abonnement Unibet Coolblue
pi_174349104
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:11 schreef Casual-T het volgende:

[..]

Klopt, de nummer 2 uit de poule gaat dan door.
het is goed mogelijk dat alle ploegen uit Divisie A zich rechtstreeks plaatsen, dus wat dan.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_174349132
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:11 schreef Casual-T het volgende:

[..]

Klopt, de nummer 2 uit de poule gaat dan door.
De vier A-landen uit de Nations League-finale plaatsen zich waarschijnlijk alle vier. Wie krijgt dan dat ticket? De ploeg die in de B-playoff net er naast greep?
pi_174349149
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:14 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

het is goed mogelijk dat alle ploegen uit Divisie A zich rechtstreeks plaatsen, dus wat dan.
Ik lees ergens:
"If there are fewer than four teams in League A which have not already qualified for the European Championship finals, the play-off berths will be allocated to the next best ranked team of the following division, etc"
pi_174349179
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:16 schreef Casual-T het volgende:

[..]

Ik lees ergens:
"If there are fewer than four teams in League A which have not already qualified for the European Championship finals, the play-off berths will be allocated to the next best ranked team of the following division, etc"
Klopt. Dat is allemaal wel duidelijk.

Echter in groep B zijn er ook kwalificaties waar winnaars zijn. Als winnaar van een groep in poule B doe je liever daar mee (als je je nog niet gekwalificeert hebt) dan bij groep A lijkt me.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_174349246
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:18 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Klopt. Dat is allemaal wel duidelijk.

Echter in groep B zijn er ook kwalificaties waar winnaars zijn. Als winnaar van een groep in poule B doe je liever daar mee (als je je nog niet gekwalificeert hebt) dan bij groep A lijkt me.
Ja, lijkt me ook.
Maar UEFA lijkt enkel te denken -> 'grotere' wedstrijden -> meer tv inkomsten.

Net zoals het apart is dat een land uit divisie D een ticket voor het EK krijgt.

Dit kan ploegen het motief geven om de 'reguliere' kwalificatie halverwege totaal te laten lopen om zodoende in een lagere divisie van de Nations League uit te komen (bij de volgende cyclus)

Ik ben ook benieuwd hoe dit toernooi er uit gaat zien m.b.t. WK-kwalificatie.
Kan me niet voorstellen dat ze dan kostbare WK-plaatsen weg gaan geven aan divisie 3/4.

[ Bericht 1% gewijzigd door Casual-T op 11-10-2017 14:42:19 ]
pi_174349279
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:22 schreef Casual-T het volgende:

[..]

Ja, lijkt me ook.
Maar UEFA lijkt enkel te denken -> 'grotere' wedstrijden -> meer tv inkomsten.

Net zoals het apart is dat een land uit divisie D een ticket voor het EK krijgt.
Dit geeft ploegen het motief om de 'reguliere' kwalificatie halverwege totaal te laten lopen om zodoende in een lagere divisie van de Nations League uit te komen (bij de volgende cyclus).

Ik ben ook benieuwd hoe dit toernooi er uit gaat zien m.b.t. WK-kwalificatie.
Kan me niet voorstellen dat ze dan kostbare WK-plaatsen weg gaan geven aan divisie 3/4.
Ik denk dat ze het zo doen om de groepen enigszins te vormen voor de komende jaren.

Anders wordt het te veel een momentopname.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 14:44:34 #157
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174349641
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:22 schreef Casual-T het volgende:

[..]

Ja, lijkt me ook.
Maar UEFA lijkt enkel te denken -> 'grotere' wedstrijden -> meer tv inkomsten.

Net zoals het apart is dat een land uit divisie D een ticket voor het EK krijgt.

Dit kan ploegen het motief geven om de 'reguliere' kwalificatie halverwege totaal te laten lopen om zodoende in een lagere divisie van de Nations League uit te komen (bij de volgende cyclus)

Ik ben ook benieuwd hoe dit toernooi er uit gaat zien m.b.t. WK-kwalificatie.
Kan me niet voorstellen dat ze dan kostbare WK-plaatsen weg gaan geven aan divisie 3/4.
De prestaties in de reguliere kwalificatie hebben vanaf nu geen effect meer op waar je in de Nations League terecht komt, dat gaat via promotie/degradatie.

Ik denk dat ze het voor het WK niet zo gaan doen, al krijg je dan misschien dat landen expres proberen te degraderen om bij de Nations League voor het EK meer kans te hebben.

Misschien moet zo'n Nations League cyclus 4 jaar gaan duren na de eerste editie.
pi_174349853
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:44 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De prestaties in de reguliere kwalificatie hebben vanaf nu geen effect meer op waar je in de Nations League terecht komt, dat gaat via promotie/degradatie.

Promotie/degradatie is op basis van coefficient, dus heeft wel invloed, lijkt me.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 14:54:34 #159
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174349881
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:53 schreef Casual-T het volgende:

[..]

Promotie/degradatie is op basis van coefficient, dus heeft wel invloed, lijkt me.
Promotie/degradatie is op basis van prestaties in de Nations League. Word je laatste in je groep, dan degradeer je.
pi_174349895
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Promotie/degradatie is op basis van prestaties in de Nations League. Word je laatste in je groep, dan degradeer je.
Nee.

pi_174349903
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:44 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De prestaties in de reguliere kwalificatie hebben vanaf nu geen effect meer op waar je in de Nations League terecht komt, dat gaat via promotie/degradatie.

Ik denk dat ze het voor het WK niet zo gaan doen, al krijg je dan misschien dat landen expres proberen te degraderen om bij de Nations League voor het EK meer kans te hebben.

Misschien moet zo'n Nations League cyclus 4 jaar gaan duren na de eerste editie.
je naait jezelf voor de gewone kwalificatie omdat je ranking slechter gaat worden.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 14:55:37 #162
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174349906
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:55 schreef Casual-T het volgende:

[..]

Nee.

[ afbeelding ]
Lowest ranked betekent niet op de coëfficientenlijst hè :')

Dat je het zelfs met zulke duidelijke visuals niet begrijpt...
pi_174349976
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Lowest ranked betekent niet op de coëfficientenlijst hè :')

Dat je het zelfs met zulke duidelijke visuals niet begrijpt...
Ah, true. :)
In de war geraakt door divisie C in het plaatje.
Daar degradeert nr. 33 niet (laatste in de poule) en nr. 36 wel (een na laatste in de poule). :o
pi_174350118
De kans dat Nederland na één seizoen degradeert is dus wel levensgroot. Een poule met Spanje en Italië of Duitsland en Engeland (om maar twee voorbeeldjes te noemen) overleef je nooit.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 15:10:16 #165
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174350185
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:06 schreef Tchock het volgende:
De kans dat Nederland na één seizoen degradeert is dus wel levensgroot. Een poule met Spanje en Italië of Duitsland en Engeland (om maar twee voorbeeldjes te noemen) overleef je nooit.
Anderhalf jaar geleden wonnen we nog op Wembley :+

De kans is groot dat we degraderen, maar we zijn niet kansloos.
pi_174350499
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:55 schreef Casual-T het volgende:

[..]

Nee.

[ afbeelding ]
Waarom is de promotie/degradatiestructuur bij C dan niet hetzelfde als bij B?
pi_174350581
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:24 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Waarom is de promotie/degradatiestructuur bij C dan niet hetzelfde als bij B?
Omdat er in divisie C 15 deelnemers zitten, in tegenstelling tot 12 bij A/B en 16 bij C kun je daar niet vier nette poules van maken.

Overigens heb je wel gelijk. :P Laatste in de poule degradeert en in de C-divisie ook de slechtste nummer 3.
pi_174351198
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:06 schreef Tchock het volgende:
De kans dat Nederland na één seizoen degradeert is dus wel levensgroot. Een poule met Spanje en Italië of Duitsland en Engeland (om maar twee voorbeeldjes te noemen) overleef je nooit.
Dat zijn wel extreme poules. tegen een polen/Kroatië en Ijsland ben je niet kansloos. Bovendien pakken ze ook punten van elkaar af. We hebben ook nog een jaar om de selectie op orde te krijgen. Wij zijn dan ook gemotiveerd vlak na het Wk. Terwijl andere topploegen dan vermoeid terugkomen daarvan.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_174351292
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:53 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Dat zijn wel extreme poules. tegen een polen/Kroatië en Ijsland ben je niet kansloos. Bovendien pakken ze ook punten van elkaar af. We hebben ook nog een jaar om de selectie op orde te krijgen. Wij zijn dan ook gemotiveerd vlak na het Wk. Terwijl andere topploegen dan vermoeid terugkomen daarvan.
Maar als ik dit goed begrijp:


is de indeling van de poules op basis van de UEFA-ranking. Nederland is nu nummer 12 en komt dus bij de nummers 1 en 7 van Europa (Spanje en Portugal op dit moment). Je speelt dus helaas niet tegen Kroatië en IJsland etc want die zijn de nummers 3 in andere poules.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 15:57:05 #170
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174351303
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:53 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Dat zijn wel extreme poules. tegen een polen/Kroatië en Ijsland ben je niet kansloos. Bovendien pakken ze ook punten van elkaar af. We hebben ook nog een jaar om de selectie op orde te krijgen. Wij zijn dan ook gemotiveerd vlak na het Wk. Terwijl andere topploegen dan vermoeid terugkomen daarvan.
De loting voor die poules is gewogen. Wij krijgen één team uit de beste 4 (Duitsland, Portugal, België, Spanje) en één uit nr 5 t/m 8 (Frankrijk, Engeland, Zwitserland, Italië).

Frankrijk en Italië ontlopen en we hebben een (kleine) kans.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar als ik dit goed begrijp:
[ afbeelding ]

is de indeling van de poules op basis van de UEFA-ranking. Nederland is nu nummer 12 en komt dus bij de nummers 1 en 7 van Europa (Spanje en Portugal op dit moment). Je speelt dus helaas niet tegen Kroatië en IJsland etc want die zijn de nummers 3 in andere poules.
Die verdeling is slechts een voorbeeld, maar we kunnen inderdaad niet tegen Kroatië of IJsland komen.
pi_174351345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:57 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De loting voor die poules is gewogen. Wij krijgen één team uit de beste 4 (Duitsland, Portugal, België, Spanje) en één uit nr 5 t/m 8 (Frankrijk, Engeland, Zwitserland, Italië).

Frankrijk en Italië ontlopen en we hebben een (kleine) kans.
Hm, Dat is wel jammer :P .
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_174351547
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:57 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De loting voor die poules is gewogen. Wij krijgen één team uit de beste 4 (Duitsland, Portugal, België, Spanje) en één uit nr 5 t/m 8 (Frankrijk, Engeland, Zwitserland, Italië).
Doe maar Belgie en Zwitserland dan.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:52:38 #173
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174353913
Ah lees net dat de eindstand in de Nations League ook invloed heeft op de potindeling voor het normale kwalificatietoernooi.
Oh.
pi_174354587
Gewoon zelf halen via kwalificatie.
Nations League is vooral in het leven geroepen om van die draken van cycli van vriendschappelijke wedstrijden af te zijn. Nu speel je twee wedstrijdjes tegen mooie ploegen en het gaat ook nog ergens om.
pi_174354853
Hoort Nederland niet jn groep B of C?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')