Summoning bestaat uit Protector en Silenius, twee Oostenrijkse heren die zich vooral bezig houden met het maken van onconventionele muziek. Silenius ken je misschien van Abigor en Kreuzweg Ost, en Protector ken je uiteraard van Ice Ages en Die Verbannten Kinder Eva's.
Om Summoning in een genre in te delen is blasfemie. De Summoning-stijl is 'beyond description'. Waar heeft het mee te maken? De basis is Black Metal (een stijl die ze op hun debuut album "Lugburz" (zie icon) nog aanhielden), vooral in de vocalen en de distorted gitaar, maar het belangrijkste element van de sound is een laag middeleeuws-klinkende keyboards.
Summoning heeft het op zich genomen om de muzikale manifestatie van de duistere elementen van Tolkien's Midden-Aarde te scheppen, zowel door middel van de teksten als door de muziek. En dat werkt!!!
Discografie:
Lugburz (1994)
Minas Morgul (1994)
Dol Guldur (1996)
Nightshade Forests EP (1997)
Stronghold (1999)
Let Mortal Heroes Sing Your Fame (2001)
Under Construction
Summoning fansite
Binnenkort plaats ik mijn review van "Minas Morgul"!
[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 09-12-2003 13:59]
quote:Gek, dat vind ik de minste. Heb je de andere albums wel gehoord?
Op dinsdag 17 december 2002 23:24 schreef hbuurt het volgende:
Stronghold is m'n favo album van ze, echt gewelidige songs
Zelfs Stronghold kan ik erg waarderen, door veel mensen tot het slechtste werk van Summoning benoemd.
quote:Voor mij geldt dat niet. Ik noem "Stronghold" het minst fantastische album.
Op dinsdag 17 december 2002 23:26 schreef Diverse_Reality het volgende:
Zelfs Stronghold kan ik erg waarderen, door veel mensen tot het slechtste werk van Summoning benoemd.
[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 17-12-2002 23:28]
Ik heb nu alle albums behalve Lugburz, die komt binnenkort nog wel een keertje.
Op Let Mortal Heroes Sing Your Fame, maken ze ook gebruik van koorpartijen die de muziek rijkelijk aanvullen en het dramatische element flink versterken.
quote:Hopelijk komen er nog vele albums!
Op dinsdag 17 december 2002 23:27 schreef Seborik het volgende:
Op Let Mortal Heroes Sing Your Fame, maken ze ook gebruik van koorpartijen die de muziek rijkelijk aanvullen en het dramatische element flink versterken.
quote:Klopt. Silenius en Protector zien dat als een eenmalig experiment, dat helaas niet zo goed uitpakte. Ze zullen deze fout niet weer maken.
Op dinsdag 17 december 2002 23:29 schreef Seborik het volgende:
Van Stronghold vind ik het minder dat er ineens een nummer met een vrouw doorheen zit dat compleet anders is op de een of andere manier dan de rest, de balans van het album wordt een beetje verstoord, maar dat wordt wel weer goed gemaakt door het sublieme eindnummer.
quote:ja maar smaken verschillen nou eenmaal...
Op dinsdag 17 december 2002 23:26 schreef Summoner het volgende:[..]
Gek, dat vind ik de minste. Heb je de andere albums wel gehoord?
quote:I'll buy that.
Op dinsdag 17 december 2002 23:34 schreef hbuurt het volgende:
ja maar smaken verschillen nou eenmaal...
quote:Lugburz is best een cool album
Op woensdag 18 december 2002 23:02 schreef Summoner het volgende:
"Lugburz":
Ikzelf heb nu lugburz, minas morgul en stronghold. Ik vind minas morgul de beste, vooral het nummer the passing of the grey company Subliem!!
quote:Ook, maar voornamelijk omdat ze nog niet exact doorhadden wat ze met hun band wilden. Ze leken nog erg op Abigor in die tijd.
Op woensdag 18 december 2002 23:17 schreef Pietjuh het volgende:
Lugburz is best een cool album
Al ligt het tempo van de nummers daar een stuk hoger dan op andere albums, maar dat zal vast wel komen doordat ze toen nog een echt drummer hadden
quote:Pcies. Dan vindt je "Dol Guldur" ook geweldig, die is qua stijl bijna identiek aan "Minas Morgul" en staat vol met klasse composities!
Ikzelf heb nu lugburz, minas morgul en stronghold. Ik vind minas morgul de beste, vooral het nummer the passing of the grey companySubliem!!
quote:Dacht al, waar blijft northern darkness Pietje nou!
Op woensdag 18 december 2002 23:17 schreef Pietjuh het volgende:[..]
Lugburz is best een cool album
Al ligt het tempo van de nummers daar een stuk hoger dan op andere albums, maar dat zal vast wel komen doordat ze toen nog een echt drummer haddenIkzelf heb nu lugburz, minas morgul en stronghold. Ik vind minas morgul de beste, vooral het nummer the passing of the grey company
Subliem!!
quote:Ja dat viel me ook best op
Op woensdag 18 december 2002 23:24 schreef Summoner het volgende:Ook, maar voornamelijk omdat ze nog niet exact doorhadden wat ze met hun band wilden. Ze leken nog erg op Abigor in die tijd.
quote:Hmm heb de overige albums van summoning op me verlanglijstje voor kerstmis gezet met nog wat andere cd's
Pcies. Dan vindt je "Dol Guldur" ook geweldig, die is qua stijl bijna identiek aan "Minas Morgul" en staat vol met klasse composities!
[Dit bericht is gewijzigd door Pietjuh op 18-12-2002 23:31]
quote:Dat is nog de enige die ik mis.
Op woensdag 18 december 2002 23:02 schreef Summoner het volgende:
"Lugburz":
Had hem meteen moeten kopen afgelopen zaterdag eigenlijk.
quote:Ik heb ze jaren geleden bij de Large besteld.
Op woensdag 18 december 2002 23:34 schreef Seborik het volgende:
Waar halen jullie de albums eigenlijk, want ze hebben ze op zich niet op zoveel plaatsen?
quote:Klopt, maar vooral "Verwustung" en "Orkblut" doen aan "Lugburz" denken.
Op woensdag 18 december 2002 23:30 schreef Pietjuh het volgende:
Ja dat viel me ook best op
Ik had nadat ik Lugburz geluisterd had, gelijk ook even een album uitgechecked van Abigor (nachthymnen) en vond toch wel stel overeenkomsten tussen deze 2 cd's
quote:Waarschijnlijk die met de minst enge hoezen.
Hmm heb de overige albums van summoning op me verlanglijstje voor kerstmis gezet met nog wat andere cd's
Ben benieuwd welke cd's me ouders uitgeselecteerd om mij te doneren met kerst
quote:Ik heb ze tot nu toe bij displeased records besteld
Op woensdag 18 december 2002 23:34 schreef Seborik het volgende:
Waar halen jullie de albums eigenlijk, want ze hebben ze op zich niet op zoveel plaatsen?
quote:Orkblut, lekkere tolkien achtige titel
Op woensdag 18 december 2002 23:46 schreef Summoner het volgende:[..]
Klopt, maar vooral "Verwustung" en "Orkblut" doen aan "Lugburz" denken.
[..]Waarschijnlijk die met de minst enge hoezen.
quote:Hmmm, pas maar op straks stuurt hij ze terug!
Op woensdag 18 december 2002 23:49 schreef Pietjuh het volgende:
Orkblut, lekkere tolkien achtige titel
Mijn vader zei dat ie de cds besteld had omdat ie er veel niet zo in de winkel kon vindenDus heb wel kans dat er tussen zitten met enge hoezen haha
Ik had het trouwens veel bruter verwacht, maar het is allemaal nog behoorlijk melodieus. Die drumcomputer is trouwens wel even wennen.
Oh, ik vind het logo trouwens echt megastoer; en ik heb mijn CD's bij de FAME in A'dam gekocht, de enige plek waar ik ze tot nu toe ben tegengekomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |