abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174350584
WashPost: Turkey's Erdogan Holding Hostages



Turkey's spate of arresting U.S. citizens is nothing more than a hostage situation, an effort that is fueling the country's descent into an "outlaw state" and one that requires a tough response from President Donald Trump, The Washington Post wrote in its editorial.

Since the U.S. has thus far refused the whims of Turkey president Recep Tayyip Erdogan by extraditing Turkish cleric Fethullah Gulen, the country has turned up the heat by seizing a dozen Americans the past year, the Post writes.

Further, with Erdogan's security goons attacking peaceful protesters in D.C. a few months ago, it would seem Turkey thinks it can bully the U.S. with impunity.

Trump needs to put an end to that.

"There's no question, however, that the Trump administration, which has persisted in describing Mr. Erdogan as a close ally, must now stand up to his bullying. The Turkish ruler appears to believe he can persecute Americans with impunity," the Post wrote.

"The long-standing U.S. alliance with Turkey should be preserved, to the extent that is possible with Mr. Erdogan in power. But that cannot come at the expense of tolerating hostage-taking and assaults on the U.S. rule of law. Mr. Erdogan should be made to understand that he is risking a rupture of relations that will do far more harm to his regime than to the United States," the Post concluded.

https://www.newsmax.com/N(...)017/10/11/id/818986/
koop
  woensdag 11 oktober 2017 @ 15:31:53 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174350684
Turkije is zich wel heel rap onmogelijk aan het maken
pi_174350807
Enigste wat Turkije nu nog mist is dat de Amerikaanse gevangenen Guantanamo Bay kleding moeten aan doen.



koop
  woensdag 11 oktober 2017 @ 15:42:55 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174350976
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:35 schreef herenschoenen het volgende:
Enigste wat Turkije nu nog mist is dat de Amerikaanse gevangenen Guantanamo Bay kleding moeten aan doen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zou je dan echt helemaal tevreden zijn?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174351113
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zou je dan echt helemaal tevreden zijn?
Dat doen de Amerikanen toch ook tegen de moslims? Dus waarom niet gewoon terug bijten.
koop
  woensdag 11 oktober 2017 @ 15:50:05 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174351126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:49 schreef herenschoenen het volgende:

[..]

Dat doen de Amerikanen toch ook tegen de moslims? Dus waarom niet gewoon terug bijten.
Lekker simpel wereldbeeld heb je.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174351144
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:49 schreef herenschoenen het volgende:

[..]

Dat doen de Amerikanen toch ook tegen de moslims? Dus waarom niet gewoon terug bijten.
Christenen oppakken bedoel je? Of?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174351269
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:50 schreef halfway het volgende:

[..]

Christenen oppakken bedoel je? Of?
Amerikanen die schuldig zijn van een bepaalde misdaad direct oppakken en verplicht guantanamo bay kleding aan laten doen. En als de amerikanen hier iets tegen willen doen staan 90 miljoen Turken klaar voor all out oorlog. En de Russen en Iranezen en een groot deel van alle moslims wereldwijd zullen Turkije steunen tegen de Amerikanen.
koop
pi_174351287
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Lekker simpel wereldbeeld heb je.
Geven en nemen. Je kunt niet verwachten dat je iemand een pak slaag geeft en niks hoeft terug te verwachten.
koop
  User die overal opduikt 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 15:58:12 #10
186611 Haags
pi_174351327
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:35 schreef herenschoenen het volgende:
Enigste wat Turkije nu nog mist is dat de Amerikaanse gevangenen Guantanamo Bay kleding moeten aan doen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
enige
Zonder wrijving geen glans
pi_174351414
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:55 schreef herenschoenen het volgende:

[..]

Amerikanen die schuldig zijn van een bepaalde misdaad direct oppakken en verplicht guantanamo bay kleding aan laten doen. En als de amerikanen hier iets tegen willen doen staan 90 miljoen Turken klaar voor all out oorlog. En de Russen en Iranezen en een groot deel van alle moslims wereldwijd zullen Turkije steunen tegen de Amerikanen.
Jij denkt dat Putin achter zo'n mafklapper als Erdogan aan zal lopen? :D :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174351537
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:55 schreef herenschoenen het volgende:

[..]

Amerikanen die schuldig zijn van een bepaalde misdaad direct oppakken en verplicht guantanamo bay kleding aan laten doen. En als de amerikanen hier iets tegen willen doen staan 90 miljoen Turken klaar voor all out oorlog. En de Russen en Iranezen en een groot deel van alle moslims wereldwijd zullen Turkije steunen tegen de Amerikanen.
Waarom wil Turkije zo graag oorlog met allerlei landen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174351560
Zijn het ook Turkse burgers?
pi_174351571
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:02 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Jij denkt dat Putin achter zo'n mafklapper als Erdogan aan zal lopen? :D :')
Probeer het zo te zien; zou Erdogan dit alles doen als hij de steun van Poetin niet had?
  woensdag 11 oktober 2017 @ 16:11:38 #15
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_174351612
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:55 schreef herenschoenen het volgende:

[..]

Amerikanen die schuldig zijn van een bepaalde misdaad direct oppakken en verplicht guantanamo bay kleding aan laten doen. En als de amerikanen hier iets tegen willen doen staan 90 miljoen Turken klaar voor all out oorlog. En de Russen en Iranezen en een groot deel van alle moslims wereldwijd zullen Turkije steunen tegen de Amerikanen.
Ooit van de NAVO gehoord? 90 miljoen Turken klaar voor een all out oorlog _O-
Het lijkt Noord Korea wel :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_174351620
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Probeer het zo te zien; zou Erdogan dit alles doen als hij de steun van Poetin niet had?
Ik denk dat Erdogan zichzelf wel flink overschat ja.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174351667
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:12 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik denk dat Erdogan zichzelf wel flink overschat ja.
Hoezo zichzelf overschat, tot op heden is hij er met alles weggekomen. Zelfs als hij nu komt te overlijden heeft hij een succesvolle carrière achter zich gelaten ( in de zin dat hij bijna alles wat hij wilde heeft bereikt )
pi_174351724
quote:
5s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoezo zichzelf overschat, tot op heden is hij er met alles weggekomen. Zelfs als hij nu komt te overlijden heeft hij een succesvolle carrière achter zich gelaten ( in de zin dat hij bijna alles wat hij wilde heeft bereikt )
Binnen Turkije wel ja, maar op het wereldtoneel speelt hij natuurlijk geen rol van betekenis. Iets wat hij blijkbaar wel denkt. Hij heeft een grote bek en dat was het eigenlijk wel. Andere landen lachen hem uit.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174351751
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:55 schreef herenschoenen het volgende:

[..]

Amerikanen die schuldig zijn van een bepaalde misdaad direct oppakken en verplicht guantanamo bay kleding aan laten doen. En als de amerikanen hier iets tegen willen doen staan 90 miljoen Turken klaar voor all out oorlog.En de Russen en Iranezen en een groot deel van alle moslims wereldwijd zullen Turkije steunen tegen de Amerikanen.
Yeah right, die staan echt te popelen om hun mensen op te offeren omdat Erdogan zich op zijn pik getrapt voelt :').
pi_174351792
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:16 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Binnen Turkije wel ja, maar op het wereldtoneel speelt hij natuurlijk geen rol van betekenis. Iets wat hij blijkbaar wel denkt. Hij heeft een grote bek en dat was het eigenlijk wel. Andere landen lachen hem uit.
Op dit moment zijn het Iran, Rusland en Turkije die vooral het lot van Syrië bepalen tot grote ongenoegen van de VS. Erdogan voelt zich volgens mij wel vrij comfortabel in zijn rol.
pi_174351814
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op dit moment zijn het Iran, Rusland en Turkije die vooral het lot van Syrië bepalen tot grote ongenoegen van de VS. Erdogan voelt zich volgens mij wel vrij comfortabel in zijn rol.
Ik denk alleen Rusland.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174351828
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:17 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Yeah right, die staan echt te popelen om hun mensen op te offeren omdat Erdogan zich op zijn pik getrapt voelt :').
Als je denkt dat Syrië een grote shithole was met de burgeroorlog, vluchtelingen, jihadisten en tig landen de oorlog in heeft meegesleurd denk ik dat we bij Turkije wel echt een wereldoorlog zien.
pi_174351848
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:20 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik denk alleen Rusland.
Diezelfde Rusland die zelf zegt dat er met Turkije grote vooruitgang is geboekt?
pi_174351869
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:08 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Waarom wil Turkije zo graag oorlog met allerlei landen?
Idd, sowieso tijd dat wij ze hier het land uitflikkeren.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174351882
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Diezelfde Rusland die zelf zegt dat er met Turkije grote vooruitgang is geboekt?
Natuurlijk mag Turkije best wat kastanjes uit het vuur halen voor Poetin.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174351902
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:22 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Natuurlijk mag Turkije best wat kastanjes uit het vuur halen voor Poetin.
Ze zijn inmiddels geupgrade naar bossen vol met kastanjebomen heb ik gehoord.
pi_174351939
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ze zijn inmiddels geupgrade naar bossen vol met kastanjebomen heb ik gehoord.
Landen als Nederland worden ook altijd geprezen door de VS als ze met een paar straaljagers mee hebben gevochten. Maar dat stelt natuurlijk ook geen reet voor.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174351946
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je denkt dat Syrië een grote shithole was met de burgeroorlog, vluchtelingen, jihadisten en tig landen de oorlog in heeft meegesleurd denk ik dat we bij Turkije wel echt een wereldoorlog zien.
Volgens mij overschat je nogal hoe 'hecht' de banden tussen Turkije en de rest van de genoemde landen zijn :D...
pi_174351957
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:25 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Landen als Nederland worden ook altijd geprezen door de VS als ze met een paar straaljagers mee hebben gevochten. Maar dat stelt natuurlijk ook geen reet voor.
Behalve dan dat Turkije aanwezig is op de grond en een wapenstilstand kan afdwingen.
pi_174351965
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Volgens mij overschat je nogal hoe 'hecht' de banden tussen Turkije en de rest van de genoemde landen zijn :D...
Volgens mij onderschat jij de softpower van Turkije.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 16:28:53 ]
pi_174351983
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Behalve dan dat Turkije aanwezig is op de grond en een wapenstilstand kan afdwingen.
Daar ben ik verder niet van op de hoogte.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator woensdag 11 oktober 2017 @ 16:29:03 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174351986
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:08 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Waarom wil Turkije zo graag oorlog met allerlei landen?
Dat is het traditionele antwoord van "sterke" mannen op binnenlandse problemen. Leid leuk af van, meestal, falend beleid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174352087
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens mij onderschat jij de softpower van Turkije.
Jij denkt daadwerkelijk dat de invloed die Turkije in Rusland en Iran heeft voldoende groot is om hen te overtuigen om mee te gaan in een all-out oorlog tegen de NAVO (sterker nog: In een oorlog die min of meer volledig aan het gedrag van de Turken te wijten is)?

Houd daarbij even in het achterhoofd dat het zelfs een supermacht als de VS niet lukte om haar NAVO-partners, waarmee de banden een stuk hechter zijn dan die tussen Turkije en de eerder genoemde landen, ervan te overtuigen mee te vechten in een oorlog tegen Irak. Een oorlog die ook nog eens veel minder kost (zowel in geld als levens) dan een potentiële oorlog tegen de NAVO.
pi_174352356
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:28 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Daar ben ik verder niet van op de hoogte.
How Russia and Turkey brokered peace in Syria -- and sidelined the US
pi_174352417
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Jij denkt daadwerkelijk dat de invloed die Turkije in Rusland en Iran heeft voldoende groot is om hen te overtuigen om mee te gaan in een all-out oorlog tegen de NAVO (sterker nog: In een oorlog die min of meer volledig aan het gedrag van de Turken te wijten is)?

Houd daarbij even in het achterhoofd dat het zelfs een supermacht als de VS niet lukte om haar NAVO-partners, waarmee de banden een stuk hechter zijn dan die tussen Turkije en de eerder genoemde landen, ervan te overtuigen mee te vechten in een oorlog tegen Irak. Een oorlog die ook nog eens veel minder kost (zowel in geld als levens) dan een potentiële oorlog tegen de NAVO.
Een all-out oorlog tussen de NAVO en Rusland zie ik sowieso niet snel gebeuren. Een oorlog tussen de VS en Turkije evenmin, niet zolang Turkije nog een NAVO-lidstaat is, niet zolang Turkije niet volledig militair en economisch geïntegreerd in de Russische invloedssfeer. Maar ik wilde dan ook niet die kant op met mijn betoog, het ging mij er eerder om dat de oorlog in Turkije een Turkse 4/5 voud zou zijn van alles wat we hebben gezien in Syrie zelf.
pi_174352550
Dat oppakken van Amerikaanse staatsburgers valt best mee, buiten die geestelijke zijn het voornamelijk Turken met ook een Amerikaans paspoort dus tja.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 05:32:11 #37
416931 yats
(non) Average Joe
pi_174365759
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:49 schreef herenschoenen het volgende:

[..]

Dat doen de Amerikanen toch ook tegen de moslims? Dus waarom niet gewoon terug bijten.
Met een klein verschil, het betreft niet zomaar moslims waar ze dat bij doen. Het betreft veroordeelde terroristen danwel personen die terrorisme faciliteren. Volgens mijn informatie sluit Turkije mensen die daarvan beschuldigd worden zelfs zonder proces op, ongeacht hun geloof, dus in die zin doen de Amerikanen het al een stuk humaner dan die Turkse vrienden van je...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  donderdag 12 oktober 2017 @ 05:35:47 #38
416931 yats
(non) Average Joe
pi_174365763
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:55 schreef herenschoenen het volgende:

[..]

Amerikanen die schuldig zijn van een bepaalde misdaad direct oppakken en verplicht guantanamo bay kleding aan laten doen. En als de amerikanen hier iets tegen willen doen staan 90 miljoen Turken klaar voor all out oorlog. En de Russen en Iranezen en een groot deel van alle moslims wereldwijd zullen Turkije steunen tegen de Amerikanen.
_O-

Jij gelooft echt in sprookjes. Erdogan heeft maar de steun van net iets meer dan 50% van de Turken waarvan het gros ook nog niet eens in Turkije woont. Denk je echt dat die 49% voor hem gaat vechten? Of al die zogenaamde trotse Turken in landen als Duitsland en Nederland. Laat me niet lachen, die zijn veel slimmer en houden zich lekker gedeisd tot de grote turkse leider zichzelf zo onmogelijk gemaakt heeft dat hij wel weg moet.

De Russen kijken verder wel uit met een oorlog, tegen wie dan ook...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  donderdag 12 oktober 2017 @ 05:37:47 #39
416931 yats
(non) Average Joe
pi_174365766
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op dit moment zijn het Iran, Rusland en Turkije die vooral het lot van Syrië bepalen tot grote ongenoegen van de VS. Erdogan voelt zich volgens mij wel vrij comfortabel in zijn rol.
Je bedoeld dat Rusland dat doet neem ik aan? Zonder Putin gebeurd daar niets meer, hoe hard Erdolf ook schreeuwt naar (vooral) het westen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')