abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174348287
Hoi allemaal,

Ik zit momenteel in het derde jaar van mijn HBO opleiding, en ik volg op dit moment een minor. (Eerste half jaar van dit studiejaar). Maar dit gaat totaal niet goed, ik zie door de bomen het bos niet meer en twijfel om ermee te stoppen. Met de minor dus, niet met de opleiding zelf.

Echter wil ik natuurlijk liever geen half jaar studievertraging oplopen. Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om een minor thuis te volgen. Net zoals een NCOI of een LOI opleiding, maar dan in minor-vorm. Als ik daar zo snel mogelijk mee zou beginnen, zou dat nog wel 1-2 maanden overlappen met het tweede halfjaar van mijn opleiding, maar dat is niet erg. Dan maar 1-2 maanden dubbel zo hard werken.

Dus ik vroeg me af: Heeft er iemand ervaring met (of kennis van) een minor die je (zo goed als) volledig thuis kunt volgen? Dit zou voor mij de perfecte oplossing zijn. Op Google kon ik hier niet veel over vinden, ik heb wel de NCOI en de LOI ditzelfde gevraagd, maar daar heb ik nog geen reactie van.

Bedankt :)
  woensdag 11 oktober 2017 @ 18:21:30 #2
441747 Surowa94
Business entrepreneur
pi_174354658
Misschien wel interessant om in je OP te zetten welke opleiding je doet en welke interessegebieden je graag een minor in zou willen volgen?
Business is love, business is life
pi_174355107
Ik doe de opleiding bio-informatica, en heb eigenlijk wel interesse in alles wat er enigszins mee te maken heeft (informatica, biologie, wiskunde, natuurkunde etc).

Maar een specifieke minor hoeven mensen niet persee te noemen hoor, ik vroeg me meer af of het uberhaupt wel mogelijk is. Ik kon er namelijk niks over vinden, maar het leek me toch wel onwaarschijnlijk dat het helemaal niet zou kunnen. Dus minoren die je volledig thuis kunt volgen, zodat je er dus meteen mee kunt beginnen in plaats van dat je tot een volgend halfjaar moet wachten.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 20:05:53 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174357968
Geen idee maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het kan. Er bestaan ook dingen als groepsopdrachten, college's voor meerdere opleidingen tegelijk etc.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_174370368
Heb je al op kiesopmaat.nl gekeken? Kies wat minoren uit en mail met de desbetreffende opleidingen :)
-
pi_174371051
Je kunt een minor doen door allemaal losse vakken te volgen die gezamenlijk genoeg ects zijn. Als je nou vakken kiest die allemaal afgesloten worden met een tentamen (en dus niet met een project oid) dan kun je dat prima thuis doen. Per vak moet je wel toestemming hebben van je slb'er.
pi_174383034
Ik weet niet op welk HBO je zit. Meestal dien je naast toestemming van je SLB'er voor een samengesteld programma van vakken of een (externe) minor ook toestemming te hebben van de examencommissie.
pi_174447968
Bedankt voor de reacties! De suggestie over het zelf samenstellen van een minor klinken heel interessant. Dan kan ik inderdaad gewoon zelf vakken kiezen die enkel uit theorie bestaan en deze thuis afwerken. Zal eens gaan kijken of dit voor mij mogelijk is.

Toevallig iemand hier die dat al eens gedaan heeft? :)
  zondag 29 oktober 2017 @ 11:46:08 #9
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_174731620
Beetje late kick, maar ik heb mijn minor samengesteld uit vakken van het NCOI. Hiervoor moest ik inderdaad een verzoek indienen bij de examencommissie. Zij kijken dan of de vakken voldoen aan de eisen die zij stellen, je moet daarom zoveel mogelijk informatie verzamelen over de vakken en dat het natuurlijk voldoet aan het aantal ECTS die voor de minor staan.
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
  maandag 30 oktober 2017 @ 20:46:49 #10
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174765806
Misschien bij de Open Universiteit?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')