
9s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:48 schreef Poepoog het volgende:
Tja, de wodka die jouw moeder bij jouw zwangerschap achter oversloeg was ook zo'n succes.
Ik sliep gewoon door ja.
  Spellchecker woensdag 11 oktober 2017 @ 20:52:49 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174359602
Vorige week dit artikel gelezen: https://www.ad.nl/lifesty(...)-baby-door~a357702b/

Sterkte TS ......
En wat betreft je relatie .... heb je niet een geduldige opa of oma die het eens een avondje van jullie wil overnemen?
pi_174359615
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:37 schreef 12345hallo het volgende:

[..]

Overdag slapen is sinds geboorteheel minimaal overdag. Ze heeft BHS, en bij laten huilen gaat het regelrecht mis na een paar minuten (helaas al aantal keren meegemaakt) Dat durven we niet meer.
Richting bedtijd savonds gaan wel de handjes naar de oogjes en alles, is ook echt moe. Maar alleen de slaap vatten lukt totaal niet, ook niet als ik naast bedje zit.
BHS of OMT?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174359665
Wij hebben deze problemen ook gehad en hebben toen de hulp van een kinderslaapcoach ingeroepen. Ons zoontje was toen 19 maanden. Zij heeft met ons het bedritueel bekeken en ons tips gegeven wat we konden veranderen en daarnaast heeft ze ons 3 wkn lang dagelijks gecoacht. We hebben toen via een vaste opbouw ons zoontje moeten leren hoe hij zelf in slaap kon vallen. Deze methode is juist niet gebaseerd op laten huilen. Dit heeft echt als een trein gewerkt en nu gaat hij 9 van de 10 avonden zonder enige moeite naar bed en slaapt hij overdag ook veel beter. Ik heb geen aandelen van de slaapcoach maar ik kan het echt aanraden!
pi_174359839
Even met de speen door de jenever heen. Grootmoederstip: zo doen we dat al eeuwen in Nederland.
  Spellchecker woensdag 11 oktober 2017 @ 21:02:40 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174359879
"Gelukkig" is je dochter al 15 maanden; dat betekent dat je haar kan leren om zelf haar speentje/duim te pakken en zo zichzelf in slaap te troosten ..... check ook mijn link.
pi_174359943
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:55 schreef fysio-tje het volgende:
Wij hebben deze problemen ook gehad en hebben toen de hulp van een kinderslaapcoach ingeroepen. Ons zoontje was toen 19 maanden. Zij heeft met ons het bedritueel bekeken en ons tips gegeven wat we konden veranderen en daarnaast heeft ze ons 3 wkn lang dagelijks gecoacht. We hebben toen via een vaste opbouw ons zoontje moeten leren hoe hij zelf in slaap kon vallen. Deze methode is juist niet gebaseerd op laten huilen. Dit heeft echt als een trein gewerkt en nu gaat hij 9 van de 10 avonden zonder enige moeite naar bed en slaapt hij overdag ook veel beter. Ik heb geen aandelen van de slaapcoach maar ik kan het echt aanraden!
Hier exact hetzelfde verhaal, momenteel loopt onze coaching nog (anderhalve week bezig) en we hebben nu ineens nachtrust! Echt een enorme aanrader, en zonder je kleintje alleen te laten huilen!
pi_174359950
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:53 schreef halfway het volgende:

[..]

BHS of OMT?
OMT ben ik niet mee bekend, maar ze heeft alle symptomen die bij BHS voorkomen. Tot de dag van vandaag al 12 maal gebeurt in haar korte leventje, waarvan ik eentje nooit zal vergeten en ook regelmatig terugkomt in nachtmerries en ik zeiknat wakker word.

HA is bekend met slaapprobleem, hebben alleen geen advies gekregen, zou een fase zijn. maar goed, met die bhs erbovenop....

Opa en oma overdag prima, maar qua bedtijd durven we het gewoon niet aan. Ik kan er voor mijn gevoel niet "niet bij zijn". Ik wil kunnen redden wat ik kan redden. Heb al vaker op mijn knieen gezeten met een kindje met blauw gezicht die aanvoelt als een pop. En na voor mijn gevoel lang aankloten een enorme prop slijm eruithalen en haar langzaam weer bij te krijgen. Daar zit je dan als vader alleen in huis. Loop ook altijd rond met volle batterij en een powerbank op meerdere plaatsen in huis.

Kan me niet veroorloven dat dat bij iemand anders gebeurd.
pi_174360015
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:04 schreef lotuslotus het volgende:

[..]

Hier exact hetzelfde verhaal, momenteel loopt onze coaching nog (anderhalve week bezig) en we hebben nu ineens nachtrust! Echt een enorme aanrader, en zonder je kleintje alleen te laten huilen!
Ik ga me eens verdiepen hierin.
pi_174360131
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:07 schreef 12345hallo het volgende:

[..]

Ik ga me eens verdiepen hierin.
Ik heb er ook heel lang meegeworsteld, we hebben een tweeling van 17 maanden, en hadden nog nooit 1 nacht doorgeslapen. Zoooo ontzettend moe, en er moest iets gebeuren. Coach zet samen met ouders stappenplan op, en in stapjes gaat je kleintje leren om zelf te leren slapen. Je bent er altijd bij en het is even intensief maar dat is het nu ook al. En het schijnt te werken bij 95% van de kinderen.
Hoop dat jij ook snel meer slaapt, zo slopend
  Spellchecker woensdag 11 oktober 2017 @ 21:13:40 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174360187
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:05 schreef 12345hallo het volgende:

[..]

OMT ben ik niet mee bekend, maar ze heeft alle symptomen die bij BHS voorkomen. Tot de dag van vandaag al 12 maal gebeurt in haar korte leventje, waarvan ik eentje nooit zal vergeten en ook regelmatig terugkomt in nachtmerries en ik zeiknat wakker word.

HA is bekend met slaapprobleem, hebben alleen geen advies gekregen, zou een fase zijn. maar goed, met die bhs erbovenop....

Opa en oma overdag prima, maar qua bedtijd durven we het gewoon niet aan. Ik kan er voor mijn gevoel niet "niet bij zijn". Ik wil kunnen redden wat ik kan redden. Heb al vaker op mijn knieen gezeten met een kindje met blauw gezicht die aanvoelt als een pop. En na voor mijn gevoel lang aankloten een enorme prop slijm eruithalen en haar langzaam weer bij te krijgen. Daar zit je dan als vader alleen in huis. Loop ook altijd rond met volle batterij en een powerbank op meerdere plaatsen in huis.

Kan me niet veroorloven dat dat bij iemand anders gebeurd.
O dat is niet "zomaar een "ikwilnietslapen"-baby" ..... :@
Is er niet een lotgenotenclub in de buurt?
pi_174360300
quote:
Breath-holding spells (BHS) zijn aanvallen waarbij kinderen plotseling ophouden met ademen. Ze kunnen even het bewustzijn verliezen. Mocht dit gebeuren, dan zal je kind snel weer bijkomen.
Als je voor het eerst een dergelijke aanval meemaakt bij je kind, dan schrik je waarschijnlijk. Maar breath-holding spells zijn onschuldig. De aanvallen zijn nooit dodelijk en je kind komt altijd vanzelf weer bij. Deze aanvallen komen het meest voor bij baby`s vanaf ongeveer 3 maanden tot peuters van ongeveer 4 jaar.

De emoties van het kind lopen zo hoog op dat het de adem inhoudt en blauw aanloopt.
Veel ouders denken direct aan een epileptische aanval, maar dit staat er los van. Een BHS duurt nooit lang, van enkele seconden tot ongeveer een minuut. Er zijn kinderen die meerdere aanvallen per dag hebben, andere kinderen maken het misschien maar 1 of een paar keer per jaar mee en weer andere kinderen krijgen hier nooit mee te maken.
Dan kunnen ze je vertellen dat het niet "gevaarlijk" is, maar zit maar met je kindje zo.
pi_174362619
Misschien niet wat je wil horen, maar mijn oudste kon tot 2,5 niet alleen in slaap vallen. Wij moesten erbij blijven tot hij sliep. Werd hij ' nachts wakker (dagelijks) waren we uren bezig om hem in slaap te krijgen.

Mijn jongste heb ik tot 2,5 op schoot moeten hebben totdat hij sliep en nu met 3 jaar moeten we nog steeds bij hem blijven tot hij slaapt. Wordt hij wakker is de enige optie om binnen een uur weer te slapen, tussen ons in.

Wat ons bij de tweede heel erg heeft geholpen is het niet vergelijken met andere kinderen (en ook ik ben super jaloers op die kinderen die je in bed legt en ze gaan slapen) en vooral ons niets aantrekken wat anderen ervan vinden (dus oké, m'n kind eindigt regelmatig in ons bed).

En deze rust en acceptatie (dat onze kinderen dit nodig hebbe ) doet onze relatie ook weer goed...

Dus een vraag voor jou: hoe erg vind jij het dat je erbij moet blijven.. dus niet wat vinden anderen, maar wat vinden jullie :)
pi_174365910
Wat Loj zegt :Y

Mijn zoontje is nu 2,5 jaar oud en is volgens mij nog nooit alleen in slaap gevallen. Hij vindt het erg fijn als er iemand bij is. We zijn nu zover dat hij niet meer knuffelend in de schommelstoel in slaap valt, maar dat hij in zijn bed ligt met één van ons naast hem in bed. Soms duurt het 15 minuten, andere avonden duurt het 1,5 uur.

We vinden het soms wel vervelend, vooral als we het samen nog ergens over moeten hebben, want dat kan alleen ‘s avonds, maar hij heeft het nodig dus doen we het.
pi_174367781
Hier inderdaad ook een jongetje dat tot 2 weken geleden niet alleen in slaap viel. Vanaf het moment dat zijn broertje er is (nu dus 2 weken) valt hij ineens heel tevreden zelf in slaap. Dus het kan zomaar ineens veranderen.
Als hij 's nachts wakker wordt is de enige oplossing tussen ons in leggen. Daar krijgen we van iedereen advies/commentaar op, maar daar trek ik me niets van aan. Voor ons werkt het ^O^

Heel veel succes in ieder geval, het voelt zo hulpeloos en vermoeiend ooit hè?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 12 oktober 2017 @ 10:17:06 #24
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_174367863
Hier kan N (26 mnd) ook niet alleen in slaap vallen. Maar als ze eenmaal slaapt, slaapt ze wel door, dus dat is anders dan bij jullie.
Kan je zelf bijslapen door om de beurt ergens anders te gaan slapen? Bijv. bij vrienden/familie? Dan slaap je tenminste een van de twee nachten nog goed.
Succes!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_174374684
Hartelijk dank voor alle fijne reacties. Behalve de wodka opmerkingen dan haha. Doet me goed om ervaringen te lezen.

Het is uiteraard een routine geworden, maar doorbreek die cirkel maar eens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')