abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 11 oktober 2017 @ 19:13:11 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174356117
Woon je in een nieuw huis of een oud huis? Een flat, tussenwoning of misschien wel een vrijstaande villa ? De keuzes is natuurlijk groot en is ook afhankelijk van je eigen woon-wensen en beschikbare budget ;).

Wij in K&W vroegen ons gewoon eens af in wat voor woning je nu op dit moment woont, en hoelang je daar al woont; of je verhuisplannen hebt ? Of misschien wel verbouwingsplannen ?
Vertel er eens in het kort wat over :)

Je woonplaats hoef je uiteraard niet te vermelden hoor.

Poll: In wat voor soort woning woon je ?
Vrijstaande woning / Bungalow
Twee-onder-een-kap woning
Tussenwoning in een rij
Hoekwoning in een rij
Flat, minder dan vijf woonlagen
Flat, vijf of meer woonlagen
Woonboot
Anders
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_174356906
Ik heb op anders gestemd. Zit nu 3 jaar in een maisonnette op de tweede verdieping. Wil wel weg, ben er achter gekomen dat ik toch meer een flat type ben. Alles gelijkvloers is heerlijk. Heb nu een fantastische grote zolder waar ik NOOIT kom, buiten het even gauw de was erin stoppen...
En twee trappen schoonmaken is ook een drama. Heb al die ongebruikte vierkante meters liever bij elkaar.
You look like you can use some boytox...
pi_174357333
Jaren 30 tussenwoning nu in centrum van kleine stad. Op zoek naar groter, vrijstaand jaren 30 huis in dezelfde stad in het centrum. Met grote tuin. En minstens drie slaapkamers. Weet dat het een behoorlijk wensenpakket is maar ik heb geduld. Ook is het relatief duur. Nieuwbouw aan de rand van de stad is veeeel goedkoper.

Al veel huizen bekeken, van nieuwbouw tot buiten centrum maar niks voor mij. Dus ik wacht rustig af en ben Fundafan :D
Alius aliud dicit
  Moderator woensdag 11 oktober 2017 @ 19:51:27 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_174357498
Nu een geschakelde tussenwoning. Straks naar een standaard tussenwoning. De keuze voor een tussenwoning omdat

A) de indeling van de hoekwoning minder is,
B) de ruimte niks meer is
C) ik geen grotere tuin hoef
D) het 30000 meer kostte :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_174358227
Gestemd op Tussenwoning omdat we dat nu hebben. Over een week een gesprek met de hypotheek adviseur aangezien we ons oog hebben laten vallen op een vrijstaand huis.
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
pi_174359419
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:13 schreef pasab het volgende:
Gestemd op Tussenwoning omdat we dat nu hebben. Over een week een gesprek met de hypotheek adviseur aangezien we ons oog hebben laten vallen op een vrijstaand huis.
Leuk! Moet je veel klussen in het nieuwe huis? Is ook nog een puntje op mijn eigen wishlist; liever niet teveel geklus :')
Alius aliud dicit
pi_174360000
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:48 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Leuk! Moet je veel klussen in het nieuwe huis? Is ook nog een puntje op mijn eigen wishlist; liever niet teveel geklus :')
Nee als het goed is niet, we hebben 2 jonge kinderen en heb wel gemerkt dat het dan allemaal wat lastig is. Zoals het nu lijkt, alleen wat werk aan het dak en kozijnen. Isolatie keuken wc en badkamer zijn 3 jaar geleden gedaan door huidige bewoner.
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
pi_174360911
Ik zit nu in een nieuwbouw 2-onder-1 kap met garage er aan vast, kavel van 450m2.
Af en toe kijk ik op Funda voor iets vrijstaands, en dan vooral met een grote schuur of garage (minimaal 2 auto`s) erbij.
Maar dan het liefst ook weer geen al te oud huis, anders zit je weer met hoge energielasten :(
pi_174361159
Tussenwoning uit 1990 in een dorp. Vorig jaar dit huis gekocht :). Er moest wel het een en ander gebeuren, vorig jaar is beneden alles gestuct & muren en plafonds geschilderd, een nieuwe vloer + keuken. In de hal een nieuwe meterkastombouw + kast gemaakt door (8> zelf. Ook zijn er in augustus zonnepanelen op het dak gegaan en hebben we de voortuin voorzien van plantenbakken en planten.

Voor komend jaar willen we achter boven de schuine muur recht op laten trekken, daar komt maandag een aannemer voor langs. Dan zullen we ook de 1e verdieping verder gaan doen: inbouwkasten uit het jaar kruik eruit, andere vloeren maar vooral alle electra goed functionerend maken :+ . Ook komt onze buurman (schilder) een deze dagen langs om wat te bespreken aan houtwerk buiten schilderen + deuren/deurposten en kozijnen binnen.

Voor op de iets langere termijn staat de achtertuin en de badkamer, voor wellicht ooit nog een dakkapel op zolder.
pi_174361334
Anders --> Boerderij.

Natuurlijk ook een 'vrijstaande woning', maar daar heb ik toch een ander beeld bij ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator woensdag 11 oktober 2017 @ 22:04:38 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174361491
Ik woon samen met mijn vrouw en twee poezen in de helft van een karakteristiek twee-onder-één kap woning gelegen ergens in het oosten van het land. ;)
De woning is van het bouwjaar +/- 1920 - 1930, in 2011 gekocht en in ruim 3 jaar compleet van boven naar onder gestript/gesloopt en weer opgebouwd met behulp van mijn ouders/schoonouders tot dat wat het op dit moment is.

Heb er al eens een verbouwingsreeks over gehad; de liefhebbers kunnen deze hier terug lezen : Topicreeks: Vonkie's eerste woning ! deel 2 - Waar nog steeds hard gewerkt wordt !

In deel 1 staan nauwelijks nog werkende foto's, deel twee en de delen daarna zijn nog best leesbaar.

Buiten het noodzakelijke onderhoud en schilderwerk op het moment eigenlijk geen echte grootte verbouwingspannen :)
  Moderator woensdag 11 oktober 2017 @ 22:06:54 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174361539
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:57 schreef Messina het volgende:
Anders --> Boerderij.

Natuurlijk ook een 'vrijstaande woning', maar daar heb ik toch een ander beeld bij ;)
Nou, zeg maar heel ruim vrijstaand dan _O-
Ook nog actief als boerenbedrijf of dat niet meer ?
pi_174361760
102 jaar oude woning in het NH duingebied op 675m2 grond. Vrij uitzicht over de velden en achter kan ik het duin in rennen. Qua huis: veel karakteristieke details (glas-in-lood, paneeldeuren), dus ook veel onderhoud (vnl. schilderwerk), zowel binnen als buiten.

Paar "eigenaardigheden":
1) Zolder was een onbegaanbare vliering, is een vloer op gelegd maar blijft beperkt tot 1,40 meter.
2) Badkamer beneden, via de keuken toegankelijk
3) Balken in de woonkamer en op de slaapkamers in het zicht
4) Waterkelder onder de keuken, waarin regenwater werd opgeslagen t.b.v. koken en wassen.

Maar misschien gaan we naar iets anders kijken, we zijn nu wel aan wat meer luxe toe, minder tuinonderhoud en minder schilderwerk. Punt is wel, dat het nu net allemaal klaar is en eigenlijk 4 - 5 jaar mee kan zonder grote schilderbeurt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174361869
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nou, zeg maar heel ruim vrijstaand dan _O-
Ook nog actief als boerenbedrijf of dat niet meer ?
Nehhh! We hebben wel kippen en drie schapen, maar allemaal hobbymatig O+

We hebben hier wel krachtstroom en vier meterkasten (voorhuis, middenstuk huis, achterstuk huis en in de schuur), dat moet jij prachtig vinden. :D
Er zouden hier in principe 3 gezinnen kunnen wonen, vandaar. Wij wonen hier met schoonmoeder (woont in het achterstuk) en wij wonen voor/midden ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_174361882
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:13 schreef pasab het volgende:
aangezien we ons oog hebben laten vallen op een vrijstaand huis.
Doen! Punt is wel, dat je daarna nooit meer terug wilt naar iets wat ingebouwd is.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174362376
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:15 schreef blomke het volgende:
Maar misschien gaan we naar iets anders kijken, we zijn nu wel aan wat meer luxe toe, minder tuinonderhoud en minder schilderwerk. Punt is wel, dat het nu net allemaal klaar is en eigenlijk 4 - 5 jaar mee kan zonder grote schilderbeurt.
Dat kan ook een sterk punt zijn bij de verkoop ;)
  woensdag 11 oktober 2017 @ 23:01:56 #17
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_174363044
Knusse vrijstaande woning uit 1953 op een perceel van 500 vierkante meter ( hoe maak je dat 2-tje in 's hemelsnaam) Heerlijke woning, maar wel hoge energiekosten.
  Moderator donderdag 12 oktober 2017 @ 06:17:49 #18
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174365807
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:15 schreef blomke het volgende:
102 jaar oude woning in het NH duingebied op 675m2 grond. Vrij uitzicht over de velden en achter kan ik het duin in rennen. Qua huis: veel karakteristieke details (glas-in-lood, paneeldeuren), dus ook veel onderhoud (vnl. schilderwerk), zowel binnen als buiten.

Paar "eigenaardigheden":
1) Zolder was een onbegaanbare vliering, is een vloer op gelegd maar blijft beperkt tot 1,40 meter.
2) Badkamer beneden, via de keuken toegankelijk
3) Balken in de woonkamer en op de slaapkamers in het zicht
4) Waterkelder onder de keuken, waarin regenwater werd opgeslagen t.b.v. koken en wassen.

Maar misschien gaan we naar iets anders kijken, we zijn nu wel aan wat meer luxe toe, minder tuinonderhoud en minder schilderwerk. Punt is wel, dat het nu net allemaal klaar is en eigenlijk 4 - 5 jaar mee kan zonder grote schilderbeurt.
Klinkt als een erg goede locatie, zou er voorlopig dan niet weggaan. Tenzij je tegen een leeftijd loopt dat het allemaal wat moeilijker gaat lichamelijk ;)
pi_174366705
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 06:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Tenzij je tegen een leeftijd loopt dat het allemaal wat moeilijker gaat lichamelijk ;)
Het gaat meer om wat tussen de oren zit waar het niet meer wil en gaat......
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174368156
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:01 schreef BakkieDoen het volgende:
Knusse vrijstaande woning uit 1953 op een perceel van 500 vierkante meter ( hoe maak je dat 2-tje in 's hemelsnaam) Heerlijke woning, maar wel hoge energiekosten.
Via dat X2 in het edit menu, links van het groene afbeeldingslinkje. Er verschijnt dan [s up] [s up] in beeld en daar zet je de 2 (of iets anders, 3 bij kuubs bijv.) tussen
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174368398
Jaren 30 2 onder 1 kap in een klein lintdorp vlakbij Utrecht. Het is een klein huis met een nier erg grote tuin. Groot genoeg voor 2 personen. Heerlijk rustig tussen de polders en toch dicht in de buurt van de stad. Helaas door een schuur geen uitzicht over de polders, andere kant als die schuur er niet stond dan was het huis waarschijnlijk te duur voor ons geweest.

Als we ooit gaan verhuizen wordt het wel weer een appartement. De tuin boeit mij niks en we zijn beide niet zo van het tuinieren.

Een hele grote verbouwing om het huis op zijn kop te zetten speelt nog wel eens door mijn hoofd, om de 1 ste verdieping waar nu de slaapkamer en badkamer zit 1 grote huiskamer van te maken en dan de slaapkamer en badkamer te plaatsen waar nu de woonkamer is.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 20:52:41 #22
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_174382745
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:28 schreef blomke het volgende:

[..]

Via dat X2 in het edit menu, links van het groene afbeeldingslinkje. Er verschijnt dan [s up] [s up] in beeld en daar zet je de 2 (of iets anders, 3 bij kuubs bijv.) tussen
m2
Hee, weer wat geleerd. Bedankt! :)
  donderdag 12 oktober 2017 @ 20:54:50 #23
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_174382815
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

Een hele grote verbouwing om het huis op zijn kop te zetten speelt nog wel eens door mijn hoofd, om de 1 ste verdieping waar nu de slaapkamer en badkamer zit 1 grote huiskamer van te maken en dan de slaapkamer en badkamer te plaatsen waar nu de woonkamer is.
Waarom zou je dat dan willen :?
pi_174387830
Twee onder 1 kap, oud huisje, 1920, niet heel groot, vooral boven niet, beneden is wel prima. Maar wel op een ruim kavel met grote brede oprit en natuurlijk garage.

Volgende huis word sowieso vrijstaand.
pi_174389197
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:54 schreef BakkieDoen het volgende:

[..]

Waarom zou je dat dan willen :?
Woonkamer zou dan een stuk groterworden dan dat hij nu is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')